από michailbm » 15 Σεπ 2005, 09:29
Στο σαμι καθώς και σε όλα τα 4χ4 που εχουν ίδιο σύστημα μετάδοσης δεν υπαρχει κεντρικό διαφορικό αλλά τρανσφερ κεϊς ,κομπλερ δλδ με μειωτήρα, που εμπλέκει τον άξονα που δίνει κίνηση στο μπροστινό διαφορικό ,άρα όταν δεν τον εμπλέξουμε δεν κινούνται ούτε ο κεντρικός μπροστινός άξονας ούτε τα μπροστινά ημιαξονια!
Αν τωρα έχουμε μπλοκαρισμένες τις πλήμνες μπροστά , στην θέση 2Η , τοτε η κίνηση των τροχών κινεί αναγκαστικά τα ημιαξονια και κατά συνέπεια και όλο το μπροστινό σύστημα μετάδοσης μέχρι και το "κομπλερ", άρα έχουμε περισσότερα κινούμενα μέρη άρα φθορές και κατανάλωση !
Αντιστοίχως αν χουμε κίνηση στο μπροστινό διαφορικό από την μετάδοση , στις θέσεις 4H & 4L , χωρίς μπλοκαρισμένες τις πλύμνες τοτε δεν δίνουμε κίνηση στους τροχούς!
Σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι έχουμε κλειδωμένο το μπροστινό διαφορικό όταν κλειδώνουμε τις πλήμνες, το διαφορικό δεν αλλάζει λειτουργία απ αυτό απλά "συνδέουμε" τα ημιαξονια με τους τροχούς!
Κάρο δεν είναι η κατάσταση 50/50 μπρος / πίσω αλλά όταν κλειδώνουμε και τα 2 διαφορικά εμπρός / πίσω και έχουμε βέβαια και 50/50 στο κέντρο (ητε με "κομπλερ" ητε με κεντρικό διαφορικό κλειδωμένο)!