Αγαπητοί φίλοι,
με αφορμή την αναφορά των φίλων Disco και GALILAIOS σε άλλη θεματική ενότητα για προσωπικές τους εμπειρίες με φωτιά σε αυτοκίνητο είπα να ανοίξουμε μία ιδιαίτερη ενότητα αναφέροντας σχετικές περιπτώσεις και το τί έχουμε αποφασίσει να κάνουμε για να προστατευτούμε σε τέτοια ανάγκη.
Ο υπογράφων είχε ένα παρόμοιο περιστατικό σε δικό του αυτοκίνητο.
Πιό συγκεκριμένα το 1989 (το θυμάμαι πολύ καλά γιατί ήταν τον χειμώνα πριν παρουσιαστώ στην Αεροπορία) στην ευθεία πριν την Λαμία και πηγαίνοντας στον Παρνασσό πήρε φωτιά από ηλεκτρικό βραχυκύκλωμα το Uno Turbo που είχα τότε.
Το κλιπ που κρατούσε το καλώδιο υψηλής τάσεως από την μπαταρία προς την μίζα έσπασε και το καλώδιο αυτό έπεσε επάνω στην πολλαπλή εξαγωγής. Το αποτέλεσμα ήταν να λυώσει, να βραχυκυκλώσει και να ανάψει.
Το άμεσο σύμπτωμα ήταν να σβύσει ο κινητήρας και να σταματήσει η παροχή κάθε ένδειξης καθώς και ρεύματος στο ταμπλό και στα άλλα συστήματα του αυτοκινήτου.
Μετά από ελάχιστο χρόνο από την διακοπή στην παροχή ρεύματος και στην λειτουργία του κινητήρα και ενώ πλέον το αυτοκίνητο απλώς κυλούσε μέχρι να σταματήσω είδα πρώτα στην αρχή λευκό καπνό ο οποίος μέχρι να σταματήσω (που το έκανα άμεσα πιά) έγινε μαύρος.
Αρπάζοντας με το ένα χέρι τον πυροσβεστήρα που είχα κάτω από το κάθισμα άνοιξα το καπώ και είδα ακόμη περισσότερο μαύρο καπνό και μικρές φλόγες στο πίσω μέρος του κινητήρα.
Με τον πυροσβεστήρα κατόρθωσα να σβύσω την φωτιά χωρίς άλλο πρόβλημα.
Τελικά οι ζημιές περιορίστηκαν σε μία μπαταρία, ένα καλώδιο υψηλής τάσεως και έναν κετσέ στο καπώ. Ούτε καν η μίζα δεν βραχυκύκλωσε.
Το Uno Turbo είχε προστατευτικό με μεταλλική επικάλυψη ανάμεσα στο μοτέρ και το αμάξωμα στα πόδια οδηγού και συνοδηγού (το bulkhead αγγλιστί ή μπουλμέ στην ελληνική ναυτική ορολογία) και έτσι δεν υπήρξε πρόβλημα με τις φλόγες από εκείνο το σημείο.
Μία τελικά ανώδυνη εμπειρία η οποία όμως από τότε με έχει κάνει να έχω μαζί μου τουλάχιστον δύο ΚΑΛΟΥΣ πυροσβεστήρες και σε θέση που έχουν οι επιβάτες (και ιδίως ο οδηγός) ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ τουλάχιστον σε έναν.
Το Uno ήταν δίπορτο και καθώς σηκωνόταν το κάθισμα άφηνε άπλετο χώρο από κάτω για να βιδωθεί η βάση του καθαριστήρα HALON 1 κιλού o οποίος έφτασε μεν αλλά αν η φωτιά ήταν σοβαρή δεν θα τα κατάφερνε μάλλον.
Στις καμήλες υπάρχουν από κατασκευής τους δύο πυροσβεστήρες τοποθετημένοι ο καθένας στο πλάι των καθισμάτων οδηγού και συνοδηγού οπότε με το που ανοίγεις την πόρτα έχεις άμεση πρόσβαση στον πυροσβεστήρα.
Αχρειάστοι να είναι αλλά καλό κάνει να υπάρχουν, να είναι σε καλή κατάσταση (έχουν ένδειξη πίεσης) και εκεί που είναι τοποθετημένοι δεν υπάρχει καθυστέρηση στο να βρεθούν.
------------
Μία συμβουλή που μου έδωσαν μετά, από την Πυροσβεστική που ήρθε (ναί συνέβει και αυτό καθώς περιπολικό που περνούσε από την άλλη λωρίδα ειδοποίησε) ήταν να μην ανοίγω το καπώ με το πρόσωπο και τα χέρια κοντά του καθώς σε περίπτωση σοβαρής φωτιάς είναι σίγουρο ότι οι φλόγες θα ξεπηδήσουν από το σημείο που θα ανοίξει το καπώ.
Κάτι που σίγουρα δεν είχα σκεφθεί εκείνη τη στιγμή και αν η φωτιά ήταν σοβαρή θα είχε σίγουρα δημιουργήσει πρόβλημα στην θεϊκή μου ομορφιά (όπως λέμε ΕΧΩ ΘΕΪΚΟ ΣΩΜΑ !!!!!!! ΤΟΥ ΒΟΥΔΑ )
(να αστειευθούμε και λίγο)
Χαιρετώ και καλό μήνα σε όλους
(ωραίο θεματάκι για καλό μήνα ε? Αφιερωμένο στο φίλο μου τον firelord, MΠΟΥΧΑΧΑΧΑΧΑ Ο ΜΠΑΜΠΟΥΛΑΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ)