από workshop_rover » 14 Μαρ 2007, 19:51
Σε όποιο συνεργειο και να πας, τα ιδια θα σου κανουν. Αλλαγες μοτερ και μηχανισμων μεχρι που να πεις "μπιρ αλλαχ".
Θελει χερι η ηλιοροφη του Freelander φιλε μου. Επικοινωνησε αν θελεις, να σου πω ποιες λυσεις βρηκα για το προβλημα του "πηδηματος των δοντιων" καθως και για να μην σπαει το πλαστικο εξαρτημα που δεχεται τη δυναμη της ντιζας προκειμενου να ανοιξει η οροφη.
(ή και να σου δειξω τα εν λογω εξαρτηματα, αν βρεθεις καποια στιγμη προς τα μερη μου).
Εχω δημοσιευσει καποια σχεδια εδω, αλλά δεν τα βρηκα τωρα που εψαξα, παρα μόνο το κειμενο.
Εγραψα, τότε (6-7-2006), μεταξυ των αλλων:
>>>...καποια στιγμη λοιπον, αποφασισα να δω γιατι σπανε αυτες οι ρημαδες.
Πηρα τους παλιους μηχανισμους και αρχισα να τους ψαχνω. Διαπιστωσα οτι η κατασκευη τους ειναι τοσο πολυπλοκη και τοσο ευτελης, που αναρωτιομουν, πώς ενας λαος που ανηκει στο G8 παραγει τετοια προϊοντα.
Ψαχνοντας, λοιπον, βρηκα τρεις αιτιες που ευθυνονται για το συγκεκριμενο μας βασανο.
1. Η κακη εφαρμογη των μερων του κυριως μηχανισμου -με τους διαφορους μοχλους, γλιστρες και γραναζια, που δυσκολευει πολυ τη λειτουργια του. Αντιμετωπισα το προβλημα με πολλα... ανοιξε - κλεισε με το χερι, με τροχισμα των πλαστικων που "εβρισκαν" πανω στην αλουμινενια γλιστρα, και με λεπτοτερο λιπαντικο.
2. Το μικρο κομματι πλαστικου οπου πιανει η ντιζα για να θεσει το μηχανισμο σε κινηση, και που σπαει ευκολα (εδω δεν μπορουμε να κανουμε τιποτα), και
3. το προβλημα που δημιουργει η ιδια η ντιζα στην επαφη της με το γραναζι του μοτερ.
Αναμεσα στις σπειρες της ντιζας εχουν τυλιξει ενα τριχωτο κορδονι για να συγκρατει λιπαντικο. Αυτες οι τριχουλες, με τη χρηση, κοβονται σε πολυ μικρα κομματακια και μαζι με το λιπαντικο σαν πηχτη λασπη, μαζευονται αναμεσα στα δοντια του γραναζιου. Με τον καιρο σκληραινει, και αναγκαζει τη ντιζα να μην παταει καλα. Καποια στιγμη η ντιζα "καβαλαει" δοντια και τοτε ειναι που ακουγεται αυτο το φοβερο "κρρρρ" πανω απο την πλαφονιερα και βλεπουμε την ηλιοροφη μας να εχει ανοιξει μονοπαντα και, πολυ πιθανο, να εχει σπασει το μηχανισμο.
Αφαιρεσα τα κορδονια, εσφιξα λιγο το λαμακι σε σχημα "Π" που συγκρατει τις ντιζες (εκατερωθεν του γραναζιου) και τις ψεκασα με γρασο για αλυσιδες -που κολλαει-.
Το αποτελεσμα δεν ειναι εμφανες, αλλα σιγουρα ολα δουλευουν πολυ πιο ευκολα.
Αυτα, για οποιον φιλο συνεχιζει να ανοιγει την οροφη του, και τα βρισκει αξια λογου να ασχοληθει με τη βελτιωση της.
Εγω εξακολουθω να μην την ανοιγω<<<
Στο παρον και παλι.
Απο τοτε μεχρι τωρα, δεν αντεξα στον πειρασμο να ανοιγω την οροφη όποτε το χρειαζομαι, αντεχει ομως αυτη.