Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Βελτιωση αναρτησης

Τεχνικά θέματα Land Rover.

Δημοσίευσηαπό SUVord » 09 Νοέμ 2011, 16:30

Δεν έχω LR αλλα...
1/Η γωνία caster δεν είναι δεδομένη, αλλα υπαγορεύεται απο τις προτιμήσεις του οδηγού, έχοντας να επιλέξει μεταξύ γρήγορης απόκρισης του τιμονιού ή γρήγορης επαναφοράς.
2/Οσο πιο πολύ μεγάλη είναι η επέμβαση στη γεωμετρία της ανάρτησης για εκτός δρόμου εμπόδια και οδήγηση, τόσο πιο πολύ επειρεάζεται η πρόσφυση στη κανονική οδήγηση.
3/Επιδιώκουμε μεγαλύτερες βυθίσεις των αμορτισέρ σε συνάρτηση με μικρότερες διαστάσεις ελαστικών και οχι μεγαλύτερες.
4/Οσο μικρότερο το μη αναρτόμενο βάρος τόσο το καλύτερο.
5/Σε περίπτωση χρήσης Coilovers οι αποστάτες θα βοηθήσουν καθόσον θα ελαχιστοποιήσουν την προφόρτηση των ελατηρίων.
Γενικά, τείνω να συμφωνήσω με τις συμβουλές του LR/110
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 09 Νοέμ 2011, 18:16

Λοιπον να ανακεφαλαιωσω γιατι μπερδευτικα λιγο... Αυτη τη στιγμη δεν θελουν αλλαγη τα ελατηρια μου, ουτε τα αμορτισερ, θελω ομως να αυξησω το κρεμασμα του αξονα. Αρα κατεβαζω με πυργους τα αμορτισερ μπροστα και με βασεις τα πισω και δεν χρειαζομαι κατι αλλο σωστα? (αν και εχω πανω μακρυτερα σωληνακια φρενων)
Σε περιπτωση που αλλαξω ολο το σετ παιρνω καλυτερα +2 ιντσες ελατηρια-αμορτισερ σωστα? (ουτε εδω θα χρειαστω bump stop ακομα αν και το σετ μπει στους -2 πυργους-βασεις συμφωνα με τον Τακη ε?)

Ευχαριστω

Υ.Γ. Ποια πιστευετε οτι θα ηταν η πιο σωστη λυση, οχι απαραιτητα η πιο οικονομικη (σε λογικα πλαισια!), ωστε να βελτιωθει η συμπεριφορα της αναρτησης? Το Disco κινειται αποκλειστικα σε χωμα.
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 977
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη

Δημοσίευσηαπό SUVord » 09 Νοέμ 2011, 19:26

...και οι άξονες μετάδοσης της κίνησης;
Νομίζω οτι ήδη έχει δοθεί προηγουμένως η απάντηση στο ερώτημά σου.
Αντίθετα με τη γενική άποψη, η γωνία του άξωνα επιρεάζει και την ταχύτητά του εφόσον παρεμβάλλεται ενδιάμεσα κάποια άρθρωση.Η ταχύτητα περιστροφής του ενός μέρους του άξωνα μεχρι την άρθρωση δεν είναι η ίδια με την ταχύτητα περιστροφής του μέρους του άξωνα μετα την άρθρωση.Οι συνθλιπτικές διαφορές στην μεταφορά της ροπής είναι και οι υπεύθυνες για τις βλάβες στο σύστημα μετάδοσης.
Οσο μεγαλύτερο το αναρτώμενο βάρος τόσο μεγαλύτερες και οι καταπονήσεις στο σύστημα μετάδοσης.
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 09 Νοέμ 2011, 19:54

SUVord έγραψε:Δεν έχω LR αλλα...
1/Η γωνία caster δεν είναι δεδομένη, αλλα υπαγορεύεται απο τις προτιμήσεις του οδηγού, έχοντας να επιλέξει μεταξύ γρήγορης απόκρισης του τιμονιού ή γρήγορης επαναφοράς.
2/Οσο πιο πολύ μεγάλη είναι η επέμβαση στη γεωμετρία της ανάρτησης για εκτός δρόμου εμπόδια και οδήγηση, τόσο πιο πολύ επειρεάζεται η πρόσφυση στη κανονική οδήγηση.
3/Επιδιώκουμε μεγαλύτερες βυθίσεις των αμορτισέρ σε συνάρτηση με μικρότερες διαστάσεις ελαστικών και οχι μεγαλύτερες.
4/Οσο μικρότερο το μη αναρτόμενο βάρος τόσο το καλύτερο.
5/Σε περίπτωση χρήσης Coilovers οι αποστάτες θα βοηθήσουν καθόσον θα ελαχιστοποιήσουν την προφόρτηση των ελατηρίων.
Γενικά, τείνω να συμφωνήσω με τις συμβουλές του LR/110


Νομιζω το εχεις μπερδεψει με την γωνια camber...
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 977
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη

Δημοσίευσηαπό player » 10 Νοέμ 2011, 00:11

SUVord έγραψε:...και οι άξονες μετάδοσης της κίνησης;
Νομίζω οτι ήδη έχει δοθεί προηγουμένως η απάντηση στο ερώτημά σου.
Αντίθετα με τη γενική άποψη, η γωνία του άξωνα επιρεάζει και την ταχύτητά του εφόσον παρεμβάλλεται ενδιάμεσα κάποια άρθρωση.Η ταχύτητα περιστροφής του ενός μέρους του άξωνα μεχρι την άρθρωση δεν είναι η ίδια με την ταχύτητα περιστροφής του μέρους του άξωνα μετα την άρθρωση.Οι συνθλιπτικές διαφορές στην μεταφορά της ροπής είναι και οι υπεύθυνες για τις βλάβες στο σύστημα μετάδοσης.
Οσο μεγαλύτερο το αναρτώμενο βάρος τόσο μεγαλύτερες και οι καταπονήσεις στο σύστημα μετάδοσης.


Σωστός.... μετά απο λίγο θα χρειάζεται και διπλόσπαστους άξονες.....
Άβαταρ μέλους
player
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: 24 Ιουν 2011, 17:19
Τοποθεσία: κερκυρα

Δημοσίευσηαπό fatman » 10 Νοέμ 2011, 08:04

Mudnolis έγραψε:Λοιπον να ανακεφαλαιωσω γιατι μπερδευτικα λιγο... Αυτη τη στιγμη δεν θελουν αλλαγη τα ελατηρια μου, ουτε τα αμορτισερ, θελω ομως να αυξησω το κρεμασμα του αξονα.


Εεεεεε,τωρα μας καραμπερδεψες..
Το εξτρα κρεμασμα του αξονα δεν ειναι το παν,,δεν θα κανει μεγαλη διαφορα στο πατημα του disco με στανταρ ελατηρια αμορτισερ,ασε που "ξεχασες" να αναφερεις οτι φορας detroit locker πισω,οποτε οι τροχοι στον αερα δεν σε σταματουν..
Αφου εισαι ευχαριστημενος με το setup του disco μεχρι στιγμης,αστο ως εχει,τωρα βεβαια σε τρωει που εχεις πισω κωνους,οποτε βγαλτους και εισαι οκ :lol: :lol:
Αν τα ελατηρια που φορας τωρα(πισω) φτανουν και πατανε στα bump stop οταν συμπιεζονται (σε χιαστι περασμα πχ),ΜΗΝ πειραξεις τιποτα γιατι στο τελος θα χασεις διαδρομη προς τα πανω ισα για να το βλεπεις να ξεκουμπωνει πισω..
Άβαταρ μέλους
fatman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1157
Εγγραφή: 03 Δεκ 2002, 21:15
Τοποθεσία: Οπου φθανει...η τσεπη μας.. :)

Δημοσίευσηαπό fatman » 10 Νοέμ 2011, 08:16

L/R110 έγραψε:
Προσωπική μου γνώμη
Πριν από οτιδήποτε βάλε ελαστικά και εργάτη
Ξεκίνα με αύξηση του Αrticulation (Άρθρωση της ανάρτησης).
Βάλε όσο πιο μεγάλα σε διάμετρο ελαστικά σου επιτρέπει η ανάρτηση σου.
Όσο πιο Long Travel ανάρτηση τόσο καλύτερα (για Off-Road) και μετά και μετά συνεχίζεις με περισσότερες επεμβάσεις....
Κάθε μετατροπή κάν΄ την ολοκληρωμένη και μην προχωράς στο επόμενο βήμα αν δεν έχεις την οικονομική δυνατότητα να το υποστηρίξεις.
Και ξεκαθάρισε με τον εαυτό σου πιο είναι το 80% της χρήσεις που κάνεις στο όχημα σου.


Και εγω μετα απο τοσα χρονια κατεληξα στα εξης παρομοια συμπερασματα.
Βαλε οσο πιο μεγαλα λαστιχα μπορεις,με το μικροτερο δυνατον ψηλωμα,βεβαια θα πρεπει (στα Disco) να κοψεις και λιγο λαμαρινα :oops: και να βρεις και τροπο να τα κινησεις :wink:
Μετα αποφασιζεις μεταξυ long travel αναρτησης ή 2 lockers ή και τα 2 :shock:
Άβαταρ μέλους
fatman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1157
Εγγραφή: 03 Δεκ 2002, 21:15
Τοποθεσία: Οπου φθανει...η τσεπη μας.. :)

Δημοσίευσηαπό L/R110 » 10 Νοέμ 2011, 08:47

SUVord με καταμπέρδεψες ...και δεν κατάλαβα και σε τι συμφωνείς μαζί μου.

1/Η γωνία caster δεν είναι δεδομένη, αλλα υπαγορεύεται απο τις προτιμήσεις του οδηγού, έχοντας να επιλέξει μεταξύ γρήγορης απόκρισης του τιμονιού ή γρήγορης επαναφοράς.
Συμφωνώ αλλά είναι συγκεκριμένη από το εργοστάσιο. Στο L/R με το σήκωμα αλλάζει και επηρεάζεται η γωνία που δουλεύει ο μπρός κεντρικός.
3/Επιδιώκουμε μεγαλύτερες βυθίσεις των αμορτισέρ σε συνάρτηση με μικρότερες διαστάσεις ελαστικών και οχι μεγαλύτερες.
σε Rally όχι οχι για Off-Roading.
4/Οσο μικρότερο το μη αναρτόμενο βάρος τόσο το καλύτερο.
Θεωρητικά ναι. Τα L/R δεν τα επηρεάζει. Έτσι και αλλιώς βαριά είναι και ελαφριές ζάντες να βάλεις δεν κάνεις διαφορά.

Γενικά δεν μιλάς για L/R!!!! :)
The Best 4x4xFar
L/R110
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 24 Νοέμ 2003, 16:16
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό freedom » 10 Νοέμ 2011, 08:57

Αφαιρούμε τα αμορτισέρ από τις βάσης του άξονα.
Συμπιέζουμε την ανάρτηση από την μια πλευρά, και την αφήνουμε να επεκταθεί από την άλλη.
Μετράμε από την μεριά της συμπιεσμένης ανάρτησης, την απόσταση από βάση σε βάση (του αμορτισέρ).
Μετράμε το αμορτισέρ κλειστώ.
Αφαιρούμε το μήκος της απόστασης της βάσης από το μήκος του αμορτισέρ κλιστώ.
Από το αποτέλεσμα αφαιρούμε 2 πόντους για λόγους ασφαλείας.
Αν τώρα π.χ. το αποτέλεσμα είναι 7 πόντους ανεκμετάλλευτη διαδρομή του αμορτισέρ (στο κλείσιμο) κατασκευάζουμε δυο πύργους με ύψος 7 πόντους, πλάτος 5 πόντους και βάθος 5 πόντους από λάμα 5 χιλιοστών.
Επίσης ελέγχουμε αν τα σωληνάκια του συστήματος πέδησης φτάνουν να ανταπεξέλθουν στης καινούργιες απαιτήσεις της ανάρτησης.
Άβαταρ μέλους
freedom
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 09 Νοέμ 2008, 22:45

Δημοσίευσηαπό L/R110 » 10 Νοέμ 2011, 09:15

Mudnolis έγραψε:Λοιπον να ανακεφαλαιωσω γιατι μπερδευτικα λιγο... Αυτη τη στιγμη δεν θελουν αλλαγη τα ελατηρια μου, ουτε τα αμορτισερ, θελω ομως να αυξησω το κρεμασμα του αξονα. Αρα κατεβαζω με πυργους τα αμορτισερ μπροστα και με βασεις τα πισω και δεν χρειαζομαι κατι αλλο σωστα? (αν και εχω πανω μακρυτερα σωληνακια φρενων)
Σε περιπτωση που αλλαξω ολο το σετ παιρνω καλυτερα +2 ιντσες ελατηρια-αμορτισερ σωστα? (ουτε εδω θα χρειαστω bump stop ακομα αν και το σετ μπει στους -2 πυργους-βασεις συμφωνα με τον Τακη ε?)

Ευχαριστω

Υ.Γ. Ποια πιστευετε οτι θα ηταν η πιο σωστη λυση, οχι απαραιτητα η πιο οικονομικη (σε λογικα πλαισια!), ωστε να βελτιωθει η συμπεριφορα της αναρτησης? Το Disco κινειται αποκλειστικα σε χωμα.


ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΛΕΣ
Σε μελλοντική βελτίωση τίποτα από αυτά δεν πάει χαμένο.
Οικονομικότατη λύση είναι. Δούλεψε το έτσι καμιά σεζόν και μετά βλέπεις αν θέλεις κάτι περισσότερο.

Το να αλλάξεις και ελατήρια-αμορτισέρ είναι ολοκληρωμένη αναβάθμιση.

Μπροστά κατέβασε την βάση των αμορτισέρ τόσο ίσα που να χαλαρώνει - ελευθερώνεται το ελατήριο. Στο στραμπούληγμα της ανάρτησης θα ελευθερωθεί λίγο ακόμα αλλά ξανακάθεται στη θέση του από μόνο του.

Πίσω βάλε κώνους. Με +2ελτήρια, -2βάση, +2 αμορισερ.
Αν τα πάρεις έτοιμα είσαι ok.
Aν μπείς στην διαδικασία να τα κατασκευάσεις μόνος σου ώστε να εκμεταλλευτείς το 100% των διαδρομών ...είναι εξίσωση με 2 αγνώστους (κυριολεκτώ) Το σχεδίασα σε 3D πρόγραμμα και διορθώσεις - δοκιμές στη πράξη μέχρι να το φέρω εκεί που ήθελα. Σε αυτή την διαδικασία να μπεις μόνο αν έχεις σκοπό να κάνεις Long-Travel ανάρτηση.
The Best 4x4xFar
L/R110
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 24 Νοέμ 2003, 16:16
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό L/R110 » 10 Νοέμ 2011, 09:53

freedom
Για μπροστά είναι περίπου όπως τα λες, μια και το αμορτισέρ δουλεύει μέσα στο ελατήριο.

Με Hi-Lift και γρύλους το μετράς χωρίς ελατήρια - αμορτισέρ (ή μπορείς να έχεις πιασμένο το αμορτισέρ με την μία βίδα). Επίσης υπολογίζεις με βάση το πάχος της σπείρας του ελατηρίου το θεωρητικό maximum της συμπίεσης του ελατηρίου και από την άλλη πλευρά του άξονα το maximum του κρεμάσματος του άξονα με βάση το αμορτισέρ τελείως ανοικτό. Κατεβάζεις την πάνω βάση του αμορτισέρ όσο περιθώριο σου δίνει το συμπιεσμένο ελατήριο αφήνοντας του και 1-2 cm αέρα ώστε να μην τερματίζει το αμορτισέρ.

Τα Bump Stop δεν σε αφορούν γιατί απλούστατα δεν επεμβαίνουν στο στραμπούληγμα της ανάρτησης.
Μετά υπολογίζεις πόσο κλείνει η ανάρτηση (το ίδιο αριστερά δεξιά) για να δεις πόσο και αν πρέπει να βάλεις μακρύτερα Bump Stop. Πρέπει να σταματάνε τον άξονα περίπου 2-3cm πριν κλείσουν όλες οι σπείρες του ελατηρίου και 2-3cm πριν τερματίσει το αμορτισέρ.

Σημείωση: Δεν χρησιμοποιείς προοδευτικά αμορτισέρ τα οποία έχουν σημείο 0 στο οποίο πρέπει να είναι με το αυτοκίνητο σε αδράνεια.
The Best 4x4xFar
L/R110
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 24 Νοέμ 2003, 16:16
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό SUVord » 11 Νοέμ 2011, 14:23

Mudnolis έγραψε:
SUVord έγραψε:Δεν έχω LR αλλα...
1/Η γωνία caster δεν είναι δεδομένη, αλλα υπαγορεύεται απο τις προτιμήσεις του οδηγού, έχοντας να επιλέξει μεταξύ γρήγορης απόκρισης του τιμονιού ή γρήγορης επαναφοράς.
2/Οσο πιο πολύ μεγάλη είναι η επέμβαση στη γεωμετρία της ανάρτησης για εκτός δρόμου εμπόδια και οδήγηση, τόσο πιο πολύ επειρεάζεται η πρόσφυση στη κανονική οδήγηση.
3/Επιδιώκουμε μεγαλύτερες βυθίσεις των αμορτισέρ σε συνάρτηση με μικρότερες διαστάσεις ελαστικών και οχι μεγαλύτερες.
4/Οσο μικρότερο το μη αναρτόμενο βάρος τόσο το καλύτερο.
5/Σε περίπτωση χρήσης Coilovers οι αποστάτες θα βοηθήσουν καθόσον θα ελαχιστοποιήσουν την προφόρτηση των ελατηρίων.
Γενικά, τείνω να συμφωνήσω με τις συμβουλές του LR/110


Νομιζω το εχεις μπερδεψει με την γωνια camber...


Με το συμπάθειο αδελφέ Mudnolis αλλα όποιος δεν έχει φάει μερόνυχτα μελετώντας τα ροδάκια στα καρότσια του σουπερμάρκετ δεν θα μπορέσει ποτε να καταλάβει τι επιρρεάζει η γωνία "κάστερ.
Και επειδή τόχω κάνει για εβδομάδες ολοκληρες πριν μου επιτραπεί ν'ακουμπήσω σύστημα ανάρτησης αυτοκινήτου...
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Δημοσίευσηαπό SUVord » 11 Νοέμ 2011, 15:26

L/R110 έγραψε:SUVord με καταμπέρδεψες ...και δεν κατάλαβα και σε τι συμφωνείς μαζί μου.

1/Η γωνία caster δεν είναι δεδομένη, αλλα υπαγορεύεται απο τις προτιμήσεις του οδηγού, έχοντας να επιλέξει μεταξύ γρήγορης απόκρισης του τιμονιού ή γρήγορης επαναφοράς.
Συμφωνώ αλλά είναι συγκεκριμένη από το εργοστάσιο. Στο L/R με το σήκωμα αλλάζει και επηρεάζεται η γωνία που δουλεύει ο μπρός κεντρικός.
3/Επιδιώκουμε μεγαλύτερες βυθίσεις των αμορτισέρ σε συνάρτηση με μικρότερες διαστάσεις ελαστικών και οχι μεγαλύτερες.
σε Rally όχι οχι για Off-Roading.
4/Οσο μικρότερο το μη αναρτόμενο βάρος τόσο το καλύτερο.
Θεωρητικά ναι. Τα L/R δεν τα επηρεάζει. Έτσι και αλλιώς βαριά είναι και ελαφριές ζάντες να βάλεις δεν κάνεις διαφορά.
Γενικά δεν μιλάς για L/R!!!! :)


Εχοντας απο την αρχή ξεκαθαρίσει οτι δεν έχω LR, έκανα την επέμβασή μου θέλοντας να ξεκαθαρίσω συγκεκριμένες βασικές αρχές καθόσον διαπίστωσα κάποια σύγχυση.
Αντιλαμβάνομαι οτι στην τρακτεροποίηση ενός οχήματος η ευχέρεια στη δυνατότητα χειρισμού της διεύθυνσης δεν παίζει πρωταρχικό ρόλο.
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Land Rover Tech

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 2 επισκέπτες