pskoul έγραψε:Ερώτηση : τα camel trophy discovery είχαν ενίσχυση στο σασί μπροστά για να μπορεί ο husky να λειτουργεί με snatch block ?
Αν και κανονικά με τον εργάτη υποτίθεται ότι τράβας ευθεία και όχι υπό γωνία.
Παναγιώτης
Παναγιώτη γειά,
τα CT Discovery ΔΕΝ είχαν ειδική ενίσχυση στο σασσί.
Είχαν ειδική βάση για τον Ηusky. O συγκεκριμένος εργάτης όμως ήταν 10.000 λιμπρών στα τελευταία 2 events που χρησιμοποιήθηκαν οι Huskies και ήταν επίσης εκτενώς αδιαβροχοποιημένος. Την εποχή εκείνη ο κανονικός Husky που μπορούσες να αγοράσεις ήταν 8.500 λίμπρες. Η έκδοση των 10.000 λιμπρών παρουσιάσθηκε αφού δοκιμάσθηκε το 1996 και 1997 στο Camel Trophy και αφού υπήρχε η αγορά στην Αμερική για τόσο δυνατούς εργάτες.
Η βάση του Husky στα CT Discovery πιάνει ακριβώς ανάμεσα από τα δύο "ράμφη" του πλαισίου και στο μέσον των ραμφών έτσι ώστε το συρματόσχοινο στην ουσία να είναι στην προέκταση του άξονα του πλαισίου στο επίπεδο των ραμφών.
Η κρυφή βάση εργάτη που έδινε το εργοστάσιο για τις "γιαλαντζί" εφαρμογές άφηνε το συρματόσχοινο και τοποθετούσε και τον εργάτη κάτω από σασσί.
Ακόμη και σε περιπτώσεις όμως των αυτοκινήτων του CT υπήρξαν αυτοκίνητα που τελικά στράβωσαν τα ράμφη λόγω υπερβολικού φορτίου τόσο από πλευράς δυνάμεως που ασκήθηκε (με snatch block) όσο και γωνιών με τις οποίες εφαρμόσθηκαν τα φορτιά (και χωρίς snatch block)
Παράδειγμα δικό μου η ζημιά που έπαθα στα ράμφη του αυτοκινήτου μου στην δοκιμασία καθόδου και ανόδου των αυτοκινήτων και μερικών εκ των διαγωνιζομένων σε κάθετο γκρεμό το 1996 στην Ευρυτανία.
Ισως και στην δοκιμασία της τελευταίας ημέρας στο ποτάμι όπου ρυμουλκήθηκαν με τον εργάτη της καμήλαςΟΛΑ τα βενζινοκίνητα D110 από την ταλαίπωρη την καμήλα.
Πιστεύω ότι η ζημιά ΔΕΝ έγινε στο ποτάμι γιατί ο Νίκος ο Σωτήρχος ήξερε τί έκανε και το είχα να χειρίζεται τόσο το θέμα του τραβήγματος όσο και του τρόπου που έδεσε τις τροχαλίες. Εκανε τη δουλειά του σωστά, δεν εφαρμόσθηκαν γωνίες στο αυτοκίνητο αλλά έβαλε τροχαλίες σε παρακείμενα δέντρα και το συρματόσχοινο έβγαινε κάθετα από το αυτοκίνητό του και μετά από την τροχαλία γώνιαζε για να φτάσει και πάλι σε όσο το δυνατόν πιό κάθετη τροχιά στα σημεία πρόσδεσης στα 110.
Εκεί κέρδισε από εμένα ΑΠΕΙΡΕΣ μονάδες και την είσοδό του στην ομάδα του 1996 (που κέρδισε και τον αγώνα κιόλας)
Η ζημιά αυτή έχει πλέον επιδιορθωθεί αλλά το τσάκισμα στα ράμφη είναι ακόμη εμφανές.
Να σημειώσω ότι η "πολεμική" βάση του εργάτη έχει και συμπληρωματικά σημεία στήριξης επάνω στο σασσί που δεν έχει η "γιαλαντζί". Ο firelord έχει μία τέτοια στην κατοχή του. Του την είχα φτιάξει εδώ στην Ελλάδα κοπιάροντας την μία δική μου γιατί αυτές οι βάσεις δεν είναι πλέον διαθέσιμες από την κατασκευάστρια εταιρεία τους.
Eπίσης στο Βόλο, τοποθετημένη στο πρώτο μου Mpi με τα χεράκια μου, υπάρχει και άλλη μία τέτοια (αλλά αυθεντική αγγλική) βάση εργάτη με τον Husky που είχα τοποθετήσει για να ξελασπώνουμε (αν και δεν χρειάστηκε γιατί δεν είχε λάσπη τελικά) τα Suzuki στο Cutty Shark Crossing του 1994 και να τραβάμε τα kanoe/kayaks των διαγωνιζομένων.
Παράδειγμα στραβώματος σασσί από εφαρμογή δυνάμεων χωρίς snatch block αλλά σε γωνία υπάρχει από ένα CT Disco 200Tdi που το κρέμασαν σε δέντρο αλλά έγινε με πολύ απότομη γωνία. Κάπου έχω μία φωτογραφία. Να δώ αν θα την βρώ και αν ναι θα προσπαθήσω να την ανεβάσω.
Yπάρχουν επίσης και αναφορές για αυτοκίνητα που στράβωσαν στο καμπυλωτό μέρος του σασσί στην περιοχή του εμπρός ή του πίσω άξονα από εφαρμογή δυνάμεων μεγαλυτέρων της αντοχής του πλαισίου σε έλξη (κοινώς "τέντωσαν"). Δεν τα έχω δει αλλά δεν αμφιβάλω.
Επίσης τα σασσί στραβώνουν όταν δεν δένονται σωστά και τα τραβάμε μονόπαντα και μόνο από το δεξί ή το αριστερό σημείο αγκύρωσης. Και αυτό συμβαίνει και σε "γιαλαντζί" καταστάσεις άρα θέλει ιδιαίτερη προσοχή αν δεν θέλετε να στραβώνετε τα αυτοκίνητά σας.
Χαιρετώ
[/img]