Το ίδιο πράγμα λέμε (νομίζω).
Βάρος=Δύναμη=Ροπή Στρέψης.
Όταν οδηγείς όρθιος στα μασπιέ και πηγαίνεις το σώμα σου πίσω, ασκείς στην μοτοσυκλέτα μια δύναμη τραβώντας το τιμόνι που τείνει να την στρέψει προς τα πίσω. Δηλαδή να αποφορτίσει το μπροστινό και να βυθίσει την πίσω ανάρτηση. Αυτό όμως το κάνεις με τα χέρια, αφού το τιμόνι το κρατάς δυναμικά (μπορείς να το «τραβάς» προς το μέρος σου και να του μεταφέρεις στην ουσία μέρος του βάρους σου).
Στα μασπιέ αντίθετα απλώς πατάς παθητικά, δεν μπορείς να ασκήσεις ροπή. Απλώς ασκείς σε αυτά μια δύναμη που αντιστοιχεί σε ένα μέρος από το βάρος σου. Φαντάσου ότι είσαι όρθιος στα μασπιέ χωρίς να κρατάς το τιμόνι και αρχίζεις να πηγαίνεις το σώμα σου προς τα πίσω. Πιστεύεις ότι θα φορτίσεις την πίσω ανάρτηση και θα αποφορτίσεις την μπροστινή ή απλώς κάποια στιγμή εσύ θα φύγεις προς τα πίσω και το μηχανάκι προς τα εμπρός (δράση-αντίδραση)?
Θα σου θέσω και ένα άλλο παράδειγμα:
Τοποθετείς μια βαλίτσα που ζυγίζει 30 κιλά (εντάξει…είναι γεμάτη σαβούρα) πάνω από τον μπροστινό τροχό της μηχανής, αλλά με ένα… «τρελό» σύστημα από λάμες την στηρίζεις αποκλειστικά στην πίσω σχάρα. Ποιος τροχός θα φορτίζεται και γιατί?
Εγώ λέω κυρίως ο μπροστινός. Και μάλιστα πολύ αφού Ροπή Στρέψης = Δύναμη Χ Απόσταση.
Άρα τα σημεία που ασκείται μια δύναμη (και το Βάρος είναι μια δύναμη-η δύναμη με την οποία η Γη έλκει τα σώματα) έχουν σημασία.
Τι λες… μπορεί να λέω και π@π@ριές αλλά στην Φυσική ήμουν πολύ καλός στο Λύκειο (πριν από 17 χρόνια βέβαια).
………………πριν πόσα?......Φτου , τώρα με πήρε από κάτω………..………...
μελαγχόλησα…δεν με παρατάτε και σεις και τα μηχανάκια σας …..
![Brick wall ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)