Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Κομμένο μπουζί

Τεχνικά θέματα Land Rover.

Re: Κομμένο μπουζί

Δημοσίευσηαπό workshop_rover » 30 Ιαν 2013, 21:27

Πράγματι. Απ' ότι φαίνεται, λίγο ακόμη αν κραρούσε το μέταλλο, θα ξεβίδωνε. Το "φτηνά" όμως ήταν ένα 50ρικο
workshop_rover
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 489
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2006, 13:45

Re: Κομμένο μπουζί

Δημοσίευσηαπό superspy » 30 Ιαν 2013, 22:54

Και θα σε ρώταγα πόσο ήταν το φθηνα...

Εντάξει μην παραπονιέσαι θα μπορούσε να ήταν χειρότερα :bricks:
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: Κομμένο μπουζί

Δημοσίευσηαπό player » 31 Ιαν 2013, 01:00

workshop_rover έγραψε:Πράγματι. Απ' ότι φαίνεται, λίγο ακόμη αν κραρούσε το μέταλλο, θα ξεβίδωνε. Το "φτηνά" όμως ήταν ένα 50ρικο

Ένα 50άρικο δεν είναι και πολύ φτηνά... [-X
Σε μια βίδα αν κοπεί το κεφάλι και αν ΔΕΝ είναι κολλημένη ξεβιδώνει εύκολα, γιατί απλά ΔΕΝ είναι πιά σφιγμένη, οι βόλτες δεν κοντράρουν στο κεφάλι, συνεπώς το ίδιο και στο μπουζί σου!
Συνήθως ξεβιδώνουν εύκολα!

Υ.Γ το όνομα μου είναι Χρήστος Δελλής
Άβαταρ μέλους
player
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: 24 Ιουν 2011, 17:19
Τοποθεσία: κερκυρα

Re: Κομμένο μπουζί

Δημοσίευσηαπό SUVord » 31 Ιαν 2013, 15:14

ekarpod έγραψε:
SUVord έγραψε:Το υλικό που ανέφερε ο Μανώλης και περιέχει ρινίσματα χαλκού δεν ενδείκνυτα αν η κεφαλή του κινητήρα σου είναι απο αλουμίνιο


Δεν το ήξερα και μέχρι τώρα έβαζα γράσσο χαλκού παντού (τακάκια, δύσκολες βίδες αλλά και στα μπουζί)...

Έχω από έναν φίλο μου και ένα γράσσο αλουμινίου, μήπως αυτό είναι κατάλληλο για τα αλουμινένια καπάκια

ή μιλάμε για τελείως διαφορετικό λιπαντικό ?


Σίγουρα και το γράσσο αλουμινίου κάνει για την περίπτωσή σου. Και το γράσσο με χαλκό είναι κατάλληλο μεν αλλα λόγω της τιμής του χαλκού δεν μπορεί να ξέρει κάποιος αν αυτό που αγοράζει είναι και το κατάλληλο για συγκεκριμένες εφαρμογές, ιδίως εκεί που αναπτύσονται μεγάλες θερμοκρασίες.
Κορυφαίο πάντως για τα μπουζί, ασχέτως με το υλικό της κυλινδροκεφαλής είναι το antiseize compound με νικέλιο ή μολυβδένιο, ανθεκτικότερα σε πολύ μεγαλύτερες θερμοκρασίες απο το αλουμίνιο ή το χαλκό.Το δυσάρεστο είναι οτι στα περισσότερα συνεργεία χρησιμοποιούν το ίδιο υλικό παντού, είτε οι θερμοκρασίες είναι της τάξης των 100 βαθμών Κελσίου ή φτάνουν και τους 300.
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Re: Κομμένο μπουζί

Δημοσίευσηαπό workshop_rover » 01 Φεβ 2013, 07:44

superspy έγραψε:Και θα σε ρώταγα πόσο ήταν το φθηνα...

Εντάξει μην παραπονιέσαι θα μπορούσε να ήταν χειρότερα :bricks:


Δεν παραπονιέμαι. Υπολόγισε και τη μετακίνησή του. Αυτός ήρθε, δεν του πήγα εγώ το αμάξι.
workshop_rover
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 489
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2006, 13:45

Re: Κομμένο μπουζί

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 01 Φεβ 2013, 09:16

player έγραψε:Σίγουρα και το γράσσο αλουμινίου κάνει για την περίπτωσή σου. Και το γράσσο με χαλκό είναι κατάλληλο μεν αλλα λόγω της τιμής του χαλκού δεν μπορεί να ξέρει κάποιος αν αυτό που αγοράζει είναι και το κατάλληλο για συγκεκριμένες εφαρμογές, ιδίως εκεί που αναπτύσονται μεγάλες θερμοκρασίες.


ευχαριστώ,

χρησιμοποιούσα ένα αμερικάνικο γράσσο οχαλκού που είχα αγοράσει πρίν 15+ χρόνια - όταν έμαθα ότι "χρειάζεται" σε σπειρώματα που δοκιμάζονται από θερμοκρασίες και οξειδώσεις...

στα μπουζί που αλλάζω κάθε 20k km περίπου στο αλουμινένιο καπάκι του V8, γινόταν λίγο σαν κόλλα, έχω την εντύπωση ότι το αλουμινίου που μου έδωσε ένας φίλος και έβαλα τα τελευταία χρόνια συμπεριφέρεται καλύτερα...

ΥΓ: ειδικά στα μουζί πάντως, έχω την εντύπωση ότι ελάχιστα συνεργεία βάζουν οτιδήποτε antiseize...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Re: Κομμένο μπουζί

Δημοσίευσηαπό superspy » 01 Φεβ 2013, 11:43

Μετά την επιτυχή έκβαση της "επέμβασης" θα πρέπει να τονίσουμε εδώ ότι...

ΜΗΝ ΣΦΙΓΓΕΤΕ τα μπουζί με όλη σας τη δύναμη, ειδικά στο αλουμίνιο.

Η ροδέλα που έχει στην κάτω πλευρά είναι κατασκευασμένη έτσι ώστε να συμπιέζεται και να "σφραγίζει" την επαφή.

Ενδεικτικά σε περίπτωση που έχετε δυναμόκλειδο:

M14 -> 20-30N ・m
M18 -> 30-40N ・m
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: Κομμένο μπουζί

Δημοσίευσηαπό SUVord » 01 Φεβ 2013, 15:25

superspy έγραψε:ΜΗΝ ΣΦΙΓΓΕΤΕ τα μπουζί με όλη σας τη δύναμη, ειδικά στο αλουμίνιο.


+1000 και όχι μόνο!
Σίδερένιες βίδες σε αλουμινένιες φωλιές, πάντα δεν βλάπτει το κατάλληλο antiseize, εκτός αν υπάρχει προστατευτική φλάντζα απο σίδερο, οπότε το antiseize δεν ενδείνυται.
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Re: Κομμένο μπουζί

Δημοσίευσηαπό workshop_rover » 01 Φεβ 2013, 23:41

ekarpod έγραψε:...ειδικά στα μουζί πάντως, έχω την εντύπωση ότι ελάχιστα συνεργεία βάζουν οτιδήποτε antiseize...


Τίποτα δεν βάζουν. Οι περισσότεροι μάλιστα δεν καθαρίζουν ούτε την έδρα που πατάει η ροδέλα στεγάνωσης
workshop_rover
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 489
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2006, 13:45

Re: Κομμένο μπουζί

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 04 Φεβ 2013, 11:40

ekarpod έγραψε:Μετά την επιτυχή έκβαση της "επέμβασης" θα πρέπει να τονίσουμε εδώ ότι...

ΜΗΝ ΣΦΙΓΓΕΤΕ τα μπουζί με όλη σας τη δύναμη, ειδικά στο αλουμίνιο.

Η ροδέλα που έχει στην κάτω πλευρά είναι κατασκευασμένη έτσι ώστε να συμπιέζεται και να "σφραγίζει" την επαφή.

Ενδεικτικά σε περίπτωση που έχετε δυναμόκλειδο:

M14 -> 20-30N ・m
M18 -> 30-40N ・m


είσαι σίγουρος ?

τα νούμερα μου φαίνονται τεράστια, στα μπoυζί πάντα σφίξιμο με το χέρι και κλειδί με μικρή λαβή για αποφυγή "λάθους",

υπολογίζω 1,5 κιλό περίπου στα "μεγάλα" μπουζί...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Re: Κομμένο μπουζί

Δημοσίευσηαπό superspy » 04 Φεβ 2013, 12:21

Είναι Ν/m όχι m/kg. 1 n/m * 0.10197=m/kg
Και γώ με το χέρι τα σφίγγω και μάλιστα ελάχιστα, ίσα να καταλάβω ότι "τσαλάκωσα" τη ροδέλα.

Για τις τιμές δες εδώ: http://www.globaldenso.com/en/products/ ... index.html
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: Κομμένο μπουζί

Δημοσίευσηαπό SUVord » 04 Φεβ 2013, 13:36

Της Denso ο πίνακας είναι ελλιπής και γι αυτό παραπλανητικός.
Τρία πράγματα είναι βασικά στο σφίξιμο των μπουζί.
1/ Και κυριώτερο. Είναι το μπουζί με τη ροδέλα, (non tarrered), ή χωρίς την ροδέλα, (tappered).
2/ Μαντεμένια κεφαλή ή αλουμινένια.
3/Μέγεθος της βόλτας, (thread size).

Παράδειγμα.Στο δικό μου κινητήρα με αλουμινένια κεφαλή και μπουζί χωρίς ροδέλα με βόλτες 14Μ οι προδιαγραφές υπαγορεύουν 15 N-m ροπή σφιξίματος, δηλαδή, χοντρικά 1.5 κιλό.
Πάντοτε τα μπουζί χωρίς ροδέλα απαιτούν πολύ λιγότερη ροπή.
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Re: Κομμένο μπουζί

Δημοσίευσηαπό SUVord » 04 Φεβ 2013, 13:43

Και μία ακόμη διευκρίνηση.
Η Ford στους περισσότερους κινητήρες της, μαντεμένιους ή αλουμινένιους, είχε μία εμμονή να χρησιμοποιεί μπουζί χωρίς ροδέλα, (tappered).
...και τα παρατράγουδα αρχίζουν οταν σε αυτούς τους κινητήρες βάλλεις μπουζί με ροδέλα ή και το αντίθετο.
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Land Rover Tech

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχει 1 επισκέπτης