Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

κορωνοπήνια...

Έχετε τεχνικές απορίες; Μάθετε σε αυτή την Θεματική Ενότητα!

κορωνοπήνια...

Δημοσίευσηαπό Nikkk » 15 Δεκ 2009, 12:45

Τι αλλάζει στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου με την αλλαγή κορωνοπήνιων;
Άβαταρ μέλους
Nikkk
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 09 Δεκ 2009, 01:44

κορωνοπήνια...

Δημοσίευσηαπό Nikkk » 16 Δεκ 2009, 13:18

Να βοηθήσω λίγο.
Εάν μεγαλώσει η διάμετρος του τροχού (βάλουμε π.χ. ψηλότερα λάστιχα), το αμάξι θα χάσει σε επιταχύνσεις σωστά; Θα χάσει και σε ροπή στον τροχό;
Για να το διορθώσουμε αυτό, θα πρέπει να βάλουμε κορωνοπήνια με μικρότερη ή μεγαλύτερη σχέση μετάδοσης από αυτά που φοράει;
Άβαταρ μέλους
Nikkk
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 09 Δεκ 2009, 01:44

Re: κορωνοπήνια...

Δημοσίευσηαπό mato » 16 Δεκ 2009, 14:45

Nikkk έγραψε:Να βοηθήσω λίγο.
Εάν μεγαλώσει η διάμετρος του τροχού (βάλουμε π.χ. ψηλότερα λάστιχα), το αμάξι θα χάσει σε επιταχύνσεις σωστά; Θα χάσει και σε ροπή στον τροχό;


Ναι, "χάνει" γενικώς. Και ειδικά η ροπή είναι που σε ενδιαφέρει εκτός δρόμου.

Nikkk έγραψε: Για να το διορθώσουμε αυτό, θα πρέπει να βάλουμε κορωνοπήνια με μικρότερη ή μεγαλύτερη σχέση μετάδοσης από αυτά που φοράει;


Μεγαλύτερη (π.χ. από 3,9 σε 4,3 - τυχαία τα νούμερα).

Αφού βρεις το λάστιχο που σε ενδιαφέρει, υπάρχουν ένα σωρό μηχανές στο διαδίκτυο για να υπολογίσεις τα κορωνοπήνια (πρέπει φυσικά να ελέγξεις ότι υπάρχουν για το αυτοκίνητό σου και να τα βρεις κι αυτά).
πάρε μερικές:

http://www.4lo.com/4LoCalc.htm

http://www.4x4offroads.com/gear-ratio-chart.html

http://www.novak-adapt.com/knowledge/gearing.htm

Δεν ξέρω τι εμπειρία έχεις και τι θες να κάνεις, αν μου επιτρέπεις πάντως, η γνώμη μου είναι ότι η αύξηση της διαμέτρου του ελαστικού ενώ αρχικά φαίνεται απλή υπόθεση, μπορεί να γίνει πολύ σημαντική, αν λάβεις υπόψη όλες τις παραμέτρους που (ανάλογα με το τι έχεις στο μυαλό σου) επηρεάζονται σε αντοχή και αξιοπιστία (βάρος, μετάδοση, ανάρτηση, γεωμετρία, θόλους κτλ).
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: κορωνοπήνια...

Δημοσίευσηαπό Nikkk » 17 Δεκ 2009, 11:44

φίλε mato σ'ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
δεν έχω καθόλου εμπειρία σε εκτός δρόμου, δεν έχω καν δικό μου αυτοκίνητο. Ψάχνομαι για να ξέρω όταν θα αποκτήσω...

Όντως διαβάζω και από άλλους αυτό που λες για τον επηρεασμό της αντοχής και της αξιοπιστίας της μετάδοσης, ανάρτησης... και μου κάνει εντύπωση. Δεν περίμενα ότι θα δημιουργούνταν τέτοια προβλήματα απλά με την αλλαγή της διαμέτρου του τροχού. Αλλά μάλλον αυτό μαθαίνεται μέσω της εμπειρίας.
Άβαταρ μέλους
Nikkk
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 09 Δεκ 2009, 01:44

Re: κορωνοπήνια...

Δημοσίευσηαπό mato » 17 Δεκ 2009, 16:56

Nikkk έγραψε:φίλε mato σ'ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
δεν έχω καθόλου εμπειρία σε εκτός δρόμου, δεν έχω καν δικό μου αυτοκίνητο. Ψάχνομαι για να ξέρω όταν θα αποκτήσω....


και πολύ καλά κάνεις, όσο ψάχνεις τόσο θα μαθαίνεις, και μάλιστα πράγματα που δεν φαντάζεσαι :D

Nikkk έγραψε:Όντως διαβάζω και από άλλους αυτό που λες για τον επηρεασμό της αντοχής και της αξιοπιστίας της μετάδοσης, ανάρτησης... και μου κάνει εντύπωση. Δεν περίμενα ότι θα δημιουργούνταν τέτοια προβλήματα απλά με την αλλαγή της διαμέτρου του τροχού. Αλλά μάλλον αυτό μαθαίνεται μέσω της εμπειρίας.


κοίτα, δεν είναι απαραιτήτως σοβαρά τα πράγματα, για αυτό έγραψα "ανάλογα με το τι θες να κάνεις". Όσο πιο μικρές οι προσδοκίες, τόσο πιο μικρές και οι αμφιβολίες. Απλώς συνήθως οι αλλαγές δεν σταματούν σε ένα πράγμα: όλο και κάτι ακόμα θες να βελτιώσεις, και η αύξηση της διαμέτρου σημαίνει ότι κάτι παραπάνω θες κι από ανάρτηση, κτλ κτλ. και είναι εύκολο να παρασυρθείς.

Π.χ.

Αλλαγή ελαστικού σε niva από 27" (μαμά) σε 28" (+3,5%), συμπεριέλαβε μόνο

Περιορισμένες αλλαγές στην ανάρτηση (προσθήκες, αμορτισέρ, πανάρ) -άλλωστε στο Niva με τα ψαλίδια μπροστά δεν μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα - και κορωνοπήνια

Αλλαγή ελαστικού π.χ. σε samurai από 26" (μαμά) σε 31" (+15%), όσο το έχω ψάξει (δεν το ΄χω κάνει ) σημαίνει κατ' ελάχιστον

αλλαγές στην ανάρτηση (διάφορες επιλογές) ή body lift ή συνδυασμός

Μπιλιοφόρους-ενισχυμέναη ημιαξόνια μπροστά, κορωνοπήνια (ή αλλαγή γραναζιών βοηθητικού ή συνδυασμός), κεντρικούς άξονες

Υδραυλικό τιμόνι, σύστημα διεύθυνσης, σωληνάκια φρένων

Ζάντες κομμένες -ραμμένες ή με αποστάτες για να ξαναβρείς κάπως το κέντρο βάρους

Αν τα μετρήσεις όλα, είναι αρκετές οι αλλαγές και καλά κάνεις και ψάχνεις. Ο πιο άρτιος (πως να το πω αλλιώς) μηχανικός που ξέρω, το πρώτο πράγμα που ρωτάει είναι "τι λάστιχα θες να βάλεις ?" και από εκεί ξεκινάει η κουβέντα και ξετυλίγεται το κουβάρι. Γι αυτό λέω ότι αρχικά φαίνεται απλό και σχετικά φτηνό, πλην όμως πίσω έχει η αχλάδα την ουρά.

αυτές βέβαια είναι οι δικές μου απόψεις, κάποιος φίλος θα συμπληρώσει ή πιθανόν να διαφωνήσει.
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: κορωνοπήνια...

Δημοσίευσηαπό tahoe » 17 Δεκ 2009, 17:16

Kαλησπερα, Εγω εκανα αλλαγη ελλαστηκων 2 νουμερα μεγαλητερα απο 265/75/16 σε 285/75/16.Χρειαζομαι αλλαγη κορωνοπήνια?Θα εχω φθορες αν παραμεινη ως εχει?
Ευχαριστω
Άβαταρ μέλους
tahoe
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 15 Δεκ 2009, 00:36

Re: κορωνοπήνια...

Δημοσίευσηαπό mato » 17 Δεκ 2009, 17:47

αν απευθύνεσαι σε μένα, καταρχάς να ξεκαθαρίσω ότι δεν είμαι και κανένας ειδικός. Ό,τι γράφω είναι από δική μου εμπειρία (περιορισμένη) και πρόθεση να είμαι γενικά προσεκτικός.

Για την αλλαγή που έκανες (+3,5%, αναλογικά όσο και εγώ στο niva), η γνώμη μου είναι ότι άν δεν σου φάνηκε να "κόβει" και αν χωράνε τα λάστιχα, δεν χρειάζεσαι άλλη αλλαγή (προς το παρόν - μέχρι να σου ανοίξει η όρεξη, εννοώ :D ).
Για να έχει 265/75/16 μαμά διάσταση είναι μάλλον δυνατό αυτοκίνητο, οπότε λογικά θα έχει και κάποια επιπλέον αντοχή η μετάδοση (το niva δεν φημίζεται), οπότε ούτε κι εκεί πιστεύω να υπάρχει πρόβλημα... αλλά όπως είπα δεν είμαι μηχανικός.

Ο δικός σου μηχανικός τι λέει ?

(Υ.Γ. συνέχεια αύριο, τώρα φεύγω)
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό tahoe » 17 Δεκ 2009, 20:06

Απευθύνομαι γενικότερα και η εμπειρία όπως και άποψη του καθένα μας είναι πάντα κάτι παραπάνω.
Το αυτοκίνητο είναι ένα chevrolet tahoe 5.7L με μονο 220hp αλλα καλή ροπή.Τα λάστιχα χωράνε τσίμα-τσίμα, μεγαλύτερη διάσταση then παίρνει.Αν όπως είπες μου άνοιξη η όρεξη βλέπω για 2inches ψήλωμα.
Ο μηχανικός είναι 'by the book',όπως τα λέει ο κατασκευαστής.
Θα κοιτάξω το +3.5% αφού πρώτα μάθω τι φοράει κανονικά και θα το ξανά συζητήσουμε.
Ευχαριστω ..Πάνος
Άβαταρ μέλους
tahoe
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 15 Δεκ 2009, 00:36

Δημοσίευσηαπό NIKOLAS_L200 » 18 Δεκ 2009, 00:42

Δεν χρειάζεσαι τιποτα η αλλάγη είναι σχετικά μικρή αλλα το παράκανες λίγο με το φάρδος.
www.karasavvidis.com
Καλές διαδρομές..!
Άβαταρ μέλους
NIKOLAS_L200
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1290
Εγγραφή: 07 Οκτ 2004, 02:11
Τοποθεσία: Εδεσσα,Κωνσταντία

Δημοσίευσηαπό tahoe » 18 Δεκ 2009, 12:26

NIKOLAS_L200 έγραψε:Δεν χρειάζεσαι τιποτα η αλλάγη είναι σχετικά μικρή αλλα το παράκανες λίγο με το φάρδος.




η αλήθεια είναι πως βρίσκει ο δεξιός τροχός ελάχιστα στο ψαλίδι όταν κόβω τέρμα αριστερά αλλα φαίνεται τούμπανο όπως και η κατανάλωση.Αυτό που με αγχωνη είναι το αυτόματο σασμάν μη βγάλει προβληματα στο μέλλον.
Τελος παντον, οτι βρεξη ας κατεβαση
Ευχαριστω ολους για το ενδιαφερων.
Άβαταρ μέλους
tahoe
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 15 Δεκ 2009, 00:36

Δημοσίευσηαπό mato » 18 Δεκ 2009, 12:38

Να πω και κάτι που θεωρώ αυτονόητο, αλλά ίσως δεν είναι :
οι αλλαγή του ελαστικού για μένα σημαίνει ότι θεωρείς ότι έχεις εξαντλήσει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σου εκτός (και μόνο εκτός, γι αυτό γίνεται η κουβέντα) και θες κάτι παραπάνω (την απόσταση από το έδαφος, τις αλλαγές γωνιών κτλ).
Όταν λοιπόν γράφω "αν δεν βρίσκει το λάστιχο" εννοώ με συμπιεσμένη - εκτεταμένη ανάρτηση και στριμμένο τιμόνι, δηλαδή "στραμπουληγμένο" το όχημα.
Άβαταρ μέλους
mato
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 852
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004, 23:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό tahoe » 18 Δεκ 2009, 18:46

Όταν λοιπόν γράφω "αν δεν βρίσκει το λάστιχο" εννοώ με συμπιεσμένη - εκτεταμένη ανάρτηση και στριμμένο τιμόνι, δηλαδή "στραμπουληγμένο" το όχημα.[/quote]

Eτση οπως το θετης Ματο,και πολυ σωστα, ειναι εις γνωση μου και σχεδων συγουρο,αφου εχω ενημερωθη για τα ελαστικα απο αμερικανικο φορουμ πως μονο στραμπουληγμενο θα ακουμπαει.
Δεν εχω εξαντληση της εκτος δρομου ηκανοτητες του οχηματος, προσφατα ομως εβαλα eaton e-locker και αναμενω για Καιματσαλαν 23/12 για τεστ drive.Tα ελαστικα τα εβαλα πιο πολλη για αισθητικους λογους (nokian vativa m/t) αλλα, ρε παιδια,πολλη φασαρια στο δρομο
Άβαταρ μέλους
tahoe
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 15 Δεκ 2009, 00:36

Δημοσίευσηαπό NIKOLAS_L200 » 18 Δεκ 2009, 21:37

Έκανες λάθος. Αν ήθελες να αναβάθμίσεις αισθητικά το αμάξι σου θα έβαζες την ίδια διάσταση ελαστικών και ενα ζευγάρι αποστάτες τροχών. Και τουμπανο θα ήσουν και δεν κατανάλωνες τα έντερα σου.
www.karasavvidis.com
Καλές διαδρομές..!
Άβαταρ μέλους
NIKOLAS_L200
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1290
Εγγραφή: 07 Οκτ 2004, 02:11
Τοποθεσία: Εδεσσα,Κωνσταντία

Δημοσίευσηαπό tahoe » 18 Δεκ 2009, 21:50

Εμμμ!! επρεπε να ειχα κανει τις ερωτησεις αυτες ενα μηνα πριν. Τωρα τα παντρευτικα τα ελαστικα.
Μπορω και τωρα να βαλω αποστατες?
Άβαταρ μέλους
tahoe
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 15 Δεκ 2009, 00:36

Δημοσίευσηαπό NIKOLAS_L200 » 18 Δεκ 2009, 21:53

Πάντα μπορείς και η αλήθεια είναι οτι θα σου λύσουν το πρόβλημα με το στρίψιμο αλλα ίσως παραπάει το πράγμα.
www.karasavvidis.com
Καλές διαδρομές..!
Άβαταρ μέλους
NIKOLAS_L200
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1290
Εγγραφή: 07 Οκτ 2004, 02:11
Τοποθεσία: Εδεσσα,Κωνσταντία

Επόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 3 επισκέπτες

cron