Ενα καλό αρθράκι σχετικό με το θέμα μας:
Όνειρα θερινής νυκτός αποτελούν πλέον η επιδότηση της θέρμανσης, η ενοποίηση των φόρων του πετρελαίου, αλλά και η πετρελαιοκίνηση των Ι.Χ. Για τα δύο πρώτα βρήκε το κουράγιο η κυβέρνηση και είπε επιτέλους την αλήθεια έστω και με μισόλογα. Για το τρίτο τα κάστανα από την φωτιά τα έβγαλε ο έμπειρος για την ελληνική ενεργειακή μιζέρια πρώην υπουργός Ενέργειας και σήμερα Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το περιβάλλον κ. Σταύρος Δήμας, βοηθούμενος και από τα τους υψηλούς δείκτες στα αιρούμενα σωματίδια... του ελληνικού περιβάλλοντος. Ο κ. Δήμας λοιπόν είναι αυτός που «σφύριξε», ως έξυπνος «διαιτητής» και τη λήξη, πριν το τέλος και την αναβολή για μια 5ετία, του αγώνα «πινγκ-πονγκ» που ξεκίνησε στην ελληνική διοίκηση το περασμένο καλοκαίρι με «έπαθλο» την έγκριση της πετρελαιοκίνησης των ιδιωτικών αυτοκινήτων στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη. Έτσι με τη σύσταση του έλληνα Επιτρόπου «να μην επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση αν δεν τεθούν σε εφαρμογή (μετά από 4-5 χρόνια) τα νέα μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία του περιβάλλοντος από τη χρήση ντίζελ κίνησης» οι ομάδες διαλύθηκαν και κερδισμένος «στα σημεία» εμφανίσθηκε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς που πολέμησε μετά μανίας τη χρήση πετρελαίου από τα Ι.Χ. Σας θυμίζουμε λοιπόν ότι η πρώτη παρτίδα «παιχνιδιού» της πετρελαιοκίνησης ανοίχθηκε το περασμένο καλοκαίρι με τέσσερις «παίκτες». Από τη μία πλευρά του «γηπέδου» ήταν τα υπουργεία Μεταφορών και Ανάπτυξης (οι κ. Λιάπης και Σιούφας) που άνοιξαν και την παρτίδα και από την άλλη οι κ. Γ. Σουφλιάς και Γ. Αλογοσκούφης (ΥΠΕΧΩΔΕ και Οικονομίας) που «αποκρούουν» τους δύο παίκτες... Στο «παιχνίδι» ο υπουργός Μεταφορών κ. Μ. Λιάπης βοηθούμενος και από τον κ. Δ. Σιούφα «κέρδισε» την πρώτη παρτίδα, συστήνοντας Επιτροπή για τη μελέτη του όλου θέματος από περιβαλλοντικής πλευράς προκειμένου να παρθούν (όπως δήλωσε) αποφάσεις στο τέλος του χρόνου. Στην παρτίδα, όμως, αυτή υπήρχαν δύο περίεργα στοιχεία. Το πρώτο ήταν ότι η ομάδα εργασίας για τη μελέτη ενός θέματος που έχει ήδη μελετηθεί στην Ελλάδα, τουλάχιστον δύο φορές, αλλά και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση που επιτρέπει την πετρελαιοκίνηση με μόνη εξαίρεση την Ελλάδα... Το δεύτερο ήταν ότι προκάλεσε το ΥΠΕΧΩΔΕ που είναι σαφώς αντίθετο με την πετρελαιοκίνηση για δικούς του λόγους. Έδωσε έτσι την αφορμή και στο υπουργείο Οικονομίας να απομακρυνθεί και πάλι από το θέμα, αφού (ανεξάρτητα από την φραστική θετική του τοποθέτηση) στην πραγματικότητα επιδιώκει να αποφύγει την πετρελαιοκίνηση που "θα του στοιχίσει σε φόρους και δασμούς". Το ερώτημα λοιπόν μετά από όλα αυτά ήταν αν το «πινγκ-πονγκ» με την πετρελαιοκίνηση είναι τυχαίο ή αποτελούσε «συμφωνημένη» τακτική μιας και δεν υπάρχει ενιαία πολιτική βούληση. Εμείς δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι το όλο θέμα δεν είναι τυχαίο, αλλά παρασκηνιακά «τραβήχτηκε» και καλλιεργήθηκε από την κυβέρνηση. Για να βγάλετε δε και εσείς τα δικά σας συμπεράσματα σας υπενθυμίζουμε ότι την υπόθεση της πετρελαιοκίνησης την άνοιξε η ίδια η κυβέρνηση (για πολιτικούς και μόνο λόγους) πριν από δύο χρόνια με δηλώσεις του υπουργού Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφη, αλλά στη συνέχεια το περιέπλεξε με τον ενιαίο φόρο στο πετρέλαιο και το τοποθέτησε χρονικά στο 2007 όπου (όπως θεωρήθηκε αρχικά πιθανό) θα έχουν ενοποιηθεί οι δύο φόροι. Και αυτό γιατί κατά την κυβέρνηση το άνοιγμα στην πετρελαιοκίνηση των Ι.Χ. σκοντάφτει στο εκτεταμένο λαθρεμπόριο καυσίμων που παρατηρείται στη χώρα. Με την εξομοίωση, όμως, του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο (πιστεύουν στα αρμόδια υπουργεία) δεν θα υπάρχει λόγος για φόβο λαθρεμπορίου. Το ερώτημα, όμως, που παραμένει αναπάντητο μέχρι αυτή τη στιγμή στο όλο θέμα είναι αν ο τρόπος εφαρμογής της πολιτικής ενοποίησης της φορολογίας μπορεί πράγματι να εξυπηρετήσει και το δεύτερο στόχο. Αυτόν δηλαδή της πετρελαιοκίνησης των Ι.Χ. Οι πλέον έγκυροι παράγοντες της αγοράς θεωρούν ότι δεν θα τον εξυπηρετήσει και φοβούνται ότι θα ανοίξουν «παράθυρα» για νέες μορφές λαθρεμπορίου για όσους μπορούν να παίξουν παιχνίδι πλαστών τιμολογίων.
πηγή:
http://www.capital.gr/articles.asp?show ... 5&expand=1
Tελικά, με ακόμη πολλές ερωτήσεις σε αντιπροσωπείες, κ.λπ. κανένας δεν έχει ακούσει για πρόστιμα, αλλά μην ξεχνάμε, εδώ είναι Ελλάδα και τα πράγματα αλλάζουν από μέρα σε μέρα. Εξάρτάται αποκλειστικά από το "όργανο" που θα μας σταματήσει για το αν θα επιβάλλει πρόστιμο και ποιό θα είναι αυτο......