Βλέπω στο τελευταίο ΜΟΤΟ το άρθρο του Alan Cathcart και το οποίο αναφέρεται στην αγωνιστική DUCATI 999 (RS 04 για ιδιωτικές ομάδες και F04 για την ίδια) και χαίρομαι που δικαιώνομαι.
Ως γνωστό οι παλιότερες σειρές Ευρωπαϊκών Enduro, χτύπαγαν στρόφαλο, ως εξήγηση τα περιοδικά το φταίξιμο το έριχναν στα τριτοκοσμικά ρουλεμάν, που φυσικά είναι λάθος πέρα για πέρα .
Στην παρέα έχουμε χαϊδέψει τα στροφαλάκια μας 4 φορές και φυσικά όλες αυτές τις φορές φόραγαν εγγλέζικα ρουλεμάν.
Διαβάζω λοιπόν σήμερα ότι η DUCATI στα παραπάνω μοντέλα της αλλάζει κάθε 750-1000 χλμ. μπιέλα – πιστόνι και κάθε 1.500 βαλβίδες, αλλά ο στρόφαλος και το κιβώτιο έχουν απεριόριστη διάρκεια ζωής !!!!!!
Το σημαντικό είναι ότι η DUCATI έχει ρουλεμάν στροφάλου με μπίλια και πάει έως τις 30.000 στροφές, ενω τα δικά μας ΚΤΜ έχουν κυλινδρικά, τα οποία μπορεί να αντέχουν φορτία, στην ταχύτητα περιστροφής όμως είναι χάλια, καθώς με υψηλές περιστροφές το κυλινδρικό ρουλεμάν μένει απο λάδι.
Αν βάλουμε μπίλια ρουλεμάν στα ΚΤΜ τότε ίσως στα χτυπήματα της μοίρας και του ανώμαλου εδάφους δεν αφήσουν ούτε αυτά να δουλέψουν σωστά .
Για δημιουργία δεύτερης εισόδου λαδιού στην φωλιά του ρουλεμάν ίσως την δούμε στην νεα γενιά κινητήρων που απο οτι ακούγεται είναι κοντά .
Πέρα λοιπόν απο την εφιαλτική συμβουλή να το πηγαίνω στην άσφαλτο μόλις με 120, μήπως ο tsunami ή κάποιος άλλος Πολυτεχνίτης ή και ερημοσπίτης έχει να προτείνει μια αξιόπιστη λύση ???