Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Disco MPI

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Disco MPI

Δημοσίευσηαπό alefantos » 25 Οκτ 2006, 20:00

Καλησπερα σε ολους,
Ειμαι κατοχος Lada NIVA που αγοραστηκε καινουργιο πριν απο ενα χρονο και δεν σας κρυβω οτι εχω αρχισει να ψυνομαι για το Disco. Οι λογοι ειναι κυριως η ελλειψη χωρων του Ρωσου ( μια και η οικογενεια ειναι πλεον τετραμελης και με πολλα συμπρακαλα, πχ ποδηλατα, windsurf etc), αλλα και η αδυναμια του να ταξιδεψει αξιοπρεπως και με ανεκτο θορυβο στην ασφαλτο.
Τα ερωτηματα μου ειναι αρκετα, αλλα επειδη σας διαβαζω αρκετο καιρο, ειμαι και σιγουρος οτι θα βρω και τις καταλληλες απαντησεις.
Με δεδομενο λοιπον οτι με ενδιαφερει κυριως η εκδρομικη χρηση με πολλα ασφαλτινα χιλιομετρα (στα 120-140), αλλα και πολλη βουνο και λασπη ( χωρις ομως απαiτησεις για δυσκολα trail κομματια, θα ηθελα να σας ρωτησω τα εξης:
1: Πιο μοντελο να προτιμησω? Πριν απο 93-94( δεν θυμαμαι ακριβως την χρονολογια που αλλαζει το μοντελο) η μετα? Ποια ειναι τα συν και τα πλην σε καθε περιπτωση?
2. Τι πρεπει να προσεξω κατα την αγορα του μεταχειρισμενου?
3. Τι προβληματα κυριως προκειπτουν μετα τα 100Κ χλμ , που ειναι και το επιπεδο των μεταχειρισμενων σημερα,και πιο ειναι το κοστος τους?
4. Αλλα σχολια/προτασεις...

Ευχαριστω εκ των προτερων για τον χρονο σας.
Άβαταρ μέλους
alefantos
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 05 Ιούλ 2006, 15:32

Δημοσίευσηαπό pantg » 26 Οκτ 2006, 08:51

Φίλε alefantos,

κοτζάμ προπονητής και ρωτάς τους παίκτες, τους παράγοντες και τους θεατές για το τί θα κάνεις? (αστειεύομαι)

-------------

σοβαρά τώρα,

Το NIVA είναι όντως πιό μικρό από πλευράς χώρων αλλά το θέμα του θορύβου προσωπικά το είχα καταπολεμήσει αποτελεσματικά από το 1983.
Καλύτερης ποιότητας και μεγαλύτερης κάλυψης ηχομόνωση και επίσης γέμισμα των εγκαρσίων δοκών (το ψευδοσασσί που έχει) με πολυουρεθάνη και μετά καλό σφράγισμα στις τρύπες που έχουν οι δοκοί για να μην τραβήξει υγρασία. Σίγουρα τώρα υπάρχει και υλικό για να τις γεμίσεις που ΔΕΝ θα τραβάει υγρασία.

---------

Επειδή όμως σε ενδιαφέρει και το Disco σου δίνω μερικές πληροφορίες σε ότι μπορώ να βοηθήσω.

1. Αν σε ενδιαφέρει η λάσπη τότε το Disco (όπως και τα περισσότερα Landies) δεν είναι η καλύτερη των επιλογών σου. Για την λάσπη θέλεις κάτι ελαφρύ και μικρό. Αν σε ενδιαφέρει απλώς να μπορείς να περνάς από σχετικά λασπωμένα κομμάτια τότε εντάξει. Αλλιώς η λάσπη είναι μεγάλος σου εχθρός και θα πρέπει πάντα να ταξιδεύεις μαζί με κάποιον φίλο με εργάτη ή ιμάντες (ή να έχεις δικό σου εργάτη, σταθερό ή φορητό) για την πολύ μεγάλη πιθανότητα του να κολλήσεις μέσα στη λάσπη.
Το αυτοκίνητο είναι βαρύ (2 τόννους και βάλε αν είναι φορτωμένο) και ότι και να κάνεις αν πάει μόνο του και χωρίς προετοιμασία του εδάφους θα κολλήσει (αν μιλάμε για λάσπη και όχι για απλά λασπωμένο εδάφος)

2. Οποιο από τα δύο μοντέλο (1989 έως και 1994= 200 ή 1995 έως και 1998= 300) αν προτιμήσεις και τα δύο καλύπτουν τις ανάγκες που ανέφερες πιό επάνω ότι έχεις θέσει σαν στόχους για να καλύψεις (εύκολο και σχετικά αθόρυβο ταξίδι με 120/140 χαω και χώρο για 4 άτομα και τις αποσκευές/συμπράγκαλα)
Απλώς τα της πρώτης γενιάς έχουν λιγότερο σύγχρονη εμφάνιση τόσο έξω όσο και μέσα, δεν έχουν αντιστρεπτικές, έχουν κιβώτιο με λίγο καλύτερη αίσθηση, τραβάνε σχετικά λιγότερό αλλά έχουν ελαφρώς μειωμένη τελική και λίγο περισσότερο θόρυβο. Οι πιό μικρές τεχνικές λεπτομέρειες είναι λίγο περισσότερες αλλά κρατάμε κάποιο βαθμό συντομίας εδώ.

3. Τα 100.000 χλμ είναι λίγα πλέον για αυτοκίνητα δεκαετίας και βάλε. Αν σου εμφανίζουν κάτι τέτοιο μάλλον τα έχουν "πειράξει" στο κοντέρ τους.
Τώρα όσον αφορά τα συνηθισμένα προβλήματα
α. τζόγοι στο σύστημα μετάδοσης. Συνήθως θέμα κιβωτίου ταχυτήτων ή/και κεντρικού διαφορικού
β. Διαρροές. Συνηθισμένο φαινόμενο σε όλα τα Landies. Εντοπίζονται κυρίως στο γκρουπ του τιμονιού και θεραπεύεται είτε με απλο συμπλήρωμα του υγρού του υδραυλικου τιμονιού, είτε με επισκευή του γκρουπ (αν είσαι τυχερός και δεν έχει "αρπάξει" ο μεσαίος άξονάς του, είτε με αλλαγή με καινούργιο ή ανακατασκευασμένο. Περίμενε από 650 έως περίπου 1000 Ευρώ για το ανακατασκευασμένο ή το καινούργιο (συνήθως το καινούργιο ξεπερνά τα 1000 αλλά υπάρχουν και προσφορές συνήθως. Η επισκευή κυμαίνεται περίπου στα 300 + ευρώ.
Για διαρροές επίσης πρέπει να κοιτάξεις το μοτέρ (στην περιοχή των πλαϊνών της κυλινδροκεφαλής, εμπρός και πίσω από τον στρόφαλο για λάδι και στην περιοχή του airflow (για τα Μpi) ή της πολλαπλής εισαγωγής (V8), του ψυγείου και του δοχείου διαστολής για νερό/paraflu.
Eπίσης και τα διαφορικά στα σημεία που στερεώνονται οι κεντρικοί άξονες και στο κεντρικό διαφορικό να κοιτάξεις και το κουτί του γενικότερα καθώς αυτοκίνητα με ανύψωση στις +2 ίντσες (και τις +2 ίντσες) και πάνω συνήθως εμφανίζουν ραγίσματα στο κουτί λόγω των κραδασμών που δημιουργούνται από την διαφορετική γωνία περιστροφής κυρίως του εμπρός κεντρικού άξονα (αυτούς τους κραδασμούς τους γνωρίζεις άλλωστε και από το ΝΙVA το οποίο τους έχει από το εργοστάσιο)
γ. Σκουριές, κάτω από τον συμπλέκτη και την αντλία του φρένου, στις βάσεις των πίσω θόλων κοντά και κάτω απο την κλειδαριά της πόρτας, στις βάσεις και κάτω από τους μεντεσέδες στις εμπρός πόρτες (στη γωνία με το μαρσπιε), στην ταβέρσα κάτω από το πλαστικό καπάκι μεταξύ πίσω προφυλακτήρα και αμαξώματος, στο δάπεδο του πορτ μπαγκαζ, στην οροφή (κυρίως επάνω από το παρ μπριζ), στον χώρο τοποθέτησης της μπαταρίας.
δ. Για τα αυτοκίνητα πρώτης γενιάς ρίξε μιά ματιά και στις βάσεις των καθισμάτων αν ο πωλητής έχει τα κιλάκια του.

Από ανταλλακτικά υπάρχουν σε αφθονία και σε τεράστια ποικιλία τιμών όπως επίσης υπάρχει πάντα και η δυνατότητα αντικατάστασης του προβληματικού μέρους με άλλο πιό βελτιωμένο. Το θέμα είναι τί σου χαλάει, τι θέλεις να δώσεις και τί θέλεις να κάνεις.
Γενική η απάντηση αλλά γενική και η ερώτηση.
Ενδεικτικά λοιπόν σου ανέφερα ήδη για το γκρουπ του τιμονιού.
Για κιβώτιο ταχυτήτων υπολόγισε γύρω στα 900 με 1000 ευρώ για ανακατασκευή από Ελλάδα. Κεντρικό διαφορικό από 750 Ευρώ για μεταχειρισμένο. Αξονας εμπρός ή πίσω γύρω στα 500 με 650 Ευρώ.
Δίσκοι και τακάκια φρένων σε τεράστια ποικιλία τιμών, προδιαγραφών και εκδόσεων (απλοί, αεριζόμενοι, απλοί ή αεριζόμενοι τρυπημένοι, απλοί ή αεριζόμενοι τρυπημένοι και χαραγμένοι. Αρχίζουν από περίπου 60 Ευρώ ο ένας και τελειώνουν ενδεικτικά στα 200+ ευρώ πάλι ο ένας) Το ίδιο για τα τακάκια.
Αμορτισέρ (κάτι που ξέχασα να σου αναφέρω και σχεδόν πάντα θέλει αλλαγή ΜΑΖΙ με τα ελατήρια τα οποία ενώ αποτελούν σχεδόν το πιό σημαντικό σημείο της ανάρτησης ενός Landy σχεδόν ποτέ δεν αλλάζονται αν και πρέπει). Και πάλι σε τεράστια ποικιλία και τιμές όπως και τα ελατήρια.
Ενδεικτικό κόστος αλλαγής με κάτι πολύ καλό από συμβατικά αμορτισέρ (χωρίς ξεχωριστά ρεζερβουάρ ή αγωνιστικών προδιαγραφών ή πολλαπλές ρυθμίσεις) και ελατήρια κανονικού ύψους και λίγο μεγαλύτερης σκληρότητας αλλά ποιότητας που δεν θα αφήσει να πέσουν σε ένα χρόνο (γιατί υπάρχουν και αυτά αν και είναι παμφθηνα) περίπου στα 850 με 950 Ευρώ.

--------

Τα παιδιά και οι παππουδογιαγιάδες θα το λατρέψουν στα ταξίδια.
Εσύ και η αγαπημένη σου (είδες δεν έγραψα σύζυγος για να μην σε περιορίζω....) θα το αγαπήσετε όταν θα ταξιδεύετε μόνοι σας.
Από πλευράς συντήρησης, αν πιάνουν τα χέρια σου, μπορείς να κάνεις πάρα πολλά πράγματα και μόνος σου. Το εγχειρίδιο του συνεργείο υπάρχει δωρεάν σε ψηφιακή μορφή για τα αυτοκίνητα γενιάς "300". Με αυτό μπορείς να "σκαλίσεις" αρκετά και τα της προηγούμενης γενιάς.
Για αυτά υπάρχει μόνο σε τυπωμένη ή σε κλειδωμένη (δεν αντιγράφεται δυστυχώς) ψηφιακή μορφή αλλά όχι δωρεάν.
Αν σε βολέψει είναι αυτοκίνητο που θα το δώσεις με την διαθήκη σου στο παιδί ή το εγγόνι σου.

Ελπίζω να μην σε ζάλισα.

Αν θέλεις οτιδήποτε άλλο πάρε τηλ. στο 22950 37637 ή στο 6944 579911

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό alefantos » 26 Οκτ 2006, 19:24

Παντελη χιλια ευχαριστω για τον χρονο σου. θα επικοινωνησω μαζι σου για περισσοτερες διευκρινησεις. Και παλι ευχαριστω.
Άβαταρ μέλους
alefantos
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 05 Ιούλ 2006, 15:32

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 26 Οκτ 2006, 21:59

Aγαπητέ Αλέφαντε,

δεν ξέρω πολύ καλά για τα διχίλιαρα γιατί έχω V8 μοντέλο 91, αλλά από αυτά που ακούω και από την εμπειρία με το δικό μου, το παλιό μοντέλο έχει λιγότερα ηλεκτρικά - αρά λιγότερες πιθανότητες να αποτύχει κάτι (?) επίσης έχει περισσότερη ροπή και χαμηλότερα, όπως επίσης και το κιβώτιό του το LT 77 για πολλούς - παρότι παλαιότερης τεχνολογίας - είναι προτιμότερο από το νεότερο R380 (συμφωνώ και εγώ).

Υπάρχει άρθρο που περιγράφει το εν λόγω disco στα πολυδιαβασμένα του site.

Για εμένα βασικό είναι να θέλεις και να μπορείς λίγο ν' ασχολείσαι με το αυτοκίνητο μόνος σου και να είναι σε καλή κατάσταση από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη.

Ακούω λιγότερα προβλήματα από τα παλιά πάντως παρά από τα καινούρια, αλλά και σ' αυτό αρμοδιότεροι ν' απαντήσουν οι κάτοχοι.

Παρακαλώ κύριοι βοηθήστε...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό disco » 27 Οκτ 2006, 09:25

ekarpod έγραψε:Aγαπητέ Αλέφαντε,
Ακούω λιγότερα προβλήματα από τα παλιά πάντως παρά από τα καινούρια, αλλά και σ' αυτό αρμοδιότεροι ν' απαντήσουν οι κάτοχοι.
Παρακαλώ κύριοι βοηθήστε...
Έτσι είναι. Τον ενδιαφέρει όμως και η κίνηση στην άσφαλτο, μήπως του πέσει καλύτερο το πιο φρέσκο, με της αντιστρεπτικές. Αν θέλεις χωμάτινο, το παλιό.
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

Δημοσίευσηαπό alefantos » 27 Οκτ 2006, 17:25

Παιδια με ενδιαφερει να κινουμαι αξιοπρεπως στην ασφαλτο με την οικογενεια στις μακρινες εκδρομες που περιεχουν και πολλα ασφαλτινα χιλιομετραμ αλλα με ενδιαφερει φυσικα και το χωμα ( αλλιως δεν θα ειχα niva) αλλα κυριως η αξιοπιστια. Εξαλλου απο οτι ξερω μπαινουν και στο παλιο αντιστρεπτικες...Δεν αληθευει? Επισης εχω ακουσει για διαφορες στην ποιοτητα συναρμολογησης του ταμπλω και στις εσωτερικες ταπετσαριες..
Άβαταρ μέλους
alefantos
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 05 Ιούλ 2006, 15:32

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 27 Οκτ 2006, 17:47

alefantos έγραψε:Παιδια με ενδιαφερει να κινουμαι αξιοπρεπως στην ασφαλτο με την οικογενεια στις μακρινες εκδρομες που περιεχουν και πολλα ασφαλτινα χιλιομετραμ αλλα με ενδιαφερει φυσικα και το χωμα ( αλλιως δεν θα ειχα niva) αλλα κυριως η αξιοπιστια. Εξαλλου απο οτι ξερω μπαινουν και στο παλιο αντιστρεπτικες...Δεν αληθευει? Επισης εχω ακουσει για διαφορες στην ποιοτητα συναρμολογησης του ταμπλω και στις εσωτερικες ταπετσαριες..


Exω το παλιό με V8 και δεν μου έχουν λείψει καθόλου οι αντιστρεπτικές. Εχω βάλει έδώ και τέσσσερα χρόνια 100+ χιλιάδες χιλιόμετρα τα "φτηνά" μπλέ ελατήρια + 2 ιντσες της Bearmacht, κανένα πρόβλημα και σε γρήγορη οδήγηση. Οι αντιστρεπτικές σε όσους ξέρω δημιουργούν μεγάλη ταλαιπωρία στα εκτός δρόμου. Εκτός του περισορισμού της ελευθερίας αρθρωσης, κάνουν και φρικτούς θορύβους (γκράν-γκρούν)....
Νομίζω με φρέσκα ελατήρια-αμορτισέρ-κάτι που χρειάζεται έτσι και αλλιώς το disco-δεν απαιτούνται αντιστρεπτικές.

Το ταμπλώ του καινούριου είναι πίκρα απο ότι ξέρω. Πετσικάρει συνέχεια...
Αλλά το βασικότερο είναι τα άλλα ABS, ECU, πίσω φώτα στον προφυλακτήρα συνέχεια με προβλήματα, κλπ κλπ
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό alefantos » 03 Νοέμ 2006, 00:52

To ψαξιμο ξεκινησε, οποιος ακουσει κατι καλο, ας ενημερωσει. Budget 15K maximum!
Χιλια ευχαριστω
Άβαταρ μέλους
alefantos
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 05 Ιούλ 2006, 15:32

Δημοσίευσηαπό discoman » 04 Νοέμ 2006, 09:27

Το πιο καλο που εχεις να κανεις ειναι να το οδηγησεις και να βγαλεις μονος σου συμπερασματα .Βεβαια απο το νιβα αυτο θα σου φανει το κατι αλλο . Θαλεγα να δωσεις σημασια στην αξιοπιστια που ειπες που ετσι και αλλιως δεν υπαρχει στην οδηγηση στην ασφαλτο που με το διλιτρο ειναι της υπομονης στο χωμα ειναι οδοστροτηρας αλλα το βαρος του ειναι προβλημα αρα πρεπει να διαθεσεις αρκετα χρηματα για εξοπλισμο εργατες κτλπ για να απεγκωβιζεσε μονος σου γιατι τρια νιβα δεν μπορουν να ξεκολησουν ενα δισκο . Γενικα αν σου αρεσει υπομενεις αυτα και αλλα για απολαμβανεις την μοναδικοτητα του οχηματος .Παντως σιγουρα απο το νιβα ανεβαινεις σε ολους τους τομεις αλλα αν θελεις να μην ασχολεισε και να εχεις το κεφαλι σου ησυχο παρε γιαπωνεζο .
THE BEST 4X4XFAR
Άβαταρ μέλους
discoman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 723
Εγγραφή: 22 Φεβ 2004, 22:59

Δημοσίευσηαπό disco » 04 Νοέμ 2006, 10:48

Γιαπωνέζος αξιόλογος? πολλά λεφτά.
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

Δημοσίευσηαπό disco » 04 Νοέμ 2006, 11:12

discoman έγραψε: τρια νιβα δεν μπορουν να ξεκολησουν ενα δισκο .
Ένας Δίσκος όμως ξεκολλάει 3 Νίβα. :twisted: :twisted:
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

Δημοσίευσηαπό pantg » 04 Νοέμ 2006, 11:52

Παίδες ας μην υπερβάλουμε.

Το θέμα του πόσα NIVA χρειάζονται για να ξεκολλήσουν ένα Disco ή αντίστροφα έχει να κάνει μόνο με τις συνθήκες κολλήματος και την επιδεξιότητα, τις γνώσεις και τον εξοπλισμό, όπως και σε κάθε είδος κολλήματος συναδέλφου οδηγού ή και δικό μας.

Το Disco είναι σαφώς πιό ευαίσθητο στο κόλλημα καθώς ειναι ένα αρκετά βαρύ αυτοκίνητο.
Το NIVA σαν ελαφρύτερο αλλά με εξαιρετικά ίδιο σύστημα μετάδοσης μπορεί να περάσει από σημεία που το Disco θα "κάτσει" σαν την κότα στα αυγά της.
Από την άλλη πλευρά σε άλλες καταστάσεις το Disco περνάει από σημεία που το NIVA μπορεί να δυσκολευτεί λόγω περιορισμένων διαδρομών ανάρτησης.

Κάθε αυτοκίνητο έχει τα θετικά και τα αρνητικά του.

Και στο κάτω κάτω της γραφής κανονικά δεν θα έπρεπε να συγκρίνουμε τα δύο αυτά οχήματα καθώς από πλευράς αρχικής τιμής αγοράς πολύ απλά ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες.

Και τα δύο όμως σε απόλυτη σύγκριση, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη μας την αρχική τιμή αγοράς, είναι από τα δύο καλύτερα που μπορεί κάποιος να αγοράσει και αυτό σαφώς είναι προς τιμή των Ρώσων καθώς κατόρθωσαν να φτιάξουν κάτι τόσο ικανό και τόσο φθηνό.

Χαιρετώ
pantg
 


Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 9 επισκέπτες