από pantg » 26 Οκτ 2006, 08:51
Φίλε alefantos,
κοτζάμ προπονητής και ρωτάς τους παίκτες, τους παράγοντες και τους θεατές για το τί θα κάνεις? (αστειεύομαι)
-------------
σοβαρά τώρα,
Το NIVA είναι όντως πιό μικρό από πλευράς χώρων αλλά το θέμα του θορύβου προσωπικά το είχα καταπολεμήσει αποτελεσματικά από το 1983.
Καλύτερης ποιότητας και μεγαλύτερης κάλυψης ηχομόνωση και επίσης γέμισμα των εγκαρσίων δοκών (το ψευδοσασσί που έχει) με πολυουρεθάνη και μετά καλό σφράγισμα στις τρύπες που έχουν οι δοκοί για να μην τραβήξει υγρασία. Σίγουρα τώρα υπάρχει και υλικό για να τις γεμίσεις που ΔΕΝ θα τραβάει υγρασία.
---------
Επειδή όμως σε ενδιαφέρει και το Disco σου δίνω μερικές πληροφορίες σε ότι μπορώ να βοηθήσω.
1. Αν σε ενδιαφέρει η λάσπη τότε το Disco (όπως και τα περισσότερα Landies) δεν είναι η καλύτερη των επιλογών σου. Για την λάσπη θέλεις κάτι ελαφρύ και μικρό. Αν σε ενδιαφέρει απλώς να μπορείς να περνάς από σχετικά λασπωμένα κομμάτια τότε εντάξει. Αλλιώς η λάσπη είναι μεγάλος σου εχθρός και θα πρέπει πάντα να ταξιδεύεις μαζί με κάποιον φίλο με εργάτη ή ιμάντες (ή να έχεις δικό σου εργάτη, σταθερό ή φορητό) για την πολύ μεγάλη πιθανότητα του να κολλήσεις μέσα στη λάσπη.
Το αυτοκίνητο είναι βαρύ (2 τόννους και βάλε αν είναι φορτωμένο) και ότι και να κάνεις αν πάει μόνο του και χωρίς προετοιμασία του εδάφους θα κολλήσει (αν μιλάμε για λάσπη και όχι για απλά λασπωμένο εδάφος)
2. Οποιο από τα δύο μοντέλο (1989 έως και 1994= 200 ή 1995 έως και 1998= 300) αν προτιμήσεις και τα δύο καλύπτουν τις ανάγκες που ανέφερες πιό επάνω ότι έχεις θέσει σαν στόχους για να καλύψεις (εύκολο και σχετικά αθόρυβο ταξίδι με 120/140 χαω και χώρο για 4 άτομα και τις αποσκευές/συμπράγκαλα)
Απλώς τα της πρώτης γενιάς έχουν λιγότερο σύγχρονη εμφάνιση τόσο έξω όσο και μέσα, δεν έχουν αντιστρεπτικές, έχουν κιβώτιο με λίγο καλύτερη αίσθηση, τραβάνε σχετικά λιγότερό αλλά έχουν ελαφρώς μειωμένη τελική και λίγο περισσότερο θόρυβο. Οι πιό μικρές τεχνικές λεπτομέρειες είναι λίγο περισσότερες αλλά κρατάμε κάποιο βαθμό συντομίας εδώ.
3. Τα 100.000 χλμ είναι λίγα πλέον για αυτοκίνητα δεκαετίας και βάλε. Αν σου εμφανίζουν κάτι τέτοιο μάλλον τα έχουν "πειράξει" στο κοντέρ τους.
Τώρα όσον αφορά τα συνηθισμένα προβλήματα
α. τζόγοι στο σύστημα μετάδοσης. Συνήθως θέμα κιβωτίου ταχυτήτων ή/και κεντρικού διαφορικού
β. Διαρροές. Συνηθισμένο φαινόμενο σε όλα τα Landies. Εντοπίζονται κυρίως στο γκρουπ του τιμονιού και θεραπεύεται είτε με απλο συμπλήρωμα του υγρού του υδραυλικου τιμονιού, είτε με επισκευή του γκρουπ (αν είσαι τυχερός και δεν έχει "αρπάξει" ο μεσαίος άξονάς του, είτε με αλλαγή με καινούργιο ή ανακατασκευασμένο. Περίμενε από 650 έως περίπου 1000 Ευρώ για το ανακατασκευασμένο ή το καινούργιο (συνήθως το καινούργιο ξεπερνά τα 1000 αλλά υπάρχουν και προσφορές συνήθως. Η επισκευή κυμαίνεται περίπου στα 300 + ευρώ.
Για διαρροές επίσης πρέπει να κοιτάξεις το μοτέρ (στην περιοχή των πλαϊνών της κυλινδροκεφαλής, εμπρός και πίσω από τον στρόφαλο για λάδι και στην περιοχή του airflow (για τα Μpi) ή της πολλαπλής εισαγωγής (V8), του ψυγείου και του δοχείου διαστολής για νερό/paraflu.
Eπίσης και τα διαφορικά στα σημεία που στερεώνονται οι κεντρικοί άξονες και στο κεντρικό διαφορικό να κοιτάξεις και το κουτί του γενικότερα καθώς αυτοκίνητα με ανύψωση στις +2 ίντσες (και τις +2 ίντσες) και πάνω συνήθως εμφανίζουν ραγίσματα στο κουτί λόγω των κραδασμών που δημιουργούνται από την διαφορετική γωνία περιστροφής κυρίως του εμπρός κεντρικού άξονα (αυτούς τους κραδασμούς τους γνωρίζεις άλλωστε και από το ΝΙVA το οποίο τους έχει από το εργοστάσιο)
γ. Σκουριές, κάτω από τον συμπλέκτη και την αντλία του φρένου, στις βάσεις των πίσω θόλων κοντά και κάτω απο την κλειδαριά της πόρτας, στις βάσεις και κάτω από τους μεντεσέδες στις εμπρός πόρτες (στη γωνία με το μαρσπιε), στην ταβέρσα κάτω από το πλαστικό καπάκι μεταξύ πίσω προφυλακτήρα και αμαξώματος, στο δάπεδο του πορτ μπαγκαζ, στην οροφή (κυρίως επάνω από το παρ μπριζ), στον χώρο τοποθέτησης της μπαταρίας.
δ. Για τα αυτοκίνητα πρώτης γενιάς ρίξε μιά ματιά και στις βάσεις των καθισμάτων αν ο πωλητής έχει τα κιλάκια του.
Από ανταλλακτικά υπάρχουν σε αφθονία και σε τεράστια ποικιλία τιμών όπως επίσης υπάρχει πάντα και η δυνατότητα αντικατάστασης του προβληματικού μέρους με άλλο πιό βελτιωμένο. Το θέμα είναι τί σου χαλάει, τι θέλεις να δώσεις και τί θέλεις να κάνεις.
Γενική η απάντηση αλλά γενική και η ερώτηση.
Ενδεικτικά λοιπόν σου ανέφερα ήδη για το γκρουπ του τιμονιού.
Για κιβώτιο ταχυτήτων υπολόγισε γύρω στα 900 με 1000 ευρώ για ανακατασκευή από Ελλάδα. Κεντρικό διαφορικό από 750 Ευρώ για μεταχειρισμένο. Αξονας εμπρός ή πίσω γύρω στα 500 με 650 Ευρώ.
Δίσκοι και τακάκια φρένων σε τεράστια ποικιλία τιμών, προδιαγραφών και εκδόσεων (απλοί, αεριζόμενοι, απλοί ή αεριζόμενοι τρυπημένοι, απλοί ή αεριζόμενοι τρυπημένοι και χαραγμένοι. Αρχίζουν από περίπου 60 Ευρώ ο ένας και τελειώνουν ενδεικτικά στα 200+ ευρώ πάλι ο ένας) Το ίδιο για τα τακάκια.
Αμορτισέρ (κάτι που ξέχασα να σου αναφέρω και σχεδόν πάντα θέλει αλλαγή ΜΑΖΙ με τα ελατήρια τα οποία ενώ αποτελούν σχεδόν το πιό σημαντικό σημείο της ανάρτησης ενός Landy σχεδόν ποτέ δεν αλλάζονται αν και πρέπει). Και πάλι σε τεράστια ποικιλία και τιμές όπως και τα ελατήρια.
Ενδεικτικό κόστος αλλαγής με κάτι πολύ καλό από συμβατικά αμορτισέρ (χωρίς ξεχωριστά ρεζερβουάρ ή αγωνιστικών προδιαγραφών ή πολλαπλές ρυθμίσεις) και ελατήρια κανονικού ύψους και λίγο μεγαλύτερης σκληρότητας αλλά ποιότητας που δεν θα αφήσει να πέσουν σε ένα χρόνο (γιατί υπάρχουν και αυτά αν και είναι παμφθηνα) περίπου στα 850 με 950 Ευρώ.
--------
Τα παιδιά και οι παππουδογιαγιάδες θα το λατρέψουν στα ταξίδια.
Εσύ και η αγαπημένη σου (είδες δεν έγραψα σύζυγος για να μην σε περιορίζω....) θα το αγαπήσετε όταν θα ταξιδεύετε μόνοι σας.
Από πλευράς συντήρησης, αν πιάνουν τα χέρια σου, μπορείς να κάνεις πάρα πολλά πράγματα και μόνος σου. Το εγχειρίδιο του συνεργείο υπάρχει δωρεάν σε ψηφιακή μορφή για τα αυτοκίνητα γενιάς "300". Με αυτό μπορείς να "σκαλίσεις" αρκετά και τα της προηγούμενης γενιάς.
Για αυτά υπάρχει μόνο σε τυπωμένη ή σε κλειδωμένη (δεν αντιγράφεται δυστυχώς) ψηφιακή μορφή αλλά όχι δωρεάν.
Αν σε βολέψει είναι αυτοκίνητο που θα το δώσεις με την διαθήκη σου στο παιδί ή το εγγόνι σου.
Ελπίζω να μην σε ζάλισα.
Αν θέλεις οτιδήποτε άλλο πάρε τηλ. στο 22950 37637 ή στο 6944 579911
Χαιρετώ