Νίκο γειά,
σοβαρά τώρα,
ανάλογα με την σκληρότητα των εμπρός κυρίως ελατηρίων το ασφαλές όριο για την αύξηση ύψους της ανάρτησης είναι η μία ίντσα.
Αν το ελατήριο παίζει σε αύξηση σκληρότητας πάνω από 20% τότε το +1 ίντσα ελατήριο δίνει ελαφρά μεγαλύτερο ύψος και έτσι ξεπερνάς κατά κάτι και την 1.5 ίντσα και πλησιάζει πολύ το όριο στο οποίο αρχίζουν προβλήματα με κραδασμούς λόγω της μεταβολής της γωνίας περιστροφής του εμπρός κεντρικού άξονα.
Αυτό ισχύει σε αυτοκίνητα που έχουν τον κανονικό προφυλακτήρα και δεν έχουν εργάτη εμπρός.
Για το λόγο αυτό και γράφω για την μία ίντσα.
Στις δύο ίντσες με αύξηση σκληρότητας κατά 20% (υπάρχει και έκδοση ελατηρίων με ακόμη μεγαλύτερη σκληρότητα) δημιουργείται πρόβλημα κραδασμών από τον εμπρός κεντρικό (όπως ήδη γράφτηκε πιο πάνω)
Να σας θυμίσω κάτι που οι περισσότεροι δεν σας λένε.
Οτι το Mpi είναι ελαφρύτερο από το Tdi και το V8 και ότι κυρίως στις αγορές που κατασκευαζόνται τα περισσότερα ελατήρια aftermarket δεν υπήρξε ΠΟΤΕ το Mpi, άρα αυτά που σας δίνουν είναι για τα Tdi και/ή τα Mpi.
To σκληρότερο ελατήριο θα σας δώσει παραπάνω από μία ή δύο ίντσες ανύψωσης στην ανάρτησή σας.
Αν έχετε βάρος εμπρός τότε ίσως κάτι να γίνεται. Αν όμως βάζετε ελατήρια πιό σκληρά και πιό ψηλά (πάνω από μία ιντσα και ιδίως από ΚΑΙ δύο ίντσες και επάνω) τότε να ετοιμαστείτε και για άλλα έξοδα, αν θέλετε το αυτοκίνητο να "κάθεται" σωστά και κυρίως να μην σας βγάλει ζημιές ΣΟΒΑΡΕΣ στην μετάδοση.
Συγγνώμη αν θα ακουστώ/διαβαστώ άσχημα αλλά οι περισσότεροί σας έχετε πολύ λίγο χρόνο ασχοληθεί με τα landies για να γνωρίζετε το τί προβλήματα μπορεί να σας δημιουργήσει μία αλλαγή τέτοιας έκτασης στην ανάρτησή σας.
Αν θέλετε ακούστε την πρότασή μου και μείνετε μακρυά από αυξήσεις ύψους πάνω από 1 ίντσα, εκτός και αν θέλετε να αλλάξετε και άλλα πράγματα μαζί με τα ελατηριοαμορτισέρ.
Και αν θέλετε να έχετε το απόλυτο σύστημα ανάρτησης ξεχάστε τις extreme και οτιδήποτε βασίζεται στον εργοστασιακό σχεδιασμό και τους περιορισμούς που αυτός έχει, ιδίως για την εμπρός ανάρτηση και για τις κόντρες και τα σημεία στήριξης της πίσω ανάρτησης.
Και να σας θυμίσω επίσης ότι σύμφωνα με το γράμμα του νόμου απαγορεύεται να αλλάξουν οι διαστάσεις του αυτοκινήτου πέραν των 5 εκατοστών προς κάθε διάσταση, άρα και στο ύψος (σύμφωνα με το γράμμα του νόμου επαναλαμβάνω). Κανείς δεν έχει βρεθεί να πει υπεύθυνα ότι οι αλλαγές στο ύψος της ανάρτησης στις και +2" είναι νόμιμες και δεν θα σας δημιουργήσουν πρόβλημα τόσο στα ΚΤΕΟ όσο κυρίως σε περίπτωση ατυχήματος.
Τα σετ αύξησης ύψους ανάρτησης, ιδίως από τις +2" και επάνω ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ απο τις εταιρείες για χρήση ΜΟΝΟ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ, τυπικά.
Κανείς (με την εξαίρεση της MATZKER στην Γερμανία) δεν σας δίνει γραπτώς το ότι το σετ ανάρτησής σας είναι νόμιμο αν και υπερβαίνει τις εργοστασιακές διαστάσεις.
Και σε αυτό το σημείο ήδη οι πραγματογνώμονες ατυχημάτων στην Ελλάδα αρχίζουν να ελέγχουν την ανάρτηση σε περίπτωση ατυχήματος στο οποίο εμπλέκεται και αυτοκίνητο SUV ή 4X4 εκτός δρόμου.
Αυτά σας τα έχει πεί κανείς??????
Στο θέμα ανάρτησης, συστήματος διευθύνσεως και φρένων να είμαστε λίγο σοβαροί. Ειναι θέμα ασφάλειας δικής μας, της οικογένειάς μας, όσων βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητό μας και κυρίως όλων των υπολοίπων που μοιράζονται μαζί μας το δρόμο.
Χαιρετώ