από pantg » 15 Ιουν 2006, 20:54
Ακούσατε, ακούσατε και το πιό προσφατο νέο για το τί φταίει στα μοτέρ 1.9 Κ series.
(Γιώργο "firelord" αυτό προέρχεται από αξιόπιστη πηγή, τον φίλο μου τον Mark, γνωστός και του Julian, καθώς όλοι είμαστε από τις παλαιές καραβάνες του CTOC και οι δυό τους είχαν, ο Mark ακόμη έχει, από ένα Freelander ex CT 1998)
To γράφω σε πλήρη ανάπτυξη στα αγγλικά πιό κάτω.
Σε περίληψη αναφέρει ότι το πρόβλημα τελικά οφείλεται στα εμβολοχιτώνια τα οποία λόγω διαστολής του μπλοκ γλυστράνε και αφήνουν χώρο κενό ανάμεσα στο εμβολοχιτώνιο, την κεφαλή και την φλάντζα οδηγώντας τελικά αρχικά την φλάντζα και μετά και το ίδιο το μπλόκ (αν έχει γλυστρήσει το εμβολοχιτώνιο) στον παράδεισο των πεθαμένων εξαρτημάτων Land Rover. Τελικά αυτό συνάδει απολύτως με το ότι σε πολλές περιπτώσεις το φαινόμενο την καμένης φλάντζας επαναλάμβάνεται σε τακτική βάση όταν αρχίσει και με το ότι σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει βλάβη και στο μπλοκ.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ
OK... I'll try & explain what the problems is.
Firstly, I just have to say: IT IS NOT A HEAD GASKET PROBLEM!!!
Phew, now that I've got that off my chest... : )
It's a lot easier explaining with pictures but here goes:
The 1.8 K series engine has cylinder liners that are supported within the
engine block by a step. Thing is, the amount of liner that is in contact
with the 'step' is VERY small! This is where the problems lie....
When the engine warms up, things start expanding... Normally, when the heat
through the engine is constant, there isn't usually a problem. The problem
comes when it gets too hot, the block expands too far and the cylinder
liners drop.... (This is what makes it look as though the head gasket has
failed!)
OK... At this point you're probably thinking things like: "Well, mine never
over heated and it still failed..." Or... I've had the LandRover cooling
system 'fix' and it still...."
Well, you see, this heat problem isn't just down to what's going on inside
the engine... It's about what's going on outside the engine too. External
sources, such as exhaust manifolds, cause localised "hot spots". Lack of
airflow past the engine doesn't help either. Couple all of that together
with the very fine tolerances that they're working to with this cylinder
liner and you've got a recipe for major problems ahead!!!
Any questions so far?
This problem isn't just limited to the Freelander, it also affects the MGF &
Elise! These cars also use the K series engine and failures are common, they
also compound the problem by having a very cramped engine bays.
Finally... It's not all doom & gloom as I have found someone with a proper
solution to the problem (other than fitting a TD4). It involves a lot of
machine work on the engine block but when done it is sorted for good! The
only problem is that this guy is in New Zealand and hasn't brought it into
the UK yet.....
ΤΕΛΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ.
Να σημειώσω ότι ο Μark αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην Νέα Ζηλανδία έχοντας φύγει από την Αγγλία εδώ και κάτι μήνες μαζί με την οικογένειά του. Ετσι και έμαθε για την λύση που αναφέρει.
Μην απελπίζεστε πάντως οι Freelanderάδες καθώς το ίδιο στην ουσία πρόβλημα υπήρχε και υπάρχει και στα 4.0 και 4.6 μοτέρ, με τα εμβολοχιτώνια να γλυστράνε. Εδώ και λίγο καιρό μόνο έχει αρχίσει να υπάρχει κάτι αντίστοιχο με εμβολοχιτώνια που έχουν "χείλος" στο επάνω μέρος και τοποθετούνται και σε παλαιά μπλόκ με την κατάλληλη διαδικασία "σκαψίματος" του μπλόκ.
Ιδίως στα 4.6 λόγω κακής χαρτογράφησης και της τακτικής των οδηγών τους να βασίζονται στην αυξημένη ροπή χαμηλά και λόγω της αυτοδιόρθωσης του injection με τους αισθητήρες για τα πειράκια πολλά μοτέρ λόγω χαμηλών στροφών ή φτωχού μείγματος (αυξημένη θερμοκρασία καύσης και καυσαερίων μέσα στον χώρο των πιστονιών ιδίως στα πίσω πιστόνια) το φαινόμενο των αναμένων κυλινδροκεφαλών και των ραγισμένων/ανοιγμένων μπλόκ ήταν και είναι πολύ συχνό.
Κάτι σαν τα K series 1.8.
Xαιρετώ