Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Scorpion Racing-Evolution kit

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Scorpion Racing-Evolution kit

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 24 Ιουν 2008, 13:14

Εχει τοποθετησει κανεις σας το συγκεκριμενο κιτ? Εντυπωσεις? Παντελη μηπως μπορεις να δωσεις εσυ εντυπωσεις?Αν γινεται πες μας τι περιλαμβανει ολο το κιτ. Και κατι ακομα, γιατι η Scorpion δινει και μεμονομενα τα κομματια? Μπορει κανεις να αλλαξει τμηματικα την αναρτηση, π.χ μονο την πισω?

Ευχαριστω!!
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 977
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη

Δημοσίευσηαπό pskoul » 25 Ιουν 2008, 14:43

Ο fatman είχε βάλει της equipe αν δεν κάνω λάθος που είναι παρόμοιο.
Από ότι έχω δεί και διαβάσει τα συγκεκριμένα κιτ κάνουν μόνο δουλειά αν ψηλώσεις το αυτοκίνητο. Επίσης χάνεις σε διαδρομές προς τα πάνω.

Άλλη λύση είναι να αλλάξεις τις βάσεις των αμορτισέρ και να τις βάλεις πιο πάνω ώστε να βάλεις μακρύτερα αμορτισερ και να κερδίσεις με αυτό τον τρόπο διαδρομές, θα πρέπει να κάνεις κάτι για το ελατήριο για να μην ξεκουμπώνει, σωληνάκια φρένων κλπ.

Δες τις παρακάτω ιστοσελίδες για να πάρεις ιδέες, από ότι έχω δεί πιάνουν τα χέρια σου.

http://www.llama4x4.com/page4.htm

http://www.gwynlewis4x4.co.uk/page56a.html

Δεν έχω προσωπική εμπειρία από κανένα από τα παραπάνω (δεν έχω βγάλει ούτε τις αντιστρεπτικές από το disco μου )

Παναγιώτης
Άβαταρ μέλους
pskoul
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 144
Εγγραφή: 11 Φεβ 2005, 17:57

Δημοσίευσηαπό pantg » 27 Ιουν 2008, 19:29

Παναγιώτη και Μανώλη γειά,

για το κιτ της Equipe δεν μπορώ να μιλήσω καθώς δεν έχω προσωπική άποψη και γνώση.

Οσον αφορά το θέμα του EVO της Scorpion Racing.

1. Δίνει διαφορά στην διαδρομή προς τα κάτω τόσο στον εμπρός άξονα όσο και στον πίσω. ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ αλλαγή των αμορτισέρ και ελατηρίων καθώς η διαφορά αυτή δημιουργείται από την τοποθέτηση των ελατηρίων κατά 5 πόντους πιό κάτω. Παναγιώτη όποιος σου είπε ότι απαιτείται αλλαγή των αμορτισέρ και ελατηρίων για να υπάρχει διαφορά στην διαδρομή προς τα κάτω αερολογεί.

Αν δεν υπάρχει πρόβλημα μπορώ να αναρτήσω και φωτογραφίες με την διαφορά στην διαδρομή της πίσω ανάρτησης ανάμεσα σε αυτοκίνητο με EVO , χωρίς ΕVO (εργοστασιακά ελατήρια αμορτισέρ και ανάρτηση) και αυτοκίνητο με ελατήρια και αμορτισέρ +2" όπου φαίνεται το πόσο πιό μεγάλη διαδρομή πετυχαίνει το EVO.

Αν διατηρηθούν τα εργοστασιακού μήκους ελατήρια και αμορτισέρ η διαφορά (αύξηση) στην διαδρομή προς τα κάτω παίζει από 7 έως 9 εκατοστά στον εμπρός άξονα και από 9 έως 11 στον πίσω.
Με την αλλαγή των ελατηρίων σε +1 ίντσα και την διατήρηση των εργοστασιακού μήκους αμορτισέρ η αύξηση ανέρχεται στα 8 έως 11 για εμπρός και 12 έως 14 για τον πίσω.
Με την τοποθέτηση ελατηρίων ΚΑΙ αμορτισέρ +2 ιντσών η αύξηση φτάνει στα 13 με 15 εκατοστά εμπρός και 14 με 17 εκατοστά πίσω.

Σημαντικό ρόλο για την αύξηση και εύρος της παίζει και η επιλογή των ελαστομεταλλικών συνδέσμων και η σκληρότητα του υλικού που θα επιλεγεί.

Το EVO έχει σχεδιασθεί για να μπορεί να δίνει αύξηση διαδρομής προς τα κάτω, εκεί που στην ουσία χρειάζεται για να υπάρχει πρόσφυση των τροχών με το έδαφος.

Η μείωση της διαδρομής προς τα πάνω είναι θεωρητική στην ουσία καθώς δεν δημιουργεί προβλήματα.

----------------------

Το σετ μπορεί να δοθεί τμηματικά όμως ΟΛΑ τα εξαρτήματα είναι απαραίτητα για την σωστή του λειτουργία. Ομως σε περίπτωση που ένα αυτοκίνητο ήδη διαθέτει μακρύτερα μαρκούτσια φρένων (σαν παράδειγμα) αυτά μπορούν να παραλειφθούν με την ανάλογη μείωση της τιμής. ΟΜΩΣ τα μαρκούτσια που συστήνονται για αγορά με το EVO δεν είναι απλά αεροπορικού τύπου με ανοξείδωτο πλέγμα μόνο γύρω από το εσωτερικό σωληνάκι από teflon αλλά είναι και συμπληρωματικά καλυμένα με λάστιχο απο την εξωτερική του πλευρά έτσι ώστε οι λάσπες/σκόνες/βρωμιές να μην αιχμαλωτίζονται ανάμεσα στο ανοξείδωτο πλέγμα και τρίβουν το teflon με αποτέλεσμα την πρόωρη φθορά και πολύ πιθανή αστοχία τους σε βάθος χρόνου.
Ενδεικτικά θα αναφέρω ότι στην Γερμανία το EVO kit της Scorpion πωλείται ΜΟΝΟ με τα μαρκούτσια αυτού του τύπου και είναι κάτι που ΠΑΝΤΑ συστήνω και για την δική μας αγορά.

Επίσης ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ είναι και τα μεγαλύτερα bumpstops εκτός και αν ήδη υπάρχουν. Μη τοποθέτησή της έχει σαν άμεση συνέπεια την καταστροφή των αμορτισέρ σε περίπτωση πλήρους συμπιέσεως της αναρτήσεως έστω και από την μία της μόνο μεριά.

-------------

Να διευκρινήσω κάτι που είναι πολύ συχνό λάθος κατανόησης από τους περισσοτέρους νέους φίλους.

Η αύξηση του ΥΨΟΥΣ των αμορτισέρ δεν σημαίνει απαραίτητα και την αύξηση της διαδρομής τους. Για να γίνω πιό συγκεκριμένος είναι ελάχιστα τα αμορτισέρ που δίνουν μεγαλύτερη πραγματική διαδρομή (από εντελώς κλειστό σε εντελώς ανοικτό).
Τα περισσότερα είναι απλώς ψηλότερα αλλά διατηρούν την ίδια διαδρομή.
Για αυτό και προσοχή στο τί διαλέγετε.
Τα αμορτισέρ με μεγαλύτερο ΥΨΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΡΟΜΗ έχουν εντελώς διαφορετικα εσωτερικά εξαρτήματα και συνήθως απαιτούν την χρησιμοποίηση εξωτερικών δεξαμενών λαδιού ή αερίου.

------------------

Δεν συνιστάται η αλλαγή μόνο των μερών του εμπρός ή του πίσω άξονα καθώς το αυτοκίνητο θα έχει μεν ισορροπία σε κατάσταση ηρεμίας (υπενθυμίζω ότι το EVO kit δεν απαιτεί την αύξηση ύψους της αναρτήσεως) αλλά σε καταστάσης έκτασης/συμπίεσης της αναρτήσεως ενός άξονα ο άλλος άξονας δεν θα ακολουθεί το ίδιο καλά.
Μιλάμε για οριακές διαφορές αλλά και πάλι η επιβάρυνση λόγω φορτίων και κλίσεων στα σινεμπλόκς θα τα κάνει να φθείρονται πιό γρήγορα και τελικά από πλευράς οικονομίας μιά τέτοια ενέργεια δεν συμφέρει καθώς η ζημιά (ανταλλακτικά και εργατικά αλλαγής σινεμπλοκ) είναι περίπου στο ίδιο ύψος με το κόστος αγοράς των εξαρτημάτων του ΕVO kit και για τον άλλο άξονα.

Μανώλη αν έχεις οποιαδήποτε άλλη απορεία ρώτησε ελεύθερα.

Συγγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση αλλά είχα τα γενέθλιά μου και έχω και την μία μου καμήλα (την "γδυμένη") στο συνεργείο.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 01 Ιούλ 2008, 11:13

Το EVO έχει σχεδιασθεί για να μπορεί να δίνει αύξηση διαδρομής προς τα κάτω, εκεί που στην ουσία χρειάζεται για να υπάρχει πρόσφυση των τροχών με το έδαφος.

Η μείωση της διαδρομής προς τα πάνω είναι θεωρητική στην ουσία καθώς δεν δημιουργεί προβλήματα.


Παντελή δεν νομίζω να είναι ετσι. Στις περισσότερες περιπτώσεις θα πρέπει να αποσυμπιεστεί η μία πλευρά του αξονα και να συμπιεστεί αντίστοιχα η άλλη πλευρά.

Κατά την αποψη μου όταν μιλάμε για αυξηση της διαδρομής της ανάρτησης αυτό σημαινει "τη διαφορά μήκους μεταξύ πλήρους συμπιεσης και αποσυμπίεσης της αναρτησης". Δηλαδή ποιο είναι το μήκος της διαδρομής της ανάρτησης.

Δεν καταλαβαινω τι σημαινει αυξηση της διαδρομής μόνο προς τα κάτω.

Αυξηση σε σχέση με τι ????
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Δημοσίευσηαπό jdelis » 01 Ιούλ 2008, 11:26

Συμφωνώ με Γιαγκούλα. Αν ο ένας τροχός δε μπορεί να ανέβει, περιορίζεται το πόσο θα κρεμάσει ο απέναντι (το κιτ το είχα βάλει και ξέρω). Πάντως σαφώς κερδίζει σε κρέμασμα (για πίσω μιλάμε). Μπροστά δεν αλλάζει τρομερά η κατάσταση.

Σε συνδυασμό με μία ανάρτηση +2" είναι μία αξιοπρεπής λύση. Αν το δεις κομμάτι κομμάτι βέβαια το θεωρώ κάπως τσιμπημένο. Υπάρχουν και άλλες ανεξάρτητες λύσεις, με φτηνότερο κόστος.

Για μένα η σωστότερη λύση είναι ακριβώς η αντίθετη, όπως αναφέρθηκε. Δηλ. ψηλότερες βάσεις εμπρός και πίσω και μακρύτερα αμορτισέρ. Μόνο έτσι κερδίζεις σε συνολική διαδρομή. Αυτή εξάλλου είναι και η προσέγγιση που ακολουθούν τα ακριβά κιτ. Και εκεί υπάρχουν πλέον πολλές και φθηνές λύσεις.
Άβαταρ μέλους
jdelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 593
Εγγραφή: 03 Μάιος 2003, 14:33
Τοποθεσία: Ν. Φιλ/φεια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό pantg » 01 Ιούλ 2008, 12:34

λάθος ανάρτηση κειμένου
Τελευταία επεξεργασία από pantg και 01 Ιούλ 2008, 15:45, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 01 Ιούλ 2008, 12:37

Δημήτρη καλημέρα,

Το πράγμα που τα κιτ κατεβάσματος της ανάρτησης κάνουν είναι να κατεβάζουν στην ουσία το σημείο ηρεμίας του αμορτισέρ.

Για να το δούμε σε αριθμητική εκδοχή ας κάνουμε το έξής.

Υποθέτουμε ότι ένα σύστημα ανάρτησης έχει διαδρομή τόση όση και η διαδρομή του αμορτισέρ του (αυτό άλλωστε είναι που περιορίζει τις πιό πολλές φορές την τελική διαδρομή)


Ας θεωρήσουμε, αυθαίρετα και για χάρη ευκολίας ότι ένα κανονικό αμορτισέρ έχει διαδρομή 40 εκατοστών
Αν λοιπόν το ανώτατο σημείο συμπίεσης είναι το 0 και το κατώτερο σημείο έκτασης είναι το 40 τότε το αμορτισέρ σε ένα εργοστασιακό σύστημα ανάρτησης σε Defender (ας πάρουμε αυτό για παράδειγμα) το σημείο ηρεμία τους βρίσκεται στο 20 (φτάνει τα ελατήρια να είναι καλής ποιότητας, καινούργια και φτιαγμένα για το αυτοκίνητο στο οποίο έχουν τοποθετηθεί και για το δικό του βάρος)

Αν αλλάξουμε τις επάνω βάσεις στήριξης τότε το ανώτατο σημείο συμπίεσης πηγαίνει στο + 5. Το σημείο ηρεμίας πηγαίνει στο 25 αλλά το σημείο κατώτερης έκτασης της αναρτήσεως πηγαίνει στο 45.
Επειδή όμως το αμορτισέρ δεν βρίσκεται στο άκρο του τροχού αλλά στο σημείο στήριξής του επάνω στον άξονα το τελικό κέρδος είναι μεγαλύτερο.

Αν η διαδρομή των αμορτισέρ αυξηθεί τότε αυξάνεται και το κέρδος αυτό.

(επαναλαμβάνω ότι το νούμερο για την διαδρομή είναι αυθαίρετο. Οποιος έχει ένα αμορτισέρ όμως μπορεί να το μετρήσει εύκολα)

----------------------

Το καλό με όλες τις αναρτήσεις τύπου EVO είναι ότι δεν δημιουργούν προβλήματα στην χρήση στο δρόμο και δεν επιβάλλουν την αλλαγή αμορτισέρ και ελατηρίων για να έχουν αποτελέσματα.

----------------------

Γιάννη ο περιορισμός της προς τα επάνω συμπιέσεως αναγκαστικά πρέπει να γίνει αλλιώς θα χτυπάνε οι βαλβίδες στο εσωτερικό των αμορτισέρ.
Η εμπρός ανάρτηση έχει χαμηλότερο κέρδος σε διαδρομή λόγω των γωνιών και του μήκους που έχουν οι εμπρός μπάρες.
Οι διαφορές στο σχεδιασμό της εμπρός ανάρτησης περιορίζουν τα κέρδη στην διαδρομή κατά περίπου 15% (χονδρικά μιας και τα νούμερα έχουν σχέση με πολλούς παράγοντες και μεταβλητές) σε σχέση με την πίσω.
Σοβαρό αντίκτυπο επίσης έχει και η χρησιμοποίηση εκκέντρων silentblocks εμπρός αντί για τις διαφορετικές κόντρες μειώνοντας κι άλλο το κέρδη σε διαδρομή που επιτρέπει η EVO.

Το να συγκρίνουμε ένα κιτ EVO (οποιασδήποτε προελεύσεως και εταιρείας) με ένα κιτ το οποίο αλλάζει όλα τα εξαρτήματα της αναρτήσεως είναι τουλάχιστον ατυχές σαν σύγκριση.

Στο αυτοκίνητό σου είχες βάλει το EVO αλλά οι επιλογές στα ελατήρια και τα αμορτισέρ σου δεν ήταν σωστές αν θυμάμαι καλά καθώς είχες επιλέξει πολύ σκληρότερα από αυτά που έπρεπε να έχεις βάλει έτσι ώστε η ανάρτηση να ακολουθεί.

Οσον αφορά το κόστος το θέμα έχει να κάνει με την επιλογή των αμορτισέρ και των ελατηρίων, τον κατασκευαστή και το σύστημα αναρτήσεως.

Αυτή τη στιγμή πάντως τα πρωτεία κατέχει και δικαιωματικά το 3link και HiFlex της QT. Το βάλαμε σε αυτοκίνητο (ένα D90) και είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ.
Τοσο στο χώμα (εκεί το περιμέναμε) όσο και στην άσφαλτο (που ήταν η απρόσμενη και ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη) καθώς το αυτοκίνητο με τα ρυθμιζόμενα (υποχρεωτικά) αμορτισέρ της CAZMATIC στρίβει σαν τραίνο, φρενάρει σωστά και έχει απόλυτο έλεγχο σε απότομες αλλαγές κατευθύνσεως.

Σύντομα να υπάρξει και παρουσίασή του σε περιοδικό για τα fourwheeldrive αυτοκίνητα.

--------------

Οι αναρτήσεις με αυξημένη διαδρομή (όχι μόνο ύψος) είναι το απολύτως καλύτερο για χρήση σε χώμα. Ομως αυξάνουν και την αστάθεια του οχήματος σε χρήση δρόμου, εκτός και αν τα αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενα.

Η εμπειρία έχει δείξει ότι ακόμη και συνειδητοποιημένοι χρήστες τελικά βαριούνται να ρυθμίζουν τις αναρτήσεις κάθε φορά που θέλουν να αλλάξουν τύπο εδάφους που κινούνται όμως.

Τα κιτ τύπου EXTREME ή 3link ή με αμορτισέρ χωρίς ελατήριο (αν θέλετε μιλάμε μετά για αυτά) απευθύνονται σε οδηγούς που φτιάχνουν αυτοκίνητο για χρήση εκτός δρόμου ή τέλος πάντων δέχονται εκ των υστέρων ότι θα έχουν μείωση της ευστάθειας στο δρόμο για να κερδίσουν σε διαδρομές.

Για το λόγο αυτό και δεν νομίζω ότι θα έπρεπε να το χρησιμοποιούν όσοι οδηγούν το αυτοκίνητό τους κυρίως στο δρόμο και βγαίνουν για χώμα για μερικά μόνο χιλιόμετρα.

Για την χρήση αυτή άλλωστε ένα Land Rover είναι από το εργοστάσιο ήδη εξαιρετικά ικανό και σίγουρα πολύ ικανότερο από τα περισσότερα άλλα τετρακίνητα εκτός δρόμου.

-------------------

Προς χάριν ευκολίας αναρτώ και 3 φωτογραφίες.
Η μία δείχνει ένα d90 με ΕVO και +2" ανύψωση ανάρτησης (ελατήρια SR σε σωστές διαστάσεις και βάρη και αμορτισέρ DeCarbon προδιαγραφών SR)
Οι άλλες δείχνουν ένα D90 με ελατήρια και αμορτισέρ άλλου κατασκευαστή και τέλος ένα D90 με εργοστασιακά ελατήρια και αμορτισέρ.
Στο ίδιο σημείο το μόνο αυτοκίνητο που έχει πρόσφυση στον τροχό που έχει κρεμάσει είναι το πρώτο καθώς η παραπάνω διαδρομή το επιτρέπει αυτό.


Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 01 Ιούλ 2008, 12:37

Λάθος ανάρτηση κειμένου
Τελευταία επεξεργασία από pantg και 01 Ιούλ 2008, 15:44, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 01 Ιούλ 2008, 12:45

Λάθος ανάρτηση κειμένου
Τελευταία επεξεργασία από pantg και 01 Ιούλ 2008, 15:43, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
pantg
 

Δημοσίευσηαπό vagelis » 01 Ιούλ 2008, 14:31

Παντελη για μπουνταλα τον περασες τον Μητσο και του τα εγραψες τοσες φορες;
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό pantg » 01 Ιούλ 2008, 15:37

Aγαπητοί φίλοι ζητώ συγγνώμη για το μπέρδεμα.
Προσπαθώντας να αναρτήσω τις φωτογραφίες μάλλον έγινε το λάθος αυτό.

Σβύνω τις επαναλήψεις τώρα αμέσως.

Χαιρετώ και Βαγγέλη ευχαριστώ για την υπόδειξη του λάθους.
pantg
 


Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Google [Bot]. Υπάρχουν 11 επισκέπτες