από pantg » 17 Απρ 2007, 13:46
Φίλε lefteris_k γειά,
το terrain response έχει και την βασική διαφορά της αλλαγής του προγραμματισμού του κινητήρα κάτι που κανένας οδηγός δεν μπορεί να κάνει από μόνος του.
Ετσι σε μερικά από τα προγράμματα μειώνει την ευαισθησία του πεντάλ του γκαζιού, αυξάνει την ροπή χαμηλά και κάνει το αυτοκίνητο λιγότερο επιρρεπές σε πιθανό σπινάρισμα των τροχών.
Η άποψη καλού μου φίλου (εκ των ιδρυτικών μελών του Camel Trophy Owners Club) o oποίος είναι και εκπαιδευτής στην σχολή εκμάθησης οδήγησης εκτός δρόμου στις κεντρικές εγκαταστάσεις στο Eastnor μου έχει μεταφέρει ότι ένα αυτοκίνητο με terrain response και λάστιχα μικτής χρήσης μπορεί να είναι καλύτερο σε ορισμένες καταστάσεις ακόμη και από ένα Defender TD5 με χωμάτινα λάστιχα (αυτό άλλωστε έχει αποδειχθεί και σε τεστ που είχε γίνει).
Η προσωπική μου εμπειρία με το TR, αν και περιορισμένη, έχει δείξει ότι όντως το σύστημα δουλεύει εξαιρετικά όταν το έχεις ρυθμίσει σωστά και έγκαιρα.
Ο μεγάλος παράγοντας που καθορίζει την αποτελεσματικότητα του TR είναι η ικανότητα του οδηγού να ρυθμίζει σωστά και έγκαιρα την ανάλογη θέση στον διακόπτη επιλογής. Και εκεί είναι που υπάρχει το πρόβλημα.
Η εγκατάσταση του TR ήταν αποτέλεσμα όχι της επιθυμίας της LR να κάνει την ζωή ευκολότερη στους ανθρώπους που ΔΕΝ γνωρίζουν πώς να οδηγήσουν εκτός δρόμου αλλά αναγκαιότητα έτσι ώστε τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της μετάδοσης, της ανάρτησης, των φρένων και του κινητήρα να τύχουν της απολύτως καλύτερης εκμετάλλευσης με σκοπό την βέλτιστη απόδοση επί και εκτός του δρόμου.
Η δική σου εμπειρία σαν offroader θα σου έχει δώσει καλύτερη υπόβαθρο ώστε να μπορείς να "διαβάζεις" τις συνθήκες που επικρατούν εμπρός σου και να ρυθμίζεις το TR σωστά.
Πάντως αν τα οικονομικά αντέχουν το αυτοκίνητο με TR θα είναι μία καλύτερη αγορά και σίγουρα θα κρατήσει και καλύτερη τιμή μεταπώλησης.
Χαιρετώ