Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Aπόλεια ψυκτικού υγρού.

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Δημοσίευσηαπό pantg » 24 Μάιος 2007, 14:51

Mike_on_mpi έγραψε:Μόλις με έκανες να νοιόσω καλύτερα...
Πάντος, είναι όντος σε πολύ καλή κατάσταση, μηχανικά, εξωτερικά και στο εσωτερικό του.


Είδες Μιχάλη???

Ωρες ώρες κάτι καλοσύνες που με πιάνουν?????
(χιχιχιχιχιχι)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Mike_on_mpi » 24 Μάιος 2007, 14:59

Πάντα τέτοια!!! :blob7: :blob8: :blob2: :blob3:


Αυτά είναι τα καλά αποτελέσματα που φέρνουν τα παϊδάκια σε συνδιασμό με μακαρόνια με κρέμα γάλακτος και σολομού!!!
Άβαταρ μέλους
Mike_on_mpi
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: 19 Μαρ 2007, 16:47

Δημοσίευσηαπό pantg » 24 Μάιος 2007, 15:06

Mike_on_mpi έγραψε:Να προσθέσω οτι ο κασσίτερος είναι ένα απο τα μαλακότερα μέταλλα που υπάρχουν και έχει σημείο τήξεως στους 150°C...

Πώς θα κατασκευάσεις τάπα απο κασσίτερο, - άν εννοείς αυτό - ?

Και οι κολλήσεις στις ραφές του ψυγείου γίνονται με μπρούντζο, στις κυψέλες μόνο βάζουνε "καλάι", που είναι 95% μόλυβδος και 5% κασσίτερος.

Το βασικότερο για την ηλεκτρόλυση είναι να έχεις καλά γειωμένο το ψυγείο και τον κινητήρα με το σασί του αυτοκινήτου. Μάλιστα καλό θα είναι να βάλεις διπλές γειώσεις τις οποίες να τις ελλέγχεις τακτικά και να μήν χρησιμοποιείς νερό βρύσης που περιέχει άλλατα τα οποία είναι ηλεκτρολύτες, μόνο παραφλού ή απιονισνένο νερό.

Μήν ξεχνάς οτι το ψυγείο είναι στηριγμένο επάνω σε λαστιχάκια και άν δέν είναι γειωμένο, ο μόνος δρόμος είναι μέσα απο το νερό (άν έχει νερό βρύσης). Δέν λαμβάνουμε υπ΄όψιν την γείωση του θερμοστάτη.


Μανώλη γειά,

η τάπα που λέμε είναι συνήθως από χαλκό ή κάποιο σχετικό κράμα μετάλλου.
Το ψυγείο του Μpi έχει χαλκό. Η κυλινδροκεφαλή του Mpi είναι αλουμινένια.
Η γείωση είναι μία καλή ιδέα και κακό σίγουρα δεν κάνει.
Το θέμα όμως είναι να υπάρχει και ένα ανώδιο μέσα στο κύκλωμα νερού (για να διαβρώνεται πρώτα αυτό και όχι τα μέταλλα όλου του συστήματος ψύξης του κινητήρα) . Αυτό είναι στην ουσία που προστατεύει. Και δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν γνωρίζω να υπάρχει για αυτοκίνητα.

Η μεταλλική τάπα είναι μιά πολύ καλή ιδέα τόσο για τα Mpi όσο και για τα V8 και τα Tdi καθώς η πλαστική με τον καιρό "κουράζεται" από τις αυξομειώσεις της θερμοκρασίας και την πίεση και έχει τύχει πολλές φορές να σπάσει. Ιδίως αν την αφαιρέσεις και την ξαναβάλεις.
Για το λόγο αυτό και η αντικατάστασή της με την μεταλλική είναι καλή ιδέα.

--------

Προσοχή στο θέμα του υγρού που χρησιμοποιεί κανείς για να γεμίσει το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα.

Στα απλά παραφλού παλαιάς τεχνολογίας (μπλέ και πράσινα) το απιονισμένο νερό είναι αυτό που ΠΡΕΠΕΙ να χρησιμοποιείς.

ΟΜΩΣ ΠΡΟΣΟΧΗ.

όσοι έχουν από το εργοστάσιο πορτοκαλί υγρό ή έχουν αντικασταστήσει το πράσινο ή μπλέ με πορτοκαλί ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ να χρησιμοποιούν νερό βρύσης.

Το οργανικό πορτοκαλί ψυκτικό υγρό τρέφεται από τα άλατα και την χλωρίδα του νερού βρύσης και έτσι δημιουργεί την "κρούστα" που προστατεύει από την ηλεκτρολυτική διάβρωση τα διάφορα κράματα μετάλλων που συνυπάρχουν στο σύστημα ψύξης των σύχρονων αυτοκινήτων (χαλκό, σίδερο, αλουμίνιο, κασσίτερο, μπρούτζο, χρώμιο, μαστίχα Χίου ή λουκούμι κλπ)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 24 Μάιος 2007, 15:16

Mike_on_mpi έγραψε:Να προσθέσω οτι ο κασσίτερος είναι ένα απο τα μαλακότερα μέταλλα που υπάρχουν και έχει σημείο τήξεως στους 150°C...

Πώς θα κατασκευάσεις τάπα απο κασσίτερο, - άν εννοείς αυτό - ?

Και οι κολλήσεις στις ραφές του ψυγείου γίνονται με μπρούντζο, στις κυψέλες μόνο βάζουνε "καλάι", που είναι 95% μόλυβδος και 5% κασσίτερος.

Το βασικότερο για την ηλεκτρόλυση είναι να έχεις καλά γειωμένο το ψυγείο και τον κινητήρα με το σασί του αυτοκινήτου. Μάλιστα καλό θα είναι να βάλεις διπλές γειώσεις τις οποίες να τις ελλέγχεις τακτικά και να μήν χρησιμοποιείς νερό βρύσης που περιέχει άλλατα τα οποία είναι ηλεκτρολύτες, μόνο παραφλού ή απιονισνένο νερό.

Μήν ξεχνάς οτι το ψυγείο είναι στηριγμένο επάνω σε λαστιχάκια και άν δέν είναι γειωμένο, ο μόνος δρόμος είναι μέσα απο το νερό (άν έχει νερό βρύσης). Δέν λαμβάνουμε υπ΄όψιν την γείωση του θερμοστάτη.


Συγγνώμη μπερδεύτηκα, έχω πολύ δουλειά τώρα έφαγα και πολύ εχθές το βράδυ και προσπαθώ να συνέλθω....

Ηθελα να γράψω ψευδάργυρο και έγραψα κασσίτερο, πως δεν έγραψα παϊδάκιο...

Ο ψευδάργυρος λειτουργεί όπως έγραψε ο Παντελής σαν ανόδιο και οι παλιοί μηχανικοί όταν είχαν προβλήματα ηλεκτρολυτικής διάβρωσης σε συστήματα ψύξης, έριχναν μέσα στο δοχείο διαστολής ένα τσιγκάκι, το οποίο έκανε ακριβώς αυτήν την δουλειά.
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό Mike_on_mpi » 24 Μάιος 2007, 15:23

Mε λίγα λόγια, να συνεχίσουμε να βάζουμε μπλέ και πράσσινο ζουμί σκέτο, ή πορτοκαλί με νερό βρύσης και μαστίχα Χίου?

Το λουκούμι, θα πρέπει να είναι απο την Σύρο, ή κάνει και κοινό απο super market?


:forthosewhothinkyoung:
_________________

Όπου δέν υπάρχει δρόμος...
Δημιουργείται!!
Άβαταρ μέλους
Mike_on_mpi
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: 19 Μαρ 2007, 16:47

Δημοσίευσηαπό pantg » 24 Μάιος 2007, 15:39

Mιχάλη για το λουκούμι έπρεπε να ρωτήσουμε τον μακαρίτη το Μίμη Φωτόπουλο στην παλιά ασπρόμαυρη ελληνική ταινία που έκανε τον ταξιτζή με το αρχαϊκό ταξί. Η τον άλλο μακαρίτη το Νικο Ρίζο που είχε έναν αντίστοιχο ρόλο αυτοκινητιστή (αλλά αν θυμάμαι καλά οδηγούσε φορτηγό, ένα του Αγγλικού στρατού)

Μιά και πιάσαμε συζήτηση για επισκευές ψυγείων.

Αν η ζημιά είναι σοβαρή υπάρχει το κόλπο του να στραβώσουμε τους σωλήνες και να τους κλείσουμε με εποξειδικό στόκο δύο στοιχείων. Το υλικό αυτό κάνει θαύματα στην κυριολεξία σε τέτοιες καταστάσεις.
Οι παλαιότεροι έσπαγαν ένα αυγό μέσα στο ψυγείο και αυτό βούλωνε τις μικρές τρύπες. Σε σύγχρονο μοτέρ όμως προσωπικά δεν θα το έκανα εκτός και αν ήταν θέμα ζωής και θανάτου και δεν μας ένοιαζε πλέον η διάρκεια ζωής των μηχανικών μερών αλλά απλώς να φτάσουμε κάπως και κάπου.
Αλλο θαυματουργό (και δοκιμασμένο και για ραγισμένα μπλόκ, κυλινδροκεφαλές και αρπαγμένες φλάντζες) είναι ένα ζουμί με στοιχεία χαλκού και συνθετικά υλικά το οποίο μπαίνει μέσα στο σύστημα ψύξης και βουλώνει και τρύπες σε ψυγεία νερού και καλοριφέρ. Υπάρχουν διάφορα τέτοια στην αγορά. Εχω δοκιμάσει ένα της εταιρείας που φτιάχνει και την ταινία που λέγαμε πιό παλιά που διορθώνει τα σκισμένα/τρυπημένα κολλάρα ψυγείο και σωληνώσεις και έδωσε ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ αποτελέσματα σε όλες τις περιπτώσεις.

--------

Μανώλη τελικά παράφαγες? Αφού τσίμπησες σαν πουλάκι (στρουθοκαμηλάκι ε?)

----------

Την άλλη μεριά του τραπεζιού δεν την ακούω σήμερα.
Τί έγινε? Βαρυστομαχιάσαμε?????

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Freelander » 24 Μάιος 2007, 15:59

pantg έγραψε:
όσοι έχουν από το εργοστάσιο πορτοκαλί υγρό ή έχουν αντικασταστήσει το πράσινο ή μπλέ με πορτοκαλί ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ να χρησιμοποιούν νερό βρύσης.

Το οργανικό πορτοκαλί ψυκτικό υγρό τρέφεται από τα άλατα και την χλωρίδα του νερού βρύσης και έτσι δημιουργεί την "κρούστα" που προστατεύει από την ηλεκτρολυτική διάβρωση τα διάφορα κράματα μετάλλων που συνυπάρχουν στο σύστημα ψύξης


Σε άρκετές περιοχές της Ελλάδας το νερό της βρύσης έχει πολλά άλατα είναι σκληρό, αλλού πάλι είναι φουλ στο χλώριο και αλλού αν π.χ. υπάρχει γεώτρηση η βρύση μπορεί να βγάζει και βατράχια.
Όλα αυτά τα νερά κάνουν το ίδιο για αραίωση του οργανικού παραφλού άραγε;

Αφορμή για τη σκέψη μου είναι οτι τις πρόσφατα έτυχε να δώ ένα ανοιγμένο κινητήρα "K"
Καθόλου πρωτότυπη σκηνή βέβαια, αλλά το περίεργο είναι όταν κοίταξα προσεκτικότερα οτι δε μιλάγαμε για υπερθέρμανση ή φλάντζα αλλά για βαθιά διάβρωση στους αυλούς του μπλόκ και της κεφαλής ενώ ο κάτοχος ισχυρίζεται πως αραίωνε πάντα με νερό βρύσης το οργανικό αντιψυκτικό.
Το νερό στο χωριό που είπε οτι κατοικεί μάλλον δεν ήταν και το καλύτερο.

Μήπως να βάζουμε perrier ή θα πέσει ρέψιμο;
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό pantg » 24 Μάιος 2007, 16:41

Mπα, βάλε του KΟΡΠΗ που είναι και ελληνικό. Η' ακόμη καλύτερα ΞΙΝΟ ΝΕΡΟ που είναι και απολύτως φυσικό.
To Perrier είναι εισαγόμενο και ΤΕΧΝΗΤΑ αφρίζον.

Γιώργο νομίζω η καλύτερη θεραπεία για τα προβλήματα του K series είναι η αντικατάστασή του και για το λόγο αυτό και έχουν γίνει ΟΛΑ αυτά τα πράγματα.

Ειναι πραγματικά άξιον απορείας αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν βαλθεί να δημιουργούν ελλατωματικά προϊόντα για να μειώνουν το κόστος κατασκευής ή για να διαιωνίζουν τον αριθμό νέων πελατών κανοντας μη οικονομικά συμφέρουσα την επισκευή των οχημάτων (άρα αναγκαστική αγορά νέου μοντέλου)

Πάντως το φαινόμενο με τα προβλήματα οξείδωσης των κινητήρων και του συστήματος ψύξης γενικότερα είναι κοινό και σε άλλες μάρκες που γύρισαν προς το οργανικό πορτοκαλί ψυκτικό υγρό. Συγκεκριμένα στα AUDI (με τα οποία είχα στενή σχέση και έχω ακόμη επαφές) υπάρχουν ακριβώς τα ίδια προβλήματα σε πολλές περιπτώσεις.

Οπως γράφεις, και πολύ σωστά, με το απιονισμένο νερό είχαμε μία σταθερά. Το υγρό αυτό είναι κάτι το ομοιόμορφο και με τα ίδια χαρακτηριστικά στην σύστασή του. Οπου και το αγοράσεις ή το βρείς (φτάνει να μην είναι νοθευμένο, γιατί "παίζει" και αυτό)
Ενώ το νερό βρύσης......
Θεωρητικά φυσικά το νερό βρύσης στις σύγχονες συνθήκες πρέπει να έχει και αυτό κάποιες προδιαγραφές. Ελα όμως που πολύ αμφιβάλουμε όλοι μας για το κατά πόσο αυτές είναι μέρος της πραγματικότητας....

----------

Μιά και συζητάμε όμως και για το συγκεκριμενο Freelander με την διάβρωση.
Το αυτοκίνητο είχε αρχίσει να κυκλοφορεί με πορτοκαλί ψυκτικό υγρό ή μπήκε μετέπειτα? Αν ειχε εξ' αρχής πορτοκαλί κάθε πότε το άλλαζαν?
Τα έχουμε συζητήσει για τις περιέργειες του υγρού αυτού. Ας δούμε μήπως κάπου εκεί εστιάζεται το πρόβλημα, μπας και βγει άκρη γενικότερα.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Freelander » 24 Μάιος 2007, 16:58

Δε νομίζω οτι το συγκεκριμένο πρόβλημα που ανέφερα αφορά τα freelanders.
Επίσης το γεγονός οτι ο κινητήρας "Κ" είναι.. αυτός που είναι τελος πάντων, δεν πιστεύω οτι έχει κάποια σχέση.

Για το συγκεκριμένο περιστατικό δεν έμαθα αν ο άνθρωπας χρησιμοποιούσε αρχικά μπλέ η πράσινο αντιψυκτικό και μετά το γύρισε σε κόκκινο οργανικό. Αλλά νομίζω πως ακόμα κιαυτό αν συμβεί δημιουργείται μούργα ή γλίτσα και όχι σκουριά και διάβρωση.

Το θέμα είναι μήπως ρισκάρουμε αν το νερό βρύσης είναι χάλια.
Στο χωριό μου ας πούμε αν με το νερό του δικτύου πλύνεις το αυτοκίνητο, όταν στεγνώσει είναι πάλι βρώμικο, πού να το ρίξεις στο ψυγείο αυτό το πράμα;
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό pantg » 24 Μάιος 2007, 18:32

Γιώργο αυτό είναι ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα, ιδίως για όσους χρησιμοποιούν το πορτοκαλί υγρό.

Αραγε υπάρχουν κάποιες προδιαγραφές για το νερό βρύσης που θα πρέπει να χρησιμοποιείται? Σκληρότητα, Ph, ποσοστό φθορίωσης κλπ.
Καλή ερώτηση αυτή και καλό θα είναι να το ψάξουμε.

Ρίχνω τα "καλώδια" και αν θέλεις κοίταξέ το και εσύ ή όποιος άλλος φίλος θέλει.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 24 Μάιος 2007, 22:57

pantg έγραψε:Mπα, βάλε του KΟΡΠΗ που είναι και ελληνικό. Η' ακόμη καλύτερα ΞΙΝΟ ΝΕΡΟ που είναι και απολύτως φυσικό.
To Perrier είναι εισαγόμενο και ΤΕΧΝΗΤΑ αφρίζον.
Χαιρετώ


Παντελή και mike_on_mpi καλησπέρα,

έχοντας πιεί νερό από την πηγή στην Φλώρινα, από τη οποία εμφιαλώνεται το ξυνό νερό - σύμφωνα με τις επιγραφές που είδαμε - μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι δεν είχε καμμία σχέση με το εμφιαλωμένο ξυνό νερό, στο οποίο νομίζω ότι προσθέτουν και σ' αυτό ανθρακικό τελικά...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό pantg » 24 Μάιος 2007, 23:00

Μανώλη της Φλωρίνης όμως, αν το θυμάμαι καλά, έχει κάποια περίεργη γεύση.

Το Perrier είναι σαν το Λουτρακίου στην κανονική του μορφή.

(ακόμη να χωνέψεις???)

Χαιρετώ και καλό βράδυ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 24 Μάιος 2007, 23:04

pantg έγραψε:Μανώλη της Φλωρίνης όμως, αν το θυμάμαι καλά, έχει κάποια περίεργη γεύση.

Το Perrier είναι σαν το Λουτρακίου στην κανονική του μορφή.

(ακόμη να χωνέψεις???)

Χαιρετώ και καλό βράδυ


Mιά χαρά είμαι, αστειευόμουν επειδή κάποιοι άλλοι παραφάγαν, να δω αν θ' αντιδράσουν. Αλλά τίποτε δεν ακούγεται, μάλλον ακόμη βογγάνε...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό stefanbalik » 25 Μάιος 2007, 15:36

Παληκάρια γειά σας,


την τάπα εγώ την έχω αλλάξει εδώ και μερικά χρόνια(αφού έσπασε ενώ πήγαινα προς θάλασσα και άρχισαν να βγαίνουν ατμοί, και δεν μπορούσε να βρεθεί καινούργια γνήσια) με φταχτή τάπα από τεφλόν σε τόρνο.

επίσης χρησιμοποιώ για υγρό στο σύστημα ψύξης ένα υγρό που λέγεται lada με θερμοκρασίες -35 με +145 βαθμούς κελσίου. Δουλεύει χωρίς αραίωση. Το χρώμα του κόκκινο προς ροζουλί και η τιμή του κάπου στα 5 με 6 ευροπουλα το λίτρο. ποτέ δεν χρειάστηκε να συμπληρώσω υγρό. και πριν απο κανα δυο εβδομάδες που τρύπησα λίγο-ελάχιστα το ψυγείο και έπρεπε να πάω κομοτηνή για τον αγώνα έριξα αντί για αυγό λίγη φώκια(υγρό που κλίνει τρύπες στο όλο σύστημα). βέβαια για καλό και για κακό μετά την επιστροφή βγήκε το ψυγείο καθαρίστηκε και επουλώθηκε και η τρύπα απο έξω.


χαιρετώ
΀Ο Ξ™Ξ Ξ€Ξ‘ΞœΞ•ΞΞŸ Ξ˜Ξ—Ξ‘Ξ™ΞŸ
SW7LNC
www.serres4x4.gr
Άβαταρ μέλους
stefanbalik
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 15 Μαρ 2006, 10:16

Δημοσίευσηαπό Mike_on_mpi » 08 Ιουν 2007, 16:04

Κ΄όμως, η διαρροή σταμάτησε σχεδόν τελείως!

Συμπληρόνω 1/2 λίτρο στα 300+ Km !

Φυσικά το έχω υπόψιν μου και το τσεκάω συνέχεια, μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να ξανα ανοίξει η τρυπούλα...

Αυτό πάντος, επιβεβαιώνει άλλη μιά φορά την ιδιότητα αυτοίασης των Land Rover!

Παντελή, τελικά θα επισκευάσω το δικό μου ψυγείο. Περιμένω να βρώ κάποια μέρα που θα μπορώ να λείψω απο την δουλειά μου γιατί αυτό το διάστημα δέν γίνεται με τίποτα...

Καλά που έχω Land Rover και μου δίνει περιθόρια σε κάτι τέτοια...! :arcade:
_________________

Όπου δέν υπάρχει δρόμος...
Δημιουργείται!!
Άβαταρ μέλους
Mike_on_mpi
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: 19 Μαρ 2007, 16:47

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 35 επισκέπτες