Σε συνέχεια του τόπικ με τίτλο "OYX" περιγράφω λεπτομερώς τί ακριβώς έγινε, για να μαθαίνουν οι παλαιότεροι και να γλιτώνουν οι νεότεροι.
Το καλοκαίρι άλλαξα θερμοστάτη στο φριλάντερ μου με το νέο remote thermostat set (PCH001190) που περιλαμβάνει ένα σετ αντικατάστασης από κολάρα και έναν εξωτερικό θερμοστάτη κλεισμένο σε πλαστικό κέλυφος.
Το σετ ήταν γνήσιο ανταλλακτικό Land Rover και το προμηθεύτηκα από τον ελληνικό σύλλογο LandRover του Παντελή Γιαμαρέλλου που με τη σειρά του το προμηθεύτηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία ΚΕΔΟ Α.Ε.
Η αλλαγή αυτή έγινε εντελώς προαιρετικά στα πλαίσια μιας εξοντωτικής συντήρησης του αυτοκινήτου που ακολουθώ τα 2 τελευταία χρόνια.
3 μήνες μετά από την “αναβάθμιση” αυτή, από το κύκλωμα ψύξης άρχισαν να ακούγονται φυσαλίδες στην εκκίνηση και στο το συνεργείο μου είπαν οτι δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα και πως έχω απλά ευαίσθητο αυτί... (γεγονός)
Στο επόμενο 10ήμερο ξαφνικά το αντιψυκτικό χάθηκε και όταν το συμπλήρωσα το αυτοκίνητο δεν έπαιρνε μπρος.
Ήταν πιά γεγονός: το νερό είχε βρεί το δρόμο προς τα λάδια.
Στο συνεργείο μου είπαν για απροσδόκητο ρήγμα κυλινδροκεφαλής από υπερθέρμανση. Το κόστος αντικατάστασης με καινούργια, κοντά στα 2.000 ευρώ(!) σε μή εξουσιοδοτημένο. Επισκευάζεται πάραυτα αλλά κατά τους μετέπειτα ελέγχους και την παρακολούθηση διαπιστώνουμε έντρομοι 2 μάστορες και εγώ, οτι ο λόγος υπερθέρμανσης είναι ο νέος θερμοστάτης ο οποίος δεν ανοίγει ποτέ ενώ το αντιψυκτικό βράζει!!!
Αντικαθιστούμε τον αναβαθμισμένο θερμοστάτη με νέο, ο οποίος ευτυχώς ανοίγει κανονικά όταν η θερμοκρασία και η πίεση ανεβαίνει.
Φεύγω από το συνεργείο σοκαρισμένος από την καταπληκτική αξιοπιστία του θερμοστάτη που είχα βάλει το καλοκαίρι για να προστατέψω τον κινητήρα μου και φυσικά πιό άφραγγος απο ποτέ, νομίζοντας οτι η περιπέτεια τελείωσε με κόστος -απλά- ένα πρόωρο χριστουγεννιάτικο εορτοδάνειο.
Δυστυχώς από την επόμενη εβδομάδα πάλι φυσαλίδες ακούγονται στην εκκίνηση, πάλι στο συνεργείο και πάλι η ίδια απάντηση: “Έχεις ευαίσθητο αυτί”.
Φέυγω όντας σίγουρος οτι είναι θέμα χρόνου να ξανασκάσει το πρόβλημα.
Οι μέρες που ακολουθούν είναι απερίγραπτα εφιαλτικές, αφού απλά περίμενα να επιβεβαιωθώ με τον χειρότερο τρόπο.
Έτσι και έγινε. Εξαφανισμένο αντιψυκτικό, δυσκολία στην εκκίνηση, ρετάρισμα μετά.
Στο συνεργείο με γερανό!!
Την επόμενη στο συνεργείο το αυτοκίνητο παίρνει μπροστά κανονικά και μου απαντούν οτι έχω ψυχολογικά προβλήματα και ακούω παντού μπουρμπουλήθρες.
Βιάστηκαν. Γιατί μετά από μερικές ώρες το ίδιο το αυτοκίνητο τους διασύρει πίνοντας το αντιψυκτικό και αρχίζοντας τα ρεταρίσματα. Misfire στον 4ο κύλινδρο και απώλεια συμπίεσης.
Νερά στα μπουζί, νερά στα λάδια, λάδια στα νερά.
Πολλά, μικρά εγκεφαλικά.
Ο κινητήρας ανοίγεται εκ νέου για να διαπιστωθεί πως τα εμβολοχιτώνια από την προηγούμενη υπερθέρμανση έχουν ξεκολλήσει και απλά δεν έχουν ελεγχθεί.
Αφού κολλήθηκαν όπως έπρεπε στο μπλόκ και αφού συμπτωματικά μάθαμε οτι υπάρχουν διαθέσιμα όλα τα ανταλλακτικά αυτού του κινητήρα, (σκέτο μπλόκ, βάση εμβολοχιτωνίων, εμβολοχιτώνια, κάρτερ) και αντικαταστάθηκε η φλάντζα και οι βίδες ξανά, πήρα το αυτοκίνητο το οποίο τώρα λειτουργεί εξαιρετικά!
Το μόνο πρόβλημα είναι οτι τώρα έχω ξενερώσει με το αυτοκίνητο και με μερικούς ανθρώπους που πίστευα οτι ήταν μαζί μου.
Αυτό το ρήγμα δύσκολα επισκευάζεται.
Φυσικά κατά τη διάρκεια της ιστορίας υπήρξαν αρκετοί καλοθελητές που μου συνιστούσαν να αλλάξω κινητήρα (που φυσικά θα προμηθευόμουν από τους ίδιους) και όσο και αν φανεί περίεργο ο μάστορας μου δεν ήταν απο αυτούς. Επέμενε -και όχι μόνο χάρη στο φιλότιμο που αναμφισβήτητα τον διακατέχει- οτι η ζημιά επισκευάζεται άνετα, όπως και έγινε τελικά, χωρίς καμία χρέωση.
Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους φίλους λαντροβεράδες που βοήθησαν πραγματικά και ιδιαίτερα το Γιώργο (firelord) που αν και μακρυά, ήταν τόσο κοντά και μας βοήθησε όχι μόνο ψυχολογικά αλλά κυρίως έμπρακτα όλο αυτό το διάστημα της περιπέτειας.
Κατά τα άλλα, ο κολλημένος θερμοστάτης είναι εδώ και καιρό στα χέρια του Παντελή (pantg) ο οποίος ευγενικά μου έδωσε το τηλέφωνο του τεχνικού διευθυντή της ΚΕΔΟ Α.Ε κυρίου Πρινιωτάκη για να βγάλω άκρη, ο οποίος τεχνικός διευθυντής απουσιάζει επι μέρες σε αναρρωτική άδεια.
Περαστικά του και περαστικά μας.
Συνιστώ προσοχή στο χειρισμό τέτοιων καταστάσεων και μακρυά απο καλοθελητές.