από pantg » 13 Μαρ 2008, 10:17
Φίλε xiskos καλημέρα,
για το θέμα που σε απασχολεί μπορείς να κάνεις τα εξής.
1. Εξαγωγή του καλοριφέρ και καθαρισμό του. Συνήθως γεμίζουν με πούσια, φύλλα από δεντρα, λουλουδάκια, σκόνη και βρωμιές και φράζουν κατα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό τόσο την επιφάνεια του εσωτερικού ψυγείου όσο και τις διακλαδώσεις μέχρι τις εξόδους των αεραγωγών.
Στις καλές ανακατασκευές είναι κάτι που ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ να γίνεται.
Για προστασία από μελλοντικές τέτοιες καταστάσεις βουλώματος υπάρχουν πράγματα που μπορούν να γίνουν.
2. Ελεγχο του ότι το ψυγείο του καλοριφέρ δεν έχει βουλώσει. Συμβαίνει πολλές φορές αρκετές από τις εσωτερικές σωληνώσεις να βουλώνουν και φυσικά να μειώνεται κάθετα η απόδοσή του.
3. Καθαρισμός ή αντικατάστασή του. Αν δεν μπορεί να καθαρισθεί ή έχει διαρροές και δεν μπορεί να κολληθεί τότε υπάρχουν ψυγεία καλοριφέρ με σαφώς καλύτερη απόδοση από το εργοστασιακό (φτιαγμένα από αλουμίνιο και με πιό πυκνές σωληνώσεις και ψυκτρες)
4. Κάνε έλεγχο στο μοτέρ του καλοριφέρ. Τις περισσότερες φορές "ανάβει" το κουζινέτο που στηρίζεται το πηνίο από την εξωτερική μεριά και/ή στομώνει το ρουλεμάν από την μεριά του ανεμιστήρα. Ενα καλό καθάρισμα και με την ευκαιρία αυτή αντικατάσταση στα καρβουνάκια, γρασσάρισμα του ρουλεμάν και του κουζινέτου θα διασφαλίσουν πολλά ακόμη απροβλημάτιστα χρόνια λειτουργίας του μοτέρ του καλοριφέρ και καλύτερη απόδοση.
Υπάρχει και μία ακόμη πατέντα για την ευκολότερη μελλοντική του λίπανση χωρίς να χρειάζεται να διαλυθεί. Αν σε ενδιαφέρει τα λέμε μετά.
5. Καθαρισμός των σωληνώσεων έως τις εξόδους των αεραγωγών στο ταμπλό.
6. Κόψιμο των εσωτερικών επιφανειών του ταμπλώ πίσω από τις πλαστικές χούφτες που υπάρχουν στο ύψος των γονάτων οδηγού/συνοδηγού.
Μερικοί βγάζουν εντελώς και τις χούφτες αυτές που ναι μεν οδηγούν τον αέρα προς τα κάτω αλλά μειώνουν αισθητά την δύναμή του.
7. Τοποθέτηση καλυμάτων τύπου χούφτας ή αεραγωγών στις γρίλλιες εισαγωγής αέρα επάνω στο φτερό (ή τουλάχιστον μίας από την πλευρά του καλοριφέρ (συνοδηγού για εμάς στο Ελλαδιστάν)
8. Αντικατάσταση του απλού μπαρμπριζ με θερμαινόμενο. Η απόλυτη εγγύηση για πεντακάθαρο μπαρμπριζ το χειμώνα και για το ότι δεν θα ξαναθολώσει όταν δεν πρέπει.
9. Εγκατάσταση θερμαινομένων εξωτερικών καθρεπτών
10. Εγκατάσταση θερμαινομένων καθισμάτων.
11. Εγκατάσταση Α/C (τόσο για δροσιά/κρύο το καλοκαίρι όσο και για ταχύτητο ξεθόλωμα το χειμώνα)
12. Εγκατάσταση συμπληρωματικών ηλεκτρικών μικρών καλοριφέρ.
Αν χρειαστείς κάτι παραπάνω πες μου.
Για τους εξωτερικούς θερμαινόμενους καθρέπτες υπολόγισε γύρω στα 12 με 13 Ευρώ την μία αντίσταση. Βάζεις καλωδίωση, διακόπτη και ρελέ και έτοιμος. Υπάρχουν και σε σετ με το καλώδιο, το ρελέ και τον διακόπτη αλλά πάει πολύ ακριβότερα.
Για τα θερμαινόμενα καθίσματα υπολόγισε γύρω στα 150 Ευρώ για το σετ των δύο μαζί με διακόπτες, ρελέ, καλωδίωση.
Οι χούφτες για τις γρίλλιες στο φτερό παίζουν ανάλογα με το τί θα επιλέξεις. Προτίμησε αυτές που μοιάζουν με "χούφτα" για να έχεις περισσότερη και μεγαλύτερη δύναμης ροή αέρα όταν κινείται το αυτοκίνητο.
Για να αποφύγεις όμως την είσοδο βρωμιάς και αντικειμένων η καλύτερη λύση είναι η χούφτα στρατιωτικού τύπου η οποία κοιτάει προς τα κάτω (την έχει βγάλει η LR για τα Defender σε χιόνια ή άμμο)
Για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία ρώτα ή στείλε μου π.μ. ή κάνε τηλέφωνο
Χαιρετώ