O μάστοράς μου λέει ότι η 5 στα νιβα είναι πολύ μακριά (σχεδόν overdrive). επίσης προσθεσαν τα γρανάζια της 5ης στο 4άρι κιβώτιο χωρίς να γίνει επανασχεδίαση για λογους κόστους. έχει μακρύνει ένας κεντρικός άξονας μέσα στο σαζμάν (για να μπεί η 5η) ο οποίος πάλεται περισσότερο από ότι είχε υπολογιστέι στην αρχή (με το 4αρι που δεν χάλαγε ποτέ) και τρώει τα ρουλεμάν στήριξης πάνω στο καβούκι. Επιπρόσθετα τα γρανάζια της 5ης δεν λιπαίνονται όσο τα άλλα γρανάζια γιατί είναι τοποθετημένα σε λάθος σημείο όσον αφορά την λίπανση (το καβούκι δεν σχεδάστηκε για 5 ταχύτητες). Οι λύσεις είναι οι εξής:
α) καλή λίπανση και κυρίως συχνός έλεγχος σταθμης ώστε να ξεχυλίζει η βαλβολίνη, και συχνές αλλαγές.
β) μέ το να μην πέφτει κανείς κάτω από τα 80 χλμ με 5η περιορίζεις το ζόρι και τους κραδασμούς πάνω στην μετάδοση και στο σαζμάν με ευλογα αποτελέσματα.
γ) όταν κάνεις επισκευή σαζμάν (που θα κάνεις) να βάλεις ρουλεμάν skf ή άλλα ποιοτικά. Αυτό θα βοηθήσει λίγο την κατάσταση.
αυτά μου είπανε αυτά σας λέω.
έχω επισκευάσει σαζμάν στα 14000 χλμ και τώρα στα 72000 το ακούω και δεν μου αρέσει, άρα ετοιμάζομαι για επισκευή.