Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΦΩΤΙΑ και προστασία

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

ΦΩΤΙΑ και προστασία

Δημοσίευσηαπό pantg » 01 Φεβ 2007, 08:00

Αγαπητοί φίλοι,

με αφορμή την αναφορά των φίλων Disco και GALILAIOS σε άλλη θεματική ενότητα για προσωπικές τους εμπειρίες με φωτιά σε αυτοκίνητο είπα να ανοίξουμε μία ιδιαίτερη ενότητα αναφέροντας σχετικές περιπτώσεις και το τί έχουμε αποφασίσει να κάνουμε για να προστατευτούμε σε τέτοια ανάγκη.

Ο υπογράφων είχε ένα παρόμοιο περιστατικό σε δικό του αυτοκίνητο.

Πιό συγκεκριμένα το 1989 (το θυμάμαι πολύ καλά γιατί ήταν τον χειμώνα πριν παρουσιαστώ στην Αεροπορία) στην ευθεία πριν την Λαμία και πηγαίνοντας στον Παρνασσό πήρε φωτιά από ηλεκτρικό βραχυκύκλωμα το Uno Turbo που είχα τότε.
Το κλιπ που κρατούσε το καλώδιο υψηλής τάσεως από την μπαταρία προς την μίζα έσπασε και το καλώδιο αυτό έπεσε επάνω στην πολλαπλή εξαγωγής. Το αποτέλεσμα ήταν να λυώσει, να βραχυκυκλώσει και να ανάψει.
Το άμεσο σύμπτωμα ήταν να σβύσει ο κινητήρας και να σταματήσει η παροχή κάθε ένδειξης καθώς και ρεύματος στο ταμπλό και στα άλλα συστήματα του αυτοκινήτου.

Μετά από ελάχιστο χρόνο από την διακοπή στην παροχή ρεύματος και στην λειτουργία του κινητήρα και ενώ πλέον το αυτοκίνητο απλώς κυλούσε μέχρι να σταματήσω είδα πρώτα στην αρχή λευκό καπνό ο οποίος μέχρι να σταματήσω (που το έκανα άμεσα πιά) έγινε μαύρος.

Αρπάζοντας με το ένα χέρι τον πυροσβεστήρα που είχα κάτω από το κάθισμα άνοιξα το καπώ και είδα ακόμη περισσότερο μαύρο καπνό και μικρές φλόγες στο πίσω μέρος του κινητήρα.
Με τον πυροσβεστήρα κατόρθωσα να σβύσω την φωτιά χωρίς άλλο πρόβλημα.
Τελικά οι ζημιές περιορίστηκαν σε μία μπαταρία, ένα καλώδιο υψηλής τάσεως και έναν κετσέ στο καπώ. Ούτε καν η μίζα δεν βραχυκύκλωσε.
Το Uno Turbo είχε προστατευτικό με μεταλλική επικάλυψη ανάμεσα στο μοτέρ και το αμάξωμα στα πόδια οδηγού και συνοδηγού (το bulkhead αγγλιστί ή μπουλμέ στην ελληνική ναυτική ορολογία) και έτσι δεν υπήρξε πρόβλημα με τις φλόγες από εκείνο το σημείο.

Μία τελικά ανώδυνη εμπειρία η οποία όμως από τότε με έχει κάνει να έχω μαζί μου τουλάχιστον δύο ΚΑΛΟΥΣ πυροσβεστήρες και σε θέση που έχουν οι επιβάτες (και ιδίως ο οδηγός) ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ τουλάχιστον σε έναν.

Το Uno ήταν δίπορτο και καθώς σηκωνόταν το κάθισμα άφηνε άπλετο χώρο από κάτω για να βιδωθεί η βάση του καθαριστήρα HALON 1 κιλού o οποίος έφτασε μεν αλλά αν η φωτιά ήταν σοβαρή δεν θα τα κατάφερνε μάλλον.

Στις καμήλες υπάρχουν από κατασκευής τους δύο πυροσβεστήρες τοποθετημένοι ο καθένας στο πλάι των καθισμάτων οδηγού και συνοδηγού οπότε με το που ανοίγεις την πόρτα έχεις άμεση πρόσβαση στον πυροσβεστήρα.

Αχρειάστοι να είναι αλλά καλό κάνει να υπάρχουν, να είναι σε καλή κατάσταση (έχουν ένδειξη πίεσης) και εκεί που είναι τοποθετημένοι δεν υπάρχει καθυστέρηση στο να βρεθούν.

------------

Μία συμβουλή που μου έδωσαν μετά, από την Πυροσβεστική που ήρθε (ναί συνέβει και αυτό καθώς περιπολικό που περνούσε από την άλλη λωρίδα ειδοποίησε) ήταν να μην ανοίγω το καπώ με το πρόσωπο και τα χέρια κοντά του καθώς σε περίπτωση σοβαρής φωτιάς είναι σίγουρο ότι οι φλόγες θα ξεπηδήσουν από το σημείο που θα ανοίξει το καπώ.
Κάτι που σίγουρα δεν είχα σκεφθεί εκείνη τη στιγμή και αν η φωτιά ήταν σοβαρή θα είχε σίγουρα δημιουργήσει πρόβλημα στην θεϊκή μου ομορφιά (όπως λέμε ΕΧΩ ΘΕΪΚΟ ΣΩΜΑ !!!!!!! ΤΟΥ ΒΟΥΔΑ )
(να αστειευθούμε και λίγο)

Χαιρετώ και καλό μήνα σε όλους
(ωραίο θεματάκι για καλό μήνα ε? Αφιερωμένο στο φίλο μου τον firelord, MΠΟΥΧΑΧΑΧΑΧΑ Ο ΜΠΑΜΠΟΥΛΑΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ)
pantg
 

ΦΩΤΙΑ και προστασία

Δημοσίευσηαπό vagelis » 01 Φεβ 2007, 08:12

Εγω παντα φροντιζω να πηγαινω βολτα με φιλους που εχουν πυροσβεστηρα στο αμαξι τους,μαλιστα μου εχει μεινει ενας στο χρεπι απ'την τελευταια φωτια και δεν θυμαμαι τινος ειναι.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό pantg » 01 Φεβ 2007, 08:29

Βαγγέλη καλημέρα,

ο πυροσβεστήρας είναι μάλλον σαν το σκάφος ε?

Λένε ότι το καλύτερο σκάφος είναι το σκάφος του φίλου σου.
Ετσι και με τον πυροσβεστήρα τελικά !!!!

(αστειεύομαι για τον πυροσβεστήρα αλλά συμφωνώ απολύτως με το του σκάφους καθώς δεν πολυαγαπώ και την θάλασσα <τα ψάρια και θαλασσινά είναι άλλο θέμα>)

Σοβαρά τώρα μιά και το συζητάμε πρέπει όσοι έχουμε Landies να ξέρουμε ότι τα αυτοκίνητά μας έτσι και ανάψουν σοβαρά δεν σβύνουν εύκολα.

Πιό συγκεκριμένα το κράμα αλουμινίου από το οποίο αποτελούνται κατά μεγάλο μέρος τα αυτοκίνητά μας περιέχει αρκετά μεγάλο ποσοστό μαγνησίου.

Θα ξέρετε ότι ο λόγος που στα πρώτα Landies χρησιμοποιήθηκε αλουμίνιο ήταν πρώτον γιατί το αλουμίνιο ήταν άμεσα διαθέσιμο σε φύλλα μετά το τέλος του πολέμου, αντίθετα από το σίδερο και το ατσάλι και δεύτερον γιατί ήταν ελαφρύ.
Υπήρχε σε μεγάλες ποσότητες γιατί το χρησιμοποιούσαν για την κατασκευή αεροσκαφών στον πόλεμο και έτσι με την λήψη του πολέμου πολύ απλά βρέθηκε έτσι η λύση για να ντυθούν τα αμαξώματα των Landies.

Tο υψηλό ποσοστό μαγνησίου στο κράμα του αλουμινίου λοιπόν είναι που κάνει και τα αυτοκίνητά μας εξαιρετικά εύφλεκτα έτσι και ανάψουν σοβαρά.
Και φυσικά αν έχετε δει καμμένο Landy θα έχετε προσέξει ότι μένει στην ουσία ο σκελετός τους και μία λίμνη από λυωμένο αλουμίνιο από κάτω.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 01 Φεβ 2007, 09:28

Πυροσβεστήρες λοιπόν αδερφές μου, όχι τους πιο φθηνούς που θα βρείτε, απαραίτητα με μανόμετρο για να μπορείτε περιοδικά να τους ελέγχετε και τοποθετημένους σε μέρος με άμμεση πρόσβαση.
Εύγε αγαπητέ Παντελή για το εύστοχο θέμα!
Κόντεψα και εγώ να την πατήσω με το θέμα του καπώ μια φορά προσπαθώντας να σβήσω ένα feroza στο υπόγειο parking του Σκλαβενίτη στην Χαλκιδώνα όπου οι υπάλληλοι που βρίσκονταν εκεί δεν ήξεραν που είναι οι πυροσβεστήρες !!!!
BE NICE, IT'S NICE TO BE NICE!!
dimitrios
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 08:17
Τοποθεσία: Αγιος Δημητρης

Δημοσίευσηαπό pantg » 01 Φεβ 2007, 10:30

Φίλε dimitrios καλημέρα και καλό μήνα. Καλό μήνα και σε όλους στο φόρουμ φυσικά,

Αντίστοιχη ιστορία αλλά όχι με Feroza αλλά με δίσκο με γλυκό φλαμπέ και όχι σε γκαράζ αλλά στο Intercontinental είχε τυχει και στον υπογράφοντα.
Ευτυχώς ΕΤΥΧΕ και υπήρχε πυροσβεστήρας πολύ κοντά στην θέση που καθόμουν.
Πάντως είναι εξαιρετικά ευχάριστο ότι τα σύγχρονα υλικά ταπετσαρίας και οι μοκέτες είναι όντως πυράντοχες και δεν ανάβουν εύκολα.
Μακάρι να γινόταν το ίδιο και με το Birmibright (το κράμα αλουμινίου στα landy μας δηλαδή)


Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό disco » 01 Φεβ 2007, 11:09

Κάποτε παρα λίγο να χάσω ένα Φορδ Τρανσιτ , όταν γυρνώντας από νυχτερινή έξοδο έσπασε ο πλαστικός παπας και έπεσε πάνω στην πολλαπλή, όσο όμως ήμουν σε κίνηση αυτό καιγόταν και έλιωνε γύρο από την πολλαπλή, ο αέρας που έμπαινε από την μάσκα δεν το είχε αφήσει να φουντώσει. Μόλις σταμάτησα έξω από το σπίτι και λίγο πριν κλείσω την πόρτα πίσω μου είδα ένα Φορδ να φλέγεται. (Και το περίεργο ήταν ότι δεν μύριζε το κώλοπράγμα.)

απέναντι μου, έξω από το σπίτι του γείτονα υπήρχε μια σωλήνα που έπλενε το αυτοκίνητο του ο άνθρωπος (αρκετά σπάνιο), τυχερός ήμουν.

Από τότε πάντα έχω 2 πυροσβεστήρες μαζί μου .

Πρόσφατα πριν κανένα δυο χρονια έσβησα μια μικρή φωτιά στο βουνό η οποια εκεί που άρχισε το μονο σίγουρο ήταν ότι θα καιγόταν ολόκληρο το βουνό. Να ένας ακόμα λόγος που πρέπει να έχουμε πυροσβεστήρα. (κατά πασα πιθανότητα πρέπει να ήταν από κάποιο τσιγάρο που πέταξε κάποιος ασυνείδητος αλήτης, διότι ήταν πλάι στον χωματόδρομο)

Το αυτοκίνητο για μένα έχει λιγότερη σημασία αν καεί, από το να καεί ένα βουνό.
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 01 Φεβ 2007, 12:31

Παίρνω και 'γώ δεύτερο πυροσβεστήρα, τώρα...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Re: ΦΩΤΙΑ και προστασία

Δημοσίευσηαπό alp » 01 Φεβ 2007, 13:24

pantg έγραψε:Το Uno ήταν δίπορτο .........................για να βιδωθεί η βάση του ....................καθαριστήρα HALON 1 κιλού ....................


πάντα έναν καθαριστήρα μαζί μας φίλε γιατί η φωτιά θα τα κάνει όλα χάλια......... :lol: :lol: :lol:

ο δαίμων του .......δακτυλογραφείου ξανακτυπά :lol: :lol: :lol:

πέραν της πλάκας, πολύ σωστά τα λες.
Στους πυροσβεστήρες "κολλάει" η αρχή της μπύρας : 1 = κανένα
Άβαταρ μέλους
alp
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 369
Εγγραφή: 15 Σεπ 2004, 09:54

Δημοσίευσηαπό BLLAND2 » 01 Φεβ 2007, 18:44

Κατ΄αρχάς αυτοκίνητο χωρίς πυροσβεστήρα είναι έγκλημα α) λόγω νομοθεσίας & β) διότι προστατεύεις εκτός από το δικό σου αυτοκίνητο-οικογένεια -και τους άλλους.
Δεύτερον διαλέξτε πυροσβεστήρα εγκεκριμένο με όλες τις νέες (2005)προδιαγραφές για πυρκαγιές υγρών καυσίμων (έναν ξηρής σκόνης & έναν διοξειδίου του άνθρακα-προτιμώ το δεύτερο διότι δεν λερώνει!
Αν βρείτε ΗΑLON -διότι έχουν αποσυρθεί και χρησιμοποιούνται μόνο για στρατιωτικές και παρεμφερεί εφαρμογές- αγοράστε τον με κλειστά μάτια- το καλύτερο μακράν κατασβεστικό υλικό αλλά ατύχησε λόγω όζοντος!!!).
Τρίτον αναγομώστε όλους τους πυροσβεστήρες σας κάθε χρόνο είτε τους έχετε χρησιμοποιήσει είτε όχι, διότι τα μανόμετρα μπορεί να δείχνουν πίεση στην πράσινη -σωστή περιοχή όμως το κατασβεστικό υλικό μπορεί να απουσιάζει από το εσωτερικό για ΧΨ λόγους (πχ χρήση πυροσβεστήρα δεν σημαίνει πάντα και πτώση πίεσης στο μανόμετρο).
Αυτά τα ολίγα :D
Άβαταρ μέλους
BLLAND2
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2006, 20:12

Δημοσίευσηαπό GALILAIOS » 01 Φεβ 2007, 20:17

Όπως πολύ σωστά γράφτηκε από τον Παντελή, ΠΟΤΕ δεν ανοίγουμε το καπω σε περίπτωση φωτιάς κατευθείαν και σε πλήρη έκταση! Ανοίγουμε ελάχιστα, ίσα ίσα να μπορεί το ακροφύσιο του πυροσβεστήρα να κάνει αποτελεσματικά τη δουλειά του και πάντα, στοχεύουμε όχι τις φλόγες αλλά τη βάση της φωτιάς! Αν ανοίξουμε το καπω τελείως, σε περίπτωση σοβαρής φωτιάς, απλά το αμάξι θα αποτελέσει παρελθόν...Επίσης, κατά προτίμηση χρησιμοποιούμε πυροσβεστήρες CO2 ή αφρού γιατί οι πυροσβεστήρες ξηράς κώνεως (σκόνη) απλά θα αχρηστεύσουν την μηχανή (αν κάτι σωθεί από τη φωτιά).

Ακόμη, δεν αφήνουμε ποτέ αναπτήρες και γενικά οτιδήποτε εύφλεκτο στο αυτοκίνητο. Αν το χτυπήσει για λίγη ώρα απευθείας ο ήλιος, το αμάξι θα το βρούμε στάχτες.

Και φυσικά, καλό είναι -όπως παρατήρησε και ο disco- να έχουμε και το νου μας στο περιβάλλον. Η φύση είναι πάνω απ' όλα. Κι εμένα μου έτυχε να καλέσω την Πυροσβεστική για φωτιά κοντά στις Πρέσπες (στο χωριό Μελάς όπου και σκοτώθηκε ο Παύλος Μελάς -σύντομη ιστορική πληροφορία-), πάνω στο βουνό και ευτυχώς το πρόλαβαν...
"Τ' ωραιότερο τραγούδι που 'χω ακούσει
το είπε ένας καπετάνιος πρίν πεθάνει...
Το πιο ωραίο, είναι το επόμενο λιμάνι".
ΠΑΥΛΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ - Σπασμένη Πολυθρόνα, 2004
Άβαταρ μέλους
GALILAIOS
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 410
Εγγραφή: 04 Φεβ 2006, 20:21
Τοποθεσία: Συκιές, Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό disco » 02 Φεβ 2007, 10:20

BLLAND2 έγραψε: έναν διοξειδίου του άνθρακα-προτιμώ το δεύτερο διότι δεν λερώνει!



Μπράβο ΜΠΛΛΑΝΔ2!!!!

Ο ένας πρέπει να είναι τέτοιος.

Επίσης δεν χρειάζεται συντήρηση , αναγόμωση, λήξη ημερομηνίας και τα λοιπά.

Ίσος η καλύτερη επιλογή μιας και αφαιρεί το οξυγόνο και έχουμε άμεση "κατάπαυση του πυρός".
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

και κάτι ακόμα...

Δημοσίευσηαπό SI-SIII-Disco » 02 Φεβ 2007, 10:54

Καλημέρα σε όλους,
Σε συνεχεια των βοηθημάτων προτείνω και ένα ζευγάρι γάντια (αν όχι πυρίμαχα, απο χοντρό (όχι λάστιχο) υλικό) τοποθετημένο κοντά/μαζί με τον πυροσβεστήρα, για να μπορείτε να πιάσετε το καπό και να ανοίξετε (ειδικά το κλείστρο ασφαλείας).

Να είστε καλά,
Αλέξανδρος Παπαδόδημας
It's that Land Rover thing that you wouldn't understand!
SI-SIII-Disco
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 38
Εγγραφή: 23 Σεπ 2005, 02:22
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό BLLAND2 » 02 Φεβ 2007, 20:13

Όλοι οι τύπου πυροσβεστήρες χρειάζονται αναγόμωση μία φορά το χρόνο.
Για τους πυροσβεστήρες, τις παντός τύπου πυρκαγιές και γενικά τα μέτρα πυρασφάλειας θα μπορούσα να σας μιλάω για μήνες αλλά δεν είναι του παρόντος.
Άβαταρ μέλους
BLLAND2
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2006, 20:12

Δημοσίευσηαπό disco » 02 Φεβ 2007, 20:50

Είναι, πες τα.

Είσαι στο σωστό μέρος .

Δεν νομίζω ότι είναι άτοπο (εκ του τοπικ)
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

Δημοσίευσηαπό workshop_rover » 05 Φεβ 2007, 14:32

Με alfa romeo 33 1700cc και με τη βενζινη λιγο πριν τελειωσει. Πηγαινα για να φουλαρω, το βενζιναδικο 50 μετρα πιο περα.
Ρουφηξε αερα το σωληνακι που οδηγει το καυσιμο στην ηλεκτρικη αντλια, εφτασε ο αερας σ' αυτην, αυτη σπινθηρισε και εκανε μια μικροεκρηξη. Πεταξε το σωληνακι εξοδου προς τον κινητηρα, η αντλια στο μεταξυ συνεχιζε να δουλευει και να στελνει οση βενζινη ειχε το ρεζερβουαρ, στο δρομο. Φλεγομενη.
Τα υπολοιπα ηταν θεμα ταχυτητας αντιδρασεων. Εσβησα τη φωτια απο κατω με τον πυροσβεστηρα, αλλά ηδη ειχαν καει καποια καλωδια. Βραχυκυκλωσαν και να και η φωτια στον κινητηρα. Δευτερο πυροσβεστηρα δεν ειχα. Η αφαιρεση του πολου και ενας κουβας νερο απο καποιον χριστιανο εκαναν το θαυμα τους.
Διδαγμα: μην αφηνετε τη βενζινη σας να τελειωσει.
Και το αστειο.
Καποιος ειχε καλεσει την πυροσβεστικη.
Πιο 'κει, στην πλατεια, καποιος πουλουσε ελατα για στολισμα, και ειχε αναψει φωτια μεσα σε ενα βαρελι για να ζεσταινεται.
Οταν ηρθαν οι πυροσβεστες το αυτοκινητο ηδη το ειχα σβησει.
Ειδαν ομως τον καπνο απο το βαρελι, νομιζαν πως γι' αυτην τη φωτια τους καλεσαν και πηγαν και το γεμισαν με νερο :shock:
workshop_rover
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 489
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2006, 13:45

Επόμενο

Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 6 επισκέπτες

cron