ekarpod έγραψε:Από όσο γνωρίζω εγώ, η σουπερ τα τελευταία χρόνια στην ελλάδα ΔΕΝ περιέχει μόλυβδο, περιέχει άλλα υποκατάστατα και ΔΕΝ καταστρέφει καταλύτες αν μπεί κατά λάθος. Δεν ξέρω τι συμβαίνει παγκοσμίως, μπορείτε να το ψάξετε οι ενδιαφερόμενοι...
Εγώ ρώτησα για τα σύγχρονα diesel τα οποία αν πάρουν παλαιό πετρέλαιο με θείο κλπ κατστρέφουν τάχυστα τις τρόμπες πετρελαίου και δεν πήρα απάντηση, ειδικά από τον Παντελή που έχει επαφή με την περίπτωση.
Μανώλη γειά,
δεν μπορώ να πω ότι έχω παρακολουθήσει ιδιαίτερα τα περί των βενζινών οπότε να μην μιλάω για πράγματα που δεν γνωρίζω.
Αναφορικά με τα πετρέλαια όμως μιά και το έθιξες η κοινά αποδεκτή άποψη είναι ότι στα σύγχρονα ντήζελ δημιουργείται πρόβλημα ακριβώς επειδή δεν υπάρχει το θείο.
Το αρκετά ύπουλο στοιχείο αυτό λειτουργούσε όπως ο μόλυβδος για τις βενζίνες, λιπαίνοντας στην ουσία την αντλία. Από την άλλη πλευρά όμως το θείο με την εξαγωγή του στην ατμόσφαιρα μεταμορφώνεται σε θειϊκό οξύ με τα γνωστά καταστροφικά αποτελέσματα. ΟΜΩΣ και όσο μένει μέσα στον κινητήρα παθαίνει ακριβώς το ίδιο. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που στα πετρελαιοκίνητα, ιδίως παλαιότερα ΕΠΙΒΑΛΛΟΤΑΝ η αλλαγή των λαδιών του κινητήρα τόσο συχνά.
Η δραστική μείωση του θείου στο πετρέλαιο κίνησης (και θέρμανσης) έχει σαν αποτέλεσμα την ελλειπέστερη λίπανση των παλαιοτέρων μηχανικών αντλιών (πράγμα που αντιμετωπίζεται ευκολότατα με λίγο λάδι φαγητού ακόμη και φιλτραρισμένα τηγανόλαδα και όχι αποκλειστικά με λάδι κινητήρα ή ΑΤF).
Oι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες, από όσο έχω διαβάσει, καθώς δεν τους αγαπώ, απαιτούν και διαφορετικές προδιαγραφές σε κετόνες, ρευστότητα, σημείο γελοποίησης (gel) σε χαμηλές θερμοκρασίες κλπ.
Νομίζω όμως πως το πετρέλαιο με αυξημένα ποσοστά θείου δεν θα τους δημιουργεί πρόβλημα καθώς ΟΛΑ τους τα ελαστικά, εύκαμπτα μέρη είναι φτιαγμένα από υλικά που δεν βλάπτονται από οξεά.
Ισως να μπορούσα να σου πω κιόλας ότι προσωπικά πιστεύω (προσωπική εκτίμηση αυτή) πως μπορεί να είναι και ανθεκτικότεροι από τους κινητήρες με τις παλαιές μηχανικές αντλίες και ελαστικά μέρη από λάστιχο ή καουτσούκ ή μείγματα αυτών.
Ο λόγος που στο αναφέρω αυτό είναι γιατί το λεγόμενο βιολογικό ντήζελ για να παρασκευασθεί χρειάζεται ΚΑΙ ποτάσα (έχω φτιάξει στο σπίτι και έχω χρησιμοποιήσει στις καμήλες εδώ και χρόνια. Εισαι στο φόρουμ καιρό και θα θυμάσαι τις αναφορές και τις καταχωρήσεις για τα τηγανόλαδα και το βιολογικό ντήζελ που έφτιαξα προ τριετίας <?>)
Η ποτάσα λοιπόν είναι εξαιρετικά ύπουλο και καυστικό χημικό άρα κατά την ταπεινή μου άποψη τί κέρδος υπάρχει από το βγάζουμε το θείο από το κανονικό πετρέλαιο και να βάζουμε ποτάσα στο βιολογικό? (ναι ξέρω την μείωση στο μονο & διοξείδιο του άνθρακα καθώς και το ότι το βιολογικό ντήζελ είναι ανανεώσιμη πηγή ενέργειας)
Ομως για την ποτάσα έχεις ακούσει ΤΩΡΑ κάποιον να λέει κάτι? Θα την θυμηθούν όταν θα περάσει η μόδα του βιολογικού ντήζελ (που άρχισε να έρχεται και στην Ελλάδα) και θα έρθει και εδώ το GTL (διαβάσαμε ήδη για αυτό)
Τέλος πάντων τα πράγματα είναι πολύ μπερδεμένα αλλά και πολύ απλά τελικά. Μπερδεμένα στην χημεία και τα αποτελέσματά τους (οικονομικά και οικολογικά) αλλά πολύ απλά στα συμφέροντά τους (οικονομικά και γεωπολιτικά)
Χαιρετώ
Χαιρετώ