Παναγιώτη γειά,
το Mpi λειτουργεί καλύτερα με 205 Χ 16.
Τα μεγαλυτέρου πλάτους ή ύψους λάστιχα αυξάνουν την κατανάλωση, μειώνουν την ροπή στους τροχούς (άρα το τράβηγμα και την δύναμη που έχεις για να προχωρήσεις), κάνουν το αυτοκίνητο πιό ευαίσθητο σε φαινόμενα υδρολίσθησης (aquaplanning) όταν το οδόστρωμα είναι βρεγμένο και επιπλέον κάνουν πιό δύσκολη τη ζωή σε συνθήκες που η εκτός δρόμου διαδρομή έχει γλύτσα.
Το 205 Χ 16 είτε αυξάνοντας την πίεσή του είτε μειώνοντάς την θα σε βοηθήσει σε περισσότερες συνθήκες από ότι ένα πιό φαρδύ λάστιχο.
Ο μόνος λόγος που το εργοστάσιο πρότεινε και προτείνει φαρδύ πέλμα είναι το ότι οι μαρκετινικοί επιμένουν σε κάτι τέτοιο καθώς οι αγοραστές αρέσκονται στο να βλέπουν τα αυτοκίνητα σαν παπουτσωμένους γάτους και όχι σαν εργαλεία που πρέπει απλώς να κάνουν την δουλειά τους με τον πιό αποτελεσματικό τρόπο.
Τα φαρδυά λάστιχα μπορεί να δείχνουν όμορφα αλλά δεν είναι λειτουργικά στις περισσότερες συνθήκες. Ενα φυσιολογικού πλάτους ελαστικό λειτουργεί καλύτερα σε πιό μεγάλο εύρος χρήσεων.
Αν τώρα αγοράζεις λάστιχα για να πας σε ειδικές συνθήκες τότε ίσως ένα πιό φαρδύ να λειτουργήσει καλύτερα αλλά αυτά συνήθως απαιτούν και άλλος πολύ δυνατότερους κινητήρες και πιό ενισχυμένα συστήματα μετάδοσης.
---------
Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΩΣ με την πρόταση του Βαγγέλη (vagelis) για τα αναγομωμένα.
Τα επώνυμα τέτοια λάστιχα έχουν την ποιότητα που διασφαλίζει την καλή και ασφαλή λειτουργία και απόδοσή τους.
Το συνήθως μαλακότερο υλικό στην γόμα τους τα κάνει μάλιστα σε μερικές περιπτώσεις (υγρή άσφαλτο κυρίως) να είναι καλύτερα και από τα καινούργια, μέχρι φυσικά να φαγωθεί και μερικές φορές ιδίως στα βαριά Landies αυτό συμβαίνει πολύ γρήγορα. Ακόμη πιό γρήγορα δε, αν οι πιέσεις λειτουργίας τους δεν είναι σωστές (και είναι εκπληκτικό το ότι τα περισσότερα Landies δεν είναι με σωστές πιέσεις στα λάστιχά τους).
-------------
Σαν τελικό συμπέρασμα αν σε ενδιαφέρει το τί θα έβαζα σε δικό μου Mpi (πράγμα που και είχα κάνει όταν είχα Mpi από το 1993 έως το 1998) η απάντηση του υπογράφοντος είναι η εξής.
1. Ενα σετ πέντε ελαστικών 80/20 (80% άσφαλτος, 20% χώμα) προσανατολισμένα και λίγο προς το χιόνι, σε διάσταση 205 Χ 16 (την εποχή εκείνη ήταν τα Michelen XMS 4X4 με τα οποία και είχε έρθει το αυτοκίνητο από το εργοστάσιο)
2. Ενα σετ 100% χωμάτινα αναγομωμένα PARMA με ρομβοειδή μπακλαβά ύψους 5 πόντων. Βούιζαν σαν τρελλά στην άσφαλτο, γλύστραγαν στο βρεγμένο όταν άρχισαν να φαγώνονται αλλά ήταν σαν να φορούσα ερπύστριες σε συνθήκες λάσπης. Πάλι σε διάσταση 205 Χ 16 αλλά λόγω ύψους ήταν περίπου σαν 7 Χ 16 όταν ήταν καινούργια.
Σε πιέσεις 28 εμπρος και 38 πίσω. Λιγότερο όταν ήθελα περισσότερο πλάτος ή περισσότερο όταν ήθελα να "κόβουν" και να βρίσκουν πρόσφυση κάτω από την "επιδερμίδα" του εδάφους.
----------------
Οσον αφορά τις αλυσίδες δεν υπάρχει πρόβλημα με το πλάτος, φτάνει να μην υπερβείς το 235 και να μην έχεις κάνει αλλαγές στο ύψος της ανάρτησης και να έχεις αλλάξει τα μαρκούτσια των φρένων.
Διαστάσεις αλυσίδων υπάρχουν για ΟΛΑ τα πλάτη και ύψη των ελαστικών. Απλώς πρέπει να αλλάξεις αλυσίδες.
Προσωπικά το χειμώνα προτιμούσα και προτιμώ να βάζω τα δρόμου ελαστικά με χειμερινό προσανατολισμό και ΠΑΝΤΑ αλυσίδες όταν έχεις πέσει χιόνι παλαιώτερο από 24 ωρών (άρα έχει αρχίσει να πιάνει πάγο)
Χαιρετώ