Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Freelander Νεα λάστιχα

Freelander Νεα λάστιχα

Δημοσίευσηαπό Green » 25 Απρ 2005, 14:00

Εχω ένα Freelander μοντέλο 2000, με ζάντες 195/80-15. Θέλω ν’ αλλάξω λάστιχα και αναρωτιέμαι αν μπορώ ν’ ανέβω σε διαστάσεις 205. Τι θα μπορούσα να βάλω και θα υπάρχει καμμιά διαφορά ή πρόβλημα με τα φαρδύτερα λάστιχα;
Άβαταρ μέλους
Green
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 63
Εγγραφή: 15 Φεβ 2005, 15:42
Τοποθεσία: Aγία Παρασκευή

Freelander Νεα λάστιχα

Δημοσίευσηαπό IKE » 25 Απρ 2005, 14:39

Τι φάρδος έχουν οι ζάντες σου?

Αν είναι μεγαλύτερες απο 5,5" μπορείς να βάλεις 215/75-15 που είναι λίγο μεγαλύτερα σε διάμετρο αλλα λογικά δεν θα σου δημιουργήσουν προβλήματα.

διάμετρος 195/80-15--->693χιλ
διάμετρος 215/75-15--->703.5 χιλ
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό Green » 25 Απρ 2005, 16:36

Οι ζάντες μου είναι 5,5". Λέω για λάστιχα 205/80-15 ή μπορώ να βάλω και 205/70-15;
Άβαταρ μέλους
Green
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 63
Εγγραφή: 15 Φεβ 2005, 15:42
Τοποθεσία: Aγία Παρασκευή

Δημοσίευσηαπό IKE » 25 Απρ 2005, 17:42

Tα 205/80 - 15 έχουν διάμετρο 709 χιλιοστά, θα σου μακρύνουν τη τελική σου σχέση λίγο και υπάρχει περίπτωση να βρίσκουν στους θόλους.

Οι διαφορές δεν είναι τεράστιες βέβαια αλλα καλύτερα να σου πεί κάποιος κάτοχος.
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό pantg » 26 Απρ 2005, 18:02

Φίλε Green,

το φαρδύτερο λάστιχο δεν πρόκειται να σου φέρει κάτι ουσιαστικά θετικό όσον αφορά την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Θα σου φέρει όμως αύξηση στην κατανάλωση καυσίμων και στον θόρυβο κύλησης.
Αν μεταβάλεις την περιφέρεια των ελαστικών σου και την κάνεις μεγαλύτερη θα έχεις μείωση των επιταχύνσεών σου και αύξηση της τελικής σου, πράγμα το οποίο μπορεί να φέρει ελαφριά μείωση στην κατανάλωση αν όμως δεν χρειάζεται να ζορίζεις το μοτέρ σου παραπάνω λόγω της αύξησης απαιτήσεων ροπής για να επιταχύνεις ή να διατηρείς την παραπάνω ταχύτητα σε κάθε είδους ανωφέρεια.

Αν δεν υπάρχει λόγος να αυξήσεις το πλάτος των ελαστικών σου θα σου πρότεινα να ΜΗΝ το κάνεις.

Αν τώρα μπαίνει στην μέση το αισθητικό θέμα τότε απλώς "περι ορέξεως κολοκυθόπιττα......"

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Green » 26 Απρ 2005, 21:51

Με ένα μόλις νούμερο παραπάνω, από 195/80/15, σε 205/70/15 θα έχει τόσο μεγάλη επίπτωση σε κατανάλωση, επιτάχυνση και τελική; Πάντως ευχαριστώ για τις απόψεις σας, ούτως ή άλλως τα λάστιχα θα αλλαχθούν από Σεπτέμβριο.
Άβαταρ μέλους
Green
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 63
Εγγραφή: 15 Φεβ 2005, 15:42
Τοποθεσία: Aγία Παρασκευή

Δημοσίευσηαπό pantg » 27 Απρ 2005, 11:31

Φίλε green,

αν θέλεις στείλε μου το προσωπικό σου e-mail για να σου στείλω με την σειρά μου ένα πολύ χρήσιμο προγραμματάκι σύγκρισης διαστάσεων ελαστικών.

το ε-μαιλ μου μου είναι pantg@otenet.gr


Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό IKE » 27 Απρ 2005, 12:13

Αν θέλει κάποιος πάντως να υπολογίσει τη διάμετρο του ελαστικού ο τύπος είναι πολύ απλός και είναι ο εξής:

διάμετρος(χιλιοστά)=(πλάτος Χ προφίλ)/50 + (διάμετρος ζάντας σε ίντσες)Χ25,4

πχ για ενα ελαστικό 195/80-15 ο τύπος είναι:

διάμετρος=(195x80)/50+15x25,4=693mm
Άβαταρ μέλους
IKE
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 760
Εγγραφή: 27 Φεβ 2003, 15:38
Τοποθεσία: ΒΑ Αττική

Δημοσίευσηαπό tasos953 » 27 Απρ 2005, 19:23

Πολύ πιό εύκολα, συμπληρώνετε τον τύπο στο παρακάτω....
http://www.tο4x4.gr/html/site/aux/tyrecalc.html
<--------THIS IS A SUV, BUT WHAT A SUV!
Όπως λέμε ΝΑΝΟΣ, αλλά με κάτι @..... Νά!!
Άβαταρ μέλους
tasos953
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 837
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003, 10:53
Τοποθεσία: ΒΕΡΟΙΑ

Δημοσίευσηαπό pantg » 28 Απρ 2005, 08:32

Φίλε Green,

μιά και συζητάμε για λάστιχα κοίταξε σε παρακαλώ μήπως τα λάστιχά σου έχουν φαγωθεί λίγο περίεργα. Δηλαδή με ανόμοιο τρόπο στο πέλμα τους ή αν τα εμπρός από τα πίσω λάστιχα έχουν μεγάλη διαφορά στο ποσοστό φθοράς τους.

Αν κάτι τέτοιο συμβαίνει θα σου πρότεινα ένα από τα δύο ακόλουθα τεστ για να επιβεβαιώσεις αν έχει χαλάσει το κεντρικό διαφορικό σου.

Πρώτο και καλύτερο.
Σήκωσε την μία πίσω ρόδα, βάλε πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων, λύσε το χειρόφρενο και φυσικά έχε την μηχανή σβυστή.
Δοκίμασε να γυρίσεις την σηκωμένη ρόδα. Αν βρείς αρκετή αντίσταση αλλά η ρόδα γυρίζει χωρίς να σκαλώνει τότε το κεντρικό διαφορικό σου είναι εντάξει.
Αν δεν γυρίζει καθόλου ή όταν γυρίζει νοιώθεις την ρόδα να σκαλώνει και να κολλάει τότε έχει είτε εντελώς κολλημένο το κεντρικό διαφορικό ή ετοιμάζεται να χαλάσει.
Το χαλασμένο/κολλημένο διαφορικό θα σου δημιουργήσει πρόβλημα μετά από το ανόμοια φαγωμένα ελαστικά στις βάσεις του πίσω διαφορικό και μετά είτε στο πίσω είτε στο εμπρός διαφορικό.

Το δεύτερο τεστ είναι να πας σε έναν πλατύ ασφαλτοστρωμένο χώρο και με αργή ταχύτητα (πρώτη και σιγά) να κόψεις εντελώς το τιμόνι δεξιά ή αριστερά και να αρχίσεις τις στροφές. Αν νοιώσεις το αυτοκίνητο να "σφίγγει", να "κουρδίζει" ή να τρέμει τότε το κεντρικό σου διαφορικό έχει χαλάσει με συνέπειες όλα όσα αναφέρθηκαν και πιό επάνω.

Δες το σε παρακαλώ για να έχεις το κεφάλι σου σίγουρο ότι δεν θα πληρώνεις λεφτά χωρίς λόγο.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Freelander » 02 Μάιος 2005, 22:49

Χαίρεται και Χρόνια πολλά σε όλους!
Παντελή, για το test που περιέγραψες, έχω τη γνώμη οτι κάνοντας το test αυτό διαπιστώνεις αν έχεις βλάβη στο Viscous Coupling Unit (aka Συνεκτικός συμπλέκτης) και όχι στο κεντρικό διαφορικό IRD.

Αν όντως ο τροχός δεν γυρίζει, τότε ο συνεκτικός συμπλέκτης είναι κολλημένος και μεταφέρει όλη την ισχύ, (100% αντί για 0,9%) και στο πίσω διαφορικό.

Συνήθως το αμέσως επόμενο βήμα είναι να μείνουμε απο πίσω διαφορικό αφού αυτό δεν είναι σχεδιασμένο για αυτή την λειτουργία, κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό με βουητό, κραδασμούς κατα την κύλιση και απώλεια λιπαντικού απο εκεί.
Πρίν ή μετά απο αυτό το τελευταίο, καταστρέφεται και το IRD (βλέπε κεντρικό διαφορικό - ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών ανα άξονα-κραδασμοί μπρος-πίσω), το αίτιο όμως, είναι ο πολύδισκος συνεκτικός συμπλέκτης (VCU) και η μή έγκαιρη διάγνωση της βλάβης του!

Επειδή έχω ΚΑΙ εγώ πλέον κολλημένο συνεκτικό συμπλέκτη, (σιγά μή γλίτωνα) κατέληξα οτι αυτός είναι και ο πλέον γνωστός-άγνωστος λόγος που καταστρέφονται τα πανάκριβα IRDs και διαφορικά, σε κατόχους freelanders ανά τον κόσμο.

Παντελή αν πιστεύεις οτι κάνω κάπου λάθος σε παρακαλώ διόρθωσε με, μιας και εδώ μιλάμε για πραγματιικά πολυέξοδες βλάβες κάποιων χιλιάδων ευρώ η κάθε μία και στα συνεργεία επικρατούν κομφούζιο, άγνοια, σκέτη παράνοια.
Ίσως να μπορέσουμε να βοηθήσουμε κάποιον φίλο με σωστή και έγκαιρη διάγνωση πριν καταστραφούν και άλλα εξαρτήματα, όπως δηλαδή γίνεται συνήθως.
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό pantg » 03 Μάιος 2005, 09:38

Φίλε freelander καλημέρα, Χρόνια Πολλά και Χριστός Ανέστη,

το εξάρτημα το οποίο εκτελεί χρέη κεντρικού διαφορικού στο σύστημα τετρακίνησης του Freelander της παρούσας γενεάς ΕΙΝΑΙ ο συμπλέκτης συνεκτικής σύζευξης δηλαδή το viscous coupling.
To IRD είναι στην ουσία ένα συγκρότημα εξαρτημάτων το οποίο εμπεριέχει το εμπρός διαφορικό (κορώνα-πηνίο και διαφορικό) καθώς και τον μειωτήρα των σχέσεων του κιβωτίου (το ότι δεν έχει διπλό μειωτήρα αργών και γρήγορων σχέσεων διαφορικού είναι άλλο θέμα και η LR είχε δεχθεί αρκετές επικρίσεις για την επιλογή της αυτή) και για τον λόγο αυτό και ονομάζεται έτσι.

Αυτά που γράφεις για την εξέλιξη των ζημιών μετά το "κόλλημα" του viscous coupling είναι απολύτως σωστό.

Τώρα όσον αφορά το κόστος των ζημιών έχουμε συζητήσει επ' αυτού και μπορούν να αντιμετωπισθούν με σχετικά χαμηλότερες τιμές.

Το θέμα πάντως της πρόωρης φθοράς και του "κολλήματος" του VC έχει αντιμετωπισθεί από την LR με την νέα γενιά των IRD τα οποία έχουν το ίδιο βήμα κορώνας - πηνίου με το πίσω διαφορικό και για το λόγο αυτό έχει αντικατασταθεί και ο κωδικός ανταλλακτικού του IRD με καινούργιο ο οποίος έχει εφαρμογή για ΟΛΑ τα έτη παραγωγής του Freelander.

Το να μπορούμε να βοηθήσουμε έστω και ένα φίλο με Freelander να αποφύγει τις ζημιές αυτές είναι άλλωστε και ένας από τους σκοπούς τόσο του forum αυτού όσο και του συλλόγου.

Xαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό free?lander » 05 Μάιος 2005, 08:53

Oσον αφορα το πολυσηζητημενο τεστ ελεγχου κεντρικου-πισω διαφορικου σε φριλαντερ θα ηθελα καποιες διευκρινισεις απο οποιον θεωρει οτι γνωριζει τα του θεματος.
Επειδη σε 4 μηνες το αυτοκινητό μου κλεινει 3 ετη ζωης οποτε μπαινει σε τροχια μη εγγυησης πια ,θεωρω αναγκαιο τον ελεγχο τουτο ,μηπως και γλιτωσω αργοτερα περαιτερω εξοδα για ακριβες εκτος εγγυησης βλαβες!
Ετσι εκανα αυτο που συστηνετε με την ανασηκωση του πισω τροχου-οποιουδηποτε-οποτε παρατηρησα με 1η στο κιβωτιο και με το χειροφρενο λυμενο το εξης/η μονη επιτρεπτη κινηση ηταν καποιες μοιρες δεξια~αριστερα χωρις ουδεμια δυνατοτητα περιστροφης,οποτε αναρωτιεμαι αν αυτο ηταν το αναμενομενο ή υπαρχει βλαβη?Επισης σε ανοιχτο δρομο με στροφη σε 1η ταχυτητα δε μου δειχνει ομως κουρδισμενο και σφιχτο,ουτε θορυβο κανει...
Παντως αν κρινετε με τα ως ανω οτι εχω προβλημα στο διαφορικο ή στη σιλικονη ή και στα 2 θα ηθελα καποια καθοδηγηση οσον αφορα τη δυνατοτητα ελεγχου απο το εξουσιοδοτημενο συνεργειο και την πιθανοτητα να καλυφθει 100% εντος εγγυησης η οιαδηποτε βλαβη αντιστοιχη με τα παραπανω...
Ευχαριστω προκατοβολικα κι αναμενω το ΦΩΣ! :?:
Άβαταρ μέλους
free?lander
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 23 Μαρ 2005, 22:39
Τοποθεσία: Lamia

Δημοσίευσηαπό Freelander » 05 Μάιος 2005, 09:44

Φίλε free?lander γειά.
Μπαίνω κατευθείαν στο ζουμί και σου αναφέρω με σαφήνεια τους 3 τρόπους ελέγχου του VCU.

1. Σηκώνεις έναν απο τους 2 πίσω τροχούς, βάζεις 1ή ταχύτητα, λύνεις χειρόφρενο.

Πολλοί περιμένουν, όπως διάβασα και στο manual του αυτοκινήτου, οτι ο τροχός πρέπει να γυρίσει με σχετική ευκολία.
Αυτό ΔΕΝ ισχύει.
Ο τροχός περιστρέφεται με αρκετή δυσκολία και βάζοντας αρκετή δύναμη για 5-10 μοίρες κάθε φορά που προσπαθείς να τον περιστρέψεις.
ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΡΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ.
Αν αυτό δεν συμβαίνει και γυρίζει σχετικά εύκολα για μερικές μοίρες μόνο και μένει εκεί, τότε έχεις πρόβλημα.

2. Οδηγάς σε ευθεία και ανοιχτό χώρο που ακόμα καλύτερα να μπορείς να ακούς προσεχτικά το αυτοκίνητο σου.
Η ταχύτητα σου χαμηλή και σταθερή, κόβεις το τιμόνι τέρμα δεξιά ή τέρμα αριστερά.
Πώς στρίβει ;;
Αν ζορίζεται πολύ, σου φέρει κραδασμούς στο τιμόνι ή το νιώσεις να τρέμει και να σταματάει, τότε έχεις πρόβλημα.

3. Σε ευθεία και ανοιχτό χώρο, σταματημένο το αυτοκίνητο σου, γυρίζεις τιμόνι τέρμα δεξιά ή τέρμα αριστερά και βάζεις όπισθεν. Αφήνεις συμπλέκτη και παρατηρείς.
Αν σχεδόν αρνείται να στρίψει και σου φέρνει την άισθηση οτι "δεν πάει" αναγκάζοντας σε να πατάς συνέχεια πιο δυνατά το γκάζι για να πάει πίσω στρίβοντας, έχεις πρόβλημα.

Για την αντιπροσωπεία που γράφεις, δεν θέλω να σε απογοητεύσω αλλα όταν πήγα απο εκεί με κολλημένο το VC, μου είπαν πως είναι όλα εντάξει και πως ο τροχός κανονικά δεν πρέπει να περιστρέφεται αφου έχεις ταχύτητα στο κιβώτιο... Τα σχόλια δικά σου.
Για το θέμα της εγγύησης, λογικά καλύπτεται άν έχεις εγγύηση, εγώ δεν είχα ποτέ.
Θα σου έλεγα να κάνεις αυτούς τους ελέγχους μόνος για να είσαι σίγουρος, καθώς ως γνωστόν αν έχεις κολλημένο συνεκτικό συμπλέκτη (που εύχομαι τελικά να μήν έχεις) κινδυνεύουν άμεσα το IRD και το πίσω διαφορικό καθώς και οι άξονες με τους σταυρούς του αυτοκινήτου σου.

Σε χαιρετώ
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό Freelander » 05 Μάιος 2005, 10:15

Επίσης μην ξεχάσω να πώ, οτι και οι άγγλοι μηχανικοί διαφωνούν με τη δοκιμή του "χερουλάτου" γυρίσματος του πίσω τροχού.
Όταν τους είχα ρωτήσει πήρα την παρακάτω απάντηση:

" I don't think this test is a good one,
It may be better to lift a rear wheel and put a bar through the rear
propshaft and try to turn it like this. Then sould turn very slowly with resistance"


Aυτά, ελπίζω να βοήθησα.
Τελευταία επεξεργασία από Freelander και 06 Μάιος 2005, 08:34, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Επόμενο

Επιστροφή στο Freelander

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχει 1 επισκέπτης