από Freelander » 09 Μαρ 2005, 12:27
Φίλοι του φόρουμ και της τετρακίνησης, ιδιοκτήτες Land Rover, Freelanderάδες νυν και μελλοντικοί καλή σας μέρα.
Τίς μέρες που πέρασαν μετακινούμενος με λεωφορεία και ταξί είχα το χρόνο να μαζέψω τα κομμάτια μου και πιο χαλαρός από έννοιες και περιττά χρήματα, είμαι εδώ!
60.000 χλμ έγραψε ο χιλιομετρητής προχτές και στη Landrover έχουν εφεύρει μια πολύ πρωτότυπη τεχνολογία για να σε προειδοποιούν να βάλεις το αυτοκίνητο στο συνεργείο για το μεγάλο service σε αυτά τα χιλιόμετρα.
Βάζεις μπροστά, η μηχανή μπερδεύει στο ξεκίνημα, αν είστε επίμονος και παρόλα αυτά ξεκινήσετε, λίγο πιο κάτω το ρελαντί θα τρεμοσβήνει, αν είστε πιο ξεροκέφαλος και πατάτε γκάζι για να μή σβήσει το αυτοκίνητο θα συνεχίσει να σας προειδοποιεί με διάφορους συριστικούς ήχους και περίεργους θορύβους που βγαίνουν από το καπώ.
Λίγο μετά, τα νερά ξαφνικά φεύγουν από το κύκλωμα ψύξης αλλά δεν στάζουν οπουδήποτε, (το freelander είναι φιλικό στο περιβάλλον) πέφτουν όλα μέσα στη μηχανή σας. Το ίδιο κάνουν και τα λάδια.
Έτσι λοιπόν και εγώ ειδοποιήθηκα με τον παραπάνω τρόπο μέσα σε λίγα λεπτά και έβαλα το freelanderάκι μου στο συνεργείο για μεγάλο service.
Παντελή μη ξεχάσω να πώ πως δεν είμαι αυτός με το μαύρο 2θυρο που βρεθήκατε στο συνεργείο.
Το δικό μου είναι 4θυρο και ολόκληρο μπέζ. Δηλαδή από το εξωτερικό χρώμα, τα δερμάτινα καθίσματα, το ταμπλώ, τώρα μέχρι και τα λάδια στο εσωτερικό της μηχανής...
Πάμε κατευθείαν στο ζουμί.
Κατασκευαστικά λάθη. Υπάρχουν και είναι αρκετά. Πολλά από αυτά έχουν αναφερθεί ήδη από άλλους πιο έμπειρους και καλό θα είναι να τα λαμβάνουμε σοβαρά υπόψιν, θα αναφερθώ σε όσα έχω μάθει διαβάζοντας και ψάχνοντας ανελέητα τον τελευταίο καιρό.
Φλάντζες και κυλινδροκεφαλές.
Τα freelander τις παίζουν στα δάχτυλα. Τις μασάνε!
Στην καλύτερη περίπτωση εντός της εγγύησης στη χειρότερη εκτός ή στα 60.000.
Γιατί όμως?
Ο ένας έυκολος λόγος είναι οτι το 1800άρι μοτέρ ζορίζεται υπερβολικά να κινήσει το παχύδερμο βαρύ αμάξωμα. Σωστό.
Άλλοι λόγοι ;
Στα μέσα της δεκαετίας του 80 οι γερμανοί μηχανικοί της BMW, κατασκευάζοντας τη σειρά 3 εντόπισαν πως στα πιο πολλά αυτοκίνητα τους, “άρπαζαν” οι φλάντζες από υπερβολική θερμοκρασία η οποία όμως ΔΕΝ ΦΑΙΝΟΤΑΝ ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.
Και ενώ στη ΒΜW αργότερα αυτό φαίνεται να διορθώθηκε, 2 δεκαετίες μετά λόγω συνεργασιών, εξαγοράσεων, συγχωνεύσεων και συμφωνιών των εταιριών, οι ίδιοι μηχανικοί ξαναχτυπούν κάνοντας το ίδιο λάθος στα freelander.
Δεν ξέρω αν ήταν, εσκεμμένο σαμποτάζ από μηχανικούς με περιβραχιόνια και αγκυλωτούς σταυρούς ή αν είχαν απωθημένα από τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο.
Γεγονός είναι πως ο θερμοστάτης όπως όλο το σύστημα ψύξης είναι κακοσχεδιασμένος με αποτέλεσμα να είναι τοποθετημένος σε λάθος σημείο μετρώντας τη θερμοκρασία νερού (αν έχει μείνει καθόλου νερό) και να ανοίγει σπανιότερα, ψύχοντας λιγότερο τη μηχανή απ’όσο θα έπρεπε. Το ίδιο στα 1.8 και στα V6…
Αυτό θα ήταν εύκολο να το αντιληφθεί κανείς στα όργανα του αυτοκινήτου του αν αυτά δούλευαν σωστά.
Στον εγκέφαλο, το σύστημα που ενεργοποιείται από την άυξηση της θερμοκρασίας για να πάει τη βελόνα θερμοκρασίας στα ”κόκκινα” και να ενημερώσει τον οδηγό, δεν λειτουργεί επίσης σωστά, με συνέπεια το αυτοκίνητο να βράζει κυριολεκτικά και η βελόνα θερμοκρασίας να είναι στη μέση.
Φίλοι freelanderάδες, έχετε δεί τη βελόνα να ξεπερνάει την μέση (normal) περιοχή ;
Aκόμη και μετά από ώρες μποτιλιαρίσματος στην πόλη ή από ώρες στο βουνό ;
Η βελόνα ανεβαίνει από τα χαμηλά, μέχρι εκεί. Στη μέση!
Η μόνη περίπτωση να ανέβει στα κόκκινα είναι όταν το αυτοκίνητο πλέον φλέγεται ή όταν το μοτέρ λιώνει αλλά και πάλι σε αυτή την περίπτωση η μηχανή σβήνει άρα το πρόβλημα γίνεται αντιληπτό και βέβαια τότε είναι αργά.
Γουργουρητό.
Δεν ήταν από τη χαρά του τελικά...
Έκανα εξαέρωσεις, τις έκανα σωστά και σύμφωνα πάντα με τα standards Π.Γ. * ο αέρας έφευγε από το κύκλωμα πάντα, αλλά μετά από 2-3 μέρες ξανά... Βάζεις μπροστά και ακούς νερά να γυρνάνε (πλατς πλουτς).
Το νερό βράζει στους 100 βαθμούς κελσίου και τείνει να εξαερωθεί. To γιατί βράζει σε αυτή τη θερμοκρασία το έχει εξηγήσει η φυσική, αλλά στο freelander και σε ένα κλειστό κύκλωμα όταν το νερό βράζει κατά λάθος, από λάθος αύξηση θερμοκρασίας, συμβαίνει αυτό που ο Κούρκουλος φώναζε στην ταινία Ορατότης Μηδέν :
“Ο ατμός δεν μπορεί να ξεφύγει! Σταματήστε το κάρβουνο... ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟOOoo... “
Και πάλι αέρας μέσα στο κύκλωμα, και πάλι σταγόνες παραφλού γύρω απο το μισοραγισμένο δοχείο νερού ψύξης. Μέχρι που στο τέλος η φλάντζα θα καεί, ή η κυλινδροκεφαλή θα ραγίσει, ή θα στραβώσει, το block του κινητήρα θα παρουσιάσει ρωγμή-σπάσιμο και πολύ λογικό αφού αυτό που ρέει στο εσωτερικό είναι πλέον υγρό πύρ..
Φίλοι ομοιοπαθέις, ανώνυμοι freelanderάδες, ξέρω οτι είμαστε πάρα πολλοί και παντού σε όλο τον κόσμο.
Aς πιαστούμε χέρι χέρι κάνοντας ένα μεγάλο κύκλο συμπαράστασης.
θα κάνω την αρχή:
«Με λένε Γιώργο και έχω Freelander! Είμαι εκτός εγγύησης.
Tο χρωστάω για τα επόμενα 4μισι χρόνια και πληρώνω πολλά για να το έχω εντάξει»
Σας χαιρετώ.
*Παντελής Γιαμαρέλλος. Πόσα ευχαριστώ να του πεί κανείς ;
Τελευταία επεξεργασία από
Freelander και 14 Μαρ 2005, 21:11, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά