giagoulas έγραψε:Πώς είναι δυνατόν να μειώνονται οι κλίσεις (που σημαίνει ότι έχει σκληρήνει η ανάρτηση) και ταυτόχρονα να αυξάνονται οι διαδρομές ???????
Δημήτρη γειά και πάλι,
οι κλίσεις κατά την διάρκεια της οδήγησης έχουν να κάνουν με την αντίσταση που παρέχει το ελατήριο ανάμεσα από την μία μεριά στο βάρος του συνόλου αμαξώματος και πλαισίου και του άξονα στην άλλη πλευρά του. Πολύ χονδρικά (για να απλοποιήσουμε τα πράγματα δεχόμαστε ότι όλες οι ρόδες βρίσκονται στο ίδιο ή σε παραπλήσιο επίπεδο)
Οι διαδρομές της ανάρτησης από την άλλη μεριά χρειάζονται για τις περιπτώσεις που το ανάγλυφο του εδάφους επάνω στο οποίο πατάνε οι τροχοί μας είναι ανώμαλο (γίνεται της ανωμαλίας, για να γελάσουμε και λίγο)
Ετσι η πίεση που δημιουργείται από τον τροχό που βρίσκεται σε ψηλότερο επίπεδο πιέζει το ελατήριο.
Πολύ απλοποιημένα όσο πιό μαλακό είναι το ελατήριο τόσο πιό εύκολα πιέζεται και τόσο πιό εύκολα ακολουθεί η ανάρτηση το ανάγλυφο του εδάφους.
Για το λόγο αυτό και η Land Rover έχει επιλέξει την λύση των μαλακών αναρτήσεων μεγάλης διαδρομής.
Σκληραίνοντας λίγο το ελατήριο δεν μειώνεις την διαδρομή. Απλώς χρειάζεται μεγαλύτερη διαφορά στο ανάγλυφο του εδάφους από τροχό σε τροχό για να φτάσει η ανάρτηση στο ίδιο σημείο συμπίεσης από τον έναν τροχό και έκτασης από τον άλλο.
Επαναλαμβάνω ότι υπάρχουν αρκετοί άλλοι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν σοβαρά για το στήσιμο ενός αυτοκινήτου και η προσπάθεια αυτή είναι μία υπεραπλουστευμένη προσέγγιση για να κατανοήσουμε γιατί ένα αυτοκίνητο μπορεί να περιορίσει τις κλίσεις του αμαξώματός του σε κίνηση σε δρόμο με στροφές και να μην μειώσει, αλλά ίσως και να αυξήσει (αν αυξηθεί το ύψος του ελατηρίου) την διαδρομή της ανάρτησής του σε συνθήκες διαπέρασης εμποδίων ή κίνησης εκτός δρόμου.
Χαιρετώ