Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Telefonica Dakar 2004: Διαδρομή 9: Tidjikja - Nema - 736 χλμ


Η Εκδίκηση των Despres και Masuoka και τροποποίηση της διαδρομής για λόγους ασφαλείας!

Οι 210 που συνεχίζουν ακόμη τον αγώνα (σχεδόν οι μισοί από αυτούς που ξεκίνησαν στην Clermont) είχαν ακόμα μια δύσκολη ημέρα στο Telefonica Dakar 2004 με 736kms ειδικής.
Φεύγοντας από τις πρώτες θέσεις, ο Cyril Despres πέτυχε το γρηγορότερο χρόνο της ειδικής. Με τον ίδιο τρόπο, ο Hiroshi Masuoka κατάφερε να αφήσει πίσω τον βασικό του αντίπαλο Peterhansel  με περισσότερα από 18min.
Εκτός από την πολύ σκληρή σειρά των ειδικών διαδρομών στη Μαυριτανία, ο αέρας πρέπει να έσπασε τα νεύρα πολλών οδηγών στο Dakar.
Σήμερα πάλι, οι πολύ ισχυροί άνεμοι ανάγκασαν πολλούς να αποσυρθούν μετά από μερικές άσχημες πτώσεις (Brucy, Harden και Verhoef).
38ος στην ειδική και 44ος γενικής ο μεγάλος Έλληνας αναβάτης!









Διαδρομή 9: Tidjikja – Nema

Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2004
Απλή: 3 χλμΕιδική: 736 χλμ
Σύνολο: 739 χλμ





Στις μοτοσικλέτες, ο Cyril Despres (KTM n°2) που χάθηκε χθες, βρήκε το «καλό μονοπάτι» για να πετύχει αυτή τη φορά τον καλύτερο χρόνο της ειδικής.

Με εκκίνηση από την 24η θέση, ο Γάλλος άφησε πίσω τον αντίπαλό του, Alfie COX (KTM n°10) με 3min24. Αλλά η ημέρα δεν ήταν καθόλου εύκολη: "Ήταν κόλαση! Δέκα ώρες πάνω στην μοτοσικλέτα! Οι υπόλοιποι στις πίσω θέσεις θα οδηγήσουν δύο φορές περισσότερο!"
Τρίτος  ήταν ο Richard Sainct (KTM n°1) με διαφορά 21min39: "Κατά τη διάρκεια της ειδικής, οδηγήσαμε με τον Despres, τον  Roma και τον COX. Αν οδηγούσα μόνος μου θα ήταν πολύ βαρετό, ήταν μια τεράστια ειδική."

Ο Joan Rοma (KTM n°4), πρώτος στην γενική τελείωσε με 26min44 καθυστέρηση .Ο Ισπανός βλέπει την διαφορά του να μεγαλώνει σε 3min33 από τον  Sainct, δεύτερο τώρα, και τον Brucy (KTM n°9) που αποσύρεται με έναν σπασμένο ώμο.
Εν τω μεταξύ, ο Fabrizio Meoni (KTM n°3) είχε ακόμα ένα τεχνικό πρόβλημα, και τελείωσε την ειδική με διαφορά μιας ώρας από τον Despres: "Στα 200kms από εδώ, η βάση του cockpit έφυγε και έπρεπε να την επισκευάσω μόνος μου".
Η εκκίνηση στις πρώτες θέσεις απέδειξε πως ήταν κρίσιμη για ένα καλό αποτέλεσμα.
Στα αυτοκίνητα, ο Hiroshi Masuoka (Mitsubishi n°201) εκμεταλλεύθηκε τη 12η θέση του στην αρχική κατάταξη και πέταξε προς την νίκη. Στα 736kms της ειδικής, οι Ιάπωνες προσπέρασαν 11 αυτοκίνητα!
 


Μόνο ο Stephane Peterhansel (Mitsubishi n°203) έμεινε μπροστά  μέχρι το τέρμα αλλά 18min32 πίσω από τον αντίπαλο και ομόσταυλό του: "Ο χρόνος μου δεν ήταν καλός σαν του Masuoka αλλά ήταν σημαντικό τελειώσουμε την ειδική χωρίς προβλήματα. Δεν οδηγήσαμε μαζί. Τον είδα πίσω μου μόνο στο τέλος ".
Ήταν πράγματι μια καλή ημέρα για τα EVO2 ενώ το τρίτο αυτοκίνητο της ειδικής, το VOLKSWAGEN της Jutta Kleinschmidt (n°204) έφτασε στον καταυλισμό με καθυστέρηση 45min.

Το τέταρτο ήταν ο Jean-Louis Schlesser (Schlesser n°200) με 1h11min18, μπροστά από τον Alphand (Bmw n°207) με 1h28 καθυστέρηση. Εν τω μεταξύ, τα αυτοκίνητα της Nissan αγωνίστηκαν με τα μηχανικά τους προβλήματα και όχι με τους αντιπάλους τους. Από το 368 χλμ, ο Colin McRae (Nissann°202) και ο Ari Vatanen (Nissan n°205) έπρεπε να αντιμετωπίσουν, δυσλειτουργίες στο κιβώτιο ταχυτήτων και συμπλέκτη αντίστοιχα.
Τους περίμεναν μέχρι αργά το βράδυ. Στη γενική, ο Masuoka έφτασε μέχρι τη δεύτερη θέση αλλά παραμένει 1h04 πίσω από τον "Peter". Στην τρίτη είναι ο Schlesser σε 2h22min28.

Ο Firdaus Kabirov (Kamaz n°410), έκανε τον καλύτερο χρόνο στα φορτηγά. Ακολούθησε ο ομόσταυλός του Vladimir Tchaguine(Kamaz n°414) με 4min06 διαφορά. Τρίτος ο Gerard De Rooy (DAF n°417) στα 5min 17. Ση γενική ο Tchaguine κρατάει την ηγεσία με  58min41 διαφορά από τον  De Azevedo!




38ος στην ειδική και 44ος γενικής ο μεγάλος Έλληνας αναβάτης!


Τροποποίηση της διαδρομής
Για τους λόγους ασφάλειας του αγώνα και των συμμετεχόντων , η οργάνωση αποφάσισε ότι είναι απαραίτητο να τροποποιηθούν η 10η και 11η διαδρομή μεταξύ NEMA και MOPTI και μεταξύ MOPTI και του BOBO DIOULASSO. Και οι δύο ειδικές έχουν ακυρωθεί και έχουν αντικατασταθεί από μια διαδρομή προς το BAMAKO και έπειτα στο BOBO DIOULASSO. Η διαδρομή προς το BAMAKO θα είναι απλή για όλα τα οχήματα εκτός από τις μοτοσικλέτες που θα πετάξουν εκεί με το αεροπλάνο. Κατευθυνόμενοι προς το BOBO DIOULASSO, όλοι οι συμμετέχοντες θα έχουν μια απλή διαδρομή. Αυτή η απόφαση πάρθηκε από τις γαλλικές αρχές σε συνεργασία με τις αρχές του Μαλί. Ο αγώνας επομένως θα σταματήσει το Σάββατο 10 Ιανουαρίου στο BAMAKO και θα συνεχίσει στο BOBO DIOULASSO την Κυριακή 11. Η ημέρα ανάπαυσης θα είναι την Δευτέρα σύμφωνα με το πρόγραμμα.





Μαυριτανία



Διαδρομή 8: Atar – Tidjikja
Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2004
Απλή: 34 χλμΕιδική: 355 χλμ
Σύνολο: 389 χλμ





Roma και Peterhansel στην κορυφή

Η 8η μέρα του Telefonica Dakar 2004 ήταν φυσικά η μισή απ΄ την  χθεσινή σε μήκος, αλλά πολλοί σκέφτηκαν ότι ήταν πολύ σκληρότερη. Μεταξύ Atar και Tidjikja, στη Μαυριτανία, o "Nani" Roma πήρε την πρωτοπορία στις μοτοσικλέτες. Στα αυτοκίνητα, που είχαν επίσης αλλαγές στην κορυφή με ηγέτη τον Stephane Peterhansel που εκμεταλλεύθηκε τα προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων του Hiroshi Masuoka φτάνοντας στην νίκη. Στα φορτηγά, ο Karel Loprais πήρε την πρώτη του νίκη σε ειδική μετά από δύο χρόνια.
Ο Β. Ορφανός στην 50η θέση γενικής!


 Μια ειδική του Dakar στη Μαυριτανία σπάνια είναι ένας περίπατος στο πάρκο. Με τους ισχυρούς ανέμους και τη μαλακή άμμο, γίνεται ένας πραγματικός εφιάλτης!
Το δράμα στην κατηγορία μοτοσικλετών συνέβη στα πρώτα 40km ενώ οι βασικοί πρωταγωνιστές έψαχναν μια έξοδο από το wadi (φαράγγι-ξεροπόταμος στην έρημο).

 Εκεί ακριβώς όπου, ο Cyril Despres (KTM n°2), πρώτος στην γενική πριν από την έναρξη της ειδικής, έχασε την ηγεσία της κατηγορίας. "Ήταν η χειρότερη ημέρα της ζωής μου. Είχα τα προβλήματα με τα γυαλιά μου και αποφάσισα να σταματήσω αλλά έπεσα σε έναν πολύ αργό ρυθμό. Τίποτα σοβαρό εκτός από το ότι με το γόνατό μου τράβηξα το καλώδιο σύνδεσης του GPS. Δεν μπορούσα να το επανασυνδέσω, κι έτσι χάθηκα. Κάθε φορά που έβλεπα έναν αναβάτη KTM τον ακολουθούσα, αλλά κάθε φορά βρισκόμασταν χαμένοι και πάλι. Αυτό διάρκεσε για 50kms. Γι αυτό τον λόγο, έμεινα από καύσιμα, 1.2km από το σημείο ανεφοδιασμού. Ευτυχώς, κάποιος με βοήθησε να επανασυνδέσω GPS και μου έδωσε και καύσιμα".


Στη γραμμή του τερματισμού ο Γάλλος είχε χάσει 1h14min19 από τον  Juan Roma (KTM n°4).
Ο Ισπανός εκμεταλλεύθηκε την αρχική θέση εκκίνησης (5ος) για να κερδίσει την δεύτερη ειδική του στο φετινό Dakar, 6min02 μπροστά από τον Jean Brucy (KTM n°9), δεύτερου πάλι, και του Richard Sainct (KTM n°1) με 7min58.
Στην τέταρτη θέση και πολύ πίσω ήρθε ο Fabrizio Meoni (KTM n°3) με 25min50.
Η γενική ανήκει τώρα στον "Nani" Roma με ένα πλεονέκτημα 8min16 από τον Sainct, και 14min25 από τον Brucy. "Eίμαι ευχαριστημένος με το προβάδισμα στη γενική, αλλά ο καθένας γνωρίζει πως δεν σημαίνει απολύτως τίποτα ", δήλωσε ο Καταλανός. "Όποιος παίρνει την πρωτιά στην γενική έχει ένα πρόβλημα την επόμενη ημέρα! Συνέβη στον Esteve χθες, και τώρα στον Despres.!"



Συνέβη επίσης στο Hiroshi Masuoka (Mitsubishi n°201) στα αυτοκινήτα.. Η επίσημη ομάδα της Mitsubishi δείχνει δύσκολο να χτυπηθεί, εντούτοις, αυτοί θα πρέπει να εργαστούν σκληρά για να λύσουν τα προβλήματα με τα κιβώτια ταχυτήτων τους. Στον  Peterhansel δόθηκε μια ποινή 5min την Δευτέρα λόγω ρυμούλκησης μέσα στο ΣΕΔ . Σήμερα, ήταν σειρά του Masuoka, αλλά έχασε και πέρα από αυτό και 1h30 στην ειδική τελειώνοντας στη 12η θέση.
Με το βασικό ανταγωνιστή του μακριά, ο Stephane Peterhansel (Mitsubishi n°203) έπρεπε να είναι προσεκτικός. "Είχαμε έναν χαλαρό ρυθμό, ξέραμε ότι άλλοι ήταν πίσω και έτσι ελέγχαμε τον ρυθμό μας ". Ο Γάλλος διέσχισε τη γραμμή τέρματiσμού με μια διαφορά 28min55 από την  Jutta Kleinschmidt (VW n°204) που άρχισε την ειδική με έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα (που δεν εγκρίνεται από τους κανονισμούς... και η  απόφαση θα ληφθεί απόψε από τους διοργανωτές).




Η τρίτη θέση πήγε  στον  Gregoire De Mevius (Bmw n°212) μπροστά από τον Jean-Louis Schlesser (Schlesser n°200) που αισθάνθηκε ελαφρώς απογοητευμένος. "Οπωσδήποτε, σε αυτόν τον αγώνα, μόνο τρεις οδηγοί ξέρουν πώς να πλοηγηθούν: Η Juττα, o Masuoka και ο Peterhansel.

Όλοι άλλοι χάθηκαν, συμπεριλαμβανομένου και εμού και μας κόστισε 30min ". Η ομάδα της Nissan, είχε προφανώς προβλήματα που προέκυψαν από την χθεσινή μεγάλη ειδική. Πράγματι, ο de Villiers (n°208), ο  McRae (n°202) και ο Vatanen (n°205) τελείωσαν μετά από 2h40 από το νικητή της ημέρας.

Στη γενική, ο Peter είναι μπροστά με διαφορά 1h22 από τον de Mevius  και από τον Masuoka που τελείωσε τελικά την ειδική στην 7η θέση σε 1h34min14. "Δεν μπορώ να παλέψω για τη νίκη. Είναι τώρα αδύνατο να πιαστεί ο Peterhansel. Θα παλέψω για τη δεύτερη θέση", είπε ο Ιάπωνας.


Την τελευταία φορά που ο Karel Loprais (Tatra n°415) κέρδισε μια ειδική στο Dakar ήταν το 2002, Η νίκη στην Μαυριτανία έρχεται ως σύμβολο της επιστροφής του μετά από την αποτυχημένη χρονιά πέρυσι. Ο 6 φορές νικητής του Dakar βρέθηκε μπροστά από τον  Vladimir Tchaguine (Kamaz n°414) με 2min54 ενώ ο ομόσταυλός του από την ομάδα της  Tatra, Andre De Azevedo (n°412) ήταν τρίτος με 6min03. Ήταν μια άσχημη ημέρα για άλλο έναν μύθο των φορτηγών, ο Jan. de Rooy (DAF n°417) αναγκάστηκε για να τελειώσει την ειδική με μια σπασμένη μηχανή. Στην γενική, ο Tchaguine έχει ένα προβάδισμα 43min30 από τον de Azevedο







ΘΕΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΟ DAKAR 
Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΡΦΑΝΟΣ!

Θεαματική η αγωνιστική πορεία του Βασίλη Ορφανού στον δυσκολότερο αγώνα του κόσμου για μοτοσικλέτες, αφού μετά από την ολοκλήρωση της 8ης ειδικής διαδρομής (Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2004) βρίσκεται στην 50η θέση της Γενικής Βαθμολογίας, σκαρφαλώνοντας όλο και πιο ψηλά μέρα με την μέρα!




Μαρόκο – Μαυριτανία


Διαδρομή 7: Tan Tan – Atar
Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2004
Απλή: 345 χλμΕιδική: 701 χλμ – Απλή: 9 χλμ
Σύνολο: 1055 χλμ!

Ο SAINCT  επιστρέφει στην μάχη, ο MASUOKA επιβεβαιώνει την διαφορά του!

Οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες  αυτού του Telefonica Dakar 2004 θα θυμούνται για πάντα την είσοδό τους στη Μαυριτανία.
Στις μοτοσικλέτες, στη μεγαλύτερη διαδρομή του αγώνα (1055 χιλ), με 701χλμ ειδικής, ο Richard Sainct ξέχασε τον πόνο στον βραχίονά του και πέτυχε το γρηγορότερο χρόνο της ημέρας.
Ο C. Despres με KTM εκμεταλλεύθηκε τα προβλήματα του Meoni με το πίσω ελαστικό και του Esteve για να διεκδικήσει την πρωτοπορία στην γενική.
Στα αυτοκίνητα, ο Hiroshi Masuoka κέρδισε την δεύτερη διαδοχική ειδική του και μετρά τώρα κοντά στα 12’ διαφοράς από  τον Peterhansel. Στα φορτηγά ο  Vladimir Tchaguine προηγείται με τρεις νίκες.
Ο Β. Ορφανός στην 57η θέση γενικής και ..... φυσικά ανεβαίνει!



"Μέρες σαν και αυτήν δείχνουν πόσο σκληρό είναι το Dakar..." είπε ο  Alfie COX (KTM n°10) που ξέρει καλά, για πιο πράγμα μιλάει.

Όπως όλους τους μοτοσικλετιστές , ο Νοτιοαφρικανός θα θυμάται  βεβαίως αυτήν την ημέρα ως μια από της σκληρότερες στην ιστορία του Dakar. Σε μια  τόσο μεγάλη ειδική, οι δραματικές  καταστάσεις είναι αναπόφευκτες. 

Όλοι άρχισαν με μια πολύ άσχημη πτώση. Ο πρώτος της γενικής (μέχρι σήμερα) Esteve (KTM n°19) έπεσε άσχημα μετά από το ΣΕΔ (χλμ 214) και του πήρε πάνω από 10 λεπτά για να συμμαζέψει τον εαυτό του και την βαριά χτυπημένη μοτοσικλέτα του. Συνέχισε για να σταματήσει και πάλι 50 χλμ πριν τον τερματισμό εξαιτίας μηχανικής βλάβης.




Εν τω μεταξύ ο Fabrizio Meoni (KTM n°3) έκανε τους καλύτερους χρόνους σε όλα τα σημεία ελέγχου σε μια στενή κόντρα με τον Richard Sainct (KTM n°1). Ο Ιταλός εντούτοις αναγκάστηκε παραδοθεί στο Γάλλο όταν στο 580χλμ διέλυσε το πίσω mousse της μοτοσικλέτας του: "Άλλη μια φορά, είναι ένα μηχανικό πρόβλημα, όπως και τον περασμένο χρόνο. Μετά από το Ντακάρ του 2003, βρήκα πολύ δύσκολα τη θέληση να αρχίσω πάλι. Είπα  ότι εάν κέρδιζα το 2003, θα σταματούσα τα Dakar. Εάν όχι θα επέστρεφα για ένα ακόμη έτος. Τώρα δεν ξέρω". Έχασε κοντά στις  2 ώρες από τον Sainct στη γραμμή του τερματισμού!!!



 "Δεν το περίμενα για να πάω τόσο καλά σήμερα. Αλλά στην άμμο, ο βραχίονάς μου πονούσε λιγότερο από στα δύσκολα μονοπάτια με τις πέτρες", δήλωσε ο Sainct.

Δεύτερος ήταν Jean Brucy (KTM n°9) με  7’07’’ που είναι το καλύτερο αποτέλεσμά του (μετά από μια 2ο θέση το 1997). Η τρίτη θέση σε 8’33’’ πήγε στον  Cyril Despres (KTM n°2) που εκμεταλλεύεται την κακή ημέρα του Roma (KTM n°4), που έμεινε πίσω πάνω από 12’ και του Esteve (πτώση + μηχανικά προβλήματα) για να πάρει την πρωτοπορία συνολικά, με 3’03’’ μπροστά από το Roma και με 3’21’’ από τον  Sainct.



Εκτός από Esteve και Meoni ο αυστραλός Andy Caldecott (KTM n°72) πέρασε τη γραμμή τερματισμού 9ος με... έναν σπασμένο αστράγαλο.



Στα αυτοκίνητα η Μαυριτανία αποδείχθηκε το ιδανικό πεδίο μάχης για τα  δύο Mitsubishi Evo (εγκατέλειψε ο Μ. Biasion). Μετά από 214 χιλιόμετρα ο Masuoka (Mitsubishi n°201) ήταν ο γρηγορότερος.
258 χιλιόμετρα αργότερα, ήταν η σειρά του Peterhansel για να πάρει την αρχηγεία.

Ο Γάλλος (n°203) τελικά χάθηκε και  οι Ιάπωνες κατάφεραν να βρεθούν μπροστά. "Χάσαμε την αυτοσυγκέντρωσή μας και χαθήκαμε. Είναι κρίμα. Είχαμε μια καλή αρχή αλλά ένα κακό τέρμα " είπε ο γάλλος.

Ο Masuoka, ο νικητής των τελευταίων δύο Dakar, έχει ένα πλεονέκτημα 5’02’’ έναντι του ανταγωνιστή του και 11’42’’ στη γενική.
Η τρίτη θέση της ειδικής πήγε στον Jean-Louis Schlesser (Schlesser n°200) που με λάθη, έμεινε πίσω  πάνω από... 20’: "Κατορθώσαμε να αναρριχηθούμε μερικές θέσεις αλλά τα δύο αυτοκίνητα της Mitsubishi είναι άπιαστα. Θα εξαρτηθεί από τα λάθη τους".

Πίσω από τον "Schless" ήρθε ο de Mevius (Bmw n°212) με τον  νεοφερμένο Colin McRae 21’26’’ και το Nissan του (Nissan n°202) με 25’48’’ διαφορά: "Δυστυχώς στον τελευταίο αμμόλοφο, κολλήσαμε και χάσαμε γύρω στα 20’. Η ταχύτητα του Peterhansel είναι απίστευτη!", δήλωσε ο Σκωτσέζος.
Στη γενική, τα παλικάρια της Mitsubishi οδηγούν άνετα... Κατόπιν έρχονται οι υπόλοιποι μακριά πίσω, με τρίτο τον McRae με  41’29’’ διαφοράς!

Στα φορτηγά , προς το παρόν, ο Vladimir Tchaguine (Kamaz n°414) κέρδισε την τρίτη διαδοχική ειδική με έναν χρόνο που θα τον είχε βάλει στην δεκάδα της κατηγορίας των αυτοκινήτων!!!! 

Δεύτερος ο  Andre de Azevedo (Tatra n°412) και τρίτος ο Gerard de Rooy (DAF n°417).
Στη γενική, ο Tchaguine είναι μπροστά με  30’14’’ από τον de Rooy Junior.




Με μεγάλη επιτυχία συνεχίζει την διαδρομή μέσα στους δύσκολους δρόμους της Αφρικής ο Βασίλης Ορφανός.

Σήμερα ύστερα από την ολοκλήρωση των 7 πρώτων διαδρομών ο Βασίλης Ορφανός βρίσκεται στην 57η θέση της Γενικής Βαθμολογίας ανάμεσα σε 180 αναβάτες , αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά τις μοναδικές οδηγικές του ικανότητές .

Ο Βασίλης  Ορφανός που υποστηρίζεται από την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ και τον Όμιλο Επιχειρήσεων ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ, έχει σαν στόχο όχι μόνο τον τερματισμό στο DAKAR τον δυσκολότερο αγώνα αντοχής στον κόσμο, αλλά  κυρίως μία θέση στο βάθρο της κατηγορίας του .




Διαδρομή 6: Ouarzazate – Tan-Tan
Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2004
Απλή: 176 χλμΕιδική: 351 χλμΑπλή: 276 χλμ
Σύνολο: 803 χλμ








Κυριαρχία των  Ισπανών στις μοτοσικλέτες. Ο MASUOKA οδηγεί τον αγώνα!

Στην σημερινή 6 διαδρομή του Telefonica Dakar 2004, μεταξύ Ouarzazate και του Tan-Tan στο Μαρόκο,  το κλειδί για την επιτυχία ήταν η αυτοσυγκέντρωση στην πετρώδη διαδρομή. Στις μοτοσικλέτες, η Ισπανική αρμάδα των ΚΤΜ, συνέχισε την νικηφόρα πορεία της. Ο Roma κέρδισε την ειδική και  ο Esteve βρίσκετε στην κορυφή της γενικής.
Στα αυτοκίνητα ο Masuoka, πήρε τα ηνία από τον ομόσταυλό του Peterhansel, που ένα σκασμένο ελαστικό τον καθυστέρησε αρκετά.
Στα φορτηγά ο Vladimir Tchaquine, πρόσθεσε μια δεύτερη νίκη και οδηγεί του υπόλοιπους.
Η φράση «Έπρεπε να είμαι προσεκτικός», του Nani Roma (ΚΤΜ - Νο 4), τα λέει όλα. Για να κερδίσει κάποιος σήμερα, έπρεπε πάνω από όλα να είναι προσεκτικός και συγκεντρωμένος στην οδήγηση και τις δυσκολίες που παρουσίαζε η διαδρομή. Συμβουλή που δεν φαίνεται να ακολούθησε ο εκρηκτικός Givanni Sala (ΚΤΜ – Νο 8), που ήταν και το πρώτο «θύμα», ανάμεσα στους κορυφαίους αναβάτες, του φετινού  DAKAR..



Ο Ιταλός, έπεσε άσχημα, στα πρώτα 100 χιλιόμετρα της ειδικής και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. «Έγινε στις γρήγορες στροφές ενδιάμεσα από μικρούς αμμόλοφους. Υπήρχε ένας βράχος στην μέση του δρόμου, τον οποίο χτύπησα με τον πίσω τροχό και ….. έπεσα! Έσπασα δύο πλευρά. Είμαι στενοχωρημένος γιατί έκανα καλό αγώνα».

Εντωμεταξύ, οι οδηγοί της ΚΤΜ, πετούσαν προς την επιτυχία, ο ένας πίσω από τον άλλο. Ο Esteve (ΚΤΜ – Νο 19) πίσω από τον Nani. Στον τερματισμό, ο Roma, τερμάτισε μπροστά από τον ομόσταυλό του, ενώ είχε ξεκινήσει πίσω του.
«Ήμουν άτυχος», δήλωσε απογοητευμένος ο Esteve, που έχασε 2’25’’ από τον Roma. «Έσπασαν και οι δύο χιλιομετρητές μου και δεν μπορούσα να προσανατολισθώ. Στο ΣΕΧ 2, άφησα τον Roma να με περάσει και τον ρώτησα αν μπορούσα να τον ακολουθήσω. Κρίμα γιατί θα είχα την ευκαιρία να μεγαλώσω τη διαφορά.»



Τρίτος, (3’41’’) στην ειδική ήρθε ο Andy Caldecott, (ΚΤΜ – Νο72), «Είναι μεγάλη ικανοποίηση να βρίσκεσαι μέσα στην πεντάδα. Για 80 χιλιόμετρα έτρωγα τη σκόνη του Despres. Έπειτα είχα πρόβλημα με την βενζίνη»
Τέταρτος ο Cyril Despres (KTM – No2) στα 4’03’’, μπροστά από τον De Gavardo (ΚΤΜ – Νο7) στα 4’31’’.




Οι τελευταίες 24 ώρες του αγώνα, δίνουν μια ιδέα για το πόσο απρόβλεπτο είναι το Dakar.
Χθες ο Peterhansel  (Mitsubishi –Νο 203), έκανε την έκπληξη κερδίζοντας με 4’35’’ προπορεία. Μερικές ώρες αργότερα, τιμωρήθηκε με 5 λεπτά ποινή, γιατί έσπρωξε το όχημα του, κρατώντας την θέση του στη γενική με μόλις ένα λεπτό διαφορά.

Σήμερα, ήταν η σειρά του Masuoka για να ανέβει στην κορυφή. «Ογδόντα τις εκατό της ειδικής ήταν πέτρα. Αν πάταγες 10 πόντους εκτός δρόμου, είχες λάστιχο. Έκανα πολύ καλό χρόνο.» Ο ιάπωνας, κέρδισε τον De Villers (Nissan – No 208) με 2’57’’. Ο Colin McRae, (Nissan – No202), έφτασε για πρώτη φορά στην τριάδα στα 5’41’’.





Σύμφωνα με τον Peterhansel: «Κανονικά, ένα λάστιχο σε κάνει να χάσεις 3-4 λεπτά (!!!!), αλλά είχαμε πρόβλημα στην αλλαγή του πίσω τροχού» Πράγματι, το λάστιχο στα 79 χιλιόμετρα, του κόστισε 7’52’’ (!!!!!! Είπατε τίποτα για χρόνο αλλαγής ελαστικών;) και τον έριξε στην τέταρτη θέση.

Δυο παλαιότεροι νικητές του αγώνα, ο Ari Vatanen (Nissan – No205) και η Jutta Kleinschmidt (VW-No204), είχαν την ίδια μοίρα στο 117 χιλιόμετρο, όταν διέσχιζαν ένα ποτάμι. Έμειναν και οι δύο, όταν μπήκα νερά στον κινητήρα τους. Ο Φιλανδός , επέστρεψε με 2 ώρες και 50 λεπτά καθυστέρηση. Η Jutta, ρυμουλκήθηκε τελικά από φορτηγό στο bivouac.

Στην νέα γενική ο Masuoka, έχει 6’40’’ προπορεία από τον Peterhansel. «Βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή και δεν ασχολούμαι ακόμα με τη θέση μου. Μετά το Bobo Bioulasso, θα αρχίσω να το σκέφτομαι.» ανάφερε ο ιάπωνας οδηγός. Τρίτος και καταϊδρωμένος ο De Villiers με 17’50’’!!. Τέταρτος ο Alphand με 18’48’’ και πέμπτος ο De Mevius με 22’33’’.





Στα φορτηγά ο Vladimir Tchaguine (KAMAZ – No414), επικύρωσε την θέση του με μια δεύτερη συνεχόμενη νίκη.

Ο νικητής των δύο προηγούμενων Dakar «έριξε» στον δεύτερο, Gerard De Rooy (DAF –No417) 3’18’’. Τρίτος ο Kabirov (ΚΑΜΑΖ – Νο410) με 6’43’’.






Ο δικός μας κορυφαίος οδηγός Βασίλης Ορφανός, (HONDA – No 48), ανεβαίνει σταθερά προς την κορυφή.
Σήμερα ήταν 66 στην ειδική και 63 γενικής!




Διαδρομή 5: Er Rachidia – Ouarzazate
Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2004
Απλή: 56 χλμΕιδική: 337 χλμΑπλή: 182 χλμ
Σύνολο: 575 χλμ






Ο Isidre Esteve Pujol (KTM n°19) επιβεβαίωσε την άριστη κατάσταση που βρίσκετε στο φετινό Ντακάρ. Ο Ισπανός πέτυχε το γρηγορότερο χρόνο της ειδικής μεταξύ της ER Rachidia και της Ouarzazate μπροστά από το συμπατριώτη του Joan Roma (KTM n°4), που βρέθηκε 16sec πίσω.



Τρίτος είναι ο Fabrizio Meoni (KTM n°3) με 22sec, ο Andy Caldecott (KTM n°72) κατά 3min 47 πίσω, ο Alfie COX (KTM n°10) κατά 4min 26 και ο Giovanni Sala (KTM n°7) 4min34. Ο  Richard Sainct είναι 8ος με 5min14 καθυστέρηση. Στη γενική, Esteve Pujol ανεβάζει την διαφορά του με ένα πλεονέκτημα 36sec από τον Meoni.





Ο Stephane Peterhansel (Mitsubishi n°203) πέτυχε το γρηγορότερο χρόνο της ημέρας στην ειδική των 338km. Ο Γάλλος άφησε το βασικό αντίπαλό του   Hiroshi Masuoka (Mitsubishi n°201) 4min35 πίσω. Στην  τρίτη θέση  είναι ο Giniel de Villiers με το  πρώτο Nissan (n°208), 12min55 πίσω, ο  Alphand (Bmw n°207) είναι πίσω με 12min55, ο de Mevius (Bmw n°212) 14min05 και ο McRae (Nissan n°202) με 14min17 καθυστέρηση. Στη γενική, ο Peterhansel οδηγεί την κούρσα με  6min12 από τον  Masuoka. και τον de Mevius.





ΟΡΦΑΝΟΣ Β. (048)
XR 400 HONDA SUPER PRODUCTION
Κατάταξη: 69 Γενική: 83




Μαρόκο


Διαδρομή 4: Tanger – Er Rachidia
Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2004
Απλή: 233χλμΕιδική: 75 χλμΑπλή: 444 χλμ
Σύνολο: 752 χλμ




Ο Fabrizio Meoni (KTM n°3) πέτυχε τον γρηγορότερο χρόνο της 4ης ειδικής (75km) μεταξύ του Tangier και του ER Rachidia. Ο Ιταλός είχε μια πολύ καλή μέρα με την  δικύλινδρη KTM 950cc, και  έτσι περνάει μπροστά από τον ομόσταυλό του Alfie COX της ομάδας Gauloise (KTM n°10) με 43sec διαφορά. Στην τρίτη θέση είναι ο Isidre Esteve Pujol (KTM n°19) σε 1min13, μπροστά από τον Caldecott (KTM n°72) με 1min27 και πιο πίσω ο Vinters (KTM n°183) σε 1min43. Ο Richard Sainct (KTM n°1) είχε μια πτώση μετά από 5kms και αφού έκανε μεγάλη ζημιά στην μοτοσυκλέτα του τελειώσε  στην 29η θέση, με 6min51πίσω από τον πρώτο.Ο χθεσινός νικητής της ημέρας D.Fretigne (Yamaha n°12) είναι 36ος μέχρι τώρα με 9min33 καθυστέρηση. Ο νέος ηγέτης επομένως είναι Esteve Pujol με 14sec διαφορά από τον Meoni.

O Ari Vatanen (Nissan n°205) πέτυχε την 50ή νίκη του σε ειδική από τότε που τρέχει σ΄ αυτόν τον αγώνα με τον καλύτερο χρόνο  μεταξύ της Tangier και τοης ER Rachidia. Ο Φινλανδός βρέθηκε μπροστά από τον Peterhansel (Mitsubishi n°203) με 10sec διαφορά. τρίτος είναι ο Miki Biasion (Mitsubishi n°206) με 33sec διαφορά, και ακολουθείται από τον McRae (Nissan n°202) με 41sec και τον Masuoka (Mitsubishi n°201) με 49sec. Στην  γενική, ο Peterhansel είναι μπροστά από τον Biasion 1min07 και τον de Mevius 1min28.

Τα ελληνικά χρώματα.... σταθερός ο Ορφανός την πρώτη ημέρα στην Αφρική
ΟΡΦΑΝΟΣ Β. (048)
XR 400 HONDA SUPER PRODUCTION
Κατάταξη: 88 Γενική: 78



Διαδρομή 3: Castellon – Tanger
Σάββατο 3 Ιανουαρίου 2004
Απλή: 2 χλμΕιδική: 9 χλμΑπλή 820 χλμ
Σύνολο: 831 χλμ




Ο D. Fretigne (Yamaha n°12) πρόσθεσε μία ακόμη νίκη στην ειδική της Narbonne. Με την YAMAHA 2 track  πέτυχε τον καλύτερο χρόνο 6min13 στη σημερινή ειδική των  9km για την παραλία Castellon πράγμα που δείχνει την υπεροχή της δικίνητης μοτοσυκλέτας στα μαλακά εδάφη. Ο Cyril Despres (FRA - KTM n°2) τελείωσε στο δευτερόλεπτο για την τρίτη διαδοχική ημέρα.. ΣΤο τρία ήταν ο Giovanni Sala της Ιταλίας (KTM n°7) μπροστά από τον Ολλανδό Erik Verhoeff (KTM n°29) και τον Ισπανό Isidre Esteve Pujol (KTM n°5). Το Richard Sainct (FRA - KTM n°1) ήταν 8ος και 15ος ο Fabrizio Meoni (ita - KTM n°3).

Μετά από ένα ατύχημα στην  2η ειδική κατά τη διάρκεια του προλόγου στην Narbonne, ο Giniel de Villiers (Nissan n°208) πέτυχε τον καλύτερο χρόνο της 3ης ειδικής στην παραλία της Castellon. Ο Νοτιοαφρικανός τελείωσε σε 6min 22sec, ακριβώς μπροστά από τον Gregoire De Mevius (Bmw n°212). Ο Γάλλος Stephane Peterhansel (Mitsubishi n°203) πήρε το τρίτο σημείο, 5sec πίσω. Τέταρτος ήταν ο Hiroshi Masuoka (Mitsubishi n°201) και Luc Alphand (Bmw n°207) στον ακριβός ίδιο χρόνο. Στην Γενική, ο Peterhansel παίρνει το προβάδισμα  από τον Servia (Schlesser n°209) κατά 5 sec.

Τα ελληνικά χρώματα.... 30 θέσεις πάνω ο Έλληνας αναβάτης
ΟΡΦΑΝΟΣ Β. (048)
XR 400 HONDA SUPER PRODUCTION
Κατάταξη: 87 Γενική: 76



Διαδρομή 2: Narbonne – Castellon
Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2004
Απλή: 6 χλμΕιδική: 25χλμΑπλή: 500 χλμ
Σύνολο: 531 χλμ




Σε μια δύσκολη ειδική 25km, τα πράγματα έγιναν εξαιρετικά δύσκολα λίγο μετά από την εκκίνηση των πρώτων μοτοσυκλετών. Η λάσπη που υπήρχε έδωσαν το πλεονέκτημα στον Γάλλο D. Fretigne (n°12) που με τη YAMAHA WR450f 2 track πέτυχε τον καλύτερο χρόνο 22min47. "Δεν αισθάνθηκα ότι οδηγούσα γρήγορα. Η μοτοσυκλέτα βοηθά πολύ στην έξοδο των στροφών ". Δεύτερος και δεκαπέντε δευτερόλεπτα πιό αργός από το συμπατριώτη του ήταν ο Cyril Despres (KTM n°2) . Στην τρίτη θέση ήταν ο Joan Roma (KTM n°4) που τελείωσε ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον Richard Sainct (KTM n°1). Ο Fabrizio Meoni (KTM n°3) αναγνώρισε ότι δεν ήταν ευχαριστιμένος με την απόδοσή του, 11ος όντας, 2 λεπτά πίσω από τον πρώτο. "Είμαι 50% υπεύθυνος, το άλλο μισό είναι της μοτοσυκλέτας.
Αφού πήραν εκκίνηση 47 αυτοκίνητα, ένα κόλλημα του Γάλλου  Claude Arnoux (n°242), ανάγκασε τους διοργανωτές να σταματήσουν όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα και να ακυρώσουν την ειδική . Στα αυτοκίνητα  θα δοθεί ο ίδιος χρόνος 34min21 (που βασίζεται στο χρόνο του 46ου Poirault ) για τη γενική κατάταξη.

Τα ελληνικά χρώματα....
ΟΡΦΑΝΟΣ Β. (048)
XR 400 HONDA SUPER PRODUCTION
Κατάταξη: 80 Γενική: 80



Διαδρομή 1: Επαρχία D’ Auvergne, Narbonne
Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2004
Κατατακτήρια: 1,5 χλμΑπλή: 395 χλμ
Σύνολο: 396,5 χλμ




Το Matteo Graziani (KTM - n°45) εξέπληξε με την νίκη του στον πρόλόγο του 1.5km που οργανώθηκε ακριβώς έξω από το Grande halle d'Auvergne. Ο Ιταλός κτύπησε δύο από τα φαβορί του αγώνα, τον Cyril Despres (KTM - n°2) και το Richard Sainct (KTM - n°1) στην 5η θέση τό Yamaha 2track του D.Fretigne (n°12). Οι τελικοί χρόνοι του προλόγου δεν θα ληφθούν υπόψην στην τελική κατάταξη. Ο Meoni 22ος.

Στα αυτοκίνητα ο Kenjiro Shinozuka απέδειξε ότι είναι ειδικός για τους κοντούς προλόγους. Οι Ιάπωνες τελείωσαν κάτω από ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τους de Villiers (Nissan - 208) και Miki Biasion (Mitsubishi - n°206). Ο νικητής της συνάθροισης του 2003, Hiroshi Masuoka (Mitsubishi - n°201) πήρε την 4η θέση με πέμπτο τον Luc Alphand (Bmw - n°207). Ο Stephane Peterhansel (Mitsubishi - n°203) τελείωσε 8ος μετά από ένα χτύπημα στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου του. Ο νεοφερμένος Colin McRae (Nissan - n°202) άρχισε την εμπειρία του Ντακάρ του με μια 28η θέση σε αυτόν τον πρόλογο.

Τα ελληνικά χρώματα....
ΟΡΦΑΝΟΣ Β. (048)
XR 400 HONDA SUPER PRODUCTION
Κατάταξη: 108 Γενική: 106


Φωτογραφίες: Dakar.com, G. Soldano, T.Flechsig, KTM, Yamaha, Mitsubishi


Χρήσιμοι σύνδεσμοι

Η ιστορία του DAKAR

Το site του αγώνα DAKAR 2004

Συνέντευξη Βασίλης Ορφανός DAKAR 2003

To Off-Road.gr στο DAKAR 2003

Αναλυτική παρουσίαση της συμμετοχής των Ορφανού / Γιαννακούλη στο DAKAR 2003





More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.035835 seconds. ]