VAPOR έγραψε:Eυχαριστω για της πληροφοριες κ pantg. με μπερδεψατε λιγο με την αεραναρτηση και αντιστρεπτικων. υπαρχη μοντελο χωρις αυτα? η ειναι στα εξτρα του αυτοκινητου?για τα χλμ εαν το φερω απο γερμανια εκει δεν γυριζουν το κοντερ.(δεν ειναι ΕΛΛΗΝΕΣ) τα εισαγωγης τα χλμ τα κατεβαζουν εδω οι μαντραδες.το τηλεφωνο σας που βλεπω σε αλλο θεμα ισχυει? ευχαριστω για το χρονο σας. καλη σας μερα.
Φίλτατε VAPOR να είσαστε καλά.
Θα προτιμούσα τον ενικό αν δεν σας πειράζει. Αλλωστε στα fora προσπαθούμε όλοι να έχουμε πιό χαλαρό και φιλικό πνεύμα και συμπεριφορά.
Το Disco II κυκλοφόρησε με την πίσω αεροανάρτηση και τις ενεργές αντιστρεπτικές στον κανονικό του εξοπλισμό μόνο στις ακριβές εκδόσεις.
Στις μικρότερες εκδόσεις υπήρχε σαν συμπληρωματικός εξοπλισμός.
Συνήθως όμως τα TD5 με αυτόματο κιβώτιο ήταν αυτά των ακριβών εκδόσεων οπότε μάλλον αυτό που έχει βρεθεί θα έχει και τα δύο αυτά συστήματα.
Οπως είπε και ο Βαγγέλης (ο οποίος άλλωστε έχει και προσωπική μακρά εμπειρία με το αυτοκίνητο αυτό) η πίσω αεροανάρτηση βολεύει όσο δουλεύει. Το σύστημα των ενεργών αντιστρεπτικών είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ (με κεφαλαία) γιατί όντως μεταμορφώνει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Ιδίως στις στροφές με μεγάλη ταχύτητα βοηθά στο να μειωθεί κάθετα η αίσθηση "βάρκας" που έχει το αυτοκίνητο και οι κλίσεις που αποκτά το αμάξωμα όταν δεν τις διαθέτει.
Το κακό όμως είναι ότι τα συστήματα αυτά χαλάνε, ιδίως σε αυτοκίνητα που έχουν πλέον βρει το δρόμο τους στην αγορά μεταχειρισμένων και συνήθως δεν τυγχάνουν σωστής συντήρησης και προληπτικών αλλαγών εξαρτημάτων.
Ετσι το σύστημα της πίσω αεροανάρτησης έχει δώσει προβλήματα με τις αερόσουστες (υπάρχουν ανταλλακτικές σε λογικές τιμές πλέον) με το συστημα παροχής του υπο πίεση αέρα (σωληνώσεις) όπου και πάλι υπάρχει κιτ επισκευής του από την εταιρεία αλλά και στο ελεύθερο εμπόριο, με το κομπρεσεράκι και τέλος με τους αισθητήρες ύψους. Το πιό δύσκολο/ακριβό πρόβλημα είναι οι αισθητήρες ύψους για τους οποίους ακόμη δεν υπάρχει εναλλακτική λύση παρά μόνον είτε η κατάργηση του συστήματος της αεροαναρτήσεως, όπως είπε και ο Βαγγέλης αλλά σε ακριβότερη τιμή αν θυμάμαι καλά, είτε η αγορά νέων αισθητήρων στην τσουχτερή τους τιμή. Και βέβαια η επανατοποθέτηση και ρύθμισή τους απαιτεί και την σύνδεση του αυτοκινήτου στο διαγνωστικό/ρυθμιστικό μηχάνημα το οποίο βρίσκεται μόνο στο δίκτυο των εξουσιοδοτημένων συνεργείων.
Να διευκρινήσω ότι σχεδόν ΟΛΑ τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν πλέον αερόσουστες για την ανάρτησή τους ΑΠΑΙΤΟΥΝ την τακτική αλλαγή τους. Η πείρα έχει δείξει ότι για τα αυτοκίνητα δρόμου/SUV τελικά ο χρόνος είναι από δύο έως τέσσερα, άντε πέντε, χρόνια. Για τα μεγάλα τετρακίνητα ο χρόνος συνήθως είναι τέσσερα με οκτώ χρόνια. Το θέμα έχει να κάνει με τον ακριβώς ίδιο λόγο για τον οποίο γερνάνε τα λάστιχα στους τροχούς μας. Δηλαδή την έκθεση του ελαστικού υλικού στις υπεριώδεις ακτίνες και στο όζον της ατμόσφαιρας. Τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα εκτός δρόμου έχουν συνήθως και μεγαλύτερες σε διαστάσεις αερόσουστες οι οποίες επιτρέπουν την μεγαλύτερη ευελιξία του υλικού και αν και "στεγνώνουν" το ίδιο γρήγορα τελικά δεν σκάνε/τρυπάνε/σκίζονται τόσο εύκολα όσο στα πιό μικρά που οι διαδρομές και οι διαστάσεις είναι μικρότερες.
Ακούγεται λίγο περίεργο αλλά η σύγκριση αντοχής ανάμεσα σε Range Rover/Disco 2 και AUDI ALLROAD αυτά έδειξε.
Για το σύστημα ενεργών αντιστρεπτικών τα πράγματα είναι ακόμη πιό δύσκολα καθώς δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για τα εξαρτήματα του υδραυλικού συστήματος υψηλής πίεσης. Από την άλλη πλευρά όμως σίγουρα μπορούν να βρεθούν στο ελεύθερο εμπόριο οι φλάντζες και οι τσιμούχες που συνήθως χαλάνε και υπάρχουν μάστορες εξειδικευμένοι στα υδραυλικά συστήματα που μπορούν να επισκευάσουν τους υδραυλικούς κυλίνδρους. Ομως και πάλι υπάρχει το θέμα των αισθητήρων και των ρυθμίσεών τους μέσω μόνο του διαγνωστικού/ρυθμιστικού μηχανήματος στην αντιπροσωπεία.
Υπάρχουν συσκευές που μπορούν να κάνουν τις ρυθμίσεις αυτές και τους ελέγχους και εκτός της συσκευής που διαθέτουν τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Ομως αμφιβάλω πραγματικά για το αν κάποιος μάστορας που θα μπορούσε να έχει τέτοια συσκευή θα έχει αφιέρωσει τον χρόνο στο να διαβάσει κανονικά τις διαδικασίες διάγνωσης και ρύθμισης. Και από την άλλη δεν γνωρίζω να υπάρχει κάποιος στην Ελλάδα που να έχει επενδύσει στην αγορά κανονικού σωστού τέτοιου διαγνωστικού που να συνεργάζεται με ΟΛΑ τα συστήματα του Disco 2. Υπάρχουν μερικά συνεργεία που έχουν αγοράσει διαγνωστικά γενικής φύσεως αλλά ακόμη δεν ξέρω να υπάρχει κάποιο που έχει επενδύσει σε μία από τις δύο, εκτός της εργοστασιακής, συσκευές που επιτρέπουν πλήρη πρόσβαση και ρύθμιση στις διαγνωστικές και ρυθμιστικές λειτουργίες των πιό καινούργιων LR/RaRo που λειτουργούν με OBDII (πολύ γενικά το πρωτόκολλο επικοινωνίας)
Βαγγέλη φυσικό είναι να σε βολεύει η πίσω αεροανάρτηση.
Τα γέρικα κόκαλλά μας εξυπηρετούνται σαφώς όταν κατεβαίνει το αυτοκίνητο για να το φορτώσουμε (χιχιχιχιχιχιχιχιχι, δεν άντεχα να μην σε πειράξω λιγάκι !!!!)
Χαιρετώ