από maverick4wd » 24 Μάιος 2004, 10:21
Αγαπητοί φίλοι,
Ο κίνητήρας 2.3 του νέου Mav, είναι καινούργιος 16V με νέα αντικραδασμικά αντίβαρα για ομαλότερη λειτουργία, νέο εγκέφαλο και ψεκασμό. Στα χαρτιά τουλάχιστον, η κατανάλωση που δηλώνει το εργοστάσιο είναι περίπου ίδια με του 2.0, που επιπροσθέτως είναι ο παλιός ZETEC που φόραγε πριν το Mondeo. Τώρα το Mondeo φορά βελτιωμένο ZETEC. Το μόνο κοινό που έχει ο κινητήρας 2.3 του τransit με τον κινητήρα του νέου Mav, είναι ο κυβισμός, ούτε το ίδιο μπλόκ δεν μοιράζονται. Άλλωστε βγάζει και 150 άλογα, δηλαδή πολύ περισσότερα από το transit.
Προσωπικά πιστεύω η κατανάλωση του 2.3 θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με το 2.0, για να μην σας πω ότι μπορεί οριακά να είναι και καλύτερη. Ας περιμένουμε όμως τα τest.
Τώρα, όσον αφορά την τετρακίνηση. Είναι γεγονός ότι το κλείδωμα του παλιού μοντέλου είναι αξιόπιστο και προσφέρει αμεσότητα, στοιχείο που λείπει σε άλλα SUV. Όμως κακά τα ψέμματα, το αυτοκίνητο δεν έχει μπλοκέ διαφορικά ούτε έλεχγο πρόσφυσης όπως το freelander πχ. Εγώ έχω βρεθεί πολλές φορές με τους διαγώνιους τροχούς στον αέρα, χωρίς να μπορώ να κάνω κάτι. Λίγο τσίμπιμα το χειρόφρενο, λίγο παλάτζα και κούνα - κούνα, κάποιος φίλος κρεμιέται απέξω κλπ, μπας και πιάσουμε πρόσφυση! Εκεί το αμάξι πάσχει, πρέπει να το ομολογήσουμε!
Το νέο Mav από την άλλη, έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφορικά, με ξεχωριστή ενεργητική μονάδα ελέγχου, η οποία ελέγχει διάφορες παραμέτρους και στέλνει όση ροπή απαιτείται στον τροχό με την κάλύτερη πρόσφυση. Αυτό γίνεται συνέχεια, όχι μόνο εκτός δρόμου ή σε βροχή αλλά και σε στροφές, ανηφόρες, κατηφόρες κλπ. Τουλάχιστον ακούγεται καλύτερο από το υπάρχον σύστημα, αφού θεωρητικά έστω και ένας τροχός να πατάει, εκεί θα πάει όλη η ροπή. Και εδώ πρέπει να περιμένουμε τα τέστ, ενώ ο χρόνος θα δείξει και την αξιοπιστία του!