Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

και αν τραβήξω το χειρόφρενο?

4x4 βελτιώσεις, tips, συμβουλές κ.α.

και αν τραβήξω το χειρόφρενο?

Δημοσίευσηαπό Pajerinho » 23 Μαρ 2006, 19:26

Πριν διατυπώσω την ερώτηση μου, θα ήθελα να κάνω μια μικρή εισαγωγή. Θ'αναφέρω πράγματα που σε πολλούς θα είναι γνωστά, αλλά καθότι δεν έχω μεγάλη εμπειρία στο 4wd θα ήθελα να σιγουρευτώ ότι έχω κατανοήσει σωστά κάποια πράγματα σε σχέση με τη μετάδοση της κίνησης:

Περίπτωση Α: Ελεύθερη τετρακίνηση (χωρίς κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού). Στην περίπτωση αυτή εάν βρεθεί ένας τροχός στον αέρα όλη η ροπή πηγαίνει σ'αυτόν και οι άλλοι 3 δεν κινούνται καθόλου. Αποτέλεσμα; Κολλήσαμε!!!! Το ίδιο θα συμβεί ακόμα και αν πατάνε και οι 4 αλλά ο ένας πατάει σε επιφάνεια πολύ μειωμένης πρόσφυσης (πχ. σε πάγο).

Περίπτωση Β: Σαν την Α αλλά με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) στον πίσω άξονα. Θα μας ξεκολλήσει στην περίπτωση που πατάνε και οι 4 τροχοί ακόμα και εάν ο ένας (απ' τους πίσω) πατάει σε πάγο, καθώς το LSD θα δώσει ροπή σε αυτόν που έχει πρόσφυση. Δεν βοηθάει καθόλου όμως στην περίπτωση που ο ένας τροχός είναι στον αέρα γιατί για να γίνει μεταφορά της ροπής θα πρέπει να υπάρχει, έστω και μικρή, αντίσταση στον τροχό που ολισθαίνει.

Περίπτωση Γ: Κλειδωμένο το κεντρικό διαφορικό αλλά χωρίς LSD. Σ' αυτήν την περίπτωση δεν κινδυνεύουμε να κολλήσουμε εάν ένας ή ακόμα και δύο τροχοί (άλλα του ίδιου άξονα) δεν έχουν καλή (ή και μηδενική) πρόσφηση καθώς το 50% της ροπής μεταδίδεται σταθερά στον κάθε άξονα. Έτσι ο άξονας που έχει 2 τροχούς σε καλή πρόσφυση θα μας ξεκολλήσει. Θα κολλήσουμε όμως εάν ένας τροχός του μπροστά άξονα και ένας του πίσω βρίσκονται στον αέρα (οι διαγώνιοι τροχοί) ή πατάνε και οι 4 αλλά οι 2 (ένας μπροστά και ένας πίσω) είναι σε συνθήκες πολύ μειωμένης πρόσφυσης (πχ. η δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου πατάει σε πολύ λάσπη ή σε πάγο).

Περίπτωση Δ: Σαν τη Γ αλλά με LSD πίσω. Εδώ σωζόμαστε εάν ο ένας τροχός πίσω έχει καλή πρόσφυση και ο άλλος πατάει έστω και σε επιφάνεια πολύ μειωμένης πρόσφυσης, δεν σωζόμαστε όμως εάν οι 2 διαγώνιοι τροχοί βρίσκονται στον αέρα. Σ' αυτή την περίπτωση όπως είπαμε δεν δουλεύει το LSD και μόνο ένα 100% μπλοκέ στον πίσω (ή και στον μπροστά) άξονα θα μας βγάλει.

Και τώρα, για όποιον "άντεξε" να διαβάσει τα προηγούμενα, η ερώτηση:
Εφόσον για να λειτουργήσει το LSD χρειάζεται ο ένας απ' τους 2 τροχούς να έχει κάποια αντίσταση (έστω και μικρή) για να μεταφερθεί η ροπή στον άλλο, υπάρχει περίπτωση να δημιουργήσουμε τεχνητά αυτή την αντίσταση τραβώντας το χειρόφρενο και να ξεκολλήσουμε ακόμα και με τους 2 διαγώνιους τροχούς στον αέρα? Το έχει δοκιμάσει κανείς? Στην θεωρεία φαίνεται ότι μάλλον γίνεται
Άβαταρ μέλους
Pajerinho
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 750
Εγγραφή: 22 Δεκ 2005, 18:02
Τοποθεσία: Πάτρα

Re: και αν τραβήξω το χειρόφρενο?

Δημοσίευσηαπό iperodigos » 23 Μαρ 2006, 20:03

[quote="Pajerinho"]Πριν διατυπώσω την ερώτηση μου, θα ήθελα να κάνω μια μικρή εισαγωγή. Θ'αναφέρω πράγματα που σε πολλούς θα είναι γνωστά, αλλά καθότι δεν έχω μεγάλη εμπειρία στο 4wd θα ήθελα να σιγουρευτώ ότι έχω κατανοήσει σωστά κάποια πράγματα σε σχέση με τη μετάδοση της κίνησης:

Περίπτωση Α: Ελεύθερη τετρακίνηση (χωρίς κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού). Στην περίπτωση αυτή εάν βρεθεί ένας τροχός στον αέρα όλη η ροπή πηγαίνει σ'αυτόν και οι άλλοι 3 δεν κινούνται καθόλου. Αποτέλεσμα; Κολλήσαμε!!!! Το ίδιο θα συμβεί ακόμα και αν πατάνε και οι 4 αλλά ο ένας πατάει σε επιφάνεια πολύ μειωμένης πρόσφυσης (πχ. σε πάγο).

Περίπτωση Β: Σαν την Α αλλά με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) στον πίσω άξονα. Θα μας ξεκολλήσει στην περίπτωση που πατάνε και οι 4 τροχοί ακόμα και εάν ο ένας (απ' τους πίσω) πατάει σε πάγο, καθώς το LSD θα δώσει ροπή σε αυτόν που έχει πρόσφυση. Δεν βοηθάει καθόλου όμως στην περίπτωση που ο ένας τροχός είναι στον αέρα γιατί για να γίνει μεταφορά της ροπής θα πρέπει να υπάρχει, έστω και μικρή, αντίσταση στον τροχό που ολισθαίνει.

Περίπτωση Γ: Κλειδωμένο το κεντρικό διαφορικό αλλά χωρίς LSD. Σ' αυτήν την περίπτωση δεν κινδυνεύουμε να κολλήσουμε εάν ένας ή ακόμα και δύο τροχοί (άλλα του ίδιου άξονα) δεν έχουν καλή (ή και μηδενική) πρόσφηση καθώς το 50% της ροπής μεταδίδεται σταθερά στον κάθε άξονα. Έτσι ο άξονας που έχει 2 τροχούς σε καλή πρόσφυση θα μας ξεκολλήσει. Θα κολλήσουμε όμως εάν ένας τροχός του μπροστά άξονα και ένας του πίσω βρίσκονται στον αέρα (οι διαγώνιοι τροχοί) ή πατάνε και οι 4 αλλά οι 2 (ένας μπροστά και ένας πίσω) είναι σε συνθήκες πολύ μειωμένης πρόσφυσης (πχ. η δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου πατάει σε πολύ λάσπη ή σε πάγο).

Περίπτωση Δ: Σαν τη Γ αλλά με LSD πίσω. Εδώ σωζόμαστε εάν ο ένας τροχός πίσω έχει καλή πρόσφυση και ο άλλος πατάει έστω και σε επιφάνεια πολύ μειωμένης πρόσφυσης, δεν σωζόμαστε όμως εάν οι 2 διαγώνιοι τροχοί βρίσκονται στον αέρα. Σ' αυτή την περίπτωση όπως είπαμε δεν δουλεύει το LSD και μόνο ένα 100% μπλοκέ στον πίσω (ή και στον μπροστά) άξονα θα μας βγάλει.

Και τώρα, για όποιον "άντεξε" να διαβάσει τα προηγούμενα, η ερώτηση:
Εφόσον για να λειτουργήσει το LSD χρειάζεται ο ένας απ' τους 2 τροχούς να έχει κάποια αντίσταση (έστω και μικρή) για να μεταφερθεί η ροπή στον άλλο, υπάρχει περίπτωση να δημιουργήσουμε τεχνητά αυτή την αντίσταση τραβώντας το χειρόφρενο και να ξεκολλήσουμε ακόμα και με τους 2 διαγώνιους τροχούς στον αέρα? Το έχει δοκιμάσει κανείς? Στην θεωρεία φαίνεται ότι μάλλον γίνεται[/qute]

ο παλιος κλασικος τροπος για να περναμε την αμμο=2 κλικ το χειροφρενο επανω!!!
iperodigos
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 533
Εγγραφή: 05 Ιουν 2004, 12:01

Δημοσίευσηαπό kia-blue » 23 Μαρ 2006, 22:11

Πολύ σωστά :wink:
Άβαταρ μέλους
kia-blue
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 64
Εγγραφή: 16 Ιουν 2005, 13:47
Τοποθεσία: ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό panosktm » 23 Μαρ 2006, 22:30

αυτο με το χειροφρενο το κανουμε με η χωρις lsd.καπου το ειχα διαβασει κιολας,σε λασπες, χιονια,αμμο, τραβαμε λιγο το χειροφρενο και εχουμε κατι σαν μπλοκε.
jeep cherokee 2,5 crd
ktm exc 450
Άβαταρ μέλους
panosktm
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 22 Μάιος 2005, 14:01
Τοποθεσία: loutraki

Δημοσίευσηαπό Tuc » 23 Μαρ 2006, 23:01

Περίπτωση Ε: με ESP ή Traction control η ρόδα που γυρίζει ελέυθερα φρενάρει και το αμάξι κινέιται. Η επιτάχυνση σε λάσπη ή χιόνι είναι εκλπηκτική (αρκεί να το απενεργοποιήσεις για να δεις την διαφορά).
Στα δύσκολά δεν κάνει ΤΙΠΟΤΕ!!!!
καί οι 4 τροχοί φρενάρουν και η μηχανή με τέρμα γκάζι δουλεύει στο ρελαντί (για να κόψει την ροπή).
Άβαταρ μέλους
Tuc
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 144
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 22:15
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 24 Μαρ 2006, 12:11

Περίπτωση Β: Σαν την Α αλλά με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) στον πίσω άξονα. Θα μας ξεκολλήσει στην περίπτωση που πατάνε και οι 4 τροχοί ακόμα και εάν ο ένας (απ' τους πίσω) πατάει σε πάγο, καθώς το LSD θα δώσει ροπή σε αυτόν που έχει πρόσφυση.


Δεν νομίζω ότι αυτό ισχύει !

Η "ροπή" θα πάει πάλι στρον τροχό με την μικρότερη προσφυση . Αν αυτός είναι ο ένας απο τους πίσω τότε κάτι θα γίνει. Αν είναι κάποιος απο τους μπροστινούς τότε δεν θα πάει καθόλου ροπή πίσω.

Νομίζω ότι θα βοηθούσε αν είχες LSD στο κεντρικό διαφορικό για να μεταφέρει μέρος της ροπής απο το μπροστά διαφορικό στο πίσω (και το ανάποδο).

Στη πράξη βέβαια θα πρέπει να λάβεις υπ οψιν και την κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου , οπότε αν η απώλεια πρόσφυσης όλων των τροχών είβναι στιγμιαία , η κινητική ενέργεια είναι αρκετή για να συνεχίσεο να κινήται το αυτοκίνητο.
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Δημοσίευσηαπό kia-blue » 26 Μαρ 2006, 22:28

panosktm έγραψε:αυτο με το χειροφρενο το κανουμε με η χωρις lsd.καπου το ειχα διαβασει κιολας,σε λασπες, χιονια,αμμο, τραβαμε λιγο το χειροφρενο και εχουμε κατι σαν μπλοκε.


Χωρίς διαφορικό περιορισμένης ολίσθισης (πίσω συνήθως) δεν έχει νόημα να το κάνουμε, γιατί απλά, τότε, μας φρενάρει και τίποτα παραπάνω.
Το χειρόφρενο λοιπόν "δουλεύει" γιατί τα αυτοκίνητα παραγωγής, σαν τα δικά μας, δεν έχουν 100% μπλοκέ (όταν έχουν). Άρα λοιπόν ένα μέρος της ροπής πάει στον τροχό που δεν έχει πρόσφυση και "χάνεται" από τον τροχό του ίδιου άξονα που την χρειάζεται. Έτσι με το χειρόφρενο βοηθάμε να λειτουργήσει αποτελεσματικότερα το μπλοκέ. Αυτά!!!
Άβαταρ μέλους
kia-blue
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 64
Εγγραφή: 16 Ιουν 2005, 13:47
Τοποθεσία: ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό strofimios1 » 27 Μαρ 2006, 17:32

kia-blue έγραψε:
panosktm έγραψε:αυτο με το χειροφρενο το κανουμε με η χωρις lsd.καπου το ειχα διαβασει κιολας,σε λασπες, χιονια,αμμο, τραβαμε λιγο το χειροφρενο και εχουμε κατι σαν μπλοκε.


Χωρίς διαφορικό περιορισμένης ολίσθισης (πίσω συνήθως) δεν έχει νόημα να το κάνουμε, γιατί απλά, τότε, μας φρενάρει και τίποτα παραπάνω.
Το χειρόφρενο λοιπόν "δουλεύει" γιατί τα αυτοκίνητα παραγωγής, σαν τα δικά μας, δεν έχουν 100% μπλοκέ (όταν έχουν). Άρα λοιπόν ένα μέρος της ροπής πάει στον τροχό που δεν έχει πρόσφυση και "χάνεται" από τον τροχό του ίδιου άξονα που την χρειάζεται. Έτσι με το χειρόφρενο βοηθάμε να λειτουργήσει αποτελεσματικότερα το μπλοκέ. Αυτά!!!

Δουλευει και σε ελευθερα διαφορικα και μαλιστα πολυ καλα.
Προσοχη,οσοι εχετε niva μην το κανετε(εγω μεχρι στιγμης μετραω ενα διαφορικο πισω).
Επισης βοηθαει και το φρενο με το αριστερο(αυτο παιζει και με το μπροστα διαφορικο).
Άβαταρ μέλους
strofimios1
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 163
Εγγραφή: 17 Ιαν 2005, 10:58
Τοποθεσία: ΣΤΟΥ ΧΑΝΤΑΚ'

Δημοσίευσηαπό kia-blue » 27 Μαρ 2006, 17:52

Δεν το ξέρω για τα ελεύθερα διαφορικά, πάω πάσο.
Με το Niva τι παίζεται;
Άβαταρ μέλους
kia-blue
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 64
Εγγραφή: 16 Ιουν 2005, 13:47
Τοποθεσία: ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό strofimios1 » 27 Μαρ 2006, 20:12

kia-blue έγραψε:Δεν το ξέρω για τα ελεύθερα διαφορικά, πάω πάσο.
Με το Niva τι παίζεται;

Πολυ αδυναμη μεταδοση γενικα(εκτος των ημιαξονιων).
Άβαταρ μέλους
strofimios1
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 163
Εγγραφή: 17 Ιαν 2005, 10:58
Τοποθεσία: ΣΤΟΥ ΧΑΝΤΑΚ'


Επιστροφή στο 4x4 Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχει 1 επισκέπτης