Τουλάχιστον για το Hellenic Rally Raid 2010.
Τα άρθρα βασίζονται στον κανονισμό της FIA για τα Cross-Country Rally Raid και εκτιμούμε ότι θα λύσουν αρκετά θέματα (όρια λειτουργίας κλπ). Έχουν γίνει οι απαραίτητες προσαρμογές.
Υπενθυμίζουμε ότι ήδη απο την FIA υπάρχει μεθοδολογία για τον τρόπο σήμανσης των σημείων ελέγχου ταχύτητας στα Road Book.
Συγκεκριμένα η είσοδος σε σημείο ελέγχου σημειώνεται ευκρινώς με DΖ και τις συντεταγμένες του σημείου. Η έξοδος σημειώνεται με FZ και συντεταγμένες σημείου.
25. Ζώνη ελέγχου ταχύτητας – Ορισμοί
25.1 Είσοδος σε ένα σημείο ελέγχου
Η αρχή μιας ζώνης ελέγχου ταχύτητας θα περιγράφεται στο roadbook με ένα σήμα DZ και με ένα waypoint (συντεταγμένες).
Οι αγωνιζόμενοι απαγορεύεται να περάσουν / αποφύγουν το σημείο σε απόσταση μεγαλύτερη των 90 μέτρων (ακτίνα) με ποινή όμοια με αυτή που ορίζεται για την περίπτωση χαμένου σημείο διέλευσης.
90 μέτρα πριν από αυτό το waypoint οι αγωνιζόμενοι θεωρούν ότι πλησιάζουν στην αρχή ζώνης ελέγχου ταχύτητας.
Τα 90 μέτρα μετά το waypoint, θεωρείται σαν «όριο ασφαλούς καταγραφής» της εισόδου στο σημείο ελέγχου ταχύτητας.
25.2 Η ζώνη ελέγχου
Για μια σημειωμένη στο roadbook ζώνη ελέγχου ταχύτητας, ένας αγωνιζόμενος δεν μπορεί να επικαλεσθεί άγνοια των ορίων αυτής. Η ταχύτητα του αγωνιζόμενου θα πρέπει να περιορισθεί στα 30 ή στα 50 χιλιόμετρα, κατά την επιλογή του οργανωτή, μεταξύ του σημείου εισόδου και το σημείου εξόδου από την ζώνη αυτή, άσχετα με την πορεία που θα ακολουθηθεί μεταξύ αυτών των δύο σημείων.
25.3 Έξοδος από τη ζώνη ελέγχου
Το τέλος της ζώνης ελέγχου θα περιγράφεται στο roadbook με ένα σημείο FZ και με ένα waypoint (συντεταγμένες). Ο χώρος γύρω από αυτό το σημείο και σε ακτίνα 90 μέτρων, θεωρείται «όριο ασφαλούς καταγραφής» για να αποφευχθούν διαφωνίες σχετικά με την ταχύτητα.
Οι αγωνιζόμενοι μπορούν να επιταχύνουν από το σημείο του waypoint.
26. Διαδικασία ελέγχου
26.1 Καθόλη τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο αγωνιζόμενος είναι υπεύθυνος για την λειτουργία του μηχανισμούς καταγραφής / GPS που έχει παραλάβει από τον οργανωτή.
26.2 Οι μονάδες καταγραφής / GPS πρέπει να λειτουργούν και να παραμείνουν στην θέση / σύνδεση που έχει ορίσει ο οργανωτής, με όλα τα εξαρτήματα τους συνδεδεμένα και σε λειτουργεία, καθόλη τη διάρκεια ενός σκέλους και κάθε φορά που το όχημα φεύγει από το bivouac.
26.3 Κάθε συμβάν που οφείλεται στον αγωνιζόμενο (απώλεια, καταστροφή, θέση εκτός λειτουργίας, κλπ) και καταστεί αδύνατη την λειτουργία / καταγραφή ή / και κάθε προσπάθεια χειραγώγησης / απόκρυψης στοιχείων αναφερόμενη από έναν τεχνικό των καταγραφικών / GPS του οργανωτή, με ευθύνη του τεχνικού εφόρου μπορεί να οδηγήσει στον αποκλεισμό του αγωνιζόμενου.
26.4 Οποιαδήποτε στιγμή, ένας εκλεκτής στο τέλος μιας επιλεγμένης διαδρομής ή / και στο τέλος του σκέλους, μπορεί να ελέγξει ότι πράγματι ο αγωνιζόμενος πέρασε από όλα τα υποχρεωτικά σημεία διέλευσης και ότι δεν έχει πραγματοποιήσει κάποια υπέρβαση ταχύτητας.
26.5 Με την ευθύνη του τεχνικού εφόρου, ένας τεχνικός καταγραφής / GPS ελέγχει τα δεδομένα, κάθε μέρα, τουλάχιστον των δέκα πρώτων αγωνιζόμενων στην επιλεγμένη διαδρομή και στη γενική κατάταξη, για να εξακριβωθεί ότι έχουν ακολουθήσει την υποχρεωτική διαδρομή.
26.6 Με ευθύνη του τεχνικού εφόρου, ο τεχνικός καταγραφής / GPS σημειώνει τις παραβάσεις και ενημερώνει τον αγωνιζόμενο (ή έναν εκπρόσωπο του νόμιμα διαπιστευμένο στον αγώνα).
26.7 Σε περίπτωση αμφιβολιών ένας τεχνικός καταγραφής / GPS διαβάζει τα δεδομένα από μια μονάδα καταγραφής. Η μονάδα μπορεί να αποσφραγιστεί / σφραγιστεί στο όχημα από ένα τεχνικό με την παρουσία του αγωνιζόμενου ( ή ενός εκπρόσωπου του νόμιμα
διαπιστευμένο στον αγώνα)
Ευελπιστούμε στην εποικοδομητική συζήτηση επι του θέματος.