Mudnolis έγραψε:Συζητώντας τις προαλλες με τον Γιωργο (Muddy Disco) μου ανεφερε την δυνατοτητα προσαρμογης ψυγειου λαδιου στο κιβωτιο μου(LT 380) Η ερωτηση μου ειναι αφενος εαν ωφελει στις συνθηκες της Ελλαδας και αφετερου που θα μπορουσα να το ψαξω. Εκτος βεβαια αν γινεται και με πατεντα (η αγαπημενη μου λεξη....) Το εχει βαλει καποιος? Εντυπωσεις? Κοστος?
Ευχαριστω
Μανωλης
Μανώλη καλημέρα,
το κιβώτιό σου είναι μάλλον (από όσο θυμάμαι έχει το mpi γενιάς 300) το R380.
To σχόλιο του φίλου DEFENDER 110 είναι απολύτως σωστό καθώς για παρατεταμένη χρήση και σε υψηλές ταχύτητες καλό είναι να υπάρχει ιδίως σε ζεστά κλίματα.
Καλό είναι επίσης να υπάρχει και όταν βάζουμε εμπρός ποδιά ή ποδιά που προστατεύτει το κεντρικό διαφορικό μιάς και ο περιορισμός της ροής του αέρα με το αυτοκίνητο σε κίνηση λειτουργεί αρνητικά μειώνοντας την ικανότητα των συνόλων αυτών να αποβάλλουν θερμοκρασίες μέσω του κελύφους τους.
Το πρόβλημα αυτό είναι ιδιαίτερως εμφανές σε βαριά ή σε πολύ δυνατά αυτοκίνητα. Ενδεικτικά θα σου πω ότι σε αυτοκίνητα του Camel Trophy δημιουργήθηκαν επαναλαμβανόμενα περιστατικά αστοχίας των κιβωτίων ταχυτήτων σε ταξίδια μακράς διαρκείας και παρατεταμένης ταχύτητας ταξιδίου γύρω στα 120χαω. Να θυμίσω ότι παρ' όλη την χαμηλή απόδοση των κινητήρων τους (κανονικά στα 111 άλογα συνήθως) το αυξημένο βάρος (γύρω στους 3 τόννους άδεια) και οι εμπρός συμπαγείς ποδιές δημιουργούσαν το πρόβλημα υπερθέρμανσης του λαδιού και ελλειπούς λίπανσης τελικά.
Η μόνη λύση ήταν η τοποθέτηση ψυγείου λαδιού και από τότε το πρόβλημα αυτό σταμάτησε.
Επισης κάτι που βοήθησε ήταν και η χρήση λιπαντικού για το κιβώτιο ταχυτήτων της CASTROL αλλά δυστυχώς εδώ στην Ελλάδα ΔΕΝ έχω κατορθώσει να το εντοπίσω. Ομως θα πρέπει το redline (υπάρχει σχετική καταχώρηση στο φορουμ στην ενότητά μας) να δίνει τα ίδια πολύ καλά αποτελέσματα από πλευράς αντοχής και στην θερμοκρασία και τις αυξημένες πιέσεις μετάλλων.
Επι του προκειμένου.
το ψυγείο λαδιού και οι σωληνώσεις είναι το πιό εύκολο πράγμα να βρεθεί και το κυριότερο είναι ότι είτε μπορείς να τα βρεις μεταχειρισμένα από αυτόματα Disco ή Range Rover Classic είτε μπορείς να τα φτιάξεις μόνος σου αγοράζοντας ένα καλό μικρό ψυγείο λαδιού και φτιάχνοντας τους σωλήνες σε ένα καλό μαγαζί που ασχολείται με αυτά τα εξαρτήματα (ρακόρ, σωλήνες για υδραυλικά συστήματα μετάδοσης κίνησης κλπ)
το πρόβλημα βρίσκεται στο εξάρτημα που βιδώνει ανάμεσα στο κιβώτιο ταχυτήτων και στις σωληνώσεις.
Kαι δυστυχώς αυτό το εξάρτημα το χρεώνει η Land Rover όσο ακριβώς είναι και το δημόσιο χρέος των ΗΠΑ........(εντάξει υπερβάλλω αλλά δεν είναι φθηνό σίγουρα)
Αν σε ενδιαφέρει να κάνεις πατέντες και έχεις διάθεση να θυσιάσεις ένα σχετικά ακριβό εξάρτημα (αν πάει λάθος η πατέντα) τότε στείλε μου π.μ. ή πάρε τηλέφωνο να σου πω τί κάναμε για τα CT Disco & Defender.
Δεν είναι κάτι που θα προτείνα ανοικτά λόγω της τεχνικής φύσεως της εργασίας αλλά και του κόστους του εξαρτήματος που πρέπει να τροποποιηθεί.
---------------------------
ΓΙΑ ΤΟ LT230
Σπύρο η πρόταση των Ιταλών έχει αρκετά θετικά αλλά έχει και ορισμένα αρνητικά. (του ουσιαστικό είναι ότι το LT230 λιπαίνεται χωρίς αντλία αλλά απλώς από την κίνηση των γραναζιών οπότε το βαθύτερο "κάρτερ" εμποδίζει την εκτίναξη του λιπαντικού και επιστροφή του στα γρανάζια)
Υπάρχει επίσης και η λύση που δίνει η Rocky Mountain με το κάλυμα του κεντρικού διαφορικού με μεγαλύτερες ψύκτρες. Το έβγαζε παλαιώτερα μόνο για τις "γιαγιάδες" αλλά νομίζω τώρα το έχουν βγάλει και για τα LT230.
Για την λίπανση του κυρίως γραναζιού κίνησης στο LT230 η δοκιμασμένη λύση (που είχε υιοθετηθεί και από την Land Rover μέχρι να βγάλουν το τρυπημενο γρανάζι) είναι η πλάκα συγκέντρωσης της εκνέφωσης του λαδιού.
Χαιρετώ