Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

TD5 Tech

Τεχνικά θέματα Land Rover.

TD5 Tech

Δημοσίευσηαπό superspy » 05 Οκτ 2012, 14:51

Μοτερ, που τοποθετήθηκε σε Disco II και Defender TD5
5-Κύλινδρο σε σειρά, σχεδίαση Land Rover
Μαντεμένιο μπλόκ, αλουμινένια κεφαλή
Εκκεντροφόρος επικεφαλής που ενεργοποιεί και τους Injectors, κίνηση με αλυσίδα
Κυβικά 2493
Διάμετρος Χ διαδρομή 94χιλ Χ 71.1χιλ
Συμπίεση 19.5:1
Σύστημα διαχείρισης καυσίμου: Lucas Electronic Unit Injection
Στροβιλοσυμπιεστής Allied Signal GT20 turbocharger
Ισχύς: 112bhp - 91kw στις 4850στρ/λ (σε χειροκίνητες εκδόσεις) 136bhp (101kw) @ 4200στρ/λ σε αυτόματα
Ροπή: 300Nm @ 1950 στρ/λ - 340nm @ 1950 στρ/λ σε disco/αυτόματα

Κατασκευάστηκε από το 1997-2007 και είναι καθαρή σχεδίαση Land Rover (και όχι BMW όπως πολλοί παρασύρονται).
Κορυφαίο μοτέρ πολύ μπροστά στην εποχή του, ενώ ακόμα και σήμερα 15+ χρόνια μετά τη σχεδίαση του δείχνει τα δόντια του σε πολλά νεώτερα του.

Ιδιαίτερα αξιόπιστο, γερό και δυνατό με ελάχιστα μειονεκτήματα που επικεντρώνονται στην πολύ υψηλή πίεση λειτουργίας των injector που τους κάνει ευαίσθητους σε "σκουπίδια" και νοθευμένο καύσιμο.

Η μονάδα διαχείρισης που σχεδιάσθηκε πριν απο την επιβολή κανόνων OBDII στα πετρέλαια είναι και αυτή πολύ μπροστά και δέχεται επεμβάσεις αλλαγής χαρτογράφησης με απλό προγραμματισμό.

Αρκετά από τα μυστικά της μονάδας, βρέθηκαν με reverse engineering πάνω στο πρωτόκολλο επικοινωνίας και δυστυχώς ακόμα και σήμερα, αρκετά απο τα ισχυρά σημεία της μονάδας παραμένουν κρυφά.

Οχι όμως όλα :-)
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: TD5 Tech

Δημοσίευσηαπό superspy » 05 Οκτ 2012, 18:25

Σύντομα οι βελτιωτές άρχισαν να παρουσιάζουν χάρτες, στροβιλοσυμπιεστές, intercooler και άλλα καλούδια, ενώ σε αγωνιστικές εκδόσεις η ιπποδύναμη ανέβηκε στους 250 ίππους (αλλάγή λαδιών κάθε μέρα ή κάθε 1500 χιλιόμετρα όποιο... έρθει πρώτο.

Ένα απο τα βασικότερα εργαλεία που ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να έχει ένας οδηγός TD5 είναι και το θαυματουργό nanocom http://www.off-road.gr/article1631.html

με αυτό, πέρα απο το fun του θέματος, που έχει να βλέπεις όλες τις λειτουργείες του κινητήρα, την διάγνωση προβλημάτων, το ξεκλείδωμα των μονάδων διαχείρησης κ.α., έχεις και τη δυνατότητα να ανεβοκατεβάζεις χάρτες, όπως πχ του TD5 Alive http://www.off-road.gr/article1653.html

Με τον καιρό, σιγά - σιγά και οι απλοί "χρήστες" άρχισαν να ασχολούνται με το μοτεράκι τους και δημιουργήθηκαν και άλλες open source εφαρμογές : Td5 Open map suite http://luca72.xoom.it/td5mapsuiteweb/index.html

O Luca μάλιστα, που από ότι φαίνεται έχει "διασυνδέσεις" με τον ιταλό σχεδιαστή του nanocom, έχει πειραματιστεί αρκετά και με τους χάρτες, με την τελευταία του έκδοσης (V13 http://luca72.xoom.it/td5mapsuiteweb/fuel_maps.html ) να δουλεύει αρκετά καλά και μπορώ να πω σχεδόν σαν τον βελτιωμένο που φοράω τα τελευταία χρόνια απο τον TD5 Alive.
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: TD5 Tech

Δημοσίευσηαπό superspy » 05 Οκτ 2012, 18:36

Το θέμα του MAF ή airflow meter.
Είναι γνωστό ότι εσωτερικά στους τεχνικούς της land rover ο MAF θεωρείται "αναλώσιμο" με μέσο όρο ζωής τα 70.000 χλμ.
Η άστοχη γερμανική κατασκευή της Siemens "ξεραίνεται", κόβονται τα συρματάκια που έχει μέσα για την μέτρηση της ταχύτητας / όγκου αέρα και το σύστημα τα φτύνει.
Έχοντας το nanocom συνδεδεμένο πηγαίνοντας στην ένδειξη airflow, στο ρελαντί κανονικά θα πρέπει να έχει ένδειξη από 50-60 και στη συνέχεια στο δρόμο μπορεί να φτάσει και τα 650-700.
Η πρώτη ένδειξη ότι κάτι παει στραβά θα είναι αν τον δούμε να μένει κάτω από τα 50 στο ρελαντί, να μην ανεβάζει γενικά ή να σταματάει σε πλήρη φορτίο κινητήρα κάτω από τα 650.
Το μοτερ θα συνεχίσει να λειτουργεί, όμως δεν θα έχει μέτρηση αέρα και η γενική συμπεριφορά του θα είναι να «δουλεύει» πιο θαρρετά χαμηλά (λειτουργία η οποία συνοδεύεται από παραπετάσματα καπνού όταν το ζορίζεις με μια πάνω).
Η μη λειτουργία του MAF δεν θα βγάλει ένδειξη λάθους, αλλά θα πρέπει να μετρηθεί με διαγνωστικό για να διαπιστωθεί.
Εύκολα μπορείτε να δείτε πως θα συμπεριφέρεται ο κινητήρα, αν αποσυνδέσετε την φίσα του MAF (βρίσκεται πάνω στο μαυρο δακτύλιο πριν την είσοδο της τουρμπίνας).
Αξίζει να σημειωθεί, ότι λόγω πεπερασμένης δυνατότητας μέτρησης αέρα, στα βελτιωμένα μοτερ, -όπου και χρησιμοποιούνε και άλλους χάρτες- συνήθως τον αποσυνδέουν. Ο λόγος είναι ότι από ένα σημείο και πέρα αδυνατεί να δώσει σαφή ένδειξη του όγκου του αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα, καθώς όντας βελτιωμένος αυτό, ξεπερνά κατα πολύ τον αρχικό υπολογισμένο όγκο.

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, ο κινητήρας μπόρει να δουλέψει με τον MAF αποσυνδεδεμένο και μάλιστα να "πάει" και λίγο καλύτερα χαμηλά. Αυτό είναι ένα απο τα εύκολα τρικ για να βελτιώσεις την απόδοση, με αντίκτυπο πάντως στην κατανάλωση που θα πάρει την πάνω βόλτα (λογικό), ενώ αν έχεις όρεξη να πηγαίνεις συχνά πάνω από 1500-2000 μέτρα το μοτέρ δεν θα έχει σωστή μέτρηση αέρα και θα δουλευει πολύ πλούσιο.

Ο original maf φτάνει τα 140-150 ευρώ και οι ιμιτασιον από τα 35 ευρώ έως τα 120 ευρώ.
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: TD5 Tech

Δημοσίευσηαπό superspy » 10 Οκτ 2012, 15:49

H «αμαρτωλή» πλεξούδα...

Οι τεχνικοί της LR με στόχο να θωρακίσουν το μοτέρ στα νερά, τοποθέτησαν τους μηχανικόηλεκτρονικούς injectors μέσα στο εξωτερικό καπάκι της κεφαλής. Για τη λειτουργία τους, τα σήματα από την μονάδα διαχείρισης, μεταφέρονται με μια πλεξούδα.
Και ενώ οι τεχνικοί, φρόντισαν το σύστημα να είναι αεροστεγώς/υδατοστεγώς εξασφαλισμένο, το άτιμο το λάδι, βρήκε το δρόμο του και περνώντας μέσα από τα καλώδια (στην κυριολεξία) βρίσκει τη διαδρομή και μετά από κάποιες δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, καταλήγει... στη μονάδα διαχείρισης, που σιγά – σιγά πλημμυρίζει στο λάδι. Τα πρώτα συμπτώματα που παρουσιάζει το μοτέρ είναι ανεξήγητες αρρυθμίες, ενώ αν παραμεληθεί πολύ αρχίζουν να μην λειτουργούν.
Το πρόβλημα διορθώνεται με αλλαγή της εσωτερικής στο καπάκι πλεξούδας και καθάρισμα από το λάδι της μονάδας διαχείρισης.
Αν το λάδι έχει φτάσει μέχρι τη μονάδα, τότε μετά την αλλαγή με τη νέα πλεξούδα, θα χρειαστεί μερικούς ακόμα ελέγχους και καθάρισμα μια και το εναπομένων λάδι στο υπόλοιπο της πλεξούδας σιγά – σιγά θα καταλήξει εκεί.

Η εργασία της αλλαγής είναι απλή υπόθεση και μπορεί να γίνει ακόμα και «στο δρόμο» μια και το μόνο που απαιτείται είναι μια νέα πλεξούδα, ξεβίδωμα του βαλβιδοκάπακου ξήλωμα της παλιάς και τοποθέτηση της νέας πλεξούδας.
Κόστος από 45-50 ευρώ για ιμιτασιόν μέχρι 100 ευρώ για γνήσια.
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: TD5 Tech

Δημοσίευσηαπό player » 10 Οκτ 2012, 15:54

=D> =D> =D> =D>
Πολύ καλό και κατατοπιστικό πόστ!!!
Κάνε και ένα για V8!!!
Άβαταρ μέλους
player
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: 24 Ιουν 2011, 17:19
Τοποθεσία: κερκυρα

Re: TD5 Tech

Δημοσίευσηαπό fatman » 15 Οκτ 2012, 15:46

Το θεμα του MAF ειναι πονεμενη ιστορια,στο workshop manual αναφερει οτι το MAF χρησιμευει στην λειτουργεια της EGR.
Ενα MAF που δυσλειτουργει προκαλει περιεργα συμπτωματα που συνηθως αποδιδονται αλλου και αφου αλλαξεις διαφορα εξαρτηματα,αποσυνδεεις το μπριζακι και στρωνουν ολα.
Κυκλοφορησα με αποσυνδεμενο MAF για 2000+ χλμ,τα συμπτωματα που αναφερονται για πιο πολυ δυναμη χαμηλα-πιο ψοφιο ψηλα δεν τα παρατηρησα,δοκιμασα με καταλυτη και χωρις με 3 διαφορετικα προγραμματα στον εγκεφαλο,τελικα εβαλα καινουργιο MAF(siemens αυτη την φορα),δεν παρατηρησα καποια αξιοσημειωτη διαφορα αν και εχω κανει μονο 100 χλμ.
Γενικα αν το td5 σας κανει διακοπες σε καποιες στροφες (σαν κοφτης ενα πραγμα) και δεν ειναι διαπιστωμενα overboost,πριν αγορασετε καμια καινουργια αντλια κλπ,βγαλτε το μπριζακι!!
Εικόνα
Porject Jay,L318,L316,L319
Land Rover ...ειναι εθισμος..
Άβαταρ μέλους
fatman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1157
Εγγραφή: 03 Δεκ 2002, 21:15
Τοποθεσία: Οπου φθανει...η τσεπη μας.. :)

Re: TD5 Tech

Δημοσίευσηαπό fatman » 15 Οκτ 2012, 16:17

Πλεξουδα μπεκ χρειαστηκα αλλαγη στις 190.000 χλμ-πρεπει να ειναι και ρεκορ!!
Αλλαχτηκε οταν εψαχνα κατι περιεργα συμπτωματα(που εφταιγε τελικα το MAF) και ειχα βρει μια(ναι μια μονο) σταγονα λαδι σε ενα pin στην κοκκινη φισα του εγκεφαλου.
Εικόνα
Porject Jay,L318,L316,L319
Land Rover ...ειναι εθισμος..
Άβαταρ μέλους
fatman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1157
Εγγραφή: 03 Δεκ 2002, 21:15
Τοποθεσία: Οπου φθανει...η τσεπη μας.. :)

Re: TD5 Tech

Δημοσίευσηαπό fatman » 15 Οκτ 2012, 16:24

Αλλο προβλημα στο Td5,στο εργοστασιο κατα την συναρμολογηση "ξεχασαν" να βαλουν κολλα σπειρωματων στην βιδα του γραναζιου κινησης της αντλιας λαδιου,με καταστροφικα αποτελεσματα οταν η βιδα αποφασιζε οτι ειναι ωρα να αναπαυθει μεσα στο καρτερ,μπρρρ μακρια απο εμας(καλου κακου το'χα λυσει και το'χα πλακωσει στην loctite)..
Γενικα το μοτερ επιδεχεται μεγαλων βελτιωσεων αλλα με την ποιοτητα των πετρελαιων μας μην περιμενει καποιος να μην καπνιζει το μοτερ..
Εικόνα
Porject Jay,L318,L316,L319
Land Rover ...ειναι εθισμος..
Άβαταρ μέλους
fatman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1157
Εγγραφή: 03 Δεκ 2002, 21:15
Τοποθεσία: Οπου φθανει...η τσεπη μας.. :)

Re: TD5 Tech

Δημοσίευσηαπό aggelosg » 15 Οκτ 2012, 18:20

:bricks: δηλαδη γιατρε :-" να παρω αυτο το μαφ mopedsmile: ?
Άβαταρ μέλους
aggelosg
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 16 Δεκ 2009, 20:38
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Re: TD5 Tech

Δημοσίευσηαπό SUVord » 16 Οκτ 2012, 16:29

aggelosg έγραψε::bricks: δηλαδη γιατρε :-" να παρω αυτο το μαφ mopedsmile: ?


To MAF και όλοι οι αισθητήρες που έχουν να κάνουν με καύσιμο, αέρα και καυσαέρια αποτελούν παραμέτρους της close loop διακυβέρνησης του κινητήρα.Με το πεντάλ του γκαζιού σανίδα η διακυβέρνηση του κινητήρα περνά σε open loop και κανένας απο τους προαναφερθέντες αισθητήρες δεν έχει ουδεμία επίδραση, συνδεδεμένος ή αποσυνδεδεμένος.
Το πρόβλημα που παρατηρείται με τους περισσότερους MAF, τις περισσότερες φορές οφείλεται σε λάθος καθαρισμό του.
ΔΕΝ καθαρίζεται με σπρέϊ καθαρισμού καρμπυρατέρ ή εισαγωγής ούτε με οτιδήποτε, πλήν σπρέΙ καθαρισμού ηλεκτρονικών μερών κομπιούτερ αλα χωρίς να περιέχει λιπαντικό.
Οπως προανέφερε και ο Σπύρος ένα πρόγραμα παρακολούθησης και αλλαγής των παραμέτρων που επηρεάζουν τη λειτουργία του κινητήρα είναι απαραίτητο για σοβαρή εμπλοκή στα ενδότερα του θέματος.


ΚΙ ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ TATA ΕΧΟΥΝ ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΨΥΧΗ!!!
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Re: TD5 Tech

Δημοσίευσηαπό superspy » 18 Οκτ 2012, 15:17

Ευχαριστούμε κυριε "αλλόθρησκε" σιγά - σιγά θα αποκτήσεις "θέση" στο επόμενο xtreme ;-) :-)
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!


Επιστροφή στο Land Rover Tech

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 4 επισκέπτες