από pantg » 04 Μάιος 2007, 07:39
Δημήτρη γειά και πάλι,
Απλώς να προσθέσω στο δεύτερο σχόλιό σου ότι η Land Rover ΔΕΝ συστήνει την ρυμούλκηση τρέιλερ από Μpi για καθαρά εκτός δρόμου διαδρομές με απαιτήσεις.
Το θέμα είναι όμως ΠΟ'ΣΟΙ θα χρειαστούν να ρυμουλκήσουν ένα τρέιλερ σε πραγματικές εκτός δρόμου συνθήκες. Και δεν εννοώ ένα λασπωμένο δασικό δρόμο ή μία αρκετά σοβαρή ανηφόρα.
Για κανονικές εκτός δρόμου διαδρομές το τρέιλερ, ακόμη και για το Mpi ίσως να είναι η καλύτερη λύση γιατί μοιράζει το βάρος σε περισσότερους τροχούς και έτσι ελαφρώνει το "πάτημα" του αυτοκινήτου.
Για τους στενούς δρόμους υπάρχει η λύση της αφαίρεσης του τρέιλερ, πραγματοποίησης της μανούβρας και επανατοποθέτησής του.
Αλλωστε αν το τρέιλερ χρησιμοποιείται ως κέντρο συγκέντρωσης υλικών υποστήριξης μπορείς να το αφήνεις στην "Βάση", να κάνεις τις περιηγήσεις σου και μετά όταν αναχωρήσεις για άλλη "βάση" να το συνδέσεις, να ταξιδέψεις κ.ο.κ.
Οσον αφορά τις πλάγιες κλίσεις το μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι με βάση την προσωπική μου εμπειρία στις αντίστοιχες διαδρομές στο Billing το τρέιλερ γλυστρούσε πολύ λιγότερο από το φορτωμένο D110.
To μικρότερο βάρος του σε συνδιασμό με το ότι οι τροχοί του ΔΕΝ βγάζουν δύναμη αλλά απλώς μεταφέρουν δύναμη προς τα κάτω (φέρουν βάρος και όχι κίνηση και βάρος) το βοηθούσαν να μένει πολύ πιο απαθές στην πλάγια κλίση.
Εκει που όντως θέλει προσοχή είναι στις κατηφοριές όπου πρέπει να προσέχεις να μην "διπλώσει". Η γνωστή μέθοδος με το φρενάρισμα με τον κινητήρα και όχι με το πεντάλ και η χρήση γκαζιού όταν πάει είτε το αυτοκίνητο είτε το τρέιλερ να διπλώσει όμως έλυνε και αυτό το πρόβλημα (αν και δεν είναι ότι πιό αυτόματο πας να κάνεις το να πατήσεις γκάζι στην κατηφόρα)
Να επαναλάβω όμως, και ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου έδωσες, ότι στα Mpi δεν τραβάμε τρέιλερ όταν κάνουμε πολύ σοβαρό off-roading. Το θέμα όμως είναι πόσοι από τους χρήστες του φόρουμ πρόκειται να κάνουν πολύ σοβαρό off-roading.
Kαι φυσικά ότι πολύ σοβαρό off-roading ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΦΟΡΤΩΜΕΝΗ ΣΧΑΡΑ ΟΡΟΦΗΣ. Τοσο γιατί η σχάρα ΔΕΝ αντέχει το μεγάλο βάρος και τους κραδασμούς και τις γωνίες κλίσεις όσο και γιατί το μεγάλο βάρος στην σχάρα αλλάζει δραματικά το κέντρο βάρους με αποτέλεσμα την κάθετη αύξηση της πιθανότητας να έρθουμε τούμπα.
Αυτό άλλωστε είναι κάτι που είχε αποδειχθεί περίτρανα και στο Camel Trophy αφού ΚΑΘΕ χρονιά υπήρχαν επαναλαμβανόμενες τούμπες τόσο από Defenders όσο και από Discovery (πρωταθλητές οι Γιαπωνέζοι που τούμπαραν σχεδόν σε κάθε διοργάνωση με Discovery. Kαι έτσι για την ιστορία έχουμε και δύο τούμπες από ελληνικό πλήρωμα. Μία σε διοργάνωση και μία εκτός διοργανώσεως)
Χαιρετώ