panayiotis έγραψε:Φιλε μου pajerinho πολυ καλα τα λες.
Θα διαφωνησω μονο στο συμπλεκτη με ιξωδοελαστικο υλικο.Οσο και να πηξει το υλικο αυτο δεν νομιζω να γινει τοσο συμπαγες ωστε να ειναι ικανο να μεταφερει τις τεραστιες δυναμεις που αναπτυσονται εκτος δρομου,μαλλον πιστευω οτι και αυτοι οι συμπλεκτες αποδιδουν οταν διατηρειται η κινηση.Αν ακινητοποιηθει το οχημα και κρεμασουν τροχοι και απο τους 2 αξονες μονο το locker σε σωζει.
Μετά από δοκιμές που κάναμε αποδεικνύεται ότι ο panayiotis έχει δίκαιο. Ναι μεν στη θεωρεία το VCU τείνει να μπλοκάρει τους δύο άξονες ώστε να τους αναγκάσει να κινηθούν με την ίδια ταχύτητα, αλλά στην πράξη όταν η ροπή που πρέπει να μεταφερθεί από τον ένα άξονα στον άλλο είναι μεγάλη και πολύ περισσότερο όταν το αμάξι δεν είναι σε κίνηση δεν τα καταφέρνει. Κάνοντας όπισθεν σε ανηφορικό τμήμα με παγωμένο χιόνι, δοκιμάσαμε αρχικά με πίσω κίνηση, το αμάξι έχασε όπως ήταν αναμενόμενο γρήγορα την πρόσφυσή του. Στη συνέχεια με 4κίνηση με VCU, το αμάξι προχώρησε σαφώς περισσότερο αλλά κάποια στιγμή άρχισε να σπινάρει πίσω και μόνο πίσω. Η ταχύτητα ήταν πρακτικά μηδενική και ακινητοποιήθηκα αμέσως, το σπινάρισμα των πίσω τροχών δεν ήταν τελείως τρελό (όπως πχ. με την κίνηση πίσω) και γενικά το VCU έδειχνε να προσπαθεί να μεταφέρει ροπή στον μπροστά άξονα (ή για να το πω διαφορετικά, να εξισώσει τον ρυθμό περιστροφής του πίσω και του μπροστά άξονα) αλλά η ροπή που μετέφερε δεν ήταν αρκετή για να κινήσει το αμάξι ή να κάνει και τους μπροστά τροχούς να σπινάρουν.
Με 4κίνηση και μπλοκαρισμένο το κεντρικό διαφορικό πήγα ίσως λίγο παραπάνω και όταν έχασα πρόσφυση, έχασαν και οι 4 τροχοί μαζί (όπως ήταν αναμενόμενο άλλωστε).
Συμπέρασμα? Καλό το VCU αλλά στα δύσκολα δεν μπορεί να αντικαταστήσει το μηχανικό μπλοκάρισμα του διαφορικού (κάτι σας είπα τώρα ε?)