Πριν διατυπώσω την ερώτηση μου, θα ήθελα να κάνω μια μικρή εισαγωγή. Θ'αναφέρω πράγματα που σε πολλούς θα είναι γνωστά, αλλά καθότι δεν έχω μεγάλη εμπειρία στο 4wd θα ήθελα να σιγουρευτώ ότι έχω κατανοήσει σωστά κάποια πράγματα σε σχέση με τη μετάδοση της κίνησης:
Περίπτωση Α: Ελεύθερη τετρακίνηση (χωρίς κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού). Στην περίπτωση αυτή εάν βρεθεί ένας τροχός στον αέρα όλη η ροπή πηγαίνει σ'αυτόν και οι άλλοι 3 δεν κινούνται καθόλου. Αποτέλεσμα; Κολλήσαμε!!!! Το ίδιο θα συμβεί ακόμα και αν πατάνε και οι 4 αλλά ο ένας πατάει σε επιφάνεια πολύ μειωμένης πρόσφυσης (πχ. σε πάγο).
Περίπτωση Β: Σαν την Α αλλά με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) στον πίσω άξονα. Θα μας ξεκολλήσει στην περίπτωση που πατάνε και οι 4 τροχοί ακόμα και εάν ο ένας (απ' τους πίσω) πατάει σε πάγο, καθώς το LSD θα δώσει ροπή σε αυτόν που έχει πρόσφυση. Δεν βοηθάει καθόλου όμως στην περίπτωση που ο ένας τροχός είναι στον αέρα γιατί για να γίνει μεταφορά της ροπής θα πρέπει να υπάρχει, έστω και μικρή, αντίσταση στον τροχό που ολισθαίνει.
Περίπτωση Γ: Κλειδωμένο το κεντρικό διαφορικό αλλά χωρίς LSD. Σ' αυτήν την περίπτωση δεν κινδυνεύουμε να κολλήσουμε εάν ένας ή ακόμα και δύο τροχοί (άλλα του ίδιου άξονα) δεν έχουν καλή (ή και μηδενική) πρόσφηση καθώς το 50% της ροπής μεταδίδεται σταθερά στον κάθε άξονα. Έτσι ο άξονας που έχει 2 τροχούς σε καλή πρόσφυση θα μας ξεκολλήσει. Θα κολλήσουμε όμως εάν ένας τροχός του μπροστά άξονα και ένας του πίσω βρίσκονται στον αέρα (οι διαγώνιοι τροχοί) ή πατάνε και οι 4 αλλά οι 2 (ένας μπροστά και ένας πίσω) είναι σε συνθήκες πολύ μειωμένης πρόσφυσης (πχ. η δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου πατάει σε πολύ λάσπη ή σε πάγο).
Περίπτωση Δ: Σαν τη Γ αλλά με LSD πίσω. Εδώ σωζόμαστε εάν ο ένας τροχός πίσω έχει καλή πρόσφυση και ο άλλος πατάει έστω και σε επιφάνεια πολύ μειωμένης πρόσφυσης, δεν σωζόμαστε όμως εάν οι 2 διαγώνιοι τροχοί βρίσκονται στον αέρα. Σ' αυτή την περίπτωση όπως είπαμε δεν δουλεύει το LSD και μόνο ένα 100% μπλοκέ στον πίσω (ή και στον μπροστά) άξονα θα μας βγάλει.
Και τώρα, για όποιον "άντεξε" να διαβάσει τα προηγούμενα, η ερώτηση:
Εφόσον για να λειτουργήσει το LSD χρειάζεται ο ένας απ' τους 2 τροχούς να έχει κάποια αντίσταση (έστω και μικρή) για να μεταφερθεί η ροπή στον άλλο, υπάρχει περίπτωση να δημιουργήσουμε τεχνητά αυτή την αντίσταση τραβώντας το χειρόφρενο και να ξεκολλήσουμε ακόμα και με τους 2 διαγώνιους τροχούς στον αέρα? Το έχει δοκιμάσει κανείς? Στην θεωρεία φαίνεται ότι μάλλον γίνεται