Παντως εγω μια βδομαδα ολακερη στην Καλαματα δεν καταφερα να οδηγησω το Sorento του Παναγιωτη για να διαπιστωσω τη διαφορα. Μαλλον δεν ηθελε να μου το δωσει
Περα απο την πλακα, ας συμπληρωσω κι εγω: Το απλο συστημα κατ' επιλογην τετρακινησης του Sorento (αλλα και αλλων ομοειδων οπως το παλιο Sportage, το Nissan Terrano κλπ) ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΜΠΛΕΚΕΤΑΙ οταν εχουμε εστω και την παραμικρη εντυπωση οτι εχουμε καλη προσφυση ΚΑΙ θελουμε να ταξιδευουμε με μεγαλη ταχυτητα. Καλη προσφυση εχουμε και σε βρεγμενη ασφαλτο, και μεγαλη ταχυτητα οριζεται οτιδηποτε πανω απο τα 20 χλμ/ωρα. Αυτο, με την προυποθεση οτι εχουμε καλα λαστιχα και οχι εντελως φαγωμενα, σημαινει πως :
- Στεγνη ή βρεγμενη ασφαλτος και ταχυτητα μικροτερη απο 20 χαω, ΟΚ για τετρακινηση. Για περισσοτερα απο 20 χαω δεν πρεπει να στριβουμε καθολου (κομματι δυσκολο), οποτε παμε πισωκουνητοι και προσεχουμε στις στροφες γιατι το πισω διαφορικο περιορισμενης ολισθησης μπορει να μας κανει σβουρα για πλακα. Σε αυτην την περιπτωση, επειδη το οχημα ειναι βαρυ και δεν εχει 700 αλογα για να το παιζουμε ferrari, αφηνουμε ελαφρα το γκαζι και διορθωνει το πλαισιο μονο του. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΔΙΑ ΡΟΠΑΛΟΥ η υπερστροφη ισχυος λοιπον, καθοτι δεν υπαρχει ισχυς, ετσι απλα
Το γενικοτερο συμπερασμα λοιπον ειναι πως στην ασφαλτο ΔΕΝ ΕΜΠΛΕΚΟΥΜΕ την τετρακινηση, απλως προσεχουμε περισσοτερο.
- Στεγνο χωμα με ασφαλτινα λαστιχα, ΟΚ για τετρακινηση. Παμε και πισωκουνητοι για να παιζουμε στις στροφες αλλα ειναι κριμα να ταλαιπωριουνται μονο τα πισω. Με χωματινα λαστιχα με τακουνια κλπ θα διαπιστωσουμε οτι το αυτοκινητο δεν στριβει ευκολα, οποτε παμε παλι πισωκουνα.
- Βρεγμενο χωμα - λασπη - χιονι, ΑΥΣΤΗΡΑ τετρακουνητοι. Στην παχια λασπη οπωσδηποτε LOW και στο χιονι αναλογα με την περιπτωση HIGH ή LOW. Π.χ. σε χιονισμενη κατηφορια βαζουμε LOW για να εχουμε μεγαλυτερο ελεγχο. Τα παραπανω βεβαια συνδυαζονται και με καλα λαστιχα ή αλυσιδες και, πανω απ ολα, με την εμπειρια του εκαστοτε οδηγου.