Τις μέρες που κυκλοφόρησα στο Μαρόκο, είδα τις πόλεις και τα χωριά γεμάτα με Land Rover, σειρές και Defender.
Ειδικά τα παλιά τα χρησιμοποιούν για Desert Taxi. Το ξηρό κλίμα, βοηθά να διατηρούνται σε σχετικά καλή εξωτερική κατάσταση.
Μηχανικά έτσι και αλλιώς η απλότητα της κατασκευής τους τα βοηθά να τσουλάνε ακόμα χωρίς ιδιαίτερες περιποιήσεις...
Όμως ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε ότι κυκλοφορούν και πολλά καινούργια Defender κυρίως με TD5 κινητήρες.
Σε σχετική ερώτηση, με ενημέρωσαν ότι μεγάλος αριθμός συνεργείων και σίγουρα σε κάθε μεγάλη πόλη, καλύπτει τον ηλεκτρονικό έλεγχο και διάγνωση (ας είναι καλά το OBDII).
Το ίδιο με διαβεβαίωσε και περιπετειώδης τουρίστας που συνάντησα σε ένα camp στη μέση της ερήμου. Είχε ξεκινήσει με το TD5 110, τη γυναίκα του και τα δύο τους παιδιά (3-5 ετών) από το Σεπτέμβριο και τώρα (Μάρτιος) επέστρεφε πίσω.
Το 110 του δεν παρουσίασε κανένα πρόβλημα, πέρα από τα αμορτισέρ που πλέον έχουν ταλαιπωρηθεί αρκετά.
Συγκεκριμένα είχε περιηγηθεί στο Μαρόκο, Μαυριτανία, Μαλί, Νίγηρα, Μπουργκίνα Φάσο και Σενεγάλη. Πουθενά επίσης δεν αντιμετώπισε πρόβλημα με καύσιμο, ενώ και σε εκείνες της χώρες τα περισσότερα συνεργεία έχουν πλέον διαγνωστικά μηχανήματα. Πλέον κυκλοφορούν στην αφρική πολύ πιο απαιτητικά οχήματα από πλευράς ηλεκτρονικών...
Αυτά για αυτούς που ... το σκέφτονται...