Οδηγος επιβιωσης της προηγούμενης μερας.
Λοιπον πηραμε την αποφαση να τρέξουμε σε ενα αγωνα trail ride/rallye raid.
Μερικες πρακτικες συμβουλες που θα σας βοηθησουν να φτασετε στην εκκινηση με ενα πονοκεφαλο λιγοτερο.
1-Βεβαιωθειτε οτι το οχημα σας ειναι ενταξει και σε καλη μηχανολογικη κατασταση αρκετα πριν τον αγωνα. Ο τεχνικος ελεγχος ειναι συνηθως Σαββατο απογευμα και τα περιθωρια μεχρι την Κυριακη το πρωι ειναι πολυ στενα. Τα μαγαζια/αντιπροσωπειες εχουν κλεισει και γενικα λυσεις του.. ποδαριου συνηθως δεν αντεχουν και πολυ με την καταπονηση που δεχονται σε εναν αγωνα.
Ειδικα οι μηχανες δεχονται τεραστια φορτια και πολυ εντονες καταπονησεις και κραδασμους , αν κατι που φτιαξατε προχειρα για να στηριξετε καποιο οργανο παιζει ελαχιστα στην αρχη, στο τελος του αγωνα θα πηγαινει περα δωθε σαν εκκρεμες, αν δεν εχει ξηλωθει.
2-Τα συστηματα λειτουργουν; Ηλεκτρικα Roadbook holders, IMO, κοντερ, κινητα, GPS και λοιπες ιστοριες ειναι ολα οκ; Ειναι φορτισμενα; Εφεδρικες μπαταριες υπαρχουν; Δεν θεωρουμε αυτονοητο επειδη δουλευαν πριν 3 βδομαδες που πηγαμε βολτα οτι δουλευουν και τωρα. Οι μπαταριες αποφορτιζοντια, ασφαλειες καιγονται και γενικα ο Μερφυ με τον ηλιθιο νομο του ειναι παντα εκει.
Αγωνιζώμενοι εχουν ξεκινησει αγωνα χωρις κοντερ, roadbook, κτλ γιατι εχουν ξεχασει σχεδον τα παντα: μπαταριες, χειριστηρια, να βιδωσουν αισθητηρες, καμμενες ασφαλειες στο κυκλωμα και ο,τι αλλο στρβο μπορειτε να φαντστειτε. Δεν θελετε να βρεθειτε με το καλημερα στην θεση τους!
3-Εργαλεια. Τι εργαλεια θα χρειαστουμε ; Τα εχουμε; Καντε μια λιστα με τι χρειαζεστε και τσεκαρετε οτι τα εχετε παρει μαζι. Το να πεταξουμε το εργαλειοφορο μεσα σε ενα σακιδιο δεν ειναι λυση. Θα παρουμε πραγματα που δεν χρειαζομστε και δεν θα προυμε πραγματα που χρειαζομαστε γιατι τα βγαλαμε και ξεχασαμε να τα βαλουμε πισω. Μια λιστα που την κανουμε ηρεμα 3-4 μερες πριν ειναι πιο πιο σωστη και πληρης απο το "παρε οτι εχει εκει μεσα" την Κυριακη το πρωι.
Στον τεχνικο ελεγχο ενα Σαββατο εψαχνα απεγνωσμενα να βρω ενα 10άρι πολυγωνο, το οποιο βρηκα να με κοιταει μεγαλοπρεπεστατα στο τραπεζι της κουζινας οταν γυρισα στο σπιτι, ευτυχως ΔΕΝ ηταν κατα την διαρκεια του αγωνα.
4-Βραδυνο. Φατε κατι το βραδυ πριν το αγωνα, αλλα μην το παρκανετε. Ειναι πειρασμος, το ξερω. Ειδικα αν ο αγωνας ειναι εκτος εδρας και υπαρχει παρεα, ολοι εχουμε την ταση να πλακωνουμε κοψιδια σε ταβερνες και να πινουμε και ενα ποτηρακι. Μεχρι εκει καλα ειναι, αλλα αν το παρακανουμε την αλλη μερα θα ειμαστε σε αθλια κατασταση για να οδηγησουμε , ποσο μαλλον να ανεβουμε σε μηχανη και να τρεξουμε 150 χλμ.
5-Πρωινο. Απο την αλλη ενα καλο πρωινο επιβαλλεται. Η μερα θα ειναι κουραστικη, θα χρειαστουμε ενεργεια. Oχι, το greek breakfast,
(frappe γλυκο γαλα) δεν θεωρειται πρωινο. Αποφυγεται τα σοκολατουχα μπορει να σας καθυστερησουν κατα την διαρκεια του αγωνα
6-Υπνος. Κοιμηθειτε καλα. Αν τα εχετε ολα ετοιμα μπορειτε να πεσετε νωρις για υπνο. Ουτως η αλλως δεν μπορειτε να κανετε και πολλα στις 1.00 τα χαραματα με ολη την κουραση της ημερας και χωρις φως. Θα σας δωσει την δυνατοτητα να σηκωθειτε νωρις και να ειστε ανετοι στον χρονο για πρωινο, να παρετε τα πραγματα σας και να μην τρεχετε μεχρι την αφετηρια. Εξαλλου ο αγωνας ξεκινα απο την εκκινηση, οχι απο το σπιτι μας!
7-Βενζινη. Σε καθε αγωνα βλεπω πανικοβλητους αγωνιζομενους να τρεχουν να βρουν βενζιναδικο ανοιχτο Κυριακη πρωι στις 6μιση τα χαραματα στην Ανω Ραχουλα. Για τα αυτοκινητα δεν το συζηταω, εχουν αρκετη αυτονομια. Για της μηχανες η μονη περιπτωση που διακιολογει να ψαχνουμε βενζιναδικο μαζι την ωρα που ο παπας ανοιγει την εκκλησια Κυριακή πρωι, ειναι να εχει ερθει καποιος καβαλα, στον αγωνα. Αλλιως αφ' ενος φροντιζουμε να γεμισουμε απο την προηγουμενη και εχουμε και ενα 5 λιτρο στο αμαξι για να γεμισουμε 400ml, αν θελουμε να ξεχειλιζει το καυσιμο για να ειμαστε ενταξει με τον εαυτο μας οτι εχουμε γεμισει μεχρι πανω.
Τελος να σημειωσω οτι το τρεξιμο της τελευταιας στιγμης το μονο που κανει ειναι να μας τεντωσει τα νευρα και να εξαντλησει τις αντοχες απο την προηγουμενη μερα με αποτελεσμα να φτανουμε στην εκκινηση εξουθενωμενοι και βεβαια να διακυβεβουμε την ασφαλεια τοσο την δικη μας οσο και των συναγωνιζωμενων μας.
Λείψιππος.