από pantg » 28 Νοέμ 2004, 07:53
Συνονόματε γειά σου,
Για κάθε πράγμα υπάρχει σαφώς ο καιρός του.
Τα καρμπυρατέρ ήταν ό'τι καλύτερο στον καιρό τους (και ακόμη για ορισμένες εφαρμογές)
Μετά μας ήρθε το μηχανικό ιντζέξιον και μετά το ηλεκτρονικό.
Μετά το πρώτο ηλεκτρονικό σύστημα ήταν το ABS (θυμάμαι ακόμη εκεί γύρω στα τέλη της δεκαετίας του 1970 όταν η MERCEDES BENZ (όπως λεγόταν τότε) παρουσίασε την πρώτη γενιά ηλεκτρονικού ABS στην σειρά 280/380/500 SE/SEL/SL/SEC.
Tα πρώτα πραγματικά ηλεκτρονικά συστήματα ιντζέξιον είχαν είτε απόλυτη επιτυχία είτε απόλυτη αποτυχία.
Ειχα προσωπική εμπειρία από αποτυχημένη εφαρμογή με το αυτοκίνητο του μακαρίτη του πατέρα μου, μία MERCEDES 280SE του 1972. Ηταν ένα από τα πρώτα 5 τέτοιου τύπου αυτοκίνητα που ήρθαν στην Ελλάδα (έτυχε, δεν το είχε παραγγείλει απλώς δεν το παρέλαβε ο παραγγελιοδότης καθώς είχε έρθει κατά λάθος με μπεζ ταπετσαρίες αντί για κόκκινες (μπλιάχ) που ήθελε η γυναίκα του). Αυτό το αυτοκίνητο λοιπόν ΠΟΤΕ δεν λειτούργησε καλά μέχρι που ο πατέρας μου βαρέθηκε τα "σούρτα - φέρτα" στον ΦΩΣΤΗΡΟΠΟΥΛΟ, τους φασκέλωσε και πήγε στη Γερμανία και άλλαξε όλον τον κινητήρα, πλεξούδες, εγκεφάλους κλπ.
Και μετά κανένα πρόβλημα.
---
Ετσι λοιπόν από τότε μου έχει μείνει η μανία να είμαι αντίθετος στην αγορά εντελώς καινούργιων τύπων αυτοκινήτων.
Θεωρώ ότι καλύτερο είναι να περιμένεις, να βγάλουν τα προβλήματα σε πραγματική χρήση και εφαρμογή στον πραγματικό κόσμο και μετά αφού δοκιμαστούν και βελτιωθούν εκεί που πρέπει να ακουμπήσω τα χρήματά μου και να το αγοράσω.
Αν μου το αγοράζουν ή μου το δίνουν (στην παλαιά μου δουλειά συνέβαινε αυτό) τότε αλλάζει το πράγμα βέβαια.
----
Στον δρόμο που τραβάμε γενικότερα και με τις αυστηρές προδιαγραφές και τους περιορισμούς σε καταναλώσεις και καυσαέρια σίγουρα ο μόνος δρόμος εμπρός είναι τα ηλεκτρονικά συστήματα για την διαχείριση των κινητήρων.
Παράλληλα και για την ενεργητική αλλά και την παθητική ασφάλεια, σίγουρα και πάλι, οι υπολογιστές δίνουν μεγαλύτερα περιθώρια.
Απλώς πιστεύω ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων με τους περιορισμούς κόστους που έχουν, επιβάλλουν στους σχεδιαστές και στους κατασκευαστές αυτών των συστημάτων (των ηλεκτρονικών) να υπάρχει σαφώς χαμηλότερη ποιότητα (άρα και αντοχή και διάρκεια ζωής) στον τρόπο που είναι κατασκευασμένα και εγκατεστημένα.
Υπάρχει πιό περίτρανο παράδειγμα από τα ηλεκτρονικά (και κυρίως το σύστημα ΑΒS/ETC και αεροανάρτησης) του Range Rover 4.0/4.6 (η γενιά P38A δηλαδή για τους γνώστες) ????
Στα 7 χρόνια ζωής αυτοκινήτου δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχεις σοβαρή ζημιά σε εγκέφαλο ή αισθητήρες ή καλωδίωση σε ένα από τα δύο αυτά, ή και στα δύο, συστήματα. Και έχει συνολικά 35 διαφορετικούς εγκεφάλους, ασφαλειοθήκες, κέντρα ελέγχου και διακλαδώσεις.
Βεβαίως τα πιό σύγχρονα συστήματα (το P38A έχει σχεδιασμό των αρχών του 1990 και δεν θεωρείται σύγχρονο, καθώς έχει κανονική καλωδίωση) έχουν διαφορετική δομή και χρησιμοποιούν CAN BUS.
Ακόμη καλύτερα το καινούργιο Range Rover 4.4 (L233) και νομίζω και το νέο Discovery LR3 έχουν οπτικές ίνες, άρα είναι πολύ πιό γρήγορα και αξιόπιστα τουλάχιστον στον τρόπο σύνδεσης και αλληλοεπικοινωνίας των διαφορετικών ηλεκτρονικών υποσυστημάτων τους.
Αλλά και πάλι, αν κρίνω από τα προβλήματα που έχω ακούσει για τα ηλεκτρονικά αυτοκινήτων με τεχνολογία CAN BUS και πάλι έχω τους ενδοιασμούς μου.
Οι οπτικές ίνες μένει να μας αποδείξουν την αξιοπιστία τους σε αυτοκινητιστικές εφαρμογές.
----
Για να μην υπάρχει παρεξήγηση δεν έχω πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά.
Σε στρατιωτικές ή αεροπορικές εφαρμογές (εκεί δηλαδή που το κόστος μπορεί να είναι σαφώς ακριβότερο) έχουν αποδείξει την αντοχή τους και το πρόβλημα συνήθως εστιάζεται στο software (δηλαδή και πάλι στον ανθρώπινο παράγοντα)
Ενα καλά σχεδιασμένο, κατασκευασμένο και τοποθετημένο ηλεκτρονικό σύστημα (δηλαδή που έχει κοστίσει όσο απαιτείται και όχι όσο οι λογιστές διέταξαν) είναι σίγουρα καλύτερο από ένα απλό μηχανικό, ότι και αν γίνει.
Απλώς μπλέκονται αυτοί οι καταραμένοι λογιστές και τα κάνουν χάλια.....
(ένας παλαιός αυτοσυνταξιοδοτηθείς λογιστής τα γράφει αυτά, άρα ξέρει)
Χαιρετώ