Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Σκαρα για Disco

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Σκαρα για Disco

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 02 Μάιος 2007, 20:45

Καταρχην χαιρετε, και βαλτε με κε μενα στην λιστα για τεταρτη. ( θα αργησω λιγο γιατι τελειωνω το τελευταιο μαθημα απο Χαλανδρι!)

Στο θεμα τωρα. Εβλεπα χτες καποιες ωραιες σωληνωτες σκαρες πανω σε Camel trophy Discos, αλλα και σε κανονικα. Εχει κανεις μηπως καποιο σχεδιο? Επισης με προβληματιζει το θεμα του κουρμπαδορου. Μπορει να βοηθησει κανεις?
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 977
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 02 Μάιος 2007, 20:49

Φωτο 2
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 977
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη

Δημοσίευσηαπό pantg » 03 Μάιος 2007, 11:35

Φίλε mudnolis,

η σχάρα των CT Discos ΔΕΝ παράγεται πλέον.
Το εργοστάσιο που τις έφτιαχνε έχει σταματήσει την παραγωγή γενικότερα. Ελπίζουμε ότι θα ξαναρχίσει κάποια στιγμή να παράγει νέα εξαρτήματα στην Πολωνία αλλά δυστυχώς ενώ είχε ανακοινωθεί κάποια ημερομηνία αυτή πέρασε χωρίς να γίνει κάτι σχετικό.

Επίσης.
1. Η συγκεκριμένη σχάρα οροφής ΔΕΝ έχει ποδαράκια στήριξης στους νεροχύτες της οροφής και άρα ΔΕΝ μπαίνει σε συμβατικά αυτοκίνητα.
Μπορείς να κολλήσεις/εφαρμόσεις ποδαράκια αλλά ΔΕΝ θα στο συνιστούσα για τον πιό κάτω λόγο. H σχάρα των CT discos εφάρμοζε και στηριζόταν αποκλειστικά και μόνο επάνω σε αναμονές σε 6 σημεία στο rollcage και σε δύο σημεία επάνω στις πίσω κολώνες (D pillars) των αυτοκινήτων.
2. Η συγκεκριμένη σχάρα είναι ΠΟΛΥ ΒΑΡΙΑ. Χρειάζονται δύο γεροδεμένοι άνθρωποι για να την σηκώσουν και να την μετακινήσουν. Το ξέρω καλά καθώς έχω δύο τέτοια αυτοκίνητα και στο ένα από αυτά την έχω αφαιρέσει.
ΟΧΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΟΥΛΑΩ.
3. Η συγκεκριμένη σχάρα είναι σχετικά άβολη καθώς το δύο επιπέδων πάτωμά της ΔΕΝ επιτρέπει την σωστή επίπεδη φόρτωση μακρυών αντικειμένων. Ακόμη μεγαλύτερο εμπόδιο είναι το μεσαίο διαχωριστικό το μήκος της σχάρας (υπήρχε για να συγκρατεί την δεύτερη ρεζέρβα μακριά από τις βαλίτσες με τα ρούχα των πληρωμάτων που έμπαιναν εμπρός και πίσω από τους προβολείς στην σχάρα)
4. Η σχάρα αυτή είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΟ να αντιγραφεί. Το είχα δοκιμάσει για να την φτιάξω από αλουμίνιο (για να είναι πιό ελαφριά) αλλά λόγω του σχεδίου της ειναι οικονομικά ασύμφορο να αντιγραφεί.
5. Αντίστοιχη σχάρα με το ίδιο εξωτερικό σχέδιο, τον δύο επιπέδων πάτο, το διαχωριστικό στην μέση και λίγο πιό βαριά υπήρχε και σε έκδοση με ποδαράκια έτσι ώστε να τοποθετείται σε συμβατικά Discos

---------------

Καλύτερη εναλλακτική και σαφώς πιό λειτουργική, φθηνή και ασφαλής λύση (καθώς είναι 50 με 60% ελαφρύτερες) είναι οι επίπεδες αλουμινένιες σχάρες που υπάρχουν πλέον στην αγορά και είναι το ίδιο γερές όσο και η αρχαία αυτή "θωρακισμένη" σχάρα οροφής.
Ενα ακόμη πλεονέκτημα τους είναι ότι είναι σαφώς πιό αεροδυναμικές και έχεις και μικρότερη αύξηση στην κατανάλωση λόγω της οροφής (με αυτήν της φωτογραφίας υπάρχει αύξηση της κατανάλωσης κατά 18% με 25% ανάλογα με την ταχύτητα ταξιδίου και ΣΑΦΗΣ επιδείνωση της οδικής συμπεριφοράς τόσο σε στροφές όσο και πλευρικούς ανέμους). Το ξέρω από πρώτο χέρι καθώς η μία μου καμήλα έχει την ίδια σχάρα και στην άλλη την έχω αφαιρέσει (ΟΧΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΟΥΛΑΩ !!!! <δις>)

Αν θέλεις περισσότερες πληροφορίες για αυτές στείλε μου μήνυμα ή πάρε με τηλέφωνο να τα πούμε.
Εχω τοποθετήσει τις σύγχρονες αλουμινένιες σχάρες σε αυτοκίνητα που έχουν πάει εκδρομές περιπέτειας και εκτός Ελλάδος και η αντοχή τους και η ποιότητά τους είναι πλέον δοκιμασμένη και επιβεβαιώμενη σε πραγματικά σκληρή χρήση.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό firelord » 03 Μάιος 2007, 21:01

δεν θα προτεινα την εγκατασταση ρολλ-κλουβιου, εκτος αν προκειται να υποβληθει ο αγριοδισκας σε αγριλες

αλλως γιατι οχι ενα ημισχαρο πχ ARB που παιρνει και προβολια?
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 04 Μάιος 2007, 01:05

Παιδια χαιρετε

Οι τιμες των ετοιμων σχαρων ειναι κατα την αποψη μου υπερβολικες. Μιση σχαρα σχεδον 500 ευρω. Οποτε κινουμαι στην ιδιοκατασκευη. Ηδη εχω βγαλει σχεδια για τη σχαρα στη συγκεκριμενη σχαρα της παρακατω φωτο. Το κοστος ειναι αστειο καθως θα τη φτιαξω μονος ενω οσον αφορα το βαρος δεν θα ειναι τρελο. Μολις τελειωσω θα βαλω φωτο με στοιχεια. Απλα εχω κολλησει στον κουρμπαδορο. Χρειαζομαι τετοια σχαρα καθως ο βασικοτερος λογος που πηρα το Δισκο ειναι το ελευθερο καμπινγκ οποτε θελω χωρο για τα πραγματα καθως εχω κανει πατεντα και κοιμαμαι μεσα, οποτε θελω αποθηκευτικυς χωρους για νερα, καγιακ εργαλεια καρβουνα κλπ. Α οσο για τους προβολεις υπαρχει προβλεψη!
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 977
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη

Δημοσίευσηαπό pantg » 04 Μάιος 2007, 05:57

kayak ................ τί μου θύμισες τώρα φίλε mudnolis...
τα χρόνια της νειότης όταν ακόμη τα ποτάμια είχαν νερά (μιλάω για τον Ευηνο και τον Λούσιο (τα βορεια λέγετε ότι ακόμη έχουν νερό)

--------------

Αν θέλεις να φορτώνεις τόσα πράγματα το καλύτερο είναι να πάρεις ένα τρέιλερ.
Βάλε την σκηνή οροφής ΕΚΕΙ (και όχι στην σχάρα οροφής) και το/α καγιάκ επάνω στην σχάρα που ήδη έχει το Disco.

Tόσα πολλά πράγματα φορτωμένα στο Disco και επάνω στην οροφή του θα σου χαλάσουν το κέντρο βάρους του οχήματος. Αφήνω το θέμα της κάθετης αύξησης της κατανάλωσης, της μείωσης της ταχύτητας ταξιδιού, της αύξησης του θορύβου και κυρίως το ότι δεν βολεύει γιατί δεν έχεις εύκολη πρόσβαση ούτε στην σκηνή οροφής ούτε και στα πράγματά σου.

Τις ιδιοκατασκευές να τις φοβάσαι λιγάκι όταν έχουν να κάνουν με μεταφορά σοβαρών φορτίων ή πρόκειται να δεχθούν σημαντικά μηχανικά φορτία ή βάρη. Τόσο από πλευράς σχεδιασμού όσο και ποιότητας υλικών αλλά και συναρμολόγησης/συγκόλλησης. Μερικές φορές φυσικά το αποτέλεσμα είναι καλύτερο αλλά τις περισσότερες τελικά δημιουργούν προβλήματα που στοιχίζουν πιό πολύ από τις δοκιμασμένες λύσεις.

Για να γυρίσουμε στο τρέιλερ. Το βασικό του καλό είναι ότι μπορείς να το αφήνεις εκεί που είναι η βάση σου και να μεταφέρεις ότι θέλεις μέχρι το σημείο που το χρειάζεσαι.

Νερό, καύσιμα και γενικά βαριά αντικείμενα/εξαρτήματα δεν μεταφέρουμε ποτέ σε σχάρα οροφής.

Να σου θυμίσω ότι το ανώτατο όριο βάρους για μεταφορά πραγμάτων στην οροφή του Disco με σχάρα που πατάει στους νεροχύτες είναι 75 κιλά ΜΑΖΙ με το βάρος της σχάρας. Η σχάρα των Camel Trophy Disco ήταν άλλο θέμα καθώς, όπως ήδη γράφτηκε, δεν στηρίζεται στους νεροχύτες αλλά στο rollcage (Γιώργο μου, λέγε ό'τι θέλεις το rollcage είναι από τα πιό χρήσιμα και ουσιαστικά πράγματα που μπορείς να βάλεις σε ένα Discovery αν θέλεις να είσαι ασφαλής. Το πρόβλημα είναι ότι απλά ΔΕΝ υπάρχουν πλέον και τα rollcages)
Eπίσης τα Camels είχαν και ενισχυμένη πίσω ανάρτηση για να μπορούν να φέρουν το πρόσθετο βάρος. Κάτι το οποίο μπορεί να γίνει και στα απλά Discos με την προσθήκη του συμπληρωματικού πίσω ελατηρίου (και όχι ΔΕΝ ταιριάζει αυτό από τα Defender 130)

Φίλε mudnolis σε παρακαλώ ξανασκέψου την λύση του τρέιλερ αντί για την τοποθέτηση όλης της "προίκας" επάνω σε σχάρα.
Ξέρω ότι αυτά που έχεις σαν εικόνα στο μυαλό σου αφορούν σχάρες και λοιπές τέτοιες λύσεις.
Η σωστή αντιμετώπιση του θέματος "μεταφορά εξοπλισμού" έχει να κάνει με τρέιλερς όταν πρόκειται για μεταφορά πολλών πραγμάτων. Αυτό άλλωστε είναι και εκείνο που συνιστά το εργοστάσιο και όχι η χρήση σχάρας για να γεμίζει με βαριά πράγματα.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 04 Μάιος 2007, 06:21

Θα συμφωνήσω με τον Παντελή μιας και από την δική μου πείρα σαν μεταφορέας βαρέων αντικειμένων (όποιος έχει δει το Disco μου ξέρει τι εννοώ) η λύση του τρέιλερ, αν το off road δεν είναι το μόνο ζητούμενο, είναι ιδανική.
BE NICE, IT'S NICE TO BE NICE!!
dimitrios
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 08:17
Τοποθεσία: Αγιος Δημητρης

Δημοσίευσηαπό pantg » 04 Μάιος 2007, 06:39

Φίλε Δημήτρη καλημέρα,

το ουσιαστικό πρόβλημα των τρέιλερς το οποίο τα κάνει να δημιουργούν κάποιο σχετικό πρόβλημα σε διαδρομές εκτός δρόμου είναι η μικρή διάμετρος των ελαστικών τους.

ΟΜΩΣ

ένα τρέιλερ με ζάντες και λάστιχα σε διάσταση του οχήματος που το τραβάει (κάτι σε 7 ή 7.5 Χ 16 δηλαδή) μπορεί να ακολουθήσει πανεύκολα (και το εννοώ) αυτό όπου πηγαίνει και το αυτοκίνητο. (ένα LR στην περίπτωσή μας)

Το έχω δοκιμάσει με ένα CT Defender 300Tdi (το αυτοκίνητο επικοινωνιών του 1996) και για τρέιλερ ένα Sankey προδιαγραφών του Αγγλικού στρατού στην εκτός δρόμου πίστα του Billing και μπορώ να σου πω ότι πήγαινε όπου και το Defender χωρίς να του δημιουργεί προβλήματα.
Και αυτό με έναν οδηγό που ΔΕΝ έχει εμπειρία από οδήγηση με τρέιλερ (πέραν ενός ταξιδιού 3.000 χλμ σε δρόμους και περίπου 500 χλμ εκτός δρόμου κατά τη διάρκεια του Cutty Shark 1994 όταν μετέφερα 14 Kayak με το Μpi σαν οργανωτής και κριτής των σχετικών δοκιμασιών)

Η χρήση ιδίων διαστάσεων ελαστικών φυσικά έχει και άλλα πλεονεκτήματα με κύρια την αρμονική συνεργασία των αναρτήσεων του οχήματος με αυτής του τρέιλερ, την διευκόλυνση διατήρησης της παραλληλίας με το έδαφος αναφορικά με την θέση του "λαιμού" του τρέιλερ και της μπάλας του κοτσαρόδου και την δυνατότητα χρήσης του ιδίου τροχού για ρεζέρβα (ή ακόμη καλύτερα την μεταφορά και δεύτερης ρεζέρβας που ταιριάζει και στους 6 ίδιους τροχούς του συνόλου οχήματος και τρέιλερ)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 04 Μάιος 2007, 07:16

Ετσι κι αλλιώς καλά κάνεις και αναφέρεσαι σχετικά με τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει ένα τέτοιο τρέιλερ, απλά έχω δύο ενστάσεις:
α) η στενότητα των Ελληνικών χωματόδρομων, σε συνδυασμό με ολισθηρές συνθήκες
β) η αδυναμία του Μpi
αυτά βέβαια ισχύουν όταν φεύγεις για Σ/Κ με σκοπό να κάνεις off road, για περιηγητική-εκδρομική χρήση με ''λίγο απ' όλα'' σαφέστατα το τρέιλερ είναι καλύτερη λύση από μία βαρυφορτωμένη σκάρα.
BE NICE, IT'S NICE TO BE NICE!!
dimitrios
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 08:17
Τοποθεσία: Αγιος Δημητρης

Δημοσίευσηαπό pantg » 04 Μάιος 2007, 07:39

Δημήτρη γειά και πάλι,

Απλώς να προσθέσω στο δεύτερο σχόλιό σου ότι η Land Rover ΔΕΝ συστήνει την ρυμούλκηση τρέιλερ από Μpi για καθαρά εκτός δρόμου διαδρομές με απαιτήσεις.

Το θέμα είναι όμως ΠΟ'ΣΟΙ θα χρειαστούν να ρυμουλκήσουν ένα τρέιλερ σε πραγματικές εκτός δρόμου συνθήκες. Και δεν εννοώ ένα λασπωμένο δασικό δρόμο ή μία αρκετά σοβαρή ανηφόρα.

Για κανονικές εκτός δρόμου διαδρομές το τρέιλερ, ακόμη και για το Mpi ίσως να είναι η καλύτερη λύση γιατί μοιράζει το βάρος σε περισσότερους τροχούς και έτσι ελαφρώνει το "πάτημα" του αυτοκινήτου.

Για τους στενούς δρόμους υπάρχει η λύση της αφαίρεσης του τρέιλερ, πραγματοποίησης της μανούβρας και επανατοποθέτησής του.
Αλλωστε αν το τρέιλερ χρησιμοποιείται ως κέντρο συγκέντρωσης υλικών υποστήριξης μπορείς να το αφήνεις στην "Βάση", να κάνεις τις περιηγήσεις σου και μετά όταν αναχωρήσεις για άλλη "βάση" να το συνδέσεις, να ταξιδέψεις κ.ο.κ.

Οσον αφορά τις πλάγιες κλίσεις το μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι με βάση την προσωπική μου εμπειρία στις αντίστοιχες διαδρομές στο Billing το τρέιλερ γλυστρούσε πολύ λιγότερο από το φορτωμένο D110.
To μικρότερο βάρος του σε συνδιασμό με το ότι οι τροχοί του ΔΕΝ βγάζουν δύναμη αλλά απλώς μεταφέρουν δύναμη προς τα κάτω (φέρουν βάρος και όχι κίνηση και βάρος) το βοηθούσαν να μένει πολύ πιο απαθές στην πλάγια κλίση.

Εκει που όντως θέλει προσοχή είναι στις κατηφοριές όπου πρέπει να προσέχεις να μην "διπλώσει". Η γνωστή μέθοδος με το φρενάρισμα με τον κινητήρα και όχι με το πεντάλ και η χρήση γκαζιού όταν πάει είτε το αυτοκίνητο είτε το τρέιλερ να διπλώσει όμως έλυνε και αυτό το πρόβλημα (αν και δεν είναι ότι πιό αυτόματο πας να κάνεις το να πατήσεις γκάζι στην κατηφόρα)

Να επαναλάβω όμως, και ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου έδωσες, ότι στα Mpi δεν τραβάμε τρέιλερ όταν κάνουμε πολύ σοβαρό off-roading. Το θέμα όμως είναι πόσοι από τους χρήστες του φόρουμ πρόκειται να κάνουν πολύ σοβαρό off-roading.
Kαι φυσικά ότι πολύ σοβαρό off-roading ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΦΟΡΤΩΜΕΝΗ ΣΧΑΡΑ ΟΡΟΦΗΣ. Τοσο γιατί η σχάρα ΔΕΝ αντέχει το μεγάλο βάρος και τους κραδασμούς και τις γωνίες κλίσεις όσο και γιατί το μεγάλο βάρος στην σχάρα αλλάζει δραματικά το κέντρο βάρους με αποτέλεσμα την κάθετη αύξηση της πιθανότητας να έρθουμε τούμπα.
Αυτό άλλωστε είναι κάτι που είχε αποδειχθεί περίτρανα και στο Camel Trophy αφού ΚΑΘΕ χρονιά υπήρχαν επαναλαμβανόμενες τούμπες τόσο από Defenders όσο και από Discovery (πρωταθλητές οι Γιαπωνέζοι που τούμπαραν σχεδόν σε κάθε διοργάνωση με Discovery. Kαι έτσι για την ιστορία έχουμε και δύο τούμπες από ελληνικό πλήρωμα. Μία σε διοργάνωση και μία εκτός διοργανώσεως)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 04 Μάιος 2007, 08:55

Ναι, ναι, στα C.T. Discos νομίζω πως το είχαν παρακάνει με το βάρος. Πάντως με την ευκαιρία της επαναδιάταξης των πραγμάτων στην σκάρα μου θα ζυγίσω τα πάντα που θα βάλω επάνω με σκοπό να μην ξεπεράσω τα 75 κιλά :bricks:
BE NICE, IT'S NICE TO BE NICE!!
dimitrios
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 08:17
Τοποθεσία: Αγιος Δημητρης

Δημοσίευσηαπό pantg » 04 Μάιος 2007, 09:13

Δημήτρη,

τα 75 κιλά ισχύουν για κίνηση στο δρόμο.
Για χρήση εκτός δρόμου, αν θυμάμαι καλά, κατεβαίνουμε στα 50 κιλά.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 04 Μάιος 2007, 09:20

...μμμμμ, οι υπερβολές των Αγγλων.
Αν τελικά ''κλείσω'' στα 75 θα είμαι :pimpdaddy:
BE NICE, IT'S NICE TO BE NICE!!
dimitrios
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 08:17
Τοποθεσία: Αγιος Δημητρης

Δημοσίευσηαπό fatman » 04 Μάιος 2007, 11:55

Χε Χε.Αν ανεβω στη σχαρα σου παλι υπερβαρο θα δειξει η ζυγαρια..
Εικόνα
Porject Jay,L318,L316,L319
Land Rover ...ειναι εθισμος..
Άβαταρ μέλους
fatman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1157
Εγγραφή: 03 Δεκ 2002, 21:15
Τοποθεσία: Οπου φθανει...η τσεπη μας.. :)

Δημοσίευσηαπό DRAKOS » 04 Μάιος 2007, 12:07

ΩΩΩΩΧΧ !!!! Κρίμα το ξερό ψωμί δηλ. ????
110 V8 ΚΑΙ ΞΕΡΟ ΨΩΜΙ
Άβαταρ μέλους
DRAKOS
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: 14 Σεπ 2005, 11:37
Τοποθεσία: ATHINA

Επόμενο

Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 16 επισκέπτες