Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Freelander : γρύλος πίσω παραθύρου

Freelander : γρύλος πίσω παραθύρου

Δημοσίευσηαπό Asterion » 25 Μαρ 2008, 16:07

Κατ΄αρχήν θα ήθελα να πώ ένα γειά στούς συντελεστές και στούς φίλους του forum μιας και είναι η πρώτη επαφή μαζί σας.
Από μια μικρή έρευνα που έκανα δεν βρήκα σχετικό θέμα (και λύση) γι΄αυτό και ξεκίνησα νέο θέμα για το πρόβλημα που αντιμετωπίζω.
Το πίσω παράθυρο στο Freelander (2002) που έχω παρουσιάζει
το εξής πρόβλημα : όταν πας να ανοίξεις την πίσω πόρτα το τζάμι δεν κατεβαίνει στην θέση για να ανοίξει η πόρτα αλλά χρειάζεται να το κατεβάσεις λίγο με το χέρι.
Ολες οι άλλες λειτουργίες γίνονται κανονικά ( ο ηλεκτρ. διακόπτης λειτουργεί κανονικά, όταν κλείνει η πόρτα το τζάμι ανεβαίνει στη
θέση του).
Στο συνεργείο που το πήγα μού είπαν οτι υπάρχει πιθανότητα προσωρινής επισκευής με αμφίβολη διάρκεια ζωής ή να αλλαχθεί ο γρύλλος αξίας 550 ευρώ.
Επειδή μου φαίνεται υπερβολική η ανάγκη αλλαγής γρύλου θάθελα εαν
κάποιος φίλος έχει αντιμετωπίσει παρόμοιο πρόβλημα η γνωρίζει
σχετικά να μου πει τι πρέπει να κάνω.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Άβαταρ μέλους
Asterion
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 25 Μαρ 2008, 15:10
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Freelander : γρύλος πίσω παραθύρου

Δημοσίευσηαπό cliff » 25 Μαρ 2008, 16:57

550 ευρώ ο γρύλλος?? Από την (εχμ) Ινδία τον φέρνουν?? :)
cliff
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 94
Εγγραφή: 18 Ιουν 2003, 19:44

Δημοσίευσηαπό pantg » 25 Μαρ 2008, 18:38

Φίλε asterion,

αν θυμάμαι καλά η ενεργοποίηση της καθόδου του τζαμιού της 3ης/5ης πόρτας γίνεται από το χερούλι ενώ η ενεργοποίηση της ανόδου γίνεται από τον διακόπτη για τα εσωτερικά φώτα της καμπίνας επιβατών.

Κάνε έναν έλεγχο στον διακόπτη που είναι συνδεδεμένος με το χερούλι της πόρτας λοιπόν.

To workshop manual το έχεις????

Xαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Freelander » 25 Μαρ 2008, 18:55

Πολύ συνηθισμένο πρόβλημα στα φριλαντερς.
Κανονικά το πίσω τζάμι κατεβαίνει μερικά εκατοστά όταν πάς να ανοίξεις την πίσω πόρτα ενώ ξαναανεβαίνει στη θέση του όταν η πόρτα κλείσει.
Το πρόβλημα είναι πράγματι ο γρύλος. Μάλιστα στα παλιότερα μοντέλα όταν είχε πρόβλημα ο γρύλος το τζάμι κατέβαινε εντελώς μέσα στην πόρτα και δεν ξαναανέβαινε ποτέ!
Ο stelioskal αγόρασε πέρσι από Αγγλία το γρύλο με περίπου 300€ αν θυμάμαι καλά.
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό stelioskal » 25 Μαρ 2008, 21:03

Αγαπητέ Asterion καλωσήλθες (στην κόλαση :P :P :P ).
Το πρόβλημα έχει προέλθει απο διάλυση του ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ οδηγού του συρματόσχοινου στον κινητήρα του γρύλου. Αυτό δημιουργεί τζόγο στην κίνηση και άρα όταν ο εγκέφαλος δίνει εντολή για "λίγο" κατέβασμα αυτή η κίνηση "απορροφάται" από τον τζόγο και το παράθυρο δεν κατεβαίνει καθόλου. Αν η εντολή είναι για μεγάλη κίνηση τότε "μαζεύεται" ο τζόγος και κατόπιν κινείται το παράθυρο. Η επισκευή του είναι αρκετά δύσκολη για δύο λόγους:
1. Θα πρέπει να δημιουργήσεις "οδηγό" μάλλον σε κάποιο τόρνο απο κάποιο (καλύτερο) υλικό -π.χ.τεφλόν
2. Θα πρέπει να αντικαταστήσεις κατόπιν τον οδηγό. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να λύσεις το συρματόσχοινο (εύκολο) αλλά θα πρέπει και να το ξαναδέσεις (δύσκολο) ΣΤΟ ΑΚΡΙΒΕΣ του μήκος (ΑΔΥΝΑΤΟ).
Παρότι πρόκειται περί ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ μαλακισμένης βλάβης (αν δεις τον πλαστικό οδηγό του συρματόσχοινου θα καταλάβεις) το ευκολότερο είναι να παραγγείλεις ένα καινούριο απο Αγγλία. Ειδικά τώρα που έχει πέσει η λίρα στα 1,33 η τιμή που θα τον βρείς είναι 260 Ευρώ + μεταφορικά δηλ. περί τα 300 -320 Ευρώ όλα μέσα.
Αλλάζει σχετικά εύκολα. Για ότι άλλο θες στη διάθεσή σου

ΥΓ. Πάντως εγώ το κατέβαζα με το χεράκι πάνω απο 1-2 χρόνια. Μία φορά τό άνοιξα, κόλλησα ξανά τον οδηγό με φλόγα και έβγαλα κανένα εξάμηνο. Τον αντικατέστησα όταν έτυχε να παραγγείλω και άλλα ανταλακτικά.
Στέλιος Καλτσούνης
Φιλελευθερη Συμμαχία
Στάση Πολιτών
www.greekliberals.net
Άβαταρ μέλους
stelioskal
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 145
Εγγραφή: 28 Δεκ 2005, 22:52
Τοποθεσία: Γλυφάδα

Δημοσίευσηαπό pantg » 25 Μαρ 2008, 22:00

Φίλε asterion,

κάνε μιά δοκιμή και σε αυτό.....

Just get into the test
mode and test the rear window switch first. It should "beep" if it's working
fine. Then repeatedly press the CDL (Central Door Locking) switch... About
half way through the sequence (just after the Heated rear screen indicator
flashes) it should completely lower the window with the next step in the
sequence being the rear door opening.

* Turn ignition to position II.
* Press & hold fog lamp switch.
* Turn ignition off.
* Turn ignition to position II.
* Release fog lamp switch.

There should be a beep to signal that you are now into the self test.

They say that you¹ve got 4 seconds to complete this sequence but I've found
it to be more like 1 second!!!!

Once in, there is an Input test & output test sequence. The input test just
sounds the beep whenever you operate a switch connected to the ECU (e.g. fog
lamp). The output test is operated by the CDL (central door locking) switch.
If you press the CDL switch repeatedly, it will cycle through and operate
everything that the ECU controls (e.g. Horn, alarm, fog lamp, etc...).

=========

Αν τα αγγλικά είναι πρόβλημα πες το και του κάνουμε και την μετάφραση.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 26 Μαρ 2008, 00:18

Φίλε asterion,

για να γίνω καλύτερα κατανοητός.

Κάνοντας το "input test" θα μπορέσεις να ελέγξεις αν ο διακόπτης/αισθητήρας ανοίγματος της πόρτας στο χερούλι δουλεύει.
Αν χρησιμοποιήσεις το χερούλι της 3ης/5ης πόρτας και δεν ακούσεις το
"Mπιπ" πάει να πει ότι ο αισθητήρας έχει πρόβλημα.

Υπάρχει επίσης πιθανότητα να έχουν σπάσει/κολλήσει δύο ελατηριάκια επαναφοράς που βρίσκονται στο χερούλι και στον αισθητήρα.

Με το "output test" θα μπορέσεις να επιβεβαιώσεις ότι ο εγκέφαλος του BECM (body electronics control module) "μιλάει" με τον "γρύλλο" του παραθύρου της 3ης/5ης πόρτας

Χαιρετώ


[/img]
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 26 Μαρ 2008, 10:03

Συνάδελφε asterion,

Νεώτερη ενημέρωση από τους συναδέλφους στην Αγγλία.

ΑΝ το πρόβλημα οφείλεται σε χαλασμένο ή ξεχειλωμένο συρματόσχοινο ή τα κλιπς του ΥΠΑΡΧΕΙ σετ επισκευής.
Σε δύο ξεχωριστούς τύπους. Ο ένας καλύπτει το 90+% των οχημάτων και ο άλλος τα υπόλοιπα.
Συμπεριλαμβάνει καινούργιο συρματόσχοινο και τα απαραίτητα κλιπς στερέωσής του στα σημεία που πιάνει, καθώς και την ειδική κόλλα για να κολληθούν και φυσικά τις οδηγίες.

Το μόνο που πρέπει να ελέγξεις είναι αν έχεις τον πλαστικό (μαύρο?) οδηγό για να διευκρινισθεί το είδος του σετ επισκευής που χρειάζεσαι.

Κόστος γύρω στα 40 Ευρώ συν τα ταχυδρομικά του.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Asterion » 27 Μαρ 2008, 15:51

Ειλικρινά δεν έχω λόγια να ευχαριστήσω τους φίλους Παντελή , Στέλιο
και freelander όχι μόνο για την άμεση και ουσιαστική βοήθεια τους αλλά κυρίως γιατί με έκαναν να νιώσω εντελώς διαφορετικά σε σχέση με το ιδιόρρυθμο αυτό όχημα που διαλέξαμε να μοιραστούμε μέρος της ζωής μας.
Για να γίνω σαφέστερος μέχρι σήμερα πίστευα ότι πήρα ένα τόσο καντέμικο αυτοκίνητο που όλα τα στραβά τύχαιναν σε μένα ( φλάντζα στα 50.000, ηλιοροφή, aircondition κλπ) και τα αισθήματα απέναντι στο αυτοκίνητο άλλαζαν από το απέραντο μίσος (στο δρόμο για το συνεργείο ) στην βαθειά αγάπη (μέχρι το επόμενο πρόβλημα).
Κατάλαβα δηλαδή ότι ένας ολόκληρος κόσμος (οι κάτοχοι του freelander) ζουν και κινούνται στα ίδια περίπου πλαίσια ταλαιπωρίας με μικροδιαφορές.
Επίσης διαπίστωσα οτι μερικοί από τους παραπάνω ιδιοκτήτες και
συμπάσχοντες είναι έτοιμοι να διαθέσουν χρόνο και γνώσεις για να βοη-
θήσουν στην αντιμετώπιση προβλημάτων. Γεγονός που σε κάνει νιώθεις
οτι δεν είσαι μόνος απέναντι στην αδηφαγία των συνεργείων των
αντιπροσωπειών που σε αντιμετωπίζουν σαν κροίσο.
Φίλε Παντελή το workshop manual δεν το έχω και το ψάχνω. Που
μπορώ να το βρώ ?
Με εκτίμηση Γιάννης.
Άβαταρ μέλους
Asterion
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 25 Μαρ 2008, 15:10
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Δημοσίευσηαπό Asterion » 27 Μαρ 2008, 15:55

Ξέχασα να γράψω οτι μόλις βρώ τι συμβαίνει με τον γρύλλο (εφαρμόζοντας
τις οδηγίες σας φυσικά) θα ενημερώσω σχετικά.
Άβαταρ μέλους
Asterion
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 25 Μαρ 2008, 15:10
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Δημοσίευσηαπό pantg » 27 Μαρ 2008, 16:27

Φίλε asterion γειά,

σε ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια.

Ο Γιώργος "βρήκε το φώς του" και αποχαιρέτησε το Freelander του μόλις εμφανίσθηκε η ευκαιρία να το κάνει. Απολύτως δικαιολογημένα και πιστεύω ότι ήταν η καλύτερη κίνηση που μπορούσε να κάνει.
Ειναι μία από τις πιό τρανταχτές, πιστεύω, περιπτώσεις όπου η Land Rover κατόρθωσε να διώξει έναν πελάτη που την αγαπούσε κάνοντας τον να την μισήσει (και δικαιολογημένα). Το καλό είναι ότι ο Γιώργος είχε την όρεξη και την διάθεση να ψάξει, να δώσει το χρόνο του και να κοπιάσει για να βρεις λύσεις και να βελτιώσει σε πολλές περιπτώσεις το αυτοκίνητο.

Ο Στέλιος κάνει το ίδιο ακόμη και βρίσκεται ακόμη στην τρελλή ομάδα των ιδιοκτητών LR και στην ακόμη πιό τρελλή (αποδεδειγμένοι μαζοχιστές) των Freelanderάδων.

Οσο για τον υπογράφοντα άσε το. Εκτός από το ότι είναι ένα κακό αρπακτικό που τρέφεται από τις σάρκες των αθώων ιδιοκτητών Landies υπάρχουν και άλλα πολλά και κακά που θα μάθεις όσο καιρό θα περνάς διαβάζοντας το forum αυτό ή και τα άλλα που υπάρχουν στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

===================================

Το workshop manual μπορείς να το βρείς μόνος σου ψάχνοντας για το RAVE στο διαδίκτυο. Αν βαριέσαι είμαι σίγουρος ότι κάποιος φίλος με Freelander θα βρεθεί να σε βοηθήσει.
Προσωπικά δεν το διαθέτω καθώς το Freelander δεν το "κυνήγησα" ποτέ για τέτοιας φύσεως πράγματα μιά και φοβάμαι να ασχοληθώ μαζί του. (μιά φορά που έγινε αυτό δημιούργησε τόσες παρεξηγήσεις με τον φίλο Γιώργο που δεν αξίζει τον κόπο να χαλάω την "ζαχαρένια" μου άλλο με πράγματα που αφορούν το αυτοκίνητο αυτό) Αλλωστε ο Γιώργος, καλά να είναι, πάντα παρέχει τα φώτα του και ιδίως είχε και από πρώτο χέρι (καθόσον ήταν ιδιοκτήτης) εμπειρίες ενώ ο υπογράφων ακούει Freelander 1 και αλλάζει στενό.

Αν ψάξεις πάντως στις θεματικές ενότητες του forum θα δεις μία καταχώρηση για manuals Land Rover και από εκεί νομίζω ότι θα το βρείς.

===================

Με τους φίλους ιδιοκτήτες FR1 που μίλησα πάντως η πρόταση ήταν να κάνεις την input & output διάγνωση πρώτα για να εξαλειφθεί η πιθανότητα βλάβης στον αισθητήρα της πόρτα πρώτα.
Αν είναι μετά θέμα της γλύστρας ή του συρματόσχοινου φρονώ ότι η γλύστρα μπορεί να επισκευασθεί και να ενισχυθεί και το συρματόσχοινο επισκευάζεται.
Καλός παλιός φίλος με Freelander του 1998 έχει δοκιμάσει την λύση επισκευής του συρματόσχοινο για την εμπρός και την 5η πόρτα (το αυτοκίνητο είναι το Freelander της ομάδας της Νοτίου Αφρικής στο Camel Trophy του 1998) και έμεινε απολύτως ευχαριστημένος.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Asterion » 28 Μαρ 2008, 13:46

Φίλε Παντελή καλημέρα,

Για να ξεκινήσω τον έλεγχο μπορείς να μου πεις σε παρακαλώ, επειδή
πρώτη φορά θα ασχοληθώ με το freelander και είμαι άσχετος , πως θα
μπώ στο mode test για να κάνω το input και το output test;
Άβαταρ μέλους
Asterion
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 25 Μαρ 2008, 15:10
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Δημοσίευσηαπό pantg » 28 Μαρ 2008, 14:26

Φίλε asterion γειά,

Ηταν λίγο μπερδεμένο έτσι όπως μου το έστειλε ο Εγγλέζος.

Θεωρώ ότι αρχίζεις από την διαδικασία με τον διακόπτη της μίζας/ηλεκτρικών και μετά το "μπιπ" κάνεις πρώτα το input τεστ (δηλαδή χρησιμοποιείς το εξωτερικό χερούλι της 3ης/5ης πόρτας και βλέπεις αν υπάρχει αντίδραση του διαγνωστικού και μετά κάνεις και το output τεστ με το κουμπί του μηχανισμού κεντρικού κλειδώματος με το οποίο "ενεργοποιείς" εν σειρά τα επιμέρους συστήματα του BECM (μονάδα ελέγχου ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών αμαξώματος)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Freelander » 28 Μαρ 2008, 17:46

pantg έγραψε:
Ο Γιώργος "βρήκε το φώς του" και αποχαιρέτησε το Freelander του μόλις εμφανίσθηκε η ευκαιρία να το κάνει. Απολύτως δικαιολογημένα και πιστεύω ότι ήταν η καλύτερη κίνηση που μπορούσε να κάνει.
Ειναι μία από τις πιό τρανταχτές, πιστεύω, περιπτώσεις όπου η Land Rover κατόρθωσε να διώξει έναν πελάτη που την αγαπούσε κάνοντας τον να την μισήσει (και δικαιολογημένα). Το καλό είναι ότι ο Γιώργος είχε την όρεξη και την διάθεση να ψάξει, να δώσει το χρόνο του και να κοπιάσει για να βρεις λύσεις και να βελτιώσει σε πολλές περιπτώσεις το αυτοκίνητο.

Παντελή,
ποτέ δεν είπα οτι μισώ τη LandRover.
Το φριλάντερ μου έκανε τη ζωή πολλές φορές δύσκολη και μου στοίχισε πάρα πολλά χρήματα που δεν μου περισσέυουν αλλά αυτό τελειώνει εκεί. Με τη μιτσούμπα γύρισα σελίδα.
Πολύ ευχαρίστως θα γραφόμουν και στον σύλλογο φίλων ΤΑΤΑ του Γιαγκούλα.
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό vagelis » 28 Μαρ 2008, 18:56

Freelander έγραψε:
pantg έγραψε:
Ο Γιώργος "βρήκε το φώς του" και αποχαιρέτησε το Freelander του μόλις εμφανίσθηκε η ευκαιρία να το κάνει. Απολύτως δικαιολογημένα και πιστεύω ότι ήταν η καλύτερη κίνηση που μπορούσε να κάνει.
Ειναι μία από τις πιό τρανταχτές, πιστεύω, περιπτώσεις όπου η Land Rover κατόρθωσε να διώξει έναν πελάτη που την αγαπούσε κάνοντας τον να την μισήσει (και δικαιολογημένα). Το καλό είναι ότι ο Γιώργος είχε την όρεξη και την διάθεση να ψάξει, να δώσει το χρόνο του και να κοπιάσει για να βρεις λύσεις και να βελτιώσει σε πολλές περιπτώσεις το αυτοκίνητο.

Παντελή,
ποτέ δεν είπα οτι μισώ τη LandRover.
Το φριλάντερ μου έκανε τη ζωή πολλές φορές δύσκολη και μου στοίχισε πάρα πολλά χρήματα που δεν μου περισσέυουν αλλά αυτό τελειώνει εκεί. Με τη μιτσούμπα γύρισα σελίδα.
Πολύ ευχαρίστως θα γραφόμουν και στον σύλλογο φίλων ΤΑΤΑ του Γιαγκούλα.


Πρωτον ειναι ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ.
Δευτερον δεν ειναι του Γιαγκουλα,ειναι ολων οσων αγαπουν την ιστορικη αυτη εταιρια και τριτον προεδρος ειμαι εγω.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Επόμενο

Επιστροφή στο Freelander

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 2 επισκέπτες