Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Eγκατάσταση snorkel της Mantec σε Disco Mpi (300)

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Δημοσίευσηαπό Mike_on_mpi » 16 Μάιος 2007, 09:47

ekarpod έγραψε:Δεν έχω δοκιμάσει στο disco να βγάλω την χοάνη του κουτιού του φίλτρου αέρα για να δώ τι κάνει (είχες πει παλιότερα ότι πάει καλύτερα) και να μπορώ να έχω προσωπική άποψη.


Εγώ την έχω βγάλει, και έχω βάλει φίλτρο ελεύθερο (K&N). Έχω δεί καλύτερη συμπεριφορά απο τις 3500 rpm και πάνω. Χαμηλά δέν είδα κάτι να αλλάζει προς το καλύτερο, μάλλον ο εισερχόμενος αέρας επειδή εισέρχεται απο μεγαλύτερη διάμετρο, έχει και χαμηλότερη ταχύτητα. Άν προσέξεις πώς είναι σχεδιασμένο το χωνάκι, θα δείς οτι είναι στενό σε ένα μικρό σημείο στην αρχή και όχι σε όλο του το μήκος, έτσι ο αέρας που εισέρχεται αποκτά μεγαλύτερη ταχύτητα χωρίς να περιορίζεται ιδιέτερα στις χαμηλές στροφές, αλλα μετά τις 4000 ιδίως ο κινιτήρας με το χωνάκι δέν έχει απόδοση. Βγάλτο και θα με θυμηθείς...
Άβαταρ μέλους
Mike_on_mpi
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: 19 Μαρ 2007, 16:47

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 16 Μάιος 2007, 21:38

Mike_on_mpi έγραψε:
ekarpod έγραψε:Δεν έχω δοκιμάσει στο disco να βγάλω την χοάνη του κουτιού του φίλτρου αέρα για να δώ τι κάνει (είχες πει παλιότερα ότι πάει καλύτερα) και να μπορώ να έχω προσωπική άποψη.


Εγώ την έχω βγάλει, και έχω βάλει φίλτρο ελεύθερο (K&N). Έχω δεί καλύτερη συμπεριφορά απο τις 3500 rpm και πάνω. Χαμηλά δέν είδα κάτι να αλλάζει προς το καλύτερο, μάλλον ο εισερχόμενος αέρας επειδή εισέρχεται απο μεγαλύτερη διάμετρο, έχει και χαμηλότερη ταχύτητα. Άν προσέξεις πώς είναι σχεδιασμένο το χωνάκι, θα δείς οτι είναι στενό σε ένα μικρό σημείο στην αρχή και όχι σε όλο του το μήκος, έτσι ο αέρας που εισέρχεται αποκτά μεγαλύτερη ταχύτητα χωρίς να περιορίζεται ιδιέτερα στις χαμηλές στροφές, αλλα μετά τις 4000 ιδίως ο κινιτήρας με το χωνάκι δέν έχει απόδοση. Βγάλτο και θα με θυμηθείς...


ευχαριστώ, το disco μου είναι V8 και το δουλεύω από 2.500 μέχρι 3.500 και σπάνια 4.000, πιό πάνω δεν έχει πολύ νόημα, αλλά θα το κάνω από περιέργεια...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό DRAKOS » 16 Μάιος 2007, 22:20

Μανώλη δεν αφήνεις τα πειράματα καλύτερα, μη μας βρει καμμιά συμφορά?
110 V8 ΚΑΙ ΞΕΡΟ ΨΩΜΙ
Άβαταρ μέλους
DRAKOS
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: 14 Σεπ 2005, 11:37
Τοποθεσία: ATHINA

Δημοσίευσηαπό pantg » 17 Μάιος 2007, 06:43

Συνάδελφοι καλημέρα,

Μανώλη η χοάνη ("τρομπέτα") εμπρός είναι πολύ εύκολο να βγεί. Ιδίως αν έχεις το "τετράγωνο" κουτί φίλτρου αέρος.
Κάνε την δοκιμή, πρόβλημα δεν θα σου δημιουργήσει.

Τάσο μία από τις πιό διαδομένες και εύκολες βελτιώσεις για τον V8 είναι η πλήρης αντικατάσταση όλου του φίλτρου αέρος (και του κουτιού δηλαδή) με ένα που είναι πολύ πιό ελεύθερο (η λεγόμενη "φιλτροχοάνη")
Αυτό για την Ελλάδα έχει το μειονέκτημα να είναι πιό ευαίσθητο στην καλοκαιρινή σκόνη και προσωπικά δεν το αγαπώ ιδίως όταν επικρατούν συνθήκες με χαμηλή υγρασία ή όταν πρόκειται να υπάρχουν περάσματα από νερά. Υπάρχουν φυσικά και φιλτροχοάνες που μπορούν να συνδεθούν και με το σνορκελ αλλά ιδίως για τις σκόνες το χάρτινο φίλτρο είναι πιό αποτελεσματικό στην συγκράτησή του μακρυά από το εσωτερικό του κινητήρα.

Η αφαίρεση της τρομπέτας μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει κάποιο αρνητικό αποτελέσμα. Να έλεγα μάλιστα πως ΙΣΩΣ το μόνο πράγμα που θα πρέπει να προσέξει κάποιος αν την αφαιρέσει είναι τα περάσματα από βαθιά νερά καθώς το άνοιγμα της εισαγωγής αέρος πολλαπλασιάζεται σε εμβαδόν και σίγουρα θα βρίσκει το νερό πολύ πιό εύκολα πρόσβαση προς το φίλτρο.
Υπάρχει λύση βέβαια και για αυτό.

Για όσους δεν το θυμούνται από τη προηγουμένη φορά που το συζητήσαμε είναι η τοποθέτηση ενός "φίλτρου" από γυναικείο καλσόν.
Βάλτε μία ή δύο στρώσεις από γυναικείο καλσόν εμπρός από την τρυπα της εισαγωγής και έτσι οι σταγόνες νερού δεν περνάνε τόσο εύκολα. Ιδίως αν το ψεκάσετε και με λίγο λάδι ή WD40. Mην το παρακάνετε στο λάδι όμως.
Και το φίλτρο αυτό δεν λειτουργεί αν το νερό φτάσει στα όρια ύψους του φιλτροκουτιού. (λειτουργεί μόνο στο να κρατήσει τα ψάρια εκτός του κουτιού)

Χαιρετώ και καλημέρα σε όλους
pantg
 

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 17 Μάιος 2007, 07:43

Παντελή καλημέρα,

όταν έψαχνα το θέμα φίλτρου αέρα για επισκευάσιμο φίλτρο με λάδι, διάβασα πολλά reports με προβλήματα και πολλοί είναι κατηγορηματικοί ότι τα φίλτρα με λάδι δεν κάνουν καλό στα airflow meters και πρέπει να αποφεύγονται...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό pantg » 17 Μάιος 2007, 08:15

Μανώλη καλημέρα,

θα συμφωνήσω μαζί σου.
Και εγώ την ίδια πληροφόρηση είχα και έχω για τα καθαριζόμενα φίλτρα.
Το πρόβλημα δημιουργείται κυρίως όταν γίνει ο καθαρισμός και ο επανεμποτισμός με λάδι, όπου συνήθως εμείς οι ερασιτέχνες το παρακάνουμε στο λάδι.

Πάντως άλλο ένα πράγμα που είδα και προσωπικά (με το K&N που είχα τοποθετήσει και έβγαλα από το RS2 που είχα) είναι ότι όντως ΔΕΝ φιλτράρουν καλά την ελληνική ψιλή σκόνη όταν αρχίσουν να μαζεύουν χιλιόμετρα.

Για αυτό και δεν τα συστήνω ιδίως για καλοκαιρινή χρήση.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Mike_on_mpi » 17 Μάιος 2007, 08:50

Kαλημέρα κύριοι,

Μανώλη, κόψε το χωνάκι. Και τίποτα να μήν σου προσφέρει (που θα σου προσφέρει..), μόνο τον ήχο της εισαγωγής που θα σου φτιάξει... θα σε φτιάξει! Εδώ ακούγεται το mpi λές και είναι 3,9, φαντάσου το 3,9.

Παντελή, είχα Κ&Ν στο προηγούμενο αυτοκίνητό μου (suzuki samurai) για 6+ χρόνια (το ίδιο φίλτρο!!!). Όντος, δέν κρατάει τα πάντα, αλλά άν το καθαρίζεις τακτικά, δέν έχεις πρόβλημα.
_________________

Όπου δέν υπάρχει δρόμος...
Δημιουργείται!!
Άβαταρ μέλους
Mike_on_mpi
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: 19 Μαρ 2007, 16:47

Δημοσίευσηαπό superspy » 17 Μάιος 2007, 08:54

Η χρήση λαδίου για τη συγκράτηση ακόμα και των λεπτότερων κόκκων σκόνης, ανέκαθεν είναι η καλύτερη από όλες τις άλλες. Όμως όλο το σύστημα θα πρέπει να έχει σχεδιαστεί για αυτό το σκοπό και τα airflow meters δεν τα πάνε ιδιαίτερα καλά με το λάδι όπως αναφέρατε και παραπάνω.

Προσοχή στην αφαίρεση της τρομπέτας εισαγωγής. Δεν έχει τοποθετηθεί τυχαία εκεί. Το σχήμα το μήκος καθώς και η διάμετρος της έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και στην ουσία συμβάλουν ώστε ο κινητήρας να αποδίδει καλύτερα στις χαμηλές στροφές χωρίς να έχει και ουσιαστικές απώλειες ψηλά.
Με την αφαίρεση της είναι δεδομένη η απώλεια ροπής χαμηλά, η αύξηση του θορύβου ψηλά, ενώ οι πραγματικές επιδόσεις βελτιώνονται περισσότερο στο μυαλό μας και κυρίως από τον ήχο καθώς και από το ότι «δε μπορεί το βελτιώσαμε το σύστημα αναπνέει καλύτερα».


Αν ενδιαφέρεστε για την βέλτιστη απόδοση του κινητήρα σας, φροντίστε για την τακτικότερη αλλαγή του χάρτινου φίλτρου. Είναι δεδομένο ότι θα έχετε μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και καλύτερη απόδοση.
Ο καθαρισμός του με «αέρα» δε βοηθά..

Ειδικά για το MPI, θυμηθείτε ότι ο κινητήρας είναι εξαιρετικά υπολογισμένος μια και αποδίδει τη ροπή ιδιαίτερα χαμηλά (2500 στον ιδανικό πρώτης γενιάς MPI) και καλή ιπποδύναμη. Ο επόμενος "θάφτηκε" από τις απαιτήσεις καυσαερίων και το υποχρεωτικό ενιαίο σύστημα ελέγχου...

Σίγουρα θα μπορούσε να είχε περισσότερη δύναμη ή καλύτερη ροπή -μεμονωμένα- αλλά εκτιμώ ότι ο συμβιβασμός που κάνανε ήταν ο βέλτιστος και η αλήθεια είναι ότι ακόμα και στις μέρες μας - ο κινητήρας-, δεν έχει κάποιο ανταγωνιστή (πάντα μιλώντας στην κατηγορία του)
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 17 Μάιος 2007, 10:00

superspy έγραψε:Προσοχή στην αφαίρεση της τρομπέτας εισαγωγής. Δεν έχει τοποθετηθεί τυχαία εκεί. Το σχήμα το μήκος καθώς και η διάμετρος της έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και στην ουσία συμβάλουν ώστε ο κινητήρας να αποδίδει καλύτερα στις χαμηλές στροφές χωρίς να έχει και ουσιαστικές απώλειες ψηλά.


Και εγώ αυτό λέω, οποιαδήποτε τροποποίηση στο σύστημα αναρρόφησης αέρα πρίν το φίλτρο - από την πείρα μου σε μοτοσυκλέτες - λειτουργεί αρνητικά αν δεν συνδυαστεί με πολλές άλλες αλλαγές.

Σε καμμία περίπτωση δεν κόβουμε το χωνάκι mike_on_mpi. Δοκιμή με σωλήνα μεγαλύτερης διατομής προσαρμοσμένο στο χωνάκι ή σε τάπα με λίγο μεγαλύτερη διάμετρο του χωνιού θα κάνω κάποια στιγμή για να δώ αν είναι καλό να προχωρήσω αργότερα σε εγκατάσταση snorkel.
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό fatman » 17 Μάιος 2007, 10:59

Εγω παντως που ειχα βγαλει παλια το "χωνακι",δεν ειχα δει διαφορα,μην σου πω οτι εχανε και χαμηλα,τωρα ψηλα δεν το πολυδουλεψα γιατι μου την εσπαγε ο θορυβος και το ξαναεβαλα σε μια μερα.
Τωρα ψαχνομαι να το βελτιωσω λιγο στα ψηλα,γιατι καλο το κοντο γραναζωμα που εφτιαξα,αλλα τωρα δεν εχει δυναμη ψηλα να αντισταθμισω το χασιμο σε χλμ,παρολο 16βαλβιδο το μοτερ,μετα τις 4000-4500 δεν δινει και πολλα.
Σκεφτομαι με ενα καλο χταποδι,μηπως αναπνευσει λιγο,χωρις να χασει (πολυ) στα χαμηλα.
Αποψεις-ιδεες?
Εικόνα
Porject Jay,L318,L316,L319
Land Rover ...ειναι εθισμος..
Άβαταρ μέλους
fatman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1157
Εγγραφή: 03 Δεκ 2002, 21:15
Τοποθεσία: Οπου φθανει...η τσεπη μας.. :)

Δημοσίευσηαπό fatman » 17 Μάιος 2007, 11:02

Το snorkel το εβαλε ο captaindim?(το μπλε disco στην συναντηση?)
Για πες-για πες,εκανες κανα χιλιομετρο (και γρηγορα και σιγα),εβγαλες κανα συμπερασμα?
Εικόνα
Porject Jay,L318,L316,L319
Land Rover ...ειναι εθισμος..
Άβαταρ μέλους
fatman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1157
Εγγραφή: 03 Δεκ 2002, 21:15
Τοποθεσία: Οπου φθανει...η τσεπη μας.. :)

Δημοσίευσηαπό stefanbalik » 17 Μάιος 2007, 11:40

Ανδρέα θα σου πώ σε λίγες μέρες για χταπόδι και μερικά άλλα....


χαιρετώ
΀Ο Ξ™Ξ Ξ€Ξ‘ΞœΞ•ΞΞŸ Ξ˜Ξ—Ξ‘Ξ™ΞŸ
SW7LNC
www.serres4x4.gr
Άβαταρ μέλους
stefanbalik
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 15 Μαρ 2006, 10:16

Δημοσίευσηαπό superspy » 17 Μάιος 2007, 12:38

Ρε σείς μη βάζετε χέρι στο MPI... σε κάθε περίπτωση θα χάσει χαμηλά και μετά... πιαστο αυγό και κούρευτο....
Εκτός αν θέλετε δύναμη ψηλά - έως ποοοολυυυυ δύναμη που μπορεί να γίνει κάτι μέχρι 240 ίππους.... αλλά μετα..... θα δουλεύει 4000-8500... :clubbed:
Άσε που θα :flames:
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Δημοσίευσηαπό pantg » 17 Μάιος 2007, 13:21

Dragster Disco !!!!!

Μιχάλη το χωνί ΔΕΝ χρειάζεται κόψιμο.
Πιό παλιά το είχαν κολλημένο στο φιλτροκούτι.
Στο αυτοκίνητο του φίλου που βάλαμε το Mantec όμως βγήκε με λίγο κούνημα δεξιά αριστερά/μέσα έξω.

Σπύρο είναι γνωστό ότι η μεγαλύτερη διαδρομή των αυλών εισαγωγής βελτιώνει την ροπή αλλά λειτουργεί αρνητικά στην απόλυτη ιπποδύναμη.
Ομως αυτά ισχύουν μάλλον για το σημείο κοντά στον θάλαμο καύσης και όχι γύρω στα 2.5 μέτρα μακρυά του (κάπου τόσο απέχει το χωνί του φιλτροκουτιού από την είσοδο της πολλαπλής εισαγωγής του Mpi.

Eιδικά στους V8 μία από τις καλύτερες βελτιώσεις (φθηνή και αποτελεσματική) είναι το γυάλισμα των αυλών εισαγωγής μέσα στο καπάκι που γράφει 3.5, 3.9, 4.0, 4.2, 4.6 ή τίποτα. Υπάρχουν μάλιστα και τέτοιοι αυλοί από kevlar και άλλα εξωτικά υλικά. Αλλά ακόμη και ένα απλό καλό γυάλισμα ή επιχρωμίωση κάνει διαφορά.

(πολύ την χαίρομαι την συζήτηση. Καιρό είχαμε να μιλήσουμε για κάτι τεχνικό)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό superspy » 17 Μάιος 2007, 19:30

Ναι σε παλαιότερους κινητήρες -όπως είναι ο προίστορικος V8 όπου το χύτευμα ήταν .... αστα να πάνε οι αλχημείες δούλευαν. Και λέω για αλχημείες γιατί για να γίνει σωστή δουλεία στο καπάκι, θέλει πολλές ώρες εμπειρίας και airflow meter. Η τέχνη χάνεται (χάθηκε) σιγά-σιγά μια και οι εξελίξεις στη μεταλλουργία και η χρήση υπολογιστών πάντου δίνουν καπάκια (όπως και άλλα μηχανικά μέρη) που αν κάνεις ότι τα ακουμπάς μόνο ζημιά θα κάνεις.
Έχω φτιάξει πολλά καπάκια -παλαιάς τεχνολογίας- και υπάρχει πάντα περιθώριο βελτίωσης, όπως στα σύγχρονα μοτερ δεν έχει νόημα να βάζει κανείς χέρι.

Ακόμα περισσότερο στα τελευταία χρόνια βελτιώσεων και πάντα με τη χρήση του airlflowmeter το συμπέρασμα διεθνώς ήταν ότι ΔΕΝ πρέπει να είναι "γυαλί" οι αυλοί εισαγωγής γιατί τότε ο αέρας δεν στροβιλίζεται και δεν γίνεται σωστή ανάμιξη. Πλέον οι αυλοί εισαγωγής φροντίζουμε ώστε να έχουν μια -κατά το δυνατόν- σπειροειδή μορφή.

Φυσικά μιλάμε για ψιλά γράμματα....

Το γυάλισμα στην εξαγωγή βοηθά στη μικρότερη κατανάλωση.

Ψάξτε στο internet για τον David Vizard, ο άνθρωπος είναι κορυφή και έφερε στα τελευταία χρόνια το χώρο πολυυυυυ μπροστά.

Μετά πάντως από αρκετά χρόνια "ρινισμάτων" και ατελείωτες ώρες δουλείας .... η καλύτερη συμβουλή είναι.... μην βάζετε χέρι αν δεν υπάρχει airflowmeter ΜΟΝΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ θα γίνουν τα πράγματα.
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 12 επισκέπτες