Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Σημειο ελξης

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Δημοσίευσηαπό pantg » 26 Σεπ 2007, 16:50

pskoul έγραψε:Ερώτηση : τα camel trophy discovery είχαν ενίσχυση στο σασί μπροστά για να μπορεί ο husky να λειτουργεί με snatch block ?

Αν και κανονικά με τον εργάτη υποτίθεται ότι τράβας ευθεία και όχι υπό γωνία.

Παναγιώτης


Παναγιώτη γειά,

τα CT Discovery ΔΕΝ είχαν ειδική ενίσχυση στο σασσί.
Είχαν ειδική βάση για τον Ηusky. O συγκεκριμένος εργάτης όμως ήταν 10.000 λιμπρών στα τελευταία 2 events που χρησιμοποιήθηκαν οι Huskies και ήταν επίσης εκτενώς αδιαβροχοποιημένος. Την εποχή εκείνη ο κανονικός Husky που μπορούσες να αγοράσεις ήταν 8.500 λίμπρες. Η έκδοση των 10.000 λιμπρών παρουσιάσθηκε αφού δοκιμάσθηκε το 1996 και 1997 στο Camel Trophy και αφού υπήρχε η αγορά στην Αμερική για τόσο δυνατούς εργάτες.

Η βάση του Husky στα CT Discovery πιάνει ακριβώς ανάμεσα από τα δύο "ράμφη" του πλαισίου και στο μέσον των ραμφών έτσι ώστε το συρματόσχοινο στην ουσία να είναι στην προέκταση του άξονα του πλαισίου στο επίπεδο των ραμφών.

Η κρυφή βάση εργάτη που έδινε το εργοστάσιο για τις "γιαλαντζί" εφαρμογές άφηνε το συρματόσχοινο και τοποθετούσε και τον εργάτη κάτω από σασσί.

Ακόμη και σε περιπτώσεις όμως των αυτοκινήτων του CT υπήρξαν αυτοκίνητα που τελικά στράβωσαν τα ράμφη λόγω υπερβολικού φορτίου τόσο από πλευράς δυνάμεως που ασκήθηκε (με snatch block) όσο και γωνιών με τις οποίες εφαρμόσθηκαν τα φορτιά (και χωρίς snatch block)

Παράδειγμα δικό μου η ζημιά που έπαθα στα ράμφη του αυτοκινήτου μου στην δοκιμασία καθόδου και ανόδου των αυτοκινήτων και μερικών εκ των διαγωνιζομένων σε κάθετο γκρεμό το 1996 στην Ευρυτανία.
Ισως και στην δοκιμασία της τελευταίας ημέρας στο ποτάμι όπου ρυμουλκήθηκαν με τον εργάτη της καμήλαςΟΛΑ τα βενζινοκίνητα D110 από την ταλαίπωρη την καμήλα.
Πιστεύω ότι η ζημιά ΔΕΝ έγινε στο ποτάμι γιατί ο Νίκος ο Σωτήρχος ήξερε τί έκανε και το είχα να χειρίζεται τόσο το θέμα του τραβήγματος όσο και του τρόπου που έδεσε τις τροχαλίες. Εκανε τη δουλειά του σωστά, δεν εφαρμόσθηκαν γωνίες στο αυτοκίνητο αλλά έβαλε τροχαλίες σε παρακείμενα δέντρα και το συρματόσχοινο έβγαινε κάθετα από το αυτοκίνητό του και μετά από την τροχαλία γώνιαζε για να φτάσει και πάλι σε όσο το δυνατόν πιό κάθετη τροχιά στα σημεία πρόσδεσης στα 110.
Εκεί κέρδισε από εμένα ΑΠΕΙΡΕΣ μονάδες και την είσοδό του στην ομάδα του 1996 (που κέρδισε και τον αγώνα κιόλας)

Η ζημιά αυτή έχει πλέον επιδιορθωθεί αλλά το τσάκισμα στα ράμφη είναι ακόμη εμφανές.
Να σημειώσω ότι η "πολεμική" βάση του εργάτη έχει και συμπληρωματικά σημεία στήριξης επάνω στο σασσί που δεν έχει η "γιαλαντζί". Ο firelord έχει μία τέτοια στην κατοχή του. Του την είχα φτιάξει εδώ στην Ελλάδα κοπιάροντας την μία δική μου γιατί αυτές οι βάσεις δεν είναι πλέον διαθέσιμες από την κατασκευάστρια εταιρεία τους.
Eπίσης στο Βόλο, τοποθετημένη στο πρώτο μου Mpi με τα χεράκια μου, υπάρχει και άλλη μία τέτοια (αλλά αυθεντική αγγλική) βάση εργάτη με τον Husky που είχα τοποθετήσει για να ξελασπώνουμε (αν και δεν χρειάστηκε γιατί δεν είχε λάσπη τελικά) τα Suzuki στο Cutty Shark Crossing του 1994 και να τραβάμε τα kanoe/kayaks των διαγωνιζομένων.

Παράδειγμα στραβώματος σασσί από εφαρμογή δυνάμεων χωρίς snatch block αλλά σε γωνία υπάρχει από ένα CT Disco 200Tdi που το κρέμασαν σε δέντρο αλλά έγινε με πολύ απότομη γωνία. Κάπου έχω μία φωτογραφία. Να δώ αν θα την βρώ και αν ναι θα προσπαθήσω να την ανεβάσω.

Yπάρχουν επίσης και αναφορές για αυτοκίνητα που στράβωσαν στο καμπυλωτό μέρος του σασσί στην περιοχή του εμπρός ή του πίσω άξονα από εφαρμογή δυνάμεων μεγαλυτέρων της αντοχής του πλαισίου σε έλξη (κοινώς "τέντωσαν"). Δεν τα έχω δει αλλά δεν αμφιβάλω.

Επίσης τα σασσί στραβώνουν όταν δεν δένονται σωστά και τα τραβάμε μονόπαντα και μόνο από το δεξί ή το αριστερό σημείο αγκύρωσης. Και αυτό συμβαίνει και σε "γιαλαντζί" καταστάσεις άρα θέλει ιδιαίτερη προσοχή αν δεν θέλετε να στραβώνετε τα αυτοκίνητά σας.

Χαιρετώ
[/img]
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 27 Σεπ 2007, 00:43

Ρε παιδια τι ειναι το snatch block ?
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 977
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 27 Σεπ 2007, 08:02

Μ' αρέσεις και γιατί έχεις απορίες όλη την ώρα (και καλά κάνεις), αλλά κυρίως για για την ώρα (1.43???) που σου έρχονται στο μυαλό.
Snatch block είναι η τροχαλία που χρησιμοποιούμε για μία έλξη είτε προσαρμοζόμενη σε άλλο σταθερό σημείο (με την κατάληλη συνδεσμολογία) για να αλλάξουμε κατεύθυνση στο συρματόσχοινο, είτε για να επιστρέψουμε το συρματόσχοινο σε δέστρα του δικού μας αυτοκινήτου προκειμένου να υποδιαιρέσουμε τα ασκούμενα φορτία.
Κι επειδή μιά φωτογραφία ίσον χίλιες λέξεις, αν δεν βάλουν τα άλλα κορίτσια καμμία μέχρι το βράδυ, θα βάλω εγώ.
BE NICE, IT'S NICE TO BE NICE!!
dimitrios
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 08:17
Τοποθεσία: Αγιος Δημητρης

Δημοσίευσηαπό pantg » 27 Σεπ 2007, 08:03

Φίλε mudnolis καλημέρα,

συγγνώμη που δεν το έγραψα και ελληνικά αλλά το είχα αναφέρει στα προηγούμενα κείμενα.

Ειναι η ειδική τροχαλία που χρησιμοποιείται για τα συρματόσχοινα και τα συνθετικά σχοινιά στους εργάτες μας.

Η διαφορά ενός καλού snatch block από μία απλή τροχαλία έχει να κάνει με την πιστοποίησή του (ένα καλό και επώνυμο snatch block είναι ΠΑΝΤΑ πιστοποιημένο), με το ότι είναι διαιρούμενο (δηλαδή ανοίγει στα δύο για να περάσει το συρματόσχοινο με τον γάντζο μέσα του, έχει πολύ μεγαλύτερο τροχό από ότι οι απλές τροχαλίες και ορισμένα πιό καινούργια snatch blocks έχουν και γρασσαδόρο στην βάση του τροχού για μειωμένες τριβές και αντιστάσεις. (αυτό δεν είναι όμως απαραίτητα και καλύτερο, αν θέλεις εξετάζουμε το γιατί άλλη φορά, αν υπάρχει ενδιαφέρον)

Μπορείς να πεις ότι η ελληνική μετάφραση του snatch block λοιπόν είναι το "τροχαλία" (όπως και συνήθως χρησιμοποιείται από όλους μας σαν ελληνική ορολογία). Πολύ πιθανόν να υπάρχει άλλος ειδικός όρος, ίσως πιό τεχνικός αλλά μάλλον πιο περιγραφικός. Αν κάποιος μπορεί να μας διαφωτίσει θα είναι ενδιάφερον και χρήσιμο.

Ομως οταν θέλεις να πεις ότι επιβάλεται η χρησιμοποίηση του ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ εξαρτήματος ακόμη γίνεται χρήση της αγγλικής λέξης "snatch block" καθώς τροχαλίες δυστυχώς υπάρχουν πάρα πολλές.
Και μην εκπλαγείς αν δεις να χρησιμοποιούν μερικοί αδαείς τροχαλία για ελαφριά βάρη ή διαφορετικού είδους σκοινιά σε διαδικασία ρυμούλκησης.
Αν χρησιμοποιούμε τον αγγλικό όρο υπάρχουν μερικές πιθανότητες, έστω και υποσυνείδητα να μην γίνει αυτό το μπέρδεμα στο μυαλό των ανθρώπων που θέλουν να κάνουν δοκιμές με την ασφάλεια όλων μας.

Αν λοιπόν θέλουμε να είμαστε ακριβείς στην περιγραφή του εξοπλισμού χρησιμοποιούμε τον όρο snatch block. Ακόμη και οι εγγλέζοι που έχουν στην ουσία δημιουργήσει την τεχνική ορολογία για τις διαδικασίες απεγκλωβισμού και χειρισμού βαρών (κατάλοιπο του παρελθόντος της μεγάλης ναυτικής τους παράδοσης) χρησιμοποιούν τον όρο snatch block και όχι το πιο γενικό pulley (που είναι η συγκεκριμένη λέξη για την τροχαλία)

Από πλευράς ετοιμολογίας το pulley παράγεται από το ρήμα pull (και δεν νομίζω ότι θα εκπλαγεί κανείς με το ότι αυτό κατάγεται από την ριζα παλ- όπως πάλλω, παλμός κλπ) όπως και το pulse (παλμός)

Το snatch block για την ακρίβεια περιγράφει την ιδιαιτερότητα αυτού του είδους της τροχαλίας που ανοίγει/διαχωρίζεται αλλά και μειώνει κατά το ήμισυ το μήκος του συρματόσχοινου και διπλασιαζει έτσι την ελκτική δύναμ. Αυτή είναι και η ερμηνεία της λέξεως snatch η οποία είναι στην πραγματικότητα η ακουστική συντόμευση της λέξεως συνάπτω ή της λέξης συμπτύσσω. Η μία ερμηνεία αφορά την σύναψη (το μάζεμα και τοποθέτηση το ένα δίπλα στο άλλο) των δύο μερών της τροχαλίας για να λειτουργήσει ενώ η άλλη αφορά την σύμπτυξη (δηλαδή το δίπλωμα) του συρματόσχοινου που επιτυγχάνεται με την χρήση της.

<αυτό για όσους πιστεύουν ότι η ορολογία είναι υποτίθεται αγγλική. Ας μην ξεχνάμε ότι οι μορφωμένοι Αγγλοι της βιομηχανικής και προβιομηχανικής επανάστασης ήξεραν ελληνικά και οι ρίζες των λέξεων που χρησιμοποιούσαν είχαν καταγωγή από την Ελληνική γλώσσα, την πρώτη των ΙνδοΕυρωπαϊκών γλωσσών την οποία και κατακρεουργούμε εμείς στις ημέρες μας.>

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Captaindim » 27 Σεπ 2007, 20:52

pantg έγραψε:,


Μπορείς να πεις ότι η ελληνική μετάφραση του snatch block λοιπόν είναι το "τροχαλία" (όπως και συνήθως χρησιμοποιείται από όλους μας σαν ελληνική ορολογία). Πολύ πιθανόν να υπάρχει άλλος ειδικός όρος, ίσως πιό τεχνικός αλλά μάλλον πιο περιγραφικός. Αν κάποιος μπορεί να μας διαφωτίσει θα είναι ενδιάφερον και χρήσιμο.



Το snatch block για την ακρίβεια περιγράφει την ιδιαιτερότητα αυτού του είδους της τροχαλίας που ανοίγει/διαχωρίζεται ....
Χαιρετώ



……….ΜΑΝΤΖΑΠΛΙ…..έτσι είναι η «Ελληνική» του ονομασία.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΗ νέα επιτυχία «ΑΝΤΕ ΓΡΑΜΜΙΣΟΥ»

http://www.youtube.com/watch?v=ukhWJ-JF ... re=related

το κομμάτι ….!
Άβαταρ μέλους
Captaindim
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 140
Εγγραφή: 17 Οκτ 2006, 10:36

Δημοσίευσηαπό vagelis » 28 Σεπ 2007, 07:12

Η μπαστεκα.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό pantg » 28 Σεπ 2007, 07:41

Καπετάνιο γειά, καλώς σε ξαναβρήκαμε. Πού είχες χαθεί βρε παλληκάρι??

Αυτό το "μαντζαπλί" πολύ σαν "μιζ εν πλι" ακούγεται????

Μήπως το χρησιμοποιούν οι "ντηζελοκίνητοι" περισσότερο???? <χιχιχιχιχιχχι>

Αντε να σε ακούμε και διαβάζουμε και πιό συχνά.

----------

Βαγγέλη ευχαριστώ. Ούτε αυτή την λέξη την είχα ακούσει. Ειναι γεγονός βέβαια ότι η σχέση μου με τα πλωτά τελειώνει στα τετρακίνητα που περνάνε βαθιά νερά.
Αντε και στην φουσκωτή βαρκούλα του γιού μου.

----------

Χαιρετώ και ευχαριστώ για την βοήθεια. Οι νέες λέξεις καταγράφονται.


Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Captaindim » 07 Οκτ 2007, 11:30

Καλημέρα σε όλους και καλό χειμώνα
Παντελή σε ευχαριστώ για το καλωσόρισμα .
Κάποιες υποχρεώσεις με κρατάνε μακριά από το forum και σήμερα βρίσκω χρόνο για παραπάνω συζήτηση


vagelis έγραψε:Η μπαστεκα.



Βαγγέλη «μπαστεκα» όπως το αναφέρεις είναι κάτι ποιο γενικό .
Δεν είναι λάθος αλλά δεν είναι απόλυτα σωστό .

H Τροχαλία που έχει ένα η περισσότερα του ενός «Καρύου» που στα αμέσως επόμενα «Ελληνικά» το κάρυο ονομάζεται «Ραουλο» ( Αγγλιστί sheave ) δηλαδή απλά-απλά «ο τροχός – το ροδάκι» ……….…ονομάζεται Μπαστεκα ( Αγγλιστί gin block) .

Δηλαδή έχουμε μπαστεκα ….μονή (single ) – διπλή ( double ) – τριπλή ( triple ) – τετραπλή….. κ.ο.κ. αναλόγως πόσα ραουλα διαθέτει.
Έχει δηλαδή κλειστές «παρειές» στα νεοελληνικά κλειστά «μάγουλα»(cheeks).

Aυτο που αναφέρει ο Παντελής και γνωρίζουμε όλοι -περιγραφικά όμως - σαν
« Σπαστή Τροχαλία » για την ακρίβεια η καθαρή Ελληνική του ονομασία είναι
« ΛΥΚΙΣΚΟΣ » στα Αγγλικά Snatch Block η όπως θα το καταλάβει κάποιος «επαγγελματικά» όπως έγραψα είναι «Μαντζαπλι».

Άρα λοιπόν ένας Λυκίσκος ( σπαστή τροχαλία η μαντζαπλι η Snatch Block ) είναι μπαστεκα ( gin block) , μπαστεκα όμως ( gin block) δεν είναι απόλυτα και Λυκίσκος (Snatch Block ) γιατί μπορεί να έχει σταθερές παρειές (μάγουλα ).
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΗ νέα επιτυχία «ΑΝΤΕ ΓΡΑΜΜΙΣΟΥ»

http://www.youtube.com/watch?v=ukhWJ-JF ... re=related

το κομμάτι ….!
Άβαταρ μέλους
Captaindim
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 140
Εγγραφή: 17 Οκτ 2006, 10:36

Δημοσίευσηαπό DRAKOS » 07 Οκτ 2007, 19:10

Γεια σου καπετάνιο μου. Κανένα νέο από το σπορ?
110 V8 ΚΑΙ ΞΕΡΟ ΨΩΜΙ
Άβαταρ μέλους
DRAKOS
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: 14 Σεπ 2005, 11:37
Τοποθεσία: ATHINA

Δημοσίευσηαπό pantg » 07 Οκτ 2007, 19:38

Γειά σου καπετάνιο !!!!

Εξαιρετικό. (έχω και μιά λόξα με τις αναλύσεις ως γνωστόν)

Οπότε έχουμε μία πολύ όμορφη και ελληνικότατη λέξη.

ΛΥΚΙΣΚΟΣ !!!!! Πολύ μου αρέσει και από εδώ και στο εξής έτσι θα το ονομάζω μιά και είχες την καλωσύνη να μας το μάθεις αυτό και νομίζω ότι όλοι σε ευχαριστούμε που μας έδωσες την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε και εδώ την σωστή ελληνική λέξη.

Αλήθεια ο λυκίσκος είναι και είδος αναρριχητικού φυτού που το χρησιμοποιούμε για να φτιάχνουμε μπύρα. Καμμία σχέση άραγε??? καθόσον οι ναυτικοί έχουν και μια καλή σχέση με τα ποτά.... (αστειεύομαι αλλά ποτέ δεν ξέρει κανείς...)

Και μια και το είπαμε, καπετάνιο σου οφείλω μπυρίτσα. Βαγγέλη παρομοίως.
Αντε να βρεθούμε σύντομα να τις πιούμε.

Με την συνάντηση των landroverάδων θα κάνουμε κάτι?

Χαιρετώ
pantg
 

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 9 επισκέπτες