από KT4X4 » 12 Σεπ 2007, 09:17
Τα 215/85 που φοράω εγώ μακραίνουν την τελική σχέση μετάδοσης περίπου 4%. Αρχικά φοβόμουν ότι το αυτοκίνητο θα σέρνεται κυρίως σε επιταχύνσεις. Στην πράξη οι διαφορές είναι ασήμαντες. Ούτως ή άλλως το Mpi είναι αργό αλλά το πρόβλημα του κινητήρα εστιάζεται κυρίως στην έλλειψη ροπής, πρόβλημα που γίνεται αισθητό στα ξεκινήματα σε ανηφόρες ή με φορτίο.
Βέβαια με τα κοντά το πρόβλημα ουσιαστικά λύνεται. Η λύση της αντικατάστασης των κορονωπήνιων που ανέφερε ο Παντελής είναι κατά την γνώμη μου η πλέον ενδεικνυόμενη και προσωπικά σκεφτόμουν να το κάνω ακόμη και πριν τοποθετήσω μεγαλύτερα ελαστικά και ψηλότερη ανάρτηση προκειμένου να βελτιώσω τη δύναμη/ροπή του κινητήρα χαμηλά όπου είχε ανάγκη. Δεν το έχω κάνει ακόμα λόγω και του κόστους που είχα φέτος για αναρτήσεις, λάστιχα, κεντρικό άξονα αλλά πιθανότατα να το κάνω του χρόνου μαζί με μπλοκέ διαφορικό πίσω μιας που θα ανοιχτούν τα διαφορικά έτσι και αλλιώς.
Αν δεν κάνω λάθως τα διαφορικά του Discovery (95'-97') έχουν σχέση 3,54:1 και στην αγορά υπάρχουν κορωνοπήνια 3,8:1 (-8% περίπου) και 4,1:1 (-14%) ή και πιο κοντά. Στην δική μου περίπτωση όπου η σχέση έχει μακρύνει περίπου 4%, τα 3,8:1 την επαναφέρουν και μάλιστα την κονταίνουν επιπλέον και 4% περίπου. Τα 4,1:1 θα την μειώσουν επιπλέον 10% που είναι ίσως too much. Σε αυτοκίνητα όμως που έχουν βάλει 235/85/16 ή 7,5R16 λάστιχα που είναι περίπου 32 ιντσών (+10% περίπου της αρχικής σχέσης), τότε τα 4,1:1 είναι τα πιο κατάλληλα.
Πάντως και χωρίς καμία αλλαγή στα κορονωπήνια το αυτοκίνητο κινείται αξιοπρεπέστατα και όσον αφορά την τελική εγώ ούτως ή άλλως ταξιδεύω με 120, άντε 130 οπότε προσωπικά δεν με απασχολεί. Άλλωστε κατά τη γνώμη μου το Mpi δεν είναι για ταχύτητες πολύ μεγάλες γιατί και τον κινητήρα ζορίζεις και η κατανάλωση ανεβαίνει στα ύψη.
Χαιρετώ
Κωνσταντίνος
PS: Παντελή πολλούς χαιρετισμούς και από μας, στην γυναίκα σου και στον γιο σου. Εύχομαι να τα πούμε σύντομα από κοντά.