| |
Έτοιμοι ;
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το Dakar θα φιλοξενηθεί στην Νότιο
Αμερική, σε μια διαδρομή 9000 χιλιομέτρων μέσα από τα βουνά και τις
έρημους της Αργεντινής και της Χιλής. Σε 14 εξοντωτικές διαδρομές από
τις 1 έως και τις 17 Ιανουαρίου, θα δώσουν μάχες οι κορυφαίοι του
είδους.
Μέσα στο πρόγραμμα και οι μεγάλοι αμμόλοφοι της Atacama. Η
χαρακτηριστική λευκή άμμος κοντά στην Fiambala θα δώσει τη θέση της
στην γκρίζα στην περιοχή της Nihuil.
Μια δύσκολη χρονιά για τους αγώνες -
διεθνώς
Για πρώτη φορά στην τελευταία δεκαετία, οι συμμετοχές δεν έκλεισαν
λίγες μέρες αφότου άνοιξαν.
Στις τελευταίες εκδόσεις του Dakar -πριν το περίτεχνο «κλείσιμο» της
Αφρικής και τη μεταφορά του αγώνα στη
Νότιο Αμερική, όπου το χρήμα έκανε πιο πρόσφορο το έδαφος-
είχαμε συνηθίσει να συμπληρώνεται το όριο των συμμετοχών, μια βδομάδα
μετά το άνοιγμα.
Φέτος η οργάνωση «αναγκάστηκε» για πρώτη φορά στην ιστορία του αγώνα,
να δώσει παράταση στο όριο των
συμμετοχών ώστε ο αριθμός τους να φτάσει σε ένα
«ικανοποιητικό» επίπεδο.
Γυρίζει μπούμερανγκ η επιλογή της
Νοτίου Αμερικής;
Οι Ευρωπαίοι μάλλον μετά τον αρχικό ενθουσιασμό, δείχνουν πιο
συγκρατημένοι. Εντωμεταξύ και οι συμμετοχές από την Β. Αμερική και
κυρίως τις ΗΠΑ δεν έδειξαν να δελεάζονται ιδιαίτερα.
Μην ξεχνάμε ότι το Baja 1000 που είναι ο πιο «κοντινός» αγώνας για τους
αμερικάνους, είναι σίγουρα πιο εύκολος για την «ανοίγω γκάζι φάτε τη
σκόνη μου» φιλοσοφία τους.
Το Dakar όσο και αν προσπάθησε να αμερικανοποιηθεί απαιτεί ακόμα την
πρόκληση της πλοήγησης και απ’ ότι φαίνεται δεν το έχουν ή δεν
νοιάζονται για αυτό οι Β. Αμερικάνοι.
Απ΄ την άλλη οι φετινές συμμετοχές έχουν γεμίσει με τοπικούς Ν.
Αμερικάνους, αλλά μάλλον δεν είναι αυτό που αποζητούν οι ιθύνοντες της
ASO που βλέπουν το κοινό τους να επιστρέφει στην Αφρική σε άλλους
αγώνες.
Το πνεύμα του T. Sabine
μάλλον είναι ακόμα αξεπέραστο και τα μανατζεριλίστικα κολπάκια δε φαίνεται να συμβαδίζουν με αυτό.
Λίγες μέρες πριν την εκκίνηση και τελικά οι συμμετοχές είναι 185 μοτοσυκλέτες, 138 αυτοκίνητα και 50 φορτηγά. Το
σύνολο 373 αριθμός που σίγουρα είναι πολύ μακριά από τον περσινό 720.
Τι γίνεται με τα 450;
Η απόφαση της ASO να πριμοδοτήσει την κατηγορία των 450 και
–ουσιαστικά- να απαγορεύσει την κυριαρχία της KTM, (φέτος επιτράπηκε η συμμετοχή
των 450+ με περιοριστή) εντέλει έφερε αρκετές ανακατατάξεις και έχωσε
και άλλους στο παιχνίδι.
Η GasGas ανακοίνωσε το
καλοκαίρι ότι βασιζόμενη στο kit που είχαν αναπτύξει ιδιώτες θα έβγαζε
στην παραγωγή ένα 450 ΕC Desert κάτι
που τελικά δεν έγινε μια και το ενδιαφέρον υπήρξε μικρό.
H Yamaha έχει ήδη έτοιμη
μοτοσυκλέτα και ο Fretigne θέλει να ξαναμπεί στο παιχνίδι της γενικής,
ενώ στο παιχνίδι μπήκε η Honda,
η BMW η Aprillia ακόμα και η Sherco που θα έχει το αστέρι
Casteu. Coma και Despres θα προσπαθήσουν να παίξουν με τα
φιμωμένα μεγάλα KTM.
Αυτοκίνητα
Η Mitsubishi αποχώρησε από τα
Rally Raid νωρίς φέτος, η Nissan
εδώ και χρόνια – όπως και η Toyota.
Μονομάρκα η VW που αγωνίστηκε
στα ίσια με την Mitsu μέχρι πέρσι και τώρα έχει μείνει μόνη της στο
παιχνίδι με κάποιες αναλαμπές από του –ουσιαστικά- ιδιώτες της BMW X-Raid.
Οι γιαπωνέζοι που κυριαρχούσαν –όταν αποφάσισαν να ασχοληθούν σοβαρά με
το Dakar- στα πρώτα χρόνια, λέγεται ότι μόλις ο αγώνας έφτασε να γίνει
πολύ ακριβός, ουσιαστικά σε συμφωνία κυριών αποχώρησαν όλοι μαζί. Κάτι
που δε δείχνει να γίνεται ή δε μπορεί να γίνει με τους ευρωπαίους.
Για να δούμε.
Μόλις λίγες μέρες έμειναν.
Κείμενο: [Σπύρος
Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [ASO]
Σχετικά downloads – links
Συμμετοχές moto
Συμμετοχές auto
Συμμετοχές Truck
Σχετική συζήτηση στο forum
O χάρτης του αγώνα
Ιστορία του Dakar 1979-2004
Dakar.com
More articles
|
|
| |
|