Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Nato Wolf Rims

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Nato Wolf Rims

Δημοσίευσηαπό spartacus » 12 Ιουν 2006, 01:17

Ερωτηση δευτερη! -με 2 σκελη - :D

ελαστικα διαστασεων 235/85/16 ταιριαζουν στις ζαντες Wolf οι οποιες εχουν 6,5J ( αυτο να υποθεσω ειναι το καρε...ή οχι)

και επισης κατι αλλο, τι παιζει με τις αμερικανικες διαστασεις και γιατι πολλες εταιρειες ξεκινανε τις διαστασεις των ελαστικων τους κανονικα ( δηλ.215/.../... )και καποια στιγμη αρχιζουν τα 32.5/10.5/15 και τα κινεζικα? ποια αντιστοιχια υπαρχει αναμεσα στισ "δικες" μας διαστασεςι και στις δικες τους. Καποτε ειχε ξανασυζητηθει το θεμα , αλλα δεν βρηκα το thread.
καλο μας βραδυ
Land rovers dont get stuck,they simply get temporarily delayed!
Morgan +8 (with lucas electrics!)
Porsche 930/911 03/1975 (die erste turbo)
TVR Griffith
Άβαταρ μέλους
spartacus
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 142
Εγγραφή: 03 Μαρ 2005, 02:18
Τοποθεσία: Aachen

Δημοσίευσηαπό pantg » 12 Ιουν 2006, 18:45

Δημήτρη γειά,

το 6.5 Χ 16" σημαίνει ότι το πλάτος του σημείου στο οποίο "κάθεται" το ελαστικό (πιάνουν δηλαδή τα δύο μάγουλα του) έχει διάσταση 6.5 ιντσών.
Το 16" είναι η διάμετρος της ζάντας από το ένα μεταλλικό της άκρο στο άλλο.

Το λεγόμενο καρέ έχει να κάνει με τον αριθμό των σημείων στήριξης της ζάντας (συνήθως μπουλονιών) και την απόσταση μεταξύ τους.
Στα Land Rovers το καρέ είναι κοινό για τα αυτοκίνητα Series 1, 2, 2A & 3, τα Defenders, τα Discovery 1, Range Rover Classic.
Διαφορετικό καρέ έχουν τα 101 (άγνωστα στην Ελλάδα) τα οποία έχουν 6 μπουλόνια στον τροχό (αντί για 5 όλων των άλλων Landies), τα Freelanders (τα οποία έχουν δικό τους) και τα Disco S2, RaRo P38A και L322, Discovery LR3 και RaRo Sport. Tα τρια τελευταία έχουν και μία άλλη διαφορά με τα Disco S2 και RaRo P38A καθώς ο αφαλός του κέντρου του τροχού είναι λίγο φαρδύτερος από αυτόν των Disco S2 και RaRo P38A. Για το λόγο αυτό και χρειάζεται ειδικός προσαρμογέας αν θέλεις να βάλεις τις ζάντες των τελευταίων μοντέλων στο Disco S2 ή στο RaRo P38A.

Για τις διαστάσεις των ελαστικών τί να σου πω?
Πρώτον υπάρχουν ειδικότεροι επ' αυτού αλλά κυρίως προσωπικά ποτέ δεν χώνεψα τα μεγάλα λάστιχα με διαστάσεις λεωφορείων για τα Landies οπότε και δεν ασχολούμαι πολύ μαζί τους.
Πάντως ότι μεγαλύτερο απο 235/85 Χ 16" σε Defender δεν είναι εργοστασιακή διάσταση οπότε θεωρητικά στην Ελλάδα μπορεί να σου δημιουργήσει πρόβλημα στα ΚΤΕΟ εκτός και αν έχει έγκριση από άλλο αντίστοιχο οργανισμό της Ε.Ε. (αν και πάλι πολλές φορές δεν το δέχονται οι δικοί μας χαρτογιακάδες)

Αν θυμάμαι καλά στο παράδειγμα που έδωσες (32.5 Χ 10.5 Χ 15") το 32.5 είναι ίντσες και αφορά την διάμετρο του ελαστικού από το άκρο του πέλματος στο άλλο άκρο του πέλματος, το 10.5 είναι πάλι ιντσες και αφορά το πλάτος του πέλματος και το 15 είναι η διάμετρος της ζάντας. Δηλαδή σε κανονικά μετρικά νούμερα το 32.5 είναι 82.55 εκατοστά διάμετρος του ελαστικού στο πέλμα, 10.5 είναι το πλάτος του πέλματος στα 265 (266.7 χιλιοστά για την ακρίβεια) και το 15 η διάμετρος της ζάντας (η εργοστασιακή διάμετρος για τα Defenders είναι 16)

Αν στα νούμερα και την εξήγησή τους κάνω λάθος ευχαριστώ εκ των προτέρων για την διόρθωση και παρακαλώ τον superspy να σβύσει την πιό πάνω εξήγηση.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό spartacus » 12 Ιουν 2006, 22:25

Παντελη,

κατι παραπανω απο 235/85/16 δεν σκοπευα να βαλω αλλωστε αυτο που θα ηθελα με την αλλαγη των ελαστικων μου ειναι το σηκωμα λιγο των αξονων εξου και το 85 προφιλ ( πιστευω να παρω 4 εκατοστα. τωρα φοραει 15 ζαντα με 30,5 /9,5 / 15 ) πραγμα το οποιο προκαλει ορισμενες φορες - σε χιονι κυριως - ασκοπο σπινιαρισμα των τροχων ακριβως την στιγμη που βρισκουν grip...

να μην ξεχασω να σου πω οτι σου εστειλα sms στο κινητο σου το σαββατοκυριακο αλλα δεν πηρα απαντηση , αλλαξες νουμερο ?

χαιρετω
Land rovers dont get stuck,they simply get temporarily delayed!
Morgan +8 (with lucas electrics!)
Porsche 930/911 03/1975 (die erste turbo)
TVR Griffith
Άβαταρ μέλους
spartacus
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 142
Εγγραφή: 03 Μαρ 2005, 02:18
Τοποθεσία: Aachen

Δημοσίευσηαπό spartacus » 12 Ιουν 2006, 22:34

δηλάδη η 6,5 ζαντα σημαινει οτι εχει πλατος 15,24 εκατοστα. "καθεται λοιπον το ελαστικο το οποιο εχει πελμα 235 ? δηλάδη 23,5 εκατοστα ή ειναι τελειως λαθος ο συλλογισμος μου και στην βαση του το ελαστοκο εχει αλλη διασταση?
Land rovers dont get stuck,they simply get temporarily delayed!
Morgan +8 (with lucas electrics!)
Porsche 930/911 03/1975 (die erste turbo)
TVR Griffith
Άβαταρ μέλους
spartacus
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 142
Εγγραφή: 03 Μαρ 2005, 02:18
Τοποθεσία: Aachen

Δημοσίευσηαπό pantg » 12 Ιουν 2006, 23:55

spartacus έγραψε:Παντελη,

κατι παραπανω απο 235/85/16 δεν σκοπευα να βαλω αλλωστε αυτο που θα ηθελα με την αλλαγη των ελαστικων μου ειναι το σηκωμα λιγο των αξονων εξου και το 85 προφιλ ( πιστευω να παρω 4 εκατοστα. τωρα φοραει 15 ζαντα με 30,5 /9,5 / 15 ) πραγμα το οποιο προκαλει ορισμενες φορες - σε χιονι κυριως - ασκοπο σπινιαρισμα των τροχων ακριβως την στιγμη που βρισκουν grip...

χαιρετω


Δημήτρη γειά,

Τα λάστιχά σου, όπως δείχνουν, έχουν διάμετρο 30.5 ίντσες, δηλαδή 77,47 εκατοστά.
Τα 235/85 Χ 16" έχουν διάμετρο 31.73 ίντσες, δηλαδή 80.59 εκατοστά.
Δηλαδή η διαφορά σου σε διάμετρο από αυτά που έχεις τώρα στην διάσταση που θέλεις να βάλεις θα είναι 80,59 - 77,47 = 3,12 εκατοστά.
Δηλαδή στον άξονά σου θα κερδίσεις τελικά 1,56 εκατοστά. (καθόσον κερδίζεις σε ακτίνα και όχι σε διάμετρο και η ακτίνα ισούται με το 1/2 της διαμέτρου)
Αρα σίγουρα δεν είναι τα 4 εκατοστά που υπολογίζεις.

Το θέμα του σπιναρίσματος δεν θα βελτιωθεί με την αλλαγή διάστασης των ελαστικών αλλά με αλλαγή του τύπου του ελαστικού και μεγαλύτερη προσοχή στην χρήση του πεντάλ του γκαζιού. Αν σου δημιουργείται τόσο μεγάλο πρόβλημα με το σπινάρισμα στο ξεκίνημα τότε ίσως να αξίζει να ξεκινάς με 2ά στο κιβώτιο. Ακόμη καλύτερη λύση είναι η τοποθέτηση αυτομάτου κιβωτίου (όπως και στο παρελθόν είχαμε συζητήσει)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 12 Ιουν 2006, 23:58

spartacus έγραψε:Παντελη,

να μην ξεχασω να σου πω οτι σου εστειλα sms στο κινητο σου το σαββατοκυριακο αλλα δεν πηρα απαντηση , αλλαξες νουμερο ?

χαιρετω


Δημήτρη είδα το SMS τώρα που μου το έγραψες.

Το νούμερο των τηλεφώνων μου είναι το ίδιο.
Το windows messenger το έχω απενεργοποιήσει γιατί έκανε conflict με διάφορες εφαρμογές πολύ πιό χρήσιμες.

Πάρε όποτε θέλεις από τις 09.00 έως τις 21.00 κάθε μέρα.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 13 Ιουν 2006, 00:08

spartacus έγραψε:δηλάδη η 6,5 ζαντα σημαινει οτι εχει πλατος 15,24 εκατοστα. "καθεται λοιπον το ελαστικο το οποιο εχει πελμα 235 ? δηλάδη 23,5 εκατοστα ή ειναι τελειως λαθος ο συλλογισμος μου και στην βαση του το ελαστοκο εχει αλλη διασταση?


Δημήτρη γειά και πάλι,

για ακόμη μία φορά θα σου πω ότι αυτό καλό είναι να μας το επιβεβαιώσει και κάποιος ειδικότερος επί των ελαστικών.
Σε πολύ γενικές γραμμές όμως μπορώ να σου πω ότι η Land Rover δίνει το 235/85 Χ 16" ελαστικό στα D90/110 σε 7άρα ζάντα (η deep dish ή η boost) και όχι σε 6.5άρα.
Η heavy duty ζάντα με τις τρύπες (αυτή που φορούν και τα Wolf ή τα 110 με την ανάρτηση βαριάς χρήσης ή τα 130) είναι 6.5άρα, άρα προσωπικά δεν θα την έβαζα σε 235 λάστιχο.

Τώρα όσον αφορά τις διαστάσεις το 30.5/9.5 15" λάστιχο που έχεις πρέπει να έχει πέλμα πλάτους 241 χιλιοστών (αρα 240 σε μετρικές διαστάσεις)
Η διαφορά που θα έχει στην αίσθηση σπιναρίσματος με το 235 θα πρέπει να είναι αμελητέα (αν και παίζει σοβαρότατο ρόλο η χάραξη και ο τύπος πέλματος και γόμμας του ελαστικού)
Προσωπικά αν ήθελα ένα λάστιχο για χιόνια και πάγους θα έβαζα τα 2.0 Χ 16" ή τα 7.5 Χ 16 που δίνει η LR στα 90/110 για χρήση εκτός δρόμου και για χειμερινές συνθήκες. Θεωρώ τα 235/85 Χ 16" ότι έχουν εφαρμογή σε street cruisers και όχι σε αυτοκίνητα που έχουν χρήση άλλη από απλή χρήση δρόμου.

Χαιρετώ
pantg
 


Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Google [Bot]. Υπάρχουν 11 επισκέπτες

cron