Κατ' αρχην θερμές ευχές για υγεία και χαρά σε όλους και με το καλό να υποδεχθούμε το νέο έτος!
Αγόρασα πριν 1,5 μήνα το Pajero Pinin (2.0GDI, 5θηρο). Μου άρεσε από καιρό και όταν (τον Οκτώβρη) βρέθηκε η ευκαιρία το αγόρασα καινούριο απ' την αντιπροσωπεία. Η ευκαιρία ήταν η προσφορά της Mitsubishi, 4000 ευρώ κάτω απ' την κανονική τιμή (δεν είναι και λίγα). Anyway το αμάξι μ' άρεσε και καλύπτει τις ανάγκες μου σε πολύ μεγάλο βαθμό και αργά ή γρήγορα θα το έπερνα έτσι και αλλιώς.
Πάντως πριν προχωρήσω στην αγορά μάζεψα αρκετή πληροφορία τόσο απ' το συγκεκριμένο forum, όσο και από άλλα site, όπως:
www.pocuk.com/ (pajero owners club UK)
www.pajeroclub.com.au/ (pajero club Australia. Εκεί είναι Pajero io όπως και στην Ιαπωνία)
www.fuoristrada.it (πολύ καλό site για όσους ξέρουν Ιταλικά)
Οι πρώτες εντυπώσεις, μετά από 1800km κυρίως σε άσφαλτο, είναι ιδιαίτερα θετικές. Πολύ φιλικό και ευέλικτο στη πόλη, άνετο και με δυνατά τραβήγματα (χάρις στη ροπή του GDI κινητήρα) στην εθνική και σβέλτο με δυνατό κράτημα (ειδικά με την τετρακίνηση) στους επαρχιακούς δρόμους. Και όλα αυτά με κατανάλωση 11lt/100km (περίπου 10ευρώ κάθε 100km με απλή βενζίνη) που τη θεωρώ αρκετά λογική. Είναι νωρίς για να μιλήσω για off-road δυνατότητες, αλλά αν αποδειχθεί ικανό, όπως πολλοί ισχυρίζονται σε άλλες συζητήσεις του forum και αξιόπιστο (όπως προδιαγράφει η παράδωση της οικογένειας) τότε θα είναι σίγουρα μία πολύ πετυχημένη αγορά.
Πρόσφατα είχα και μία off-road (η 1η μου ουσιαστικά) εμπειρία η οποία μου δημιούργησε κάποιες απορείες για την κατάλληλη χρήση του συστήματος μετάδωσης. Για όσους δεν γνωρίζουν το Pinin έχει επιλογή μεταξύ πίσω κίνησης, 4κίνησης με ελεύθερο το κεντρικό διαφορικό, 4κίνησης με κλιδωμένο το κεντρικό διαφορικό και αργές σχέσεις με κλιδωμένο το κεντρικό διαφορικό. Επιπλέον έχει και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα. Νομίζω ότι είναι απ' τα πλέον ολοκληρωμένα συστήματα που υπάρχουν και το μόνο που του λείπει (εκτός βέβαια από μπλοκέ μπροστά και πίσω που δεν νομίζω να περιμένει κανένας σε τέτοιο αμάξι) είναι τα αργά με ελεύθερο το κεντρικό διαφορικό (όπως το Niva για παράδειγμα). Με όλες αυτές τις επιλογές λοιπόν και με μηδενική εμπειρία στο off-road ομολογώ ότι με μπερδεύει λίγο το πότε πρέπει να χρησιμοποιώ τι...
Έχοντας λοιπόν σαν "πεδίο δοκιμών" μία πλαγιά γύρω στα 150μ με πολύ γλίτσα και σταδιακά αυξανόμενη κλίση, θέλησα να δοκιμάσω να την ανεβώ επιλέγοντας κάθε φορά διαφορετικό τρόπο μετάδωσης.
Κατ' αρχην το αμάξι έχει τα μαμίσια λάστιχα (Bridgestone Dualler) που είναι για άσφαλτο και η πλαγία είχε τόση γλίτσα και τέτοια κλίση που κανένα αμάξι δεν θα την ανέβαινε με ασφάλτινα λάστιχα.
Αποτέλεσμα?
Ψηλότερα κατάφερα να φθάσω με 2η αργή (και μπλοκαρισμένο το κεντρικό διαφορικό). Με 1η αργή δεν κατάφερα να πάω πολύ ψηλά (με 1η κανονική και μπλοκέ πήγα ψηλότερα).
Βέβαια δεν είχα πάντα ακριβώς τα ίδια πατήματα και μπορεί τα συμπεράσματα να μην είναι απολύτως αντιπροσωπευτικά.
Ωστόσο αυτό που μου έκανε αρνητική εντύπωση είναι ότι το μπλοκε γενικά δεν με βοήθησε πολύ, καθώς δεν έφθασα και πολύ ψηλότερα απ'ότι έφθασα με ελεύθερο το κεντρικό διαφορικό. Καταλαβαίνω βέβαια ότι τον περιορισμό τον θέτουν τα λάστιχα στην προκείμενη περίπτωση, αλλά τότε το μπλοκέ (και τ΄αργά ακόμα περισσότερο) που μου χρειάζονται? Πρέπει ν' αλλάξω λάστιχα για να φανεί η αξία τους?
Ουφ, ελπίζω να μη σας κούρασα με τη πολυλογία μου....
Περιμένω απόψεις και από τους κατόχους Pinin εντυπώσεις από μακρόχρονη χρήση.