Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Κινητήρες: Ταχύτητα περιστροφής, Ροπή στρέψης και Ιπποδύναμη

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

Κινητήρες: Ταχύτητα περιστροφής, Ροπή στρέψης και Ιπποδύναμη

Δημοσίευσηαπό superspy » 12 Ιαν 2017, 15:08

Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: Κινητήρες: Ταχύτητα περιστροφής, Ροπή στρέψης και Ιπποδύ

Δημοσίευσηαπό SUVord » 12 Ιαν 2017, 16:24

Όλα καλά κι ωραία στην παρουσίαση με μία βασική παράλειψη.
Ούτε λέξη για τον "μαγικό" αριθμό 5252.Περι τίνος πρόκειται και γιατί είναι απαραίτητος σε τόσες συναρτήσεις που άπτονται της ροπής, των στροφών και της ιπποδύναμης.
Μόνο με πλήρη κατανόηση του συγκεκριμένου αριθμού και της προέλευσής του θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε τον λόγο που η ιπποδύναμη είναι αποτέλεσμα της ροπής.
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Re: Κινητήρες: Ταχύτητα περιστροφής, Ροπή στρέψης και Ιπποδύ

Δημοσίευσηαπό superspy » 12 Ιαν 2017, 16:48

Η Ιπποδύναμη βγαίνει υπολογιστικά από τη μέτρηση της Ροπής.

Η σταθερά 5252 προέρχεται απο την στρογγυλοποίηση του αποτελέσματος 33,000 ft·lbf/min/(2π rad/rev)

Υπάρχουν πληροφορίες σχετικά γιαυτό σε όλες τις αναφορές σχετικά με Ροπή / Ιπποδύναμη

ΠΧ
https://en.wikipedia.org/wiki/Torque


Και μια ακόμα εξαιρετικά σύντομη:

The word horsepower was introduced by James Watt, the inventor of the steam engine in about 1775.

Watt learned that "a strong horse could lift 150 pounds a height of 220 feet in 1 minute."

One horsepower is also commonly expressed as 550 pounds one foot in one second or 33,000 pounds one foot in one minute.

These are just different ways of saying the same thing. Notice these definitions includes force (pounds), distance (feet), and time, (minute, second).

A horse could hold weight in a static position but this would not be considered horsepower, it would be similar to what we call torque.
Adding time and distance to a static force (or to torque) results in horsepower. RPM, revolutions (distance) per minute (time), is today's equivalent of time and distance.

Back to horses, imagine a horse raising coal out of a coal mine. A horse exerting one horsepower could raise 550 pounds of coal one foot every second.

Here is an example of another way horsepower could be directly measured. Say you have a horse hitched to a plow. In the hitch is a spring scale (like a fish scale). The horse pulls the plow one foot every second and you see 550 pounds on the scale. That horse would be generating one horsepower.

We see horsepower can be directly measured. However there is a problem directly measuring horsepower of modern day internal combustion engines because they produce rotary motion not linear motion, and unless the engine is geared down, the speed at which they do work (time and distance or RPM) is too great for practical direct measurement of horsepower.

It seems logical then that the solution was to directly measure torque (rotational force eventually expressed in pounds at one foot radius) and RPM (time and distance, i.e. distance in circumference at the one foot radius) and from these calculate horsepower.

Torque and RPM are easily measured directly. Early dynamometers used a brake device to load the engine. A torque arm was attached to this brake's stator. The brake's rotor was coupled to the engine's crankshaft. A spring scale or other measuring device connected the torque arm to the stationary fixture holding the engine and brake. During a test the brake's application loaded the engine. Torque and engine rpm were observed and recorded.

On modern day dynamometers horsepower is a calculated value. It's important to remember the dyno measures torque and rpm and then from these calculates horsepower.

On the dyno it takes more water flow to the water brake to increase the load on the engine being tested. As the test engine's torque rises more water flow is needed. As the test engine's torque drops less water flow is needed. The dyno's water brake does not respond to Horsepower. Major adjustments to water flow are needed as an engine crosses its torque peak but none are needed as it crosses its horsepower peak. In other words the water flow to the brake during a dyno test follows the engines torque curve and not its horsepower curve. Torque is what twists the tire, prop, or pump. Horsepower helps us understand an amount or quantity of torque. (Torque + time and distance)

Now if we are measuring torque and RPM how can we calculate horsepower?

Where does the equation HP=TORQUE X RPM / 5252 come from?

We will use Watts observation of one horsepower as 150 pounds, 220 feet in one minute. First we need express 150 pounds of force as foot pounds torque.

(The * symbol means multiply in the explanations below.)

Pretend the force of 150 pounds is "applied" tangentially to a one foot radius circle. This would be 150 foot pounds torque.
Next we need to express 220 feet in one minute as RPM.

The circumference of a one foot radius circle is 6.283186 feet. ft. (Pi * diameter; 3.141593 * 2 feet)
The distance of 220 feet, divided by 6.283185 feet, gives us a RPM of 35.014.
We are then talking about 150 pounds of force (150 foot pounds torque), 35 RPM, and one horsepower.

Constant (X) = 150 ft.lbs. * 35.014 RPM / 1hp

35.014 * 150 / 1 = 5252.1

5252 is the constant.

So then hp = torque * RPM / 5252
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: Κινητήρες: Ταχύτητα περιστροφής, Ροπή στρέψης και Ιπποδύ

Δημοσίευσηαπό SUVord » 12 Ιαν 2017, 17:00

Εγώ απλώς σχολίασα την περιορισμένη πληροφόρηση της παρουσίασης στο video.
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Re: Κινητήρες: Ταχύτητα περιστροφής, Ροπή στρέψης και Ιπποδύ

Δημοσίευσηαπό superspy » 12 Ιαν 2017, 17:03

:-)
... και βοήθησες να θυμηθώ ότι δεν είναι όλα αυτονόητα και έτσι συμπληρώσαμε το video ;-)
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!


Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 11 επισκέπτες