Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Discovery Td5 2001

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Discovery Td5 2001

Δημοσίευσηαπό alp » 03 Φεβ 2006, 01:01

Σκεφτομαι να αλλαξω το αγαπημενο RaRo Classic μου με καποιο Disco Td5 του 2001.

πέρα από το κοσμικο - κοινωνικό κατρακύλισμα (χαχαχα) και το πολιτσμικο σοκ του εσωτερικου (ξαναχαχαχα) τι άλλο να περιμενω ?

αξίζει τον κόπο ?

με ενδιαφέρει ιδιαίτερα το ταξίδι στην εθνική (ασφαλεια - καταναλωση κλπ)

γνώμες ?
και μη σφαχτειτε ετσι? :lol:
Άβαταρ μέλους
alp
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 369
Εγγραφή: 15 Σεπ 2004, 09:54

Discovery Td5 2001

Δημοσίευσηαπό vagelis » 03 Φεβ 2006, 03:05

Εχω ενα τετοιο μοντελο 2003 καιει 10λιτρα στα 100 και ρεζερβουαρ 95 λιτρα,τεραστια αυτονομια,ταξεδευει απιθανα,μονο ελλατωμα οι 18αρες ζαντες που σε περιοριζουν σε λαστιχα και πολυ δυσκολο να βρεις 16αρες ακομα και στην Αγγλια,γιατι δεν ταιριαζει το καρε του παλιου,εχει βεβαια και πολυ περεσοτερους αυτοματισμους απο το προηγουμενο σειρας 1,αυτα απο μενα.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Re: Discovery Td5 2001

Δημοσίευσηαπό alp » 03 Φεβ 2006, 03:15

vagelis έγραψε:Εχω ενα τετοιο μοντελο 2003 καιει 10λιτρα στα 100 και ρεζερβουαρ 95 λιτρα,τεραστια αυτονομια,ταξεδευει απιθανα,μονο ελλατωμα οι 18αρες ζαντες που σε περιοριζουν σε λαστιχα και πολυ δυσκολο να βρεις 16αρες ακομα και στην Αγγλια,γιατι δεν ταιριαζει το καρε του παλιου,εχει βεβαια και πολυ περεσοτερους αυτοματισμους απο το προηγουμενο σειρας 1,αυτα απο μενα.


δηλ. με τι ταχυτητα το ταξιδευεις ανετα?
Άβαταρ μέλους
alp
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 369
Εγγραφή: 15 Σεπ 2004, 09:54

Re: Discovery Td5 2001

Δημοσίευσηαπό vagelis » 03 Φεβ 2006, 04:54

alp έγραψε:
vagelis έγραψε:Εχω ενα τετοιο μοντελο 2003 καιει 10λιτρα στα 100 και ρεζερβουαρ 95 λιτρα,τεραστια αυτονομια,ταξεδευει απιθανα,μονο ελλατωμα οι 18αρες ζαντες που σε περιοριζουν σε λαστιχα και πολυ δυσκολο να βρεις 16αρες ακομα και στην Αγγλια,γιατι δεν ταιριαζει το καρε του παλιου,εχει βεβαια και πολυ περεσοτερους αυτοματισμους απο το προηγουμενο σειρας 1,αυτα απο μενα.


δηλ. με τι ταχυτητα το ταξιδευεις ανετα?


Εγω προσωπικα δεν ειμαι γρηγορος,ταξιδευω με 120 εως 140 χλμ περιπου.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό firelord » 03 Φεβ 2006, 06:56

μμμ μάλιστα, έχουμε και λέμε

ο TD5 είναι διαμάντι της πετρελαιοκίνησης, πολλές περισσότερες ροπές από τον Tdi300

μεγάλη οικονομία και πολλές ροπές

το Disco 2 όμως είναι πιο πολύπλοκο αυτοκίνητο με καθόλου κοινά μέρη με τα παλιά, δεν έχει σε πολλές εκδόσεις και κλείδωμα στο κεντρικό
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

Δημοσίευσηαπό pantg » 04 Φεβ 2006, 03:19

Γιώργο συγγνώμη αλλά θα διαφωνήσω ΚΑΘΕΤΑ μαζί σου όσον αφορά τον χαρακτηρισμό του TD5 ως διαμάντι.
Ειναι ΚΟΙΝΗ παραδοχή από τους ασχολουμένους επί χρόνια με τα LR ότι ο TD5 είναι ο τρίτος χειρότερος κινητήρας της εταιρείας μετά τον 1.8 βενζίνης των Freelanders και τον 2.5 DT (γενιά 19J)

Ο ΤD5 έχει δώσει πολλά προβλήματα (και σοβαρά) και η ροπή του δεν είναι ιδιαίτερη καθώς εμφανίζεται πιό ψηλά και πιό απότομα από αυτή των Tdi. Eιναι μεν πιό πολιτισμένος σε λειτουργία αλλά είναι πιό ενεργοβόρος από τους Tdi, έχει ΠΟΛΥ ακριβότερα αναλώσιμα και σε περίπτωση βλάβης απαιτεί πολύ περισσότερα χρήματα για επισκευές. Αλλο ένα μεγάλο του πρόβλημα είναι η εξάρτηση από τα ηλεκτρονικά (ρυθμίζεται ΜΟΝΟ μέσω ηλεκτρονικού διαγνωστικού) καθώς και η ευπάθεια στα νοθευμένα ή βρώμικα πετρέλαια τα οποία ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ τα μπεκ και την αντλία (ενδεικτικά ΕΝΑ μπεκ του TD5 κοστίζει περισσότερο από όσο και τα 4 των Tdi)

O TD5 επίσης έχει δημιουργήσει ΣΟΒΑΡΑ προβλήματα έως και το 2001 (και λίγο αργότερα) με ελλατωματική κατασκευής της εσωτερικής αντλίας λαδιού η οποία χαλούσε με αποτέλεσμα το κόλλημα του κινητήρα και την ολοκληρωτική του καταστροφή.

Υπήρχαν επίσης προβλήματα με το software (τα οποία λύθηκαν με αντικατάσταση του εγκεφάλου ο οποίος όμως δεν είναι συμβατός από χρονιά παραγωγής σε χρονιά παραγωγής καθώς απαιτεί και αλλαγή σε αντλία, ή μπεκς, ή μονάδα ελέγχου του ιμομπιλαϊζερ, ή στην κεντρική καλωδίωση.

Προβλήματα επίσης εμφανίζει και με τα πολλά νερά και τις υγρασίες τόσο στα ηλεκτρονικά της αντλίας και του εγκεφάλου, όσο κυρίως και με τον μηχανισμό του fly by wire πεντάλ του γκαζιού.

Θετικό του ότι κουρδίζεται σχετικά γρήγορα και εύκολα με τσιπάρισμα ή "γαργάλημα" του εγκεφάλου, τοποθέτηση καλύτερου ιντερκούλερ (ποτέ το πρώτο χωρίς και το δεύτερο), πιό ελεύθερο φίλτρο και ίσως και σνορκελ για πιό ψυχρό και καθαρό αέρα. Επίσης η αφαίρεση του κεντρικού τμήματος της εξάτμισης (μεσαίο καζανάκι) και αντικατάστασή του με απλό σωλήνα βοηθά στην περαιτέρω αύξηση της ροπής με ελάχιστη μόνο διαφορά στον θόρυβο (πιό μπάσο ήχο)

Ετσι μπορεί να φτάσει περίπου στα 170 άλογα και υπάρχουν ακόμη περιθώρια και έως τα 200 (αλλά με πιό αυξημένο κόστος και πιό βαθιές αλλαγές σε κυλινδροκεφαλές κλπ κλπ)

Οι Tdi από την άλλη επίσης κουρδίζονται (το ένα δικό μου είναι γύρω στα 160 με 180 άλογα ανάλογα με το κούρδισμα αντλίας, πιέσεις στο τούρμπο, φίλτρα αέρος, θερμοκρασία περιβάλλοντος κλπ), είναι πολύ αξιόπιστα (με μόνη μελανή κηλίδα τις φλάντζες κεφαλής σε περίπτωση υπερθέρμανσης και την πιθανότητα σπασίματος του ιμάντα εκκεντροφόρου αν δεν γίνει προληπτική αλλαγή στα τακτικά service) και κυρίως έχουν φθηνά ανταλλακτικά και σε μεγάλη ποικιλία πηγών προμηθείας τους.

-----------------

Τελικά τί γίνεται με την ερώτηση του φίλου alp όμως?

Το Disco TD5 είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο φτάνει να δεχθείς τα πιθανά προβλήματα από τα πιό εξελιγμένα (άρα και πιό πιθανά να χαλάσουν) συστήματα. Προσπάθησε να αποφύγεις το σύστημα ενεργών αντιστρεπτικών πίσω (λειτουργεί με υδραυλικό σύστημα υψηλής πίεσης το οποίο χαλάει).
Θέλει επίσης προσοχή στο να επιλέξεις μοντέλο το οποίο θα έχει traction control αλλά θα έχει επίσης και τις αναμονές για να βάλεις τον μηχανισμό χειροκίνητης επιλογής κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού (ο οποίος σε αρκετά αυτοκίνητα μετά το 2001 λείπει, τόσο σαν θέση στο λεβιέ του κεντρικού αλλά και σαν προεγκατάσταση στο ίδιο το γκρουπ του κεντρικού διαφορικού με αποτέλεσμα να ΜΗΝ μπορείς να το βάλεις εκ των υστέρων)

Επίσης αν τυχόν δεν έχει το αυτοκίνητο cruise control μπορεί να μπεί παρά πολύ εύκολα και φθηνά (και αξίζει αν ταξιδεύεις συχνά σε μεγάλες αποστάσεις σε αυτοκινητόδρομο) και μπορείς να βάλεις τα διπλά φώτα (που μοιάζουν με του RaRo L233) πολύ εύκολα (αλλά όχι και τόσο φθηνά)

Προσοχή επίσης στις ηλιοροφές που χαλάνε/στάζουν.
Και στον εμπρός άξονα ο οποίος έχει δυνατότητα επισκευής/αλλαγής των εμπρός σημείων στήριξης στις πλύμνες ΜΟΝΟ δύο φορές το πολύ (και θέλουν αλλαγή κάθε 50.000 χλμ περίπου καθώς μετά αποκτούς τζόγους. Μετά τις δύο αλλαγές πρέπει κανονικά να αλλάξεις ΑΞΟΝΑ. Αρα αυτοκίνητο με 100.000 + χλμ καλό είναι να ΜΗΝ αγοράσεις.

----------------

Τελικά να το αγοράσεις ή όχι?

Ολα εξαρτώνται από το πόσο το θέλεις και πόσο θα πρέπει να το πληρώσεις.
Προσωπικά νομίζω ότι αξίζει τον κόπο μόνο αν θέλεις ντε και καλά πετρέλαιο και αυτό το μοντέλο. Αν θα το αγόραζα εγώ? Οχι.

Χαιρετώ
pantg
 

Re: Discovery Td5 2001

Δημοσίευσηαπό pantg » 04 Φεβ 2006, 03:25

vagelis έγραψε:μονο ελλατωμα οι 18αρες ζαντες που σε περιοριζουν σε λαστιχα και πολυ δυσκολο να βρεις 16αρες ακομα και στην Αγγλια,γιατι δεν ταιριαζει το καρε του παλιου


Βαγγέλη αν σε ενδιαφέρουν 16άρες (ζάντες ε??? όχι πιπινία) πές μου.

Χαιρετώ
Παντελής
pantg
 

Re: Discovery Td5 2001

Δημοσίευσηαπό firelord » 04 Φεβ 2006, 07:01

τώρα του έφτιαξες την ημέρα Παντελή (αναφέρομαι όχι στις ζάντες αλλά στα σχόλιά σου περί td5)

μα τι μύδροι ήταν αυτοί!
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

Δημοσίευσηαπό pantg » 04 Φεβ 2006, 09:05

Γιώργο ο Βαγγέλης έκανε μία συνειδητοποιημένα ακριβή αγορά και πήρε ένα πολύ καλό αυτοκίνητο χωρίς ψευτοοικονομίες (που τελικά είναι και λάθος οικονομία)
Αγόρασε αυτοκίνητο του 2003 (μοντέλο 2004, δηλαδή το τελευταίο πριν την αλλαγή στο LR3) και το αγόρασε όχι για να παίζει στα νερά αλλά για να κάνει τα ταξίδια του ψηλά, όμορφα και σχετικά οικονομικά με περιθώριο για βελτίωση επιδόσεων.

Πάντως το μοτέρ Tdi δεν συγκρίνεται με το TD5. O μόνος λόγος που το TD5 δημιουργήθηκε ήταν για να μπορέσει η LR να διαθέσει στην αγορά έναν κινητήρα που θα μπορούσε να καλύψει τα χαμηλότερα επίπεδα ρύπων που το Tdi δεν μπορούσε πλέον να καλύψει.


Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που και ο TD5 δεν παράγεται πλέον. Πολύ απλά και αυτός δεν καλύπτει τα χαμηλότερα πλέον επίπεδα ρύπων.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό blackchris » 04 Φεβ 2006, 15:07

firelord έγραψε:μμμ μάλιστα, έχουμε και λέμε

ο TD5 είναι διαμάντι της πετρελαιοκίνησης, πολλές περισσότερες ροπές από τον Tdi300

μεγάλη οικονομία και πολλές ροπές

το Disco 2 όμως είναι πιο πολύπλοκο αυτοκίνητο με καθόλου κοινά μέρη με τα παλιά, δεν έχει σε πολλές εκδόσεις και κλείδωμα στο κεντρικό


Εσύ μπερδεύτηκες και νόμισες ότι μιλούν για Niva :twisted: :twisted: :twisted:
Άβαταρ μέλους
blackchris
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2712
Εγγραφή: 28 Σεπ 2003, 19:41

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 04 Φεβ 2006, 21:35

Απ' ότι κατάλαβα τα Land Rover είναι σα το κόκκινο κρασι.

Οσο πιο παλιά, τόσο πιο καλά.

Τι της ηθελε της νέες τεχνολογίες και αυτοματισμούς. Οτι ηλεκτρονικό , αυτοματισμούς καθώς και ότι σχετικό με υψηλή τεχνολογία έχει εφαρμόσει η Land Rover , έχει αποτύχει. :o :o :o :o

Τουλάχιστον οι Ρωσοι έχουν το γνωθι εαυτόν. Μπορείται να φανταστείται νιβα με active cornering !!!!!. :shock: :shock: :shock:

Λοιπόν , πωλείται το Disco μου μοντελλο 96 και αναζητείται Land Rover Μοντέλλο 1950 (Αυτό με το τιμόνι στη μέση) . :D :D :D :D :D :D
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Δημοσίευσηαπό DISCOVERER » 04 Φεβ 2006, 21:39

χαλάρωσε λίγο τα μπουλόνια μπροστά και έτοιμο το active steering στο NIVA...

Σάμπως της BMW είναι καλύτερο στη πράξη;;; :lol: :lol:
DISCOVERER
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 19 Μαρ 2004, 15:28
Τοποθεσία: ΜΑΡΟΥΣΙ

Δημοσίευσηαπό pantg » 04 Φεβ 2006, 22:42

Πρώην σύντροφοι (για τους nivaδες) και νυν συνάδελφοι (για τους landroverάδες)

Τα νέα αυτοκίνητα (και μιλάω για όλα, όχι μόνο για τα Landies) έχουν εξαιρετικές ευκολίες και δυνατότητες/ικανότητες αλλά η απλή προσέγγιση χωρίς ηλεκτρονικά σίγουρα προσφέρει περισσότερη εμπλοκή του ιδιοκτήτη και μεγαλύτερη δυνατότητα πρόσβασης του για επισκευή και βελτίωση ή απλή ενασχόληση με αυτό.

Οσο και αν θέλουμε να είμαστε ρομαντικοί τα νέα αυτοκίνητα προσφέρουν πολλά και σίγουρα η τάση που υπάρχει για μεγαλύτερη εμπλοκή ηλεκτρονικών συστημάτων θα επικρατήσει καθώς όπως όλοι ξέρουμε η άνεση και η ευκολία πουλάει τελικά πολύ περισσότερο από την απαίτηση/δυνατότητα πρόσβασης στα μηχανικά των αυτοκινήτων. Ο απλός αγοραστής θέλει να είναι το αυτοκίνητό του ευκολο στη χρήση και να αποδίδει καλά και φθηνά/οικονομικά. Το να ασχολείται εκείνος μαζί του μάλλον δεν είναι πράγμα που πουλάει πολλά αυτοκίνητα.

Πάντως αν η Land Rover (αφού έχει δική της μερίδα αγοράς και άμεση πρόσβαση σε τέτοιους αγοραστές) σίγουρα θα μπορούσε να βγάλει στην παραγωγή ένα αυτοκίνητο που θα έχει απλά μηχανικά και ελάχιστα ηλεκτρονικά. Ισως μάλιστα να μπορούσε να κρατήσει και την τιμή του πολύ χαμηλά καθώς κάτι τέτοιο παράγεται εύκολα, γρήγορα και χωρίς μεγάλο κόστος εξέλιξης καθώς είναι γνωστό πως πλέον η παραγωγή του software πολλές φορές κοστίζει πιό πολύ από τα απτά εξαρτήματα (hardware)

To κακό όμως είναι πως τα μυαλά του μαρκετινγκ της εταιρείας μάλλον θέλουν να ασχολούνται με ακριβά μοντέλα (που σαφώς έχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους ανά μονάδα) παρά με τα φθηνά τα οποία και τελικά αφήνουν στους κατασκευαστές της Απω Ανατολής.

Εναλλακτικά για απλά αυτοκίνητα υπάρχουν λύσεις αλλά αυτές λόγω πολύ περιορισμένης παραγωγής και ακριβών πρώτων υλών (γαλβανισμένο πλαίσιο, αλουμίνιο, GRP πλαστικά, rollcage που αποτελεί τμήμα του πλαισίου κλπ) φτάνει να στοιχίζουν περισσότερο από ένα καινούργιο Defender.

Xαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό vagelis » 04 Φεβ 2006, 23:21

giagoulas έγραψε:Απ' ότι κατάλαβα τα Land Rover είναι σα το κόκκινο κρασι.

Οσο πιο παλιά, τόσο πιο καλά.

Τι της ηθελε της νέες τεχνολογίες και αυτοματισμούς. Οτι ηλεκτρονικό , αυτοματισμούς καθώς και ότι σχετικό με υψηλή τεχνολογία έχει εφαρμόσει η Land Rover , έχει αποτύχει. :o :o :o :o

Τουλάχιστον οι Ρωσοι έχουν το γνωθι εαυτόν. Μπορείται να φανταστείται νιβα με active cornering !!!!!. :shock: :shock: :shock:

Λοιπόν , πωλείται το Disco μου μοντελλο 96 και αναζητείται Land Rover Μοντέλλο 1950 (Αυτό με το τιμόνι στη μέση) . :D :D :D :D :D :D


Aν σε ενδειαφερει σειρα ΙΙΙ μοντελο 84 σου δινω τοχρεπι και εσυ μου δινεις το disco και 5000 ευρω.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 05 Φεβ 2006, 01:04

vagelis έγραψε:Aν σε ενδειαφερει σειρα ΙΙΙ μοντελο 84 σου δινω τοχρεπι και εσυ μου δινεις το disco και 5000 ευρω.


Μπα , είναι πολύ καινούργιο μοντέλλο και έχει πολλά ηλεκτρονικά !!!
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Επόμενο

Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 24 επισκέπτες

cron