Φίλε Β.Τ. γειά,
Α. Για βελτίωση του Mpi τα δοκιμασμένα και με θετικά αποτελέσματα έχουν ως εξής.
1. Τοποθέτηση ενός σνόρκελ. Υπάρχουν διάφοροι τύποι, μάρκες και μπορείς να φτιάξεις και μόνος σου. Αυτό που έχει τοποθετηθεί και δίνει και θετικά αποτελέσματα σε ροπή χαμηλά μπορείς να το βρείς στο φόρουμ σε ειδικό άρθρο για την παρουσίαση της τοποθέτησής του σε Mpi.
2. Aντικατάσταση των μπουζοκαλωδίων και καθαρισμός των επαφών των πολλαπλασιαστών αν το αυτοκίνητό σου έχει κάνει πολλά χιλιόμετρα.
3. Χρήση ενός καλού αντιτριβικού. Προσωπικά έχω μείνει απολύτως ευχαριστημένος από το SLICK50 το οποίο και χρησιμοποιώ στα αυτοκίνητά μου από το 1983.
4. Τοποθέτηση της συσκευής Η2. Δίνει ροπή χαμηλά, αύξηση της ιπποδύναμης και μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές καυσαερίων.
------------------------------------------------
Οσον αφορά τις μετατροπές/βελτιώσεις από πλευράς ανάρτησης κλπ.
Θα σου πρότεινα πριν αρχίσεις τέτοιες ενέργειες να εξαντλήσεις πρώτα τα δικά σου όρια χωρίς όμως να θέτεις τον εαυτό σου, τους επιβάτες, τους γύρω σου και το αυτοκίνητο σε κίνδυνο. Δυστυχώς με τον βομβαρδισμό εντυπωσιακών αφηγήσεων, φωτογραφίων και άρθρων που μας κατακλύζει πολλοί φίλοι τετρακίνητοι και ιδίως οι πιό καινούργιοι ξεχνούν τον ουσιαστικότερο από όλους τους παράγοντες που πρέπει να έχουμε υπόψη μας όταν κάνουμε κάτι για την διασκέδασή/ψυχαγωγία μας. Την ασφάλεια.
Οταν λοιπόν δεις ότι φτάνει το αυτοκίνητο πλέον στα όριά του τότε ίσως να χρειαστεί βελτίωση σε κάτι.
Και ήδη σου προτάθηκε η αρχική. Τοποθέτηση κάποιου καλού χωμάτινου ελαστικού. Προσοχή όμως το καλό χωμάτινο ελαστικό δεν είναι το ψηλότερο και φαρδύτερο αλλά αυτό που με το πέλμα του θα αυξήσει την πρόσφυση σε επιφάνειες που έχουν μειωμένο συντελεστή τριβής.
Τα ψηλότερα και φαρδύτερα λάστιχα δημιουργούν πρόβλημα σε ένα αυτοκίνητο που ήδη οι περισσότεροι ισχυρίζονται ότι δεν "τραβάει" όσο θα ήθελαν.
Συμπληρωματικά τα φαρδυά λάστιχα προσφέρουν μόνο μειονεκτήματα στην πλειοψηφία των συνθηκών οδήγησης εντός και εκτός δρόμου με μόνες πιθανές εξαιρέσεις μερικά είδη λάσπης και χιονιού. Και εκεί και πάλι ένα στενό λάστιχο ξεφουσκωμένο όσο χρειάζεται μπορεί να συμπεριφερθεί το ίδιο και καλύτερα με ένα φαρδύ και φουσκωμένο.
----------------------
Από πλευράς αναρτήσεως οποιοδήποτε ψήλωμα πλέον του εργοστασιακού ύψους αλλάζει την συμπεριφορά του οχήματος προς το χειρότερο όσον αφορά την ευστάθειά του και το κέντρο βάρους του. Ιδίως τα "ψηλώματα" από ΚΑΙ τις +2 ίντσες και επάνω για να λειτουργήσουν σωστά ΑΠΑΙΤΟΥΝ εκτός από τα ελατήρια και τα αμορτισέρ και άλλες επεμβάσεις που ανεβάζουν το κόστος χωρίς να προσφέρουν τελικά κάτι πραγματικά ουσιαστικό.
Να θυμάσαι ότι στα Land Rover της γενιάς των δικών μας κανονικά πρέπει να αλλάζονται τα ελατήρια τουλάχιστον κάθε δεύτερη φορά αλλαγής των αμορτισέρ και ιδίως αν το αυτοκίνητο δουλεύει φορτωμένο και η ανάρτηση λειτουργεί συχνά στην πλήρη διαδρομή της τότε καλό είναι να αλλάζονται πάντα μαζί με τα αμορτισέρ καθώς στην ουσία αυτό που ταλαιπωρείται στo σύστημα αυτής της ανάρτησης και πραγματικά κουβαλάει το βάρος του οχήματος και του φορτίου του είναι τα ελατήρια και ΟΧΙ τα αμορτισέρ (εκτός και αν τοποθετηθούν αμορτισέρ διπλής ενεργείας που είναι και πραγματικά καλύτερα)
-------------------------------------
Αν λοιπόν πρόκειται να κάνεις κάτι στο αυτοκίνητό σου ίσως να είναι καλύτερα, μετά την ανανέωση της ανάρτησης αν αυτό χρειάζεται και όχι για να το ψηλώσεις, να επικεντρώσεις την προσοχή σου στην προστασία και την ενίσχυση του αυτοκινήτου σου.
Καλύματα στο εμπρός και το πίσω διαφορικό, μία ποδιά προστασίας στο τεπόζιτο (που είναι αρκετά εκτεθειμένα στα Disco), μία ποδιά προστασίας της πίσω μπάρας και του αμορτισέρ του τιμονιού ή ένα ζευγάρι ενισχυμένες μπάρες τιμονιού και τέλος ένας ενισχυμένος πισινός προφυλακτήρας (μιά και το Disco έχει πρόβλημα με τον μεγάλο πίσω πρόβολό του)
Και φυσικά δύο καλά σημεία αγκύρωσης/έλξης εμπρός και πίσω γιατί τα εργοστασιακά είναι απλώς για να ασφαλίζει το αυτοκίνητο σε πλατφόρμα ή να το τραβήξεις στον δρόμο.
Συγγνώμη για το μακροσκελές αλλά ελπίζω να βοήθησαν λίγο τα πιό πάνω.
Χαιρετώ